تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816901440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس هشتـم


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: مجلس هشتـم
پاسخ‌هاى وزير به سوالات نمايندگان 3 ‌بار قانع‌كننده نباشد، به منزله راى عدم اعتماد است

با نظر نمايندگان در اصلاح آئين‌نامه داخلى مجلس، چنانچه وزير به سوالات نمايندگان سه‌بار به تشخيص اكثريت جمعى پاسخ قانع‌كننده ندهد، به منزله راى عدم اعتماد خواهد بود و رئيس‌جمهور موظف است در موعد مقرر نسبت به معرفى وزير جديد اقدام كند. به گزارش ايسنا، نمايندگان براساس ماده 25 طرح اصلاح آئين‌نامه داخلي، ماده 195 آيين‌نامه داخلى مجلس را به شرح زير اصلاح كردند: چنانچه در هر دوره مجلس پاسخ‌هاى هر وزير به سوالات نمايندگان سه بار به تشخيص اكثريت مجلس قانع كننده نباشد، راى سوم مجلس بر اساس اصل 135 قانون اساسى به منزله راى عدم اعتماد خواهد بود و رئيس‌جمهور موظف است در موعد مقرر نسبت به معرفى وزير جديد اقدام نمايد.



3 نوبت راى به احراز تخلف رئيس‌جمهور يا وزيران به منزله درخواست استيضاح است

بر اساس الحاق يك ماده به آئين‌نامه داخلى مجلس در صورتى كه مجلس در مورد رئيس‌جمهور يا هر يك وزيران سه نوبت راى به احراز تخلف در عدم اجراى قانون دهد راى سوم مجلس به منزله درخواست استيضاح مسئول مربوطه است و راى‌دهندگان به منزله درخواست كنندگان استيضاح خواهند بود. به گزارش نمايندگان مجلس شوراى اسلامى در جلسه علنى ديروز در ادامه بررسى طرح اصلاح موادى از آئين نامه داخلى مجلس 3 ماده به آن الحاق كردند. براساس الحاق يك ماده به آئين‌نامه داخلى مجلس هر گاه حداقل 10 نفر از نمايندگان و يا هر كدام از كميسيون‌ها، عدم رعايت شئونات و نقض يا استنكاف از اجراى قانون يا اجراى ناقص قانون توسط رئيس جمهور و يا وزير يا مسئولان دستگاه‌هاى زير مجموعه آنان را اعلام نمايند، موضوع بلافاصله از طريق هيئت رئيسه جهت رسيدگى به كميسيون ذى‌ربط ارجاع مى شود. همچنين درادامه اين ماده الحاقيه مقررشد كميسيون حداكثرظرف مدت 10 روز با دعوت از رئيس جمهور يا نماينده تام‌الاختيارش يا وزير و همچنين تمام يا تعدادى از نمايندگان متقاضى موضوع را رسيدگى و با اظهار نظر صريح گزارش خود را براى قرائت در صحن مجلس به هيئت رئيسه ارسال كند. بر اساس اين مصوبه بلافاصله بعد از قرائت گزارش در صحن علنى مجلس، نسبت به گزارش كميسيون نظر خواهى مى شود و چنانچه براى مجلس بر احراز تخلف باشد اين گزارش توسط رئيس مجلس به آنان ابلاغ و جهت رسيدگى به قوه قضائيه و ساير مراجع ذى صلاح ارسال مى شود تا خارج از نوبت و بدون تشريفات دادرسى رسيدگى نمايند. در صورتى كه مجلس در مورد رئيس‌جمهور يا هر يك از وزيران سه نوبت راى به احراز تخلف دهد راى سوم مجلس به منزله درخواست استيضاح مسئول مربوطه مى باشد كه بر اساس آئين نامه داخلى اجرا خواهد شد و راى دهندگان به منزله درخواست كنندگان استيضاح خواهند بود.

لايحه بودجه تا 15 آذر هر سال تقديم مجلس شود

با اصلاح ماده 224 آئين‌نامه داخلى مجلس، بايد لايحه بودجه سالانه كل كشور حداكثر تا 15 آذرماه هر سال تقديم مجلس شود.

براساس اين اصلاحيه، نحوه رسيدگى به لايحه بودجه، متمم آن يك شورى خواهد بود.

تذكر قنبرى درباره اظهارات رئيس‌جمهور

نماينده ايلام در تذكرى آئين‌نامه‌اى خواستار واكنش مجلس نسبت به اظهارات سه‌شنبه شب رئيس‌جمهور درباره يكى از قوانين مصوب مجلس شد. به گزارش ايسنا، در جلسه ديروز مجلس داريوش قنبرى با استناد به بند 11 ماده 23 آئين‌نامه داخلى در تذكرى شفاهى به محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس كه رياست جلسه را بر عهده داشت، اظهار كرد: چندى پيش رئيس‌جمهور، ‌درباره يكى از مصوبات مجلس اظهارنظر كرد و ديشب نيز اين سخنان مجددا تكرار شد و اين در حالى است كه اگر هيئت رئيسه قبلا درباره اظهار نظر قبلى آقاى احمدى‌نژاد موضع‌گيرى كرده بود، اظهارات ديشب مجددا تكرار نمى‌شد. نماينده مردم ايلام مدعى شد: رئيس‌جمهور درباره قانون مصوب مجلس درباره موضوع بنزين اعلام كرد مجلس در پى زمين زدن و براندازى دولت بود و با اين سخنان هم مجلس را در سطح يك گروهك تنزل داد و هم به شوراى نگهبان در تائيد مصوبه مجلس توهين كرد. اين عضو كميسيون اجتماعى ابراز عقيده كرد: با توجه به در پيش بودن انتخابات رياست‌جمهورى برخى به شيوه‌اى تبليغاتى و انتخاباتى درصدد انداختن گناه برخى از كارها به گردن مجلس و متهم كردن مجلس به انحاى مختلف هستند. خواهشم از هيئت رئيسه اين است كه در مقابل اين اظهارات سكوت نكنند؛ چرا كه سكوت شما موجب مى‌شود كه اين اظهارات مجددا تكرار شود. محمدرضا باهنر نيز در پاسخ به تذكر قنبرى تصريح كرد: تذكر شما ارتباطى به دستور امروز جلسه نداشت.

تصويب فوريت طرح اصلاح قانون خدمت وظيفه

يك فوريت طرح اصلاح موادى از قانون خدمت وظيفه‌ عمومى‌مصوب سال 1363 به تصويب رسيد. به گزارش ايسنا، يك فوريت اين طرح با 146 راى موافق، 5 راى مخالف و 3 راى ممتنع به تصويب رسيد بنابراين گزارش قانون خدمت وظيفه عمومى‌مصوب 1363 مجلس است كه در زمان جنگ تحميلى و در شرايط دفاعى به تصويب رسيده، لذا طراحان اين طرح يك فوريتى بر ضرورت بازنگرى و اصلاح آن تاكيد دارند.

روى تلخ سكه پرداخت نقدي

رئيس كميسيون طرح تحول اقتصادى گفت: اجازه داده شود طرح تحول اقتصادى همانطور كه توافق دولت و مجلس بوده، در كميسيون ويژه به صورت متين، كارشناسانه و بدون عجله و شتاب بررسى شود، اگر نتيجه آن توافق بر پرداخت نقدى يارانه‌ها شد، رئيس‌جمهور آن را اعلام كند، والا هرگز. به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحى‌مقدم در نطق پيش از دستور ديروز خود در واكنش به وعده رئيس‌جمهور كه شب گذشته از طريق شبكه يك سيما در كشور پخش شد، گفت: سخنان احمدى‌نژاد و وعده‌اى كه داد، سوالاتى را براى ما طرح كرده است، گفت: نمى‌دانم براساس چه محاسباتي، رئيس‌ جمهور وعده پرداخت پول به مردم داده است، آن هم با اعلام تقريبى اعداد. آيا رئيس‌جمهور پولى در اختيار دارد كه مجلس از آن بى خبر است؟ اگر دولت پولى دارد چرا بدهى‌اش به كاركنان آموزش و پرورش را نمى‌پردازد؟ چرا بدهى‌اش به بانك‌ها را نمى‌دهد و چرا بدهى‌اش را به بانك مركزى نمى‌پردازد كه آنان قدرت پرداخت تسهيلات به مردم را پيدا كنند؟ رئيس كميسيون طرح تحول اقتصادى در ميان تشويق نمايندگان با عبارت «احسنت، احسنت» ادامه داد: همين جا عرض كنم اگر مقصود پرداخت نقدى يارانه‌ها باشد، آيا پرداخت نقدى نيازمند قانون نيست؟ آيا طرح پرداخت نقدى تصويب شده است؟ براى جمع‌آورى اطلاعات اقتصادى خانوار 40 ميليارد تومان هزينه شده كه بدون مجوز مجلس انجام شده، كه خلاف قانون است. اين عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس خطاب به دولتمردان متذكر شد: تاكيد دولت مبنى بر قانون‌گرا بودن اقتضاء مى‌كند براى اين اقدامات كسب مجوز كند، اگر بخواهند يارانه‌ها را نقد پرداخت كنند، بايد پولش را از مصرف‌كنندگان بگيرند، آيا پيش بينى كرده‌اند كه يكباره مى‌خواهند همه يارانه‌هاى انرژى را آزاد كنند و يكباره قيمت‌ها را افزايش دهند؟ و از اين راه چه هزينه‌هايى به مردم تحميل خواهد شد؟ مصباحى‌مقدم اظهارداشت: طرف شيرين مسئله كه پرداخت نقدى پول است، بيان مى‌شود ولى طرف تلخ مسئله كه افزايش هزينه خانوار است، مطرح نمى‌شود.

حدادعادل: بهتر است در اين زمينه چيزى نگويم

رئيس مجلس هفتم ضمن امتناع از صحبت درباره سخنان سه‌شنبه شب رئيس‌جمهور مبنى بر دخالت مجلس هفتم و هشتم در امور اجرايى گفت: بهتر است چيزى نگويم. غلامعلى حدادعادل رئيس كميسيون فرهنگى مجلس در حاشيه جلسه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالى كه به سخنان رئيس جمهور در برنامه زنده تلويزيونى مبنى بر دخالت مجلس در امور اجرايى اشاره داشت، سكوت كرد و با اشاره اعلام كرد كه قصد صحبت در اين باره را ندارم. نماينده تهران در مجلس تنها به اين جمله اكتفا كرد كه بهتر است چيزى نگويم.

انتقاد خباز از اظهارات احمدى‌نژاد

مخبر كميسيون اقتصادى مجلس در تذكرى نسبت به مصاحبه سه‌شنبه شب رئيس جمهور و اعلام رقم پرداختى يارانه‌ها به مردم از سوى وى در طرح تحول اقتصادى انتقاد كرد. به گزارش ايسنا، محمدرضا خباز، نماينده كاشمر در تذكرى آئين نامه‌اى با استناد به ماده 23 آئين نامه داخلى مجلس گفت:‌ ما در مجلس كميسيونى تحت عنوان كميسيون ويژه رسيدگى به طرح تحول اقتصادى و مهار تورم را تشكيل داديم و اين كميسيون مدتى است كه كار خود را آغاز كرده و جلساتى با مسئولان دولتى داشته است و گزارشى نيز هفته گذشته مخبر كميسيون به مجلس ارائه كرد. وى افزود: ‌به نظر مى‌رسد قصدى در كار است تا مجلس را در مقابل عمل انجام شده قرار دهد. رئيس جمهورى در مصاحبه سه‌شنبه شب عدد و رقمى‌مبنى بر حداقل 45 هزار تومان و حداكثر 70 هزار تومان به مردم گفتند، در حالى كه هنوز اصل لايحه به مجلس نيامده است و اين به جز آنكه توقعات مردم را بالا ببرد و مردم را مقابل مجلس قرار دهد، خاصيت ديگرى نخواهد داشت.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن