تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815380183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نكاتي درباره يك خانه ايمن


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: نكاتي درباره يك خانه ايمن
محيط نيز همچون عادات شخصي قادر است بر سلامت تاثير بگذارد; اما مي توان تا حدي آن را تعديل كرد. حوادث از علل عمده مرگ و آسيب ديدگي هاي وخيم مي باشند، بويژه در افراد مسن و خردسالان. عواملي چون شرايط آب و هوايي خاص و ويژگي هاي محيطي منزل يا محل كار از جمله ديگر خطراتي هستند كه براي سلامت وجود دارند. ليكن با شناسايي خطرات بالقوه و اجراي اقداماتي براي پيشگيري از آنها مي توانيد به آساني از خطراتي كه در خانه يا محل كار يا حين مسافرت وجود دارند، اجتناب كنيد.
حوادث از مخاطرات عمده اي مي باشند كه براي سلامت وجود دارند. تقريبا نيمي از حوادث وخيم درخانه روي مي دهند و بيش از همه افراد مسن و خردسالان آسيب مي بينند. افراد مسن بيشتر مستعد افتادن هستند، در حاليكه خردسالان در معرض خطر قابل توجه مسموميت با مواد سمي خانگي مي باشند. آتش از ديگر مخاطرات موجود است. خطر قابل توجه ديگري كه براي سلامتي وجود دارد از بهداشت ضعيف آشپزخانه ناشي مي شود كه در نتيجه آن ممكن است مسموميت غذايي روي دهد. براي آنكه به زمين نيفتيد، كاري كنيد كه نور خانه زياد باشد، قاليچه ها و پا دري ها بر روي زمين حركت نكنند و كف خانه مرتب باشد. اگر در خانه بچه كوچك داريد، براي پلكان، درب حفاظ بگذاريد تا مانع افتادن او از پلكان شويد. داروها، مايعات شوينده، مونوكسيد كربن (گازي كه در اثر سوختن مواد سوختي آزاد مي شود) و سرب از جمله مواد سمي مي باشند. بايد مواد سمي را دور از دسترس كودكان نگاه داريد. براي پيشگيري از تجمع مونوكسيد كربن، هر سال دودكش ها، دستگاه هاي گرمايش و وسايل گازسوز را بازرسي كنيد و هيچگاه ماشين هايي را كه بنزين سوز مي باشند، در گاراژهاي بسته روشن نگذاريد. براي پيشگيري از مسموميت با سرب، بايد فردي كه متخصص در اين امر باشد، لوله هاي سربي را جايگزين كند و رنگي را هم كه بر روي ديوارها زده شده (معمولا در خانه هاي قديمي) و حاوي سرب است، بتراشد. از آتش يا اجسام داغ با احتياط استفاده كنيد; براي مثال اگر سيگاري مي باشيد، حتما پس از اتمام سيگار كشيدن، سيگار و كبريت خود را خاموش كنيد. براي پيشگيري از آتش سوزي هاي الكتريكي، زيادي از پريز، برق نكشيد. مواد آتش زايي مثل رنگ را در انبار يا گاراژ نگاه داريد. علاوه بر آن هميشه در آشپزخانه پتوي ضد حريق يا كپسول آتش نشاني داشته باشيد و بر روي سقف هم دود ياب نصب كنيد تا در صورت بروز حريق آن را شناسايي كند. براي پيشگيري از مسموميت غذايي، آشپزخانه را تميز نگاه داريد، غذا را كاملا بپزيد و غذاهاي فاسد شدني رادر يخچال نگاه داريد. غذا را در ظرف درز گرفته و بي منفذ قرار دهيد و قبل از انقضاي تاريخ مجاز، آن را مصرف كنيد. براي آنكه مانع از افتادن كودك شويد، هم در پايين و هم در بالاي پلكان درب حفاظ بگذاريد. دقت كنيد ارتفاع درب حفاظ بيشتر از آن باشد كه كودكتان بتواند از آن بالا برود. تنظيم كننده هاي پهنا، امكان مي دهند تا درب حفاظ براي هر راه پله اي اندازه باشد. عمود بودن ميله ها، مانع از آن مي شود كه كودك بتواند از درب حفاظ بالا رود. شيرخواران و كودكان چون پوست ظريفتري دارند، بيشتر در خطر آفتاب سوختگي قرار دارند. شيرخواران را به دور از نور آفتاب نگاه داريد و به كودكان هم حتما لباس مناسب بپوشانيد و برايشان كرم ضد آفتاب استعمال كنيد.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن