تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816897641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از سوي نمايندگان مجلس صورت گرفت انتقاد از گفت وگوي تلويزيوني احمدي نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: از سوي نمايندگان مجلس صورت گرفت انتقاد از گفت وگوي تلويزيوني احمدي نژاد
گروه مجلس: اظهارات رئيس جمهور در گفت وگوي مستقيم تلويزيوني با مردم، سبب شد تا واكنش نمايندگان مجلس را به همراه داشته باشد.
«اعلام ميزان يارانه پرداختي به مردم»، «محرمانه دانستن حساب ذخيره ارزي»، «دخالت مجلس در امور اجرايي دولت»، «طرح براندازي دولت با سهميه بندي بنزين» و «اعتراض به اقدام مجلس درباره افزايش سهميه دانشگاه ها»، از جمله مواردي است كه سبب شد تا صبح ديروز، نمايندگان چه در صحن علني مجلس و چه در جمع خبرنگاران به تندترين شكل به واكنش بپردازند.
نماينده ايلام در تذكري آيين نامه اي خواستار واكنش مجلس نسبت به اظهارات رييس جمهور درباره يكي از قوانين مصوب مجلس شد.
داريوش قنبري با استناد به بند 11 ماده 23 آيين نامه داخلي در تذكري شفاهي به محمدرضا باهنر، نايب رييس مجلس كه رياست جلسه را بر عهده داشت، اظهاركرد: چندي پيش رييس جمهور، درباره يكي از مصوبات مجلس اظهار نظر كرد و سه شنبه نيز اين سخنان مجددا تكرار شد و اين در حالي است كه اگر هيات رييسه قبلا درباره اظهار نظر قبلي آقاي احمدي نژاد موضع گيري كرده بود، اظهارات ديشب مجددا تكرار نمي شد.
نماينده مردم ايلام مدعي شد: رييس جمهور درباره قانون مصوب مجلس درباره موضوع بنزين اعلام كرد مجلس در پي زمين زدن و براندازي دولت بود و با اين سخنان هم مجلس را در سطح يك گروهك تنزل داد و هم به شوراي نگهبان در تاييد مصوبه مجلس توهين كرد.
اين عضو كميسيون اجتماعي ابراز عقيده كرد: با توجه به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري برخي به شيوه هاي تبليغاتي و انتخاباتي در صدد انداختن گناه برخي از كارها به گردن مجلس و متهم كردن مجلس به انحاي مختلف هستند. خواهشم از هيات رييسه اين است كه در مقابل اين اظهارات سكوت نكنند; چرا كه سكوت شما موجب مي شود كه اين اظهارات مجددا تكرار شود.
رئيس كميسيون ويژه اقتصادي نيز با انتقاد از اعلام تقريبي مبلغ پرداخت نقدي يارانه ها به هر خانوار، گفت: اگر رئيس جمهور پولي در اختيار دارد كه مجلس بي خبر است بدهي خود را به آموزش و پرورش و بانك ها بپردازد و پرداخت نقدي يارانه ها بدون مصوبه مجلس امكان ندارد.
غلامرضا مصباحي مقدم درجلسه علني مجلس درنطق پيش از دستور خود با اشاره به واكنش رئيس جمهور نسبت به مصوبه مجلس در مورد افزايش تعداد دانشجويان در برخي دانشگاه ها كه سه شنبه شب گذشته از تلويزيون پخش شد، اظهار داشت: جا دارد رياست جلسه مجلس در اين مورد مطلبي را بيان كند.
در اين هنگام نمايندگان موافق با اين سخن مصباحي مقدم با فرياد احسنت سخنانش را تاييد كردند.
وي در ادامه اظهاراتش گفت: آنچه در مجلس قانون شد دولت بايد بپذيرد و آن را اجرا كند. آنچه به عنوان رئيس كميسيون ويژه دغدغه اينجانب است وعده اي است كه به مردم شريف ايران داده شده و آن پرداخت نقدي يارانه ها به صورت نقدي و ماهانه مبلغ 50 تا 70 هزار تومان است.
مصباحي مقدم يادآور شد: كميسيون ويژه يك جلسه با رئيس جمهور داشته و مقرر شده بود در بررسي اين طرح تعامل مثبتي بين مجلس و دولت وجود داشته باشد و اين دو با هم كار را پيش ببرند. ظاهرا مقام معظم رهبري در يادداشتي و يا شفاها به رئيس جمهور تاكيد كردند كه طرح بايد با اجماع تنظيم و اجرايي شود. همچنين مقام معظم رهبري در نشست خود با مسوولان دولت تاكيد كردند كه اين كار هماهنگ پيش خواهد رفت.
مصباحي مقدم تاكيد كرد: نمي دانم براساس چه محاسباتي رئيس جمهور وعده پرداخت پول داده اند و آن را تقريبي اعلام كرده اند آيا رئيس جمهور پولي در اختيار دارد كه مجلس بي خبر است اگر پول دارد چرا بدهي خود را به كاركنان آموزش و پرورش نمي دهد؟ چرا بدهي خود را به بانك ها نمي دهد؟ چرا بدهي خود را به بانك مركزي نمي دهد؟ كه آنها قدرت پرداخت تسهيلات به مردم را داشته باشند.
نماينده تهران درادامه يادآور شد: اگر مقصود پرداخت نقدي يارانه ها باشد بايد سوال كرد آيا پرداخت نقدي يارانه ها نياز به قانون ندارد؟ آيا اين كار مصوب است؟
وي همچنين خاطر نشان كرد: در همين جا عرض مي كنم براي جمع آوري اطلاعات اقتصادي خانوار40 ميليارد تومان هزينه شده كه همين كار نيز بدون مصوبه مجلس و خلاف قانون است.
مصباحي مقدم ادامه داد: تاكيد دولت مبني بر قانونگرا بودن اقتضا مي كند براي اينها كسب مجوز كند اگر بخواهند يارانه ها را به صورت نقدي پرداخت كنند بايد پول آن را از مصرف كننده بگيرند آيا اين پيش بيني شده است كه مي خواهند به يكباره همه يارانه هاي انرژي را آزاد كنند و يكباره قيمت ها را بالا ببرند؟ آيا پيش بيني شده از اين راه چه هزينه هايي به مردم تحميل خواهد شد؟
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از پايان سخنان مصباحي مقدم با فرياد احسنت، احسنت گفته هاي وي را تاييد كردند.
گفتني است مصباحي مقدم در جلسه علني ديروز فرصت قرائت نطق پيش از دستور نداشت اما به دليل ضرورت نطق خود از وقت نكونام نماينده گلپايگان استفاده كرد.
احمد توكلي نيز در حاشيه جلسه علني مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين كه طرح استيضاح وزير كشور در چه مرحله اي است اظهار داشت: اطلاع من هم مثل شما اطلاع عمومي است من در زمينه وزير كشور كار خود را كرده و نظرم را بيان داشتم.
توكلي همچنين در پاسخ به سوالي درباره اظهارات رييس جمهور مبني بر دخالت مجلس در امور اجرايي گفت: معتقدم مجلس در مسائل ريز اجرايي نبايد وارد شود، چرا كه اين گونه مسائل به بررسي و كارشناسي ريز نياز دارد و درطرح هاي فوريتي امكان بررسي كارشناسانه وجود ندارد.
وي همچنين در واكنش به اين سوال كه رييس جمهور پيش از اين مجلس هفتم را به زمين زدن در زمينه طرح سهميه بندي بنزين متهم كرده بود اظهار داشت: در اين زمينه نظر خود را قبلا بيان كردم و گفتم كه نظر رييس جمهور را قبول ندارم.
توكلي همچنين در پاسخ به سوال ديگري كه به سخنان رييس جمهور مبني بر غيرقانوني بودن طرح افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاه هاي ممتاز اشاره داشت، گفت: در بحث كنكور و اصلاح اشتباه احتمالي، موضع رييس جمهور را كارشناسي تر مي دانم تا نظرات نمايندگان را، من هم به اين طرح راي ندادم.
اين نماينده مجلس درباره اين گفته رييس جمهور كه بين 40 تا 70 هزار تومان يارانه به مردم تعلق مي گيرد، گفت: رييس جمهور اشتباه مي كند نبايد قبل از اين كه از مجلس مصوبه اي بگيرد اين گونه تصميمات را به اطلاع مردم برساند.
توكلي افزود: اگر قرار است تحولاتي در كشور رخ دهد حتما بايد ابعاد مختلف در نظر گرفته شود و هرچه تحول جدي تر باشد، ما به وفاق بيشتري محتاج هستيم.
مخبر كميسيون اقتصادي مجلس نيز در تذكري نسبت به مصاحبه رييس جمهور و اعلام رقم پرداختي يارانه ها به مردم از سوي وي در طرح تحول اقتصادي انتقاد كرد.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن