تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817162696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احساس افراد پس از جراحی بینی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: خانواده سبز:آیا شما بینیتان را عمل كردهاید؟ یا كسی از نزدیكانتان را میشناسیدكه تن به جراحی پلاستیك داده باشد؟ طبیعی است كه یكی از این دوجواب آری است، آن هم بخاطر آمار عجیب و غریب جراحی پلاستیك درایران كه حالا اگر منجر به مرگ و كج و مجی بینی شما یا دوستانتاننشده باشد، حداقل شما را درگیر معضلات درونی با شخصیت جدید دماغكرده است.

۱. شما بعد از جراحی بینی دچار احساس اعتماد به نفس، خودخواهی و خود زیبابینی میشوید. همه این احساسات، بد نیستند، اما آنچه ما در فرهنگمان دماغ سربالا بودن مینامیم، همان فلسفه افلاطونی قدیمی درباره دماغ است كه سالها پیش توسط این فیلسوف یونانی مطرح شده.
۲. «دماغ سربالاها از خود راضیاند». البته شاید نسبت دادن این جمله به افلاطون كمی عجیب و غریب باشد، اما این فیلسوف قدیم یونانی در رسالهیی كه در باب زیباییشناسی نوشته، مردانی كه دماغ كشیده و بلند دارند و فاصله دماغ و دهانشان زیاد نیست را زیباترین و خوش سیرتترین آدمها دانسته است.
۳. شاید بپرسید خوش سیرتی افلاطونی چه ربطی به خوش صورتی دارد؟ پس حتماً چیزی درباره قیافهشناسی دوران افلاطونی كه بعدها، بارها به صورت رسالههای مختلف در اروپا چاپ شد، نمیدانید! كوكل چهرهشناس در ۱۵۲۳ مقالهیی درباب قیافهشناسی منتشر كرد همراه با فهرستی از دماغهای بزرگ و كوچك افراد مشهور و به كلی به فلسفه افلاطونی و روانشناسی چهره پرداخت.
۴. طبیعی است كه بعضی از ما قیافهشناسی چهارصد سال پیش اروپا را با پیشگویی اشتباه بگیریم، اما اگر بدانیم این چهرهشناس غربی كاملاً از تمدن شرق آغاز شده حتماً در مخالفتهای خودمان تجدید نظر میكنیم، حالا چه روانشناسی بدانیم چه ندانیم!
۵. در تاریخ ایران باستان آمده كه خشایارشاه یكی از زیباترین مردان بود، چون بینی بزرگ و چانه گردی داشت. از نظر دانشمندان قدیم ایران شما بگویید اختر بین و فالگیر و پیشانیبین بینی بزرگ نشانه زیبایی بود، بنابه یادداشتهای تاریخی یافت شده در باب چهرهنگاری شاهان كسی آن روزها به فكر روانشناسی مردم عادی نمیافتاد بینی بزرگ ایرانیان یكی از مشخصات اصلی و نشانه هویت ملی و به معنی علو طبع، شجاعت و بیباكی بود. چیزی كه در تصاویر تخت جمشید و در نقاشیهای یافت شده از دوره ساسانی هم میبینیم.
۶. اینداجین دانشمند و محقق قرن ۱۶ اروپا كه رسالهها و مقالات زیادی درباره بینی دارد در یادداشتی كه در موزه لوور پاریس، پشت یكی از شیشههای دوجداره و ضدآب پیدا میكنید، نوشته: كسانی كه بینی پهن و كوتاه دارند اخلاق پیچیده و خود ستایشان در شكل قرار گیری چانه و بینیشان معلوم است، آنها زیردستان خود را نمیبینند چون دایماً به بالا نگاه میكنند!
۷. حالا اگر علم روانشناسی بیاید و كمی از این در و آن در برایتان صحبت كند و بگوید امروز هم كمی به فلسفه افلاطونی و علوم چهرهشناسی عهد عتیق اهمیت میدهد كه به كلی هم از زیباییشناسی قرن حاضر جداست شما باور میكنید؟
۸. در روانشناسی مدرن، آدمهایی با بینی خمیده بیپروا و تندخو، اما احساساتی و مهربانند.
۹. همانطور كه چشمان گربهیی نشان دانشی همراه با نادرستی و كینهتوزی در علم قیافهشناسی عهد عتیق است، امروز روانپزشكان با نگاه كردن به چهرههایی كه برای خودمان میسازیم با آن دماغهای سربالا و چشمان گربهیی سرتكان میدهند و میگویند اینكه نامادری سیندرلا است!
۱۰. اگر به ریختشناسی چهرهپردازان سینمای حرفهیی هم دقت كرده باشید، آدمهایی كه دماغهای سربالا و نازك و فاصله لب و دماغ زیاد دارند، گرچه از هوش و زكاوت بیبهره نیستند، اما نماد نادرستی و كینهتوزیاند.
۱۱. لابد تا به حال دیگر با خودتان گفتهاید دماغ جادوگرهای فیلمها كه آنطور قوزدار و بلند و زشت است، چی!
۱۲. در فلسفه چهرهشناسی، كسانی كه دماغشان قوز بزرگ و خمیدگی زیادی دارد، مثل كرگدن آن ضربالمثل قدیمی به پوزه دیگران میخندند، آنها آدمهایی با هوش بسیارند، كه نمیتوانند حماقت دیگران را نادیده بگیرند و البته این دلیل بیذكاوتی خودشان نیست!
۱۳. به نظرم حسابی روانشناسی و چهرهبینی را با هم قاطی كردیم، اگر میخواهید فقط قسمتهای اثبات شده و بیضرر یادداشت را بخوانید به شمارههای (۱۱،۱۰، ۹، ۸، ۵ و ۱) رجوع كنید.
۱۴. لسكوی چهرهشناس فرانسوی قرن ۱۹ در كتاب پرفروشش كه سالها مورد بحث عكاسان و سینماگران مشهور بود و حتی تاحدی زیباییشناسی اوایل قرن بیستم را دگرگون كرد، درباره دماغهای بزرگ نوشته: بینی بزرگ، خواه خمیده، خواه راست، نشانه خوبی است. گرچه چنین آدمهایی خجالتی و كم رو نیستند، اما آرام و باهوشند و فقط گاهی دچار خشم آنی میشوند.
۱۵. خیلی طبیعی است كه شما یا دوستانتان، بعد از جراحی بینی زیبایی كه نماد خون شرقی و هویت ما بوده، كمی دچار دگرگونی، گاهی بیهویتی و گاهی تفاوتهای اخلاقی شوید، شما دارید از یك آدم خون گرم، احساساتی، محتاج به بیان محبت، خالص و كمی عصبی به یك آدم خونسرد، پراعتماد به نفس، خودخواه و سرد تغییر پیدا میكنید






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 322]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن