تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816869583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

9 غذاي مغذي


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: «من از پياز بدم ميآيد.»، «اسم گوجهفرنگي را جلوي من نياور.»، «سير! اصلا حرفش را نزن که بو ميدهد.»، «قيافه فلفل را که ميبينم حالت تهوع ميگيرم». تمام اينها جملههايي است که شما، فرزند يا همسرتان ممکن است بارها تکرار کرده باشيد. اما هيچ ميدانيد که همين عادات بد غذايي موجب شده که خيلي از مواد غذايي مغذي و مفيد را به مرور زمان فراموش کرده و از فهرست خريدتان حذف کرده باشيد؟ ميدانيد که با حذف اين مواد غذايي از سبد خريدتان چه خطراتي در کمين شماست؟ بهتر است تصميم خود را بگيريد و سعي کنيد از همين امروز شيوه غذا خوردنتان را تغيير دهيد...
تخمه کدو تنبل

شايد اين ضربالمثل را خيلي شنيده باشيد: «از کوزه همان برون تراود که در اوست» ضربالمثلي که در مورد کدو تنبل صدق نميکند! هر چهقدر خودش تنبل و بيحوصله است، تخمههاي درونش مغذي و سرشار از انرژي هستند.
چرا مفيد است: بهترين راه تامين منيزيم بيشتر براي بدن، خوردن تخمه کدو تنبل است. شايد اين سوال برايتان پيش بيايد که بالا بودن منيزيم در بدن چه فايدهاي دارد؟ براساس نتايج تحقيقاتي که به تازگي دانشمندان فرانسوي انجام دادهاند اين نکته ثابت شده است که خطر مرگ و مير در کساني که سطح منيزيم خونشان بالاست 40 درصد کمتر از کساني است که منيزيم خونشان پايين است. مردم بهطور متوسط 353 ميليگرم مواد معدني در روز مصرف ميکنند درحاليکه مصرف 420 ميليگرم از مواد معدني، حداقل مصرف توصيه شده آن در روز است.
چهطور آن را بخوريم: بهتر است تمام تخمه کدو تنبل را بخوريد، هم پوست و هم دانه آن را. پوست تخمه کدو تنبل مقدار زيادي فيبر دارد که براي بدن بسيار مفيد است. هر عدد تخمه کدو تنبل بوداده، 150 ميليگرم منيزيم دارد بنابراين ميتوانيد اين ماده مغذي را به رژيم غذايي روزانهتان اضافه کنيد و به وسيله آن 420 ميليگرم نياز روزانه بدنتان به منيزيم را برطرف کنيد. شما ميتوانيد اين محصول را از خواروبارفروشيها، آجيلفروشيها يا قسمت خشکبار فروشگاههاي زنجيرهاي تهيه کنيد. جاي آن هم بين بادام، تخمه آفتابگردان، پسته شامي يا اين قبيل خوراکيهاست.
زغالاخته

اين خوراکي خوشمزه که به اندازه يک کشمش است، مزهاي بين گيلاس و تمشک دارد. مهمترين نکته درباره اين ميوههاي نيرومند اين است که از 1700 سال پيش به عنوان يک ماده غذايي با خواص دارويي در تبت استفاده ميشده است.
چرا مفيد است: براساس نتايج تحقيقاتي که محققان دانشگاه تافتس آن را انجام دادهاند به اين نتيجه رسيدهاند که زغالاخته يکي از بالاترين رتبههاي orac (يک روش اندازهگيري قدرت آنتياکسيداني) را نسبت به ساير ميوهها دارد. بر روي اين خوردني ترش و شيرين و خوشمزه از گذشته تا به حال آزمايشها و مطالعات فراواني انجام شده است و به تازگي دانشمندان دريافتهاند که قندي که بهوسيله زغالاخته ساخته ميشود، مقاومت به انسولين را که يک عامل خطرساز در بيماري ديابت است کاهش ميدهد.
چهطور آن را بخوريم: شما ميتوانيد اين ميوه را به صورت خشک يا تازه با ماست مخلوط کنيد و همراه غذا آن را بخوريد. اگر دوست داشته باشيد ميتوانيد به تنهايي از خوردن آن لذت ببريد. ميتوانيد اين محصول را از فروشگاههاي زنجيرهاي به صورت خشک و از ميوه فروشيها به صورت تازه خريداري نماييد.
آب انار

آب انار يک نوشيدني معروف و بسيار محبوب در ميان مردمان خاورميانه است. جالب است بدانيد که اين نوشيدني خوشمزه و پرطرفدار، به تازگي دارد جاي خود را در ميان آمريکاييها باز ميکند.
چرا مفيد است: دانشمندان دريافتهاند کساني که به مدت يک سال فقط حدود 60 گرم آب انار بنوشند، خطر بالا رفتن فشارخونشان را تا 21 درصد پايين ميآورند و موجب باز شدن عروق خوني و بهبود جريان خون در قلبشان ميشوند. همچنين مصرف بيشتر آب انار، يعني چيزي حدود 120 گرم در روز، 50 درصد از نياز روزانه بدن به ويتامين c را تامين ميکند.
چهطور آن را بنوشيم: سعي کنيد آب انار را به طور 100 درصد خالص و طبيعي بنوشيد و هنگام مصرف به آن شکر اضافه نکنيد. آب انار بسيار مقوي است و خوردن يک ليوان کوچک از آن براي تامين نياز بدنتان کافي است.
شبدر

اگرچه بعضيها شبدر را به عنوان نوعي گياه هرز طبقهبندي کردهاند اما اين يک سبزي پرطرفدار در بين مردم بسياري از کشورها از جمله چين و مکزيک و يونان است.
چرا مفيد است: براساس تحقيقاتي که محققان دانشگاه تگزاس در سنآنتونيو انجام دادهاند دريافتهاند که شبدر از اين لحاظ براي سلامت قلب بسيار مفيد است که در بين ديگر سبزيها و گياهان بالاترين سطح چربي امگا-3 را دارد. همچنين دانشمندان گزارش دادهاند که اين گياه 10 تا 20 برابر بيشتر از ساير سبزيها و ميوهها ملاتونين (آنتياکسيداني براي جلوگيري از سرطان) دارد.
چهطور آن را بخوريم: همراه با سالاد. شما ميتوانيد آن را با کاهو مخلوط کنيد يا به تنهايي براي تهيه سالاد از آن استفاده کنيد. شبدر داراي ساقهها و برگهايي ترد و تازه و آبدار است که مزهاي شبيه ليموترش دارد و ميتوان مانند کاهو و هويج، آن را جويد. اين محصول را ميتوانيد از سبزيفروشيهاي محلتان يا فروشگاههاي مواد خوراکي تهيه کنيد.
دارچين

دارچين يک ادويه قديمي است که وقتي با شکر و ترکيباتي از اين قبيل مخلوط و به غذا اضافه ميشود، طعمي بسيار مطبوع ايجاد ميکند و اشتهاي فرد را چند برابر مينمايد.
چرا مفيد است: دارچين ميتواند در تنظيم و کنترل قندخون به شما کمک کند و از اين طريق احتمال ابتلا به بيماريهاي قلبي را در شما کاهش دهد. در حقيقت برخي محققان ادعا کردهاند کساني که ديابت نوع دو داشتهاند و يک گرم دارچين در روز، طي شش هفته مصرف کردهاند (حدود يک چهارم قاشق چايخوري در روز) نه تنها قندخونشان پايين آمده است بلکه تريگليسيريد و ldl يا همان چربي بد خونشان نيز به طور چشمگيري کاهش پيدا کرده است.
چهطور آن را بخوريم: لازم نيست که به خاطر پيدا کردن ادويهاي براي طعمدار و خوشمزه کردن غذا يا نوشيدنيهايتان ساعتها وقت خود را در فروشگاههاي مواد غذايي هدر دهيد. براي يکبار هم که شده به چاي، قهوه، انواع خورشتها يا سوپتان مقداري دارچين اضافه کنيد و مطمئن باشيد که ديگر حاضر نخواهيد شد طعم بينظير آن را با هيچ ادويه يا چاشني ديگري عوض کنيد.
کلمپيچ

اگرچه اين سبزي فوقالعاده زيبا و خوشمزه جاي زيادي در بين سبد خريد آمريکاييها ندارد اما خوشبختانه اروپاييها و آسياييها علاقه زيادي به مصرف آن دارند.
چرا مفيد است: يک فنجان کلم خرد شده تنها 22 واحد کالري دارد و همين امر ارزش غذايي آن را دو چندان ميکند. مصرف اين ماده مغذي به علت دارا بودن سولفور براي کاهش امکان ابتلا به سرطان بسيار مفيد است چون بر اساس نتايج تحقيقات دانشمندان دانشگاه استفورد، مقدار سولفور موجود در کلم از ساير گياهان بيشتر است.
چهطور آن را بخوريم: ميتوانيد کلمپيچ را به عنوان يک طعمدهنده مغذي و خوشمزه به ساندويچتان اضافه کنيد يا خرد شده آن را روي سالاد کاهو بريزيد. همچنين ميتوانيد با ترکيبي از کلم سفيد، کلم بنفش، کشمش و سس مايونز يک سالاد يا حتي ميان وعده بسيار خوشمزه براي خودتان تهيه کنيد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن