تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816862096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مقام ارتش آلمان :آمريكا بدنبال صلح در افغانستان نيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: يك مقام ارتش آلمان :آمريكا بدنبال صلح در افغانستان نيست
يك مقام ارتش آلمان با اشاره به بدتر شدن اوضاع افغانستان اظهار داشت : آمريكا به جنگ افغانستان نياز دارد و در اين كشور به دنبال هر چيزي مگر صلح است.

به گزارش خبرگزاري مهر، "يورگن رز" سرهنگ دوم ارتش آلمان و عضو هيئت مديره گروه كار "Arbeitskreis Darmstädter Signal" در ارتش اين كشور در گفتگو با روزنامه تاگس اشپيگل درباره عمليات نيروهاي آلماني در افغانستان اظهار داشت : اكثر آلمانيها با ديد انتقادي به اين عمليات نگاه مي كنند.

وي در ادامه با اشاره به تصويب تمديد عمليات نيروهاي آلماني در افغانستان در مجلس نمايندگان اين كشور با وجود مخالفت اكثر مردم آلمان با اين عمليات آن را دليل سطح پايين دموكراسي در كشور خود ارزيابي كرد.

يورگن رز در ادامه گفتگوي خود با اين روزنامه آلماني درباره عدم پذيرش اين عمليات در بين مردم آلمان اظهار داشت : ما در حالي در هشتمين سال اشغال افغانستان قرار داريم كه نه تنها شرايط در اين كشور بهبود نيافته بلكه بدتر نيز شده است. عمليات هاي تروريستي و بمب گذاري و فساد و كشت خشخاش در اين كشور افزايش يافته و بيداد مي كند.

اين مقام ارتش آلمان در ادامه خاطر نشان كرد : اين در حالي است كه در عرصه سياسي، آلمان اين گونه وانمود مي كند كه همه چيز مرتب بوده و اين عمليات موفقيت آميز است. اما در واقع اين طور نيست.

وي افزود : آنچه كه گروه ايساف در اصل بايد در اين كشور انجام دهد كار بازسازي اين منطقه تحت حمايت نظاميان خارجي است. اما چنين چيزي اتفاق نيفتاده است. در اصل اين گونه است كه نظاميان خارجي در اين كشور بيش از آنكه راه حلي براي مسائل اين كشور باشند خود قسمتي از مشكلات اين كشور هستند و قسمت اعظم مردم افغانستان خواهان بيرون رفتن هر چه سريعتر اين نظاميان از كشور خود هستند.

وي در بخش ديگري از اين گفتگو اظهار داشت : دو استراتژي متفاوت در اين ميان وجود دارد كه اصلا با هم جور نيستند. از يك طرف آمريكاييها براي بازسازي افغانستان در اين كشور حضور ندارند. آنها از دلايل استراتژيك و اقتصادي شخصي خود در اين كشور حضور دارند از جمله محاصره ايران، نفوذ بر كشورهاي آسياي مركزي، مهار روسيه و چين و كنترل پاكستان. پس آمريكاييها به اين جنگ نياز دارند براي اينكه مشروعيت براي استقرار گروههاي خود در اين كشور را داشته باشند.

وي افزود : آمريكا بازيگر اصلي در افغانستان است كه همه چيز جز صلح را مي خواهد. از طرف ديگر كشورهاي غربي ديگر از جمله آلمان در اين كشور وجود دارند كه واقعا بر اين عقيده اند كه ما براي بازسازي اين كشور در افغانستان حضور داريم و دست نشانده آمريكا نيستيم. اين دو استراتژي اساسا با هم هماهنگ نيستند.

يورگن رز در بخش ديگري از اين گفتگو با تاكيد بر اينكه ما روز به روز بيشتر در باتلاق اين جنگ فرو مي رويم اظهار داشت : به اين ترتيب آلمان نيز به عنوان قسمتي از يك قدرت اشغالگر كه مشروعيت آن در حال كاهش است در نظر گرفته مي شود و عنوان سگ نگهبان آمريكا را از آن خود كرده است.

وي در ادامه درباره راهكار برون رفت از اين باتلاق اظهار داشت : ما به سادگي نمي توانيم از اين كشور عقب نشيني كنيم و بايد يك استراتژي را بيابيم كه برگشت مرحله اي و به آرامي از اين كشور را ممكن سازد و همزمان ساختارهاي دموكراسي را در اين كشور خلق كنيم؛ از جمله برگزاري انتخابات محلي در اين كشور كه كه همه اقشار در آن شركت داشته باشند.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه در افغانستان نمي توان دموكراسي غربي را ارائه كرد بر در نظر گرفتن ساختارهاي تصميم گيري سنتي افغانها در اين كشور تاكيد كرده و اظهار داشت : در ضمن بايد كمك ها براي پيشرفت و بازسازي اين كشور بهتر سازماندهي شود.

اين مقام ارتش آلمان در ادامه با تاكيد بر مشكل ساز بودن گروههاي انگليسي و آمريكايي براي اين كشور خواهان خروج اين نيروها از افغانستان و جايگزيني گروههاي ميانه رو و خنثي تحت نظارت سازمان ملل شد.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن