تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820945813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني: *معرفي شخصيت‌هاي ديني به جامعه مهم است *امر به معروف و نهي از منكر جهاد في‌سبيل‌الله است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني: *معرفي شخصيت‌هاي ديني به جامعه مهم است *امر به معروف و نهي از منكر جهاد في‌سبيل‌الله است


خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس: فقه و حقوق - فقه

حجت‌الاسلام والمسلمين دري نجف آبادي، دادستان كل كشور شب گذشته در سفر به قم با آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني در اين ديدار، با مهم ارزيابي كردن تجليل و معرفي شخصيت‌هاي ديني گفت: با توجه به شخصيت بزرگان دين، شناساندن جهات مختلف زندگي آنان ضروري است.

وي، شيخ بهايي را نابغه دوران خود خواند و بيان كرد: بايد شخصيت علمي اين عالم به مردم معرفي شود تا مردم از آثار وي بهره‌مند شوند.

وي با اشاره به وجود نكات مثبت و منفي در زندگي شيخ بهايي افزود: بايد نقاط مثبت زندگي شيخ بهايي را پررنگ و نقاط منفي را با وجود افراد توانمند و آشنا به شخصيت شيخ بهايي به خوبي پاسخ و به شبهات مختلف درخصوص وي پاسخ داد.

صافي با بيان اينكه نسبت‌هاي داده شده به شيخ بهايي نارواست گفت: بسياري از علما و بزرگان در برابر اين نسبت‌ها به دفاع از شيخ بهايي پرداختند. برخي به اين عالم بزرگ نسبت صوفي‌گري مي‌دهند كه درست نيست.

وي در ادامه به معرفي شخصيت شيخ بهايي پرداخت و گفت: وي در بخش علمي و در رشته‌هاي رياضي، ادبيات، فنون و... چيره دست بود به گونه‌اي كه بسياري از بزرگان ادبيات عرب در برابر توانايي‌هاي وي ابراز تواضع مي‌كردند.

صافي‌گلپايگاني در پايان امر به معروف و نهي از منكر را جهاد في‌سبيل‌الله خواند و گفت: اگر به‌درستي به اين فريضه عمل شود، جنبه‌هايي از جهاد في‌سبيل‌الله رعايت شده است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن