تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817189826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايه سنگين بحران مالي بر بازار بورس فرانسه واروپا ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سايه سنگين بحران مالي بر بازار بورس فرانسه واروپا ادامه دارد
پاريس - يك هفته سياه ديگر در بازارهاي بورس اروپايي بويژه فرانسه در حالي اغاز شده است كه تمامي نشانه هايي كه بايد اعتماد دهنده به موسسات مالي و بيمه باشند در وضعيت هشدار دهنده جدي قرار گرفته اند.


در حالي كه رييس اتحاديه اروپا سعي دارد با برگزاري نشست هاي پياپي بحران در اليزه و در بروكسل دست كم راههاي به كنترل در اوردن موج اين بحران را پيش بيني كند ، از انجا كه ريشه هاي اين بحران در وابستگي شديد سيستم هاي بانكي و مالي اروپايي به امريكا است توفيقي در اين زمينه به دست نيامده است.
بسياري بر اين باور هستند كه بحران كنوني كه گريبان اقتصاد اروپا را گرفته است از خارج از اروپا نشات مي گيرد و سرايت بحران هاي آمريكا به اروپا توان تصميم گيري راهبردي دراز مدت را از سران اروپا گرفته است .
در كمتر از 24 ساعت بعد از نشست روز شنبه بحران در اليزه سه بانك اروپايي اولين قربانيان اين بحران بودند و هر كشوري در پي ان بر امد تا به روش خود جلوي افزايش بحران در كشورش را بگيرد و راهكار اروپايي را فراموش كند.
ادامه بحران مالي در امريكا امروز نيز به شدت گريبانگير بازارهاي بورس اروپا شد و براي اولين بار بطور بي سابقه بازار بورس فرانسه را به شدت تحت تاثير قرار داد.
سقوط شديد شاخص بازار بورس پاريس كه حتي قبل از باز شدن بازار بورس امريكا اغاز شد در زمان بستن بازار ، بيش از 9 درصد كاهش نشان داد كه اين ميزان از زمان تاسيس اين بازار يعني در سال 1988 ميلادي بي سابقه است.
از هفته گذشته تاكنون خواب آرام ازساركوزي رئيس جمهوري فرانسه گرفته شده است و از بد اقبالي اش تمامي مسئوليت ها را نه تنها به عنوان رئيس جمهوري فرانسه بلكه به عنوان رئيس دوره اي اتحاديه اروپا و مهم تر از همه بعنوان كسي كه افزايش فدرت خريد مردم فرانسه را با خوش بيني و اطمينان به انان وعده داده بود بر دوش خود احساس مي كند.
ساركوزي براي دومين با رييسان بانكها و شركتهاي بيمه فرانسوي در طول يك هفته تشكيل جلسه داد و باجمع كردن وزيران اقتصادي و بودجه ونخست وزير به دور خود در حالي كه از اوضاع اقتصادي و مالي فرانسه و بازار بورس نگران به نظر مي رسيد در جلوي دوربين ها حاضر شد و بار ديگر از لزوم اتحاد و همبستگي كشورهاي اروپايي سخن گفت.
گويا تنها راهي كه به نظر او مي رسيد همين بود كه البته اين درخواست از سوي رفقاي اروپايي او اجابت نشد و آنان با انتخاب شيوه هاي بومي خود براي حل بحران در كشورخودشان به جاي شيوه مشترك و پيشنهادي ساركوزي ، در واقع با سردي و سرسنگيني به او پشت كردند.
اينك فرانسه در وضعيت ركود اقتصادي قرار دارد وساركوزي بيش از هر كسي مي داند كه با اينكه فعلا تا حدود دو ماه و اندي ديگر رييس اتحاديه است ولي ديگر نبايد روي اروپا براي كمك به حل مشكل اقتصادي فرانسه حساب كند چرا كه هر كشوري تصميم گرفته است تا گليم خود را جداگانه از اين گرداب سررسيده از آمريكا بيرون بكشد.
امروز بيشترين سقوط سهام مربوط به سهام بانكها و شركتهاي بيمه بود. همانهايي كه ساركوي با انها نشست داشت.
او هفته گذشته اعلام كرد كه مردم نبايد نگران سرمايه هاي خود در اين موسسات مالي باشند .
به نظر مي رسد چيزي كه هم اينك بيش از همه، دولت هاي اروپايي و بويژه فرانسه بايد هم و غم خود را روي آن بگذارند تلاش براي بازيابي اعتماد مردم است. اما چگونه ؟
وعده ها كه چندان اثري ندارد و نتيجه عملي هم از اقدامات و تدابير دولت و جلسات و امد و شدهاي زياد با همه تبليغاتي كه در اطراف آن شد ديده نشده است. بنا بر اين شايد تنها راه باقي مانده اين باشد كه به مردم وعده ديگري بدهند . وعده اي مبني بر اينكه دولت سرمايه گذاري انان را تضمين مي كند.
با اين حال ادامه اين بحران اين حربه را هم به زودي از دست سياستمداران بد اقبال فرانسوي خواهد گرفت .
از هم اكنون نشانه هايي از هجوم مردم به بانكها براي بيرون كشيدن پولهايشان و تبديل آن به سرمايه اي كه بتواند ارزش خود را در مقابل بحران كنوني حفط كند ديده مي شود.
بازار طلافروشان و شمش فروشان در فرانسه در روزهاي اخير بسيار پر رونق شده است و حتي كساني كه سرمايه كوچكي دارند سعي دارند آن را به سكه و شمش تبديل كنند.
در صورت افزايش و همه گير شدن چنين پديده اي در فرانسه و از دست رفتن اعتماد مردم فرانسه به بانكها و اعتماد نكردن بانكها يه يكديگر و ايجاد جو رقابت بين بانكها براي ادامه حيات و يا ورشكستگي يكي از بانكهاي بزرگ اروپايي ، خطر سقوط بازارهاي بورس شدت مي گيرد و بحران مالي ، كشورهاي اروپايي را در گردابي كه ابعاد آينده آن مبهم است فرو خواهد برد. در چنين حالتي كمك دولت ها به اين موسسات نيز ديگر كارا نبوده و وضعيت كاملا متزلزلي بر اقتصاد و موسسات مالي جهان حاكم خواهد شد .
شايد نتيجه بهتري از اين شرايط گرفته شود و اين بحران به باز انديشي در نظريه هاي اقتصادي آسيب پذيرغرب بينجامد و شالوده جديدي از سيستم مالي جهاني با درس گرفتن از بحران اخير پايه ريزي شود و سيستم هاي كنوني كه اين بحران نتيجه مستقيم حاكميت انها است ارزيابي شوند و يا دست كم تحت نظارت قرار گيرد.
اروپام.**2092**270**1553
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن