تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820267838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تدارك مديران خراسان شمالي براي سفر دوم هيئت دولت


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: تدارك مديران خراسان شمالي براي سفر دوم هيئت دولت
دور دوم سفر استاني رئيس جمهوري به خراسان شمالي در حالي از امروز آغاز مي شود كه 87 درصد مصوبات سفر نخست هيئت دولت در اين استان به انجام رسيده و ساكنان شهرستان هاي مختلف اين استان نوپا از طرح هاي مختلف سفر اول بهره مند شده اند، اما برخي پروژه ها هنوز يا به نتيجه نرسيده يا اجرايي نشده است.

اين در حالي است كه تعدادي از سازمان ها و ارگان هاي مختلف و مديران شهرستان هاي استان هر كدام براي دور دوم سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به سي امين استان كشور طرح هاي پيشنهادي مختلفي ارائه كرده اند و خواستار عنايت دولتمردان در اين زمينه هستند. در اين گزارش نگاهي به دستاوردهاي سفر نخست رئيس دولت به خراسان شمالي شده و پيشنهادهاي در نظر گرفته شده براي دور دوم سفر مورد اشاره قرار گرفته است.

فرماندار فاروج به خبرنگار ما گفت: از 16 مصوبه سفر اول هيئت دولت مربوط به اين شهرستان 12 مصوبه 100 درصد اجرايي شده است.

علي باقرزاده فلاح افزود: اجراي طرح احداث راه روستاهاي چري، ريزه و خبوشان، اجراي طرح هادي روستاي يام و خرق، آب رساني به روستاي خسرويه، تشكيل شركت سهامي زراعي غير دولتي و احداث سالن هاي ورزشي از جمله 12 مصوبه اجرا شده در شهرستان است.

وي اظهار كرد: مصوبه گاز رساني به 24 روستاي شهرستان، اكنون با 75 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجراست كه در 22 روستا لوله گذاري شده و فقط لوله گذاري 2 روستا با نصب اتصالات 2 ايستگاه باقي مانده است.

وي حفاري چاه آب، عمليات خاك برداري خيابان ها، شبكه توزيع برق 20 كيلو ولت و مخزن بتني 500 متر مكعبي آب را از پروژه هاي در حال انجام نام برد و اضافه كرد: ساخت بيمارستان 24 تخت خوابي فاروج با پيشرفت فيزيكي 30 درصد در زميني به مساحت 45 هزار متر مربع و زيربناي 3 هزار و 83 متر مربع در حال اجراست.

وي گفت: تنها مركز آموزش عالي شهرستان كه از مصوبات سفر اول هيئت دولت است از سال گذشته شروع شده كه تا پايان سال آينده هم به اتمام خواهد رسيد.

وي بيان كرد: پروژه ساخت مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان نيز از ديگر مصوبات سفر بود كه اكنون 30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

باقرزاده فلاح بيان كرد: 30 پروژه براي طرح در جريان سفر دوم هيئت دولت به استان براي شهرستان پيشنهاد شده است.

وي احداث مجتمع آب آشاميدني روستاهاي كواكي، ريزه و رشوانلو، تكميل سايت اداري فاروج، تهيه و اجراي بافت فرسوده شهر فاروج، احداث كنارگذر شهري، احداث مجتمع آب آشاميدني پيره و پسكن و احداث مجتمع آب آشاميدني ينگه قلعه ميانكوه را از جمله اين پيشنهادات عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از فرماندار جاجرم، در سفر اول رئيس جمهوري به استان، شهرستان جاجرم داراي 27 پروژه در قالب 19 مصوبه و اعتبار 320 ميليارد ريال بود.

اردشير بهلولي گفت: احداث راه اصلي جاجرم - ميامي به طول 112 كيلومتر كه 51 كيلومتر آن با 130 ميليارد ريال در حال احداث است، گازرساني به شهر سنخواست با 43 ميليارد ريال كه در هفته دولت به بهره برداري رسيد، گازرساني به شهر شوقان با 41 ميليارد ريال كه 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، احداث شهرك صنعتي با 14 ميليارد ريال اعتبار، احداث راه اصلي بجنورد سنخواست با 38 ميليارد و 40 ميليون ريال و احداث 2 مجتمع فرهنگي هنري در شهر گرمه جاجرم با 8 ميليارد و 120 ميليون ريال اعتبار از مصوبات مهم سفر اول هيئت دولت مربوط به استان جاجرم است.

وي احداث راه آهن جاجرم بجنورد براي اتصال خط آهن سراسري از مسير جاجرم سنخواست بجنورد، گازرساني به تمام روستاهاي تابعه بخش جلگه شوقان، به سازي و اصلاح جاده مسير سنخواست به ايستگاه راه آهن، احداث شهرك صنعتي گرمه و احداث استخر سر پوشيده را از جمله پروژه هاي پيشنهادي براي دور دوم سفر هيئت دولت براي شهرستان جاجرم ذكر كرد.

گزارش خبرنگار ما به نقل از فرماندار شهرستان نيز حاكي است: در سفر اول هيئت دولت به استان 34 مصوبه مربوط به شهرستان شيروان بود كه 32 مصوبه صد در صد اجرايي شده است.

غلام رضا فيض گفت: مصوبه مربوط به كارخانه الياف شيروان نيز، 80 درصد انجام شده است كه 20 درصد باقي مانده آن به علت مشكلات قانوني هنوز اجرايي نشده است.

وي با اشاره به اين كه 30 درصد پروژه آسفالت قلعه حسن هنوز اجرايي نشده است اظهار كرد: به علت مشكل پيمان كار تاكنون اين پروژه به اتمام نرسيده است.

وي افتتاح مركز فني و حرفه اي زنان، احداث 2 سالن ورزشي و تكميل ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان را از مهم ترين مصوبات اجرا شده نام برد و افزود: 20 پروژه براي شهرستان شيروان با اعتبار برآورد شده 500 ميليارد ريال براي طرح در سفر دوم هيئت دولت به استان در نظر گرفته شده است.

وي بيان كرد: طرح اجراي شبكه فاضلاب شيروان، احداث جاده كمربندي و كنارگذر ضلع شمال شيروان، احداث بيمارستان 96 تخت خوابي، اجراي 57 رشته قنات براي رفع مشكل آب آشاميدني و كشاورزي، آسفالت جاده بخش مركزي به سرحد به طول 20 كيلومتر كه 15 روستا را تحت پوشش قرار مي دهد و تكميل پروژه هاي نيمه تمام آبرساني از جمله طرح هاي پيشنهادي براي سفر دوم هيئت دولت است.

گزارش خبرنگار ما به نقل از فرماندار مانه و سملقان نيز حاكي است: شهرستان مانه و سملقان در سفر اول هيئت دولت به استان 54 مصوبه با 653 ميليارد و 634 ميليون و 600 هزار ريال داشت.

علي اكبر جهاني گفت: احداث بيمارستان 32 تختخوابي شهر آشخانه، اجراي خط انتقال گاز به شهر پيش قلعه و روستاهاي هم جوار، اجراي خط تغذيه گاز شهر آشخانه، احداث 2 سالن ورزشي آبرساني به روستاهاي چخماقلو، كلاته چنار و زرد و اجراي طرح هادي روستاهاي كيكانلو، قره مصلي و كوشكي تركمن از جمله مصوبات سفر اول هيئت دولت به شهرستان مانه و سملقان بوده است.

وي افزود: 36 پروژه نيز براي طرح در سفر دوم هيئت دولت به خراسان شمالي براي اين شهرستان پيشنهاد شده است.

وي اجراي طرح هادي روستاهاي قلعه خان، ملاحسن، فرمده شرقي و محمدآباد، ايجاد تأسيسات فاضلاب شهر آشخانه، تكميل مجموعه ورزشي 25 هكتاري آشخانه، تعويض و آسفالت محور فرعي آشخانه شهر آباد و تكميل احداث و آسفالت راه هاي روستايي نيمه تمام را از جمله پيشنهادات براي سفر دوم هيئت دولت به استان ذكر كرد.

گزارش خبرنگار ما حاكي است، رئيس شوراي شهر بجنورد نيز با اشاره به اين كه مصوبات دور قبلي سفر رئيس جمهور بيشتر در رابطه با كل استان بوده است نه شهر بجنورد گفت: براي دور جديد سفر رئيس جمهوري، تقاضاي ملاقات با مدير جهاد كشاورزي را كرده ايم تا در رابطه با پروژه كشتارگاه صنعتي با او تبادل نظر داشته باشيم.

حيدرعلي ايزانلو عنوان كرد: با وزراي مسكن و شهرسازي، راه و ترابري دفاع و نيرو در ارتباط با بافت فرسوده، جاده بجنورد و بش قارداش، كمربندي انتقال پادگان و زندان ها و بند بش قارداش نيز صحبت خواهد شد.

شهردار بجنورد نيز در اين رابطه گفت: نتايج دور اول سفر رئيس جمهوري بيشتر استاني هدف آن نيز منتفع شدن تمام شهرستان هاي استان و توسعه اين خطه سرسبز بوده است.

اردشير رياحي تصريح كرد: از بين پروژه هايي كه به استانداري پيشنهاد كرده ايم، تنها يك پروژه توسط استانداري در اولويت قرار گرفته است و آن هم كمربندي (62 متري) جنوب بجنورد است كه اگر بودجه و اعتبار اتمام آن از رئيس جمهور گرفته شود كمك بزرگي به ترافيك شهر خواهد شد.

وي اضافه كرد: شبكه دسترسي شهري به اين وسيله ساماندهي شده و مي توان پاسخگوي نياز مردم بود. وي گفت: با توجه به اين كه برنامه بازديد و ملاقاتي يك ساعته با رئيس جمهور داريم، در آن ساماندهي حاشيه شهر، توانمندسازي سكونت گاه هاي غير رسمي در قالب شهرداري مهر و بازديد از چند محله حاشيه كه باقرخان در رأس آن قرار دارد از مسائلي است كه مطرح مي شود.

وي ادامه داد: خشك شدن چشمه بش قارداش فاجعه اي زيست محيطي است، كه به تنهايي و با اعتبارات اندك شهرداري نمي شود آن را رفع و رجوع كرد و بايد حتما با شركت آب منطقه اي وزير نيرو و براساس قولي كه استاندار براي احياي آن داده است، وارد مذاكره شده تا بند بش قارداش احداث و چشمه آن احيا شود.

رئيس سازمان بازرگاني خراسان شمالي نيز گفت: در دور اول سفر رئيس جمهوري يك مصوبه در رابطه با ساخت سيلوي استان به تصويب رسيد كه هم اكنون در حال اجراست.

محمدرضا كفاشي خاطر نشان كرد: در سال گذشته به پروژه سيلو 450 ميليون ريال اختصاص يافت و كار شروع شد و امسال نيز 10 ميليارد ريال به اين پروژه اختصاص يافته است.

وي پيشرفت فيزيكي اين پروژه را تاكنون 15 درصد اعلام كرد و افزود: در دور اول سفر رئيس جمهور دو توافق نامه نيز منعقد شده است كه يكي از آن ها احداث نمايشگاه بين المللي بود.

وي ادامه داد: در اين راستا 2/26 هكتار از زمين نمايشگاه از سوي مسكن و شهرسازي تأمين شد و شركت نمايشگاه هاي بين المللي به ثبت رسيد.

وي اضافه كرد: بر اين اساس مصوب شد بازرگاني به شركت نمايشگاه هاي بين المللي 3 ميليارد ريال بپردازد كه 2 ميليارد و 200 ميليون ريال آن قبلا پرداخت شده است و بقيه آن نيز پرداخت خواهد شد.

وي از احداث 2 سالن 2 هزار متري با سازه هاي سبك خبر داد و گفت: 90 درصد كارهاي اين سالن ها آمده شده و تنها آماده سازي اطراف آن باقيمانده است.

وي اظهار داشت: توافق نامه دوم مربوط به انتقال صنوف آلاينده است و در اين راستا 48 هكتار زمين به شهرداري منتقل شده تا صنوف آلاينده را انتقال دهد و اكنون شهرداري بجنورد در حال واگذاري و آماده سازي زمين است.

كفاشي افزود: در شهرستان هاي مانه و سملقان، زمين گرفته شده و تعدادي از كارگاه ها نيز منتقل شده است و در شهرهاي شيروان و اسفراين هم زمين در مرحله تحويل است.

وي گفت: مباحثي كه براي سفر دوم پيش بيني شده است افزايش و ادامه كمك به نمايشگاه و دريافت اعتبار و كمك هاي فني و اعتباري براي اعتلاي فرش دست باف استان و همچنين ساخت سيلو و انبارهاست.

وي تأكيد كرد: انتقال سند زمين نمايشگاه به شركت نمايشگاه هاي بين المللي از ديگر مسائلي است كه با رئيس جمهور مطرح خواهد شد.

مدير كل كميته امداد خراسان شمالي نيز به خبرنگار ما گفت: در سفر اول رئيس جمهوري به استان هزار و 78 سري جهيزيه به متقاضيان و مددجويان كميته امداد اعطا شد.

تبارك سبحاني افزود: در اين مورد مجلس بيش از 5 ميليارد ريال براي اعطاي جهيزيه به متقاضيان تصويب كرد.

وي ادامه داد: در سفر اول هيئت دولت 13 هزار و 995 فقره نامه به اين نهاد ارجاع داده و به 12 هزار و 440 مورد آن رسيدگي شد.

وي اظهار داشت: از اين تعداد هزار و 30 فقره نامه به دليل تكراري، غير مرتبط بودن آن و 525 مورد نيز به دليل انصراف فرد و يا نبود اعتبار براي آن اقدامي صورت نگرفت.

وي تصريح كرد: در پاسخ به نامه هاي سفر هيئت دولت اعتباري بيش از 4 ميليارد و 700 ميليون ريال بلاعوض توسط اين نهاد و 10 ميليارد ريال تسهيلات بانكي توسط بانك هاي عامل پرداخت شد.

وي درخصوص اولويت هاي در نظر گرفته شده براي دور دوم سفر رئيس جمهوري گفت: تأمين جهيزيه 20 هزار و 500 زوج پشت نوبت، براي ايجاد مجتمع فرهنگي براي دانش آموزان و دانشجويان و تكميل ظرفيت خوابگاه شبانه روزي در بجنورد براي دانش آموزان روستايي را از جمله پيشنهادات و برنامه هاي در نظر گرفته شده براي دور دوم سفر عنوان كرد و افزود: ظرفيت خوابگاه در حال حاضر براي پذيرش 60 دانش آموز است كه در صورت كمك اين تعداد به 120 نفر خواهد رسيد.

وي گفت: تأمين هزينه هزار انشعاب گاز براي ساكنان روستاهايي كه خانواده هاي آن ها تحت پوشش اين نهاد هستند و كمك به تأمين مسكن 300 خانوار محروم و تحت پوشش كميته امداد از ديگر برنامه هاي در نظر گرفته شده در سفر دوم است.

وي ادامه داد: پيشنهادهاي ديگري نيز براي دور دوم سفر هيئت دولت در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ما، 21 مصوبه در بخش بهداشت و درمان استان در دور نخست سفر هيئت دولت تصويب شد و 70 درصد آن اجرايي شده است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي در اين باره به خبرنگار ما گفت: بيش از 50 درصد مصوبات صد در صد پيشرفت فيزيكي داشته وبسياري به بهره برداري رسيده و حدود 30 درصد نيز با بيش از 70 درصد پيشرفت و با اختصاص اعتبار لازم در حال اتمام است.

دكتر جواد شاهين فر عنوان كرد: ارتقاي دانشكده علوم پزشكي به دانشگاه، احداث و تجهيز مركز آزمايشگاهي تخصصي، ساخت بخش ICU و سوختگي بيمارستان امام علي (ع) و ارتقاي اطاق عمل آن از 5 به 8 تخت و راه اندازي بخش NICU در بيمارستان بنت الهدي بجنورد از مصوبات اجرايي شده سفر اول رئيس جمهوري در استان است.

وي از ديگر اقدامات به تعميرات اساسي و ايجاد بخش روان پزشكي 20 تختي در بيمارستان امام رضا(ع) بجنورد، تجهيز دانشگاه به دستگاه هاي سي تي اسكن، آنژيوگرافي و سنگ شكن، ساخت بيمارستان مانه و سملقان، احداث بخش NICU در بيمارستان امام خميني (ره) شيروان اصلاح سيستم فاضلاب اين بيمارستان و ساخت بيمارستان در فاروج و ... اشاره كرد.

شاهين فر اولويت هايي را كه در سفر دوم هيئت دولت در استان مدنظر است تجهيز و ارتقاي بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشكي عنوان كرد.

معاون اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي خراسان شمالي هم از احداث و راه اندازي آزمايشگاه مرجع در استان در پي سفر اول هيئت دولت خبر داد.

مهندس ميرزاقلي گفت: اولويت هاي قابل پي گيري در سفر دوم رئيس جمهوري به استان براي اين اداره كل، ايجاد آزمايشگاه سوخت براي نظارت بر قاچاق كالا و راه اندازي آزمايشگاه خشكبار به منظور نظارت بر آزمون هاي مربوط به خشكبار است.

در همين حال، معاون امور عمراني استاندار خراسان شمالي نيز به خبرنگار ما گفت: از 142 مصوبه صفر اول هيئت دولت به استان 119 مصوبه معادل 87 درصد اين مصوبات اجرايي شده است.نورعلي طالب زاده افزود: 21 مصوبه معادل 5/15 درصد نيز در دست اقدام و اجرا و 2 مصوبه معادل 5/1 درصد در دست پي گيري است.

وي اظهار داشت: تخصيص اعتبار مورد نياز راه و راه آهن و نيز پادار كردن اعتبار براي راه آنتني اتصال جوين به اسفراين 2 مصوبه اي است كه در دست پي گيري است و علت آن رقم بالاي اعتبار اين پروژه ها و پيگيري نشدن آن از سوي وزارت راه است.

وي تصريح كرد: هزار و 430 ميليارد ريال براي تمام پروژه هاي اقدام شده در سفر اول هيئت دولت به استان هزينه شده است.

وي اجرايي شدن ورزشگاه 15 هزار نفري بجنورد، تكميل و توسعه سيلوها، شروع عمليات ساخت 2 بيمارستان در شهرستان هاي فاروج و مانه و سملقان با 40 و 45 درصد پيشرفت فيزيكي، اجرايي شدن مطالعات اكتشاف نفت در راز و جرگلان، افزايش 133 تخت بيمارستاني و دريافت رديف اعتباري براي احداث 3 سد در استان از 6 سد تأمين اعتبار شده در كشور را از مهم ترين مصوبات سفر اول هيئت دولت در استان نام برد.

وي آبرساني به شهر بجنورد از سد شيرين دره را از ديگر مصوبات سفر اول نام برد و گفت: اين مصوبه در حال اجراست كه براي كم كردن زمان اجراي آن درصد دريافت اعتبار براي تسريع عمليات اجرايي هستيم.

وي بيان كرد: براي سال گذشته اين پروژه 21 ميليارد ريال و براي امسال 80 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.وي گفت: ساخت 2 هزار واحد مسكن اجاره اي و 500 واحد اجاره به شرط تمليك با 40 درصد پيشرفت و 7 هزار و 700 واحد روستايي با 85 درصد پيشرفت از ديگر مصوبات سفر اول هيئت دولت است.

وي بيان كرد: براي سفر دوم هيئت دولت به استان، جمع بندي ها انجام شده است كه پروژه هاي مختلف در بخش هاي آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوري، امور اقتصاد و دارايي، بهداشت و درمان، كشاورزي، راه و ترابري، صنايع و معادن، آبرساني به شهرها، مسكن، آموزش عالي و ... براي طرح در جلسه با هيئت دولت مطرح خواهد شد.وي مهم ترين پروژه هاي مدنظر استان براي طرح در جريان سفر دوم هيئت دولت به استان را تأمين اعتبار براي آبرساني به بجنورد به منظور اتمام پروژه تا پايان سال 89، تأمين اعتبار طرح هاي آبياري تحت فشار در سطح هزار هكتار، مطالعه و ايجاد منطقه ويژه اقتصادي خراسان شمالي و احداث بيمارستان 320 تختخوابي در شهر بجنورد عنوان كرد.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 386]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن