تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799246119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
يك مسؤول با ابراز نگراني از كاهش سن بيماران قلبي اعلام كرد؛ افزايش 6/5 برابري سكته هاي قلبي در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: رئيس مركز تحقيقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكي بيرجند از افزايش 6/5 برابري ميزان سكته هاي قلبي در خراسان جنوبي نسبت به سالهاي گذشته خبرداد.
دكتر طوبي كاظمي در همايش قلب و عروق افزود: براساس آمار ارائه شده از سوي مجريان طرح تحقيقاتي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند و براساس آمار بيماران سكته قلبي بستري شده در بيمارستانها، شيوع سكته قلبي در اين استان 6/5 برابر افزايش يافته است.
وي ضمن ابراز نگراني از كاهش سن بيماران قلبي و عروقي در استان خاطر نشان كرد: به طور متوسط گروه سني 30 تا 40 سال نيز درگير بيماري قلبي و عروقي در استان شده اند.
وي با بيان اينكه 15 درصد از بيماران سكته قلبي در استان كمتر از 45 سال سن دارند، افزود: 46 درصد از مرگ و ميرهاي ناشي از بيماريهاي قلبي و عروقي بين گروههاي سني 45 تا 60 هستند.
تأكيد بر رژيم غذايي سالم
وي بر رژيم غذايي سالم و مصرف ميوه و سبزيجات در جهت كاهش بيماري هاي قلبي عروقي تأكيد كرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي بيرجند نيز در اين همايش با بيان اينكه بيماري هاي قلبي و عروقي جزو شايعترين علل مرگ ومير در جهان محسوب مي شود، تصريح كرد: 50 درصد مرگ و ميرها به دليل بيماري هاي قلبي و عروقي است.
دكتر مراد هاشم زهي گسترش زندگي شهرنشيني را مهمترين علت افزايش بيماري قلبي و عروقي دانست و عنوان كرد: براساس بررسي هاي انجام شده از 50 ميليون مرگ و مير مورد بررسي، 15 درصد به دليل بيماري هاي قلبي بوده است كه اين آمار تابستان سال آينده به 75 درصد افزايش خواهد يافت.
وي با اذعان به اينكه حوادث و سوانح علت اصلي مرگ و مير در ايران است، يادآور شد: در استان خراسان جنوبي نيز مرگ و مير به دليل حوادث و سوانح در صدر بقيه عوامل قرار دارد.

دلايل ابتلا به بيماريهاي قلبي
وي افزايش چربي و فشار خون، اعتياد به سيگار، توسعه زندگي ماشيني، تغذيه نامناسب، استرس و فشارهاي روحي و رواني را از جمله دلايل ابتلا به بيماري هاي قلبي ذكر كرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي بيرجند گفت: گسترش فرهنگ ورزش و نرمش در جامعه نقش مهمي در جهت كاهش بيماري هاي قلبي و عروقي دارد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند نيز دراين همايش صنعتي شدن و تغيير سبك زندگي مردم و كاهش تحرك، مصرف غذاهاي چرب و شيوع چاقي را از جمله عوامل افزايش بيماري هاي قلبي و عروقي عنوان كرد.
دكتر ولي ا... زراعتكار خواستار ارتقاي آگاهي مردم نسبت به عوامل بيماري هاي قلبي و عروقي شد و اذعان داشت: با توجه به افزايش روزافزون بيماري هاي قلبي و عروقي بايد راهكارهاي مقابله با اين بيماري مورد بررسي قرار گيرد.

به مناسبت هفته نيروي انتظامي ؛ زنگ انضباط اجتماعي در مدارس خراسان جنوبي نواخته شد

بيرجند- خبرنگار قدس: برنامه هاي هفته نيروي انتظامي استان توسط فرماندهي انتظامي خراسان جنوبي تشريح شد.فرمانده انتظامي خراسان جنوبي طي نشستي با خبرنگاران با بيان اينكه برنامه هاي هفته نيروي انتظامي امسال با شعار «هدف من، امنيت توست» اجرايي مي شود، خاطرنشان كرد: اين هفته فرصت مناسبي براي انعكاس برنامه هاي ناجا و افزايش تعامل با برنامه ها و تشكلهاي دولتي و غيردولتي و ارتقاي ميزان مشاركت مردم است.
سرهنگ حميد شرفي مهمترين رسالت نيروي انتظامي را ايجاد امنيت براي مردم دانست و افزود: مقوله ايجاد امنيت منحصر به قشر خاصي نيست و بايد فراگير شود.
وي از برپايي نمايشگاه نيروي انتظامي در استان خبر داد.وي نواخته شدن زنگ انضباط اجتماعي در مدارس استان، برگزاري گردهمايي فرزندان شهداي نيروي انتظامي، حضور كارشناسان اجتماعي - انتظامي در مساجد، برگزاري مسابقات دانستني هاي انتظامي - اجتماعي در سطح مدارس، اجراي مانورها، اجراي نشست علمي با رويكرد پيشگيري از وقوع جرم، بازديد دانش آموزان از يگانها و كلانتريها و اختتاميه مسابقات قرآني ناجا را از جمله برنامه هاي هفته نيروي انتظامي در استان اعلام كرد.
سرهنگ شرفي، در پايان از افتتاح پروژه هاي عمراني مرتبط با نيروي انتظامي اعم از سايت فرماندهي انتظامي استان، ساختمان گذرنامه، فروشگاه مصرف كاركنان و پروژه هاي مهندسي هنگ مرزي گزيك و خانه هاي سازماني در هفته نيروي انتظامي خبر داد.

شهردار بجنورد مطرح كرد؛ كمبود تجهيزات ايمني و امداد در زمان وقوع حوادث غيرمترقبه

بجنورد- خبرنگار قدس: مراسم جنگ 125 به مناسبت روز آتش نشان در استان خراسان شمالي برگزار شد.
سليماني، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني بجنورد در اين مراسم گفت: بي شك اين همه تلاش و خدمت صادقانه آتش نشانها را نمي توان با مزدهاي مادي پاسخ داد، زيرا آتش نشانان كساني هستند كه از جان و دل براي آسايش مردم كار مي كنند.
شهردار بجنورد نيز در اين مراسم اظهار داشت: فعاليتهاي كاركنان سازمان آتش نشاني نمي تواند پاسخگوي نياز شهر باشد و در اين زمينه نياز به ياري مسؤولان از نظر تأمين امكانات براي دفاع همه جانبه از شهر مي باشد.رياحي افزود: تجهيزات ايمني و امداد ما در حوادث غيرمترقبه جوابگوي نياز شهر نيست.وي در پايان اذعان داشت: هم اكنون ايستگاه شماره 3 آتش نشاني با پيشرفت فيزيكي بالاي 90 درصد آماده بهره برداري است و ايستگاه شماره 4 با 50 درصد پيشرفت فيزيكي در حال آماده سازي است.

خراسان شمالي امروز ميزبان رئيس جمهور است

بجنورد- عليزاده: برنامه هاي حضور اعضاي هيأت دولت در استان خراسان شمالي تشريح شد.
مهندس جهانبخش استاندار خراسان شمالي در جمع خبرنگاران گفت: ديدار با مردم، بازديد از چندين پروژه عمراني، افتتاح همزمان 225 پروژه عمراني در استان، بازديد از پروژه نيروگاه گازي شيروان، بازديد از طرح توسعه كارخانه سيمان بجنورد، افتتاح جاده بجنورد- شيروان ديدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران دفاع مقدس، ديدار با علماي اهل سنت و تشيع استان از جمله برنامه هاي سفر رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت به خراسان شمالي مي باشد.
وي همچنين از برگزاري جلسه كارگروه تخصصي مسكن، آب، كشاورزي و كارگروه اشتغال، صنعت و معدن، ديدار و ملاقات خصوصي مردمي، بازديد از يك روستاي محروم استان و برگزاري دومين جلسه هيأت دولت در استان خبر داد.
وي افزود: همچنين 72 نفر از معاونان وزرا در استان حضور مي يابند و از نزديك به مشكلات مردم رسيدگي خواهند كرد.
استاندار خراسان شمالي اظهار داشت: از 142 مصوبه دور اول سفر هيأت دولت به خراسان شمالي 119 مصوبه اجرا و به طور 100 درصد در قالب پروژه هاي عمراني به اتمام رسيده است.
وي با بيان اينكه 21 مصوبه دور اول كه 5/14 درصد از مصوبات اين سفر را شامل مي شود، در دست اجراست، گفت: تنها دو مصوبه كه 1/5 درصد از مصوبات دور اول سفر را در بر مي گيرد، در دست پيگيري است كه با رفع مشكلات به مرحله اجرا مي رسد.
استاندار خراسان شمالي گفت: برخي از مصوبات هيأت دولت كه بار مالي داشته به متمم بودجه سال 85 منوط شده كه به دليل عدم ارايه متمم بودجه از سوي دولت اين بودجه در اعتبار سال 86 تأمين شده است.
وي تقويت زيرساختهاي توسعه در استان را از مهمترين خواسته هاي مسؤولان و مردم استان از رئيس جمهور عنوان كرد و افزود: بزرگترين تلاش در سفر دوم رئيس جمهور تقويت زيرساختهاي كشاورزي، صنعتي و گردشگري خواهد بود.
وي راه اندازي شبكه استاني صدا و سيماي خراسان شمالي، تكميل و تجهيز و بين المللي شدن فرودگاه بجنورد را از ديگر خواسته هاي مسؤولان اين استان عنوان كرد.وي با اشاره به اينكه در اين سفر 165 طرح پيشنهادي در جلسه هيأت دولت در استان مطرح خواهد شد كه اين طرحها از بين 375 طرحي كه براي بررسي به نهاد رياست جمهوري پيشنهاد شده بود، تأييد شده است.
شايان ذكر است، دور اول سفر رئيس جمهور به استان خراسان شمالي در مردادماه سال 85 انجام شد و دومين سفر به اين استان كه چهاردهمين سفر از دور دوم سفرهاي استاني است، امروز و فردا انجام مي شود.

رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان اطمينان داد؛ مورد خاصي از بيماري دام در بردسكن مشاهده نشده است

بردسكن- خبرنگار قدس: از ابتداي امسال تاكنون هيچ كانون بيماري در شهرستان بردسكن مشاهده نشده است.
دكتر انصاري رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان بردسكن گفت: با توجه به وضعيت سرما و يخبندان در زمستان سال گذشته و بروز خشكسالي، به لحاظ حفظ دام موجود منطقه تمهيدات خاص در شهرستان انجام شده و شبكه دامپزشكي شهرستان تمام سعي خود را در اين زمينه به كار گرفت.
وي افزود: انجام واكسيناسيون به موقع و مبارزه با بيماريهاي انگلي از برنامه هاي اولويت دار اين شبكه بوده است.
وي گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده طي 6 ماه گذشته تاكنون به لحاظ كانون بيماري در منطقه هيچ مورد خاصي ديده نشده و با مراقبتهاي انجام شده مورد خاصي در مورد بيماري طاعون گاوي، تب برفكي و آنفلوآنزاي حاد پرندگان در اين شهرستان مشاهده نشده است.
وي همچنين از نظارت بهداشتي بر كشتار 2400 رأس دام سبك و سنگين در كشتارگاه و 2140 مورد بازرسي بهداشتي از قصابي ها و فروشگاه هاي عرضه كننده فرآورده هاي خام دامي طي سال جاري تاكنون در اين شهرستان خبرداد.

يك مسؤول خبر داد؛ ايجاد 10 گذرگاه عابر پياده در بزرگراه قائم

خراسان امروز: معاون هماهنگي امور مهندسي ترافيك سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد اقدامات اين سازمان در جريان اجراي پروژه كمربندي 100 متري شمالي مشهد را تشريح كرد.
مسعود بيژني عنوان كرد: سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد علاوه بر حضور در مراحل مطالعات و طراحي پروژه كمربندي 100 متري شمالي مشهد، در اجراي پروژه نيز با معاونت فني و عمران شهرداري مشهد همكاري داشته است.
وي گفت: در اين راستا تمام علايم ترافيكي مسير كمربندي 100 متري شمالي مشهد، شامل خط كشي ها، تابلوهاي انتظامي و هشدار دهنده و تابلوهاي اطلاعاتي توسط سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد تهيه و در حال نصب است.
وي اظهار داشت: همچنين در طول مسير كمربندي 100 متري شمالي مشهد در 13 نقطه، پيش بيني ايجاد گذرگاه غيرهمسطح عابر پياده اعم از زيرگذر و روگذر شده بود كه 10 گذرگاه احداث شده و 3 گذرگاه ديگر نيز در حال اجراست.
وي افزود: احداث پل عابر پياده ميدان شهيد فهميده نيز در دستور كار سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد قرار گرفته است.
پروژه كمربندي 100 متري شمالي مشهد، بزرگراه قائم كه با طول حدود 6 كيلومتر از ميدان امام حسين(ع) تا تقاطع شهيد فهميده مشهد امتداد مي يابد، توسط شهرداري مشهد احداث گرديده و آماده بهره برداري است.

در خراسان شمالي؛ 110 هزار دانش آموز، تحت پوشش طرح هميار پليس قرار مي گيرند

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي در اولين جلسه طرح هميار پليس گفت: پژوهشها نشان داده است كه عامل اصلي تصادفها عامل انساني است و مهارت نداشتن راننده و خستگي و خواب آلودگي آن تأثير بيشتري در بروز حوادث جاده اي داشته است.
باقرزاده اظهار داشت: اجراي طرح هميار پليس فرهنگ صحيح راهنمايي و رانندگي را در جامعه تقويت مي كند.
در ادامه يكي از مسؤولان راهنمايي و رانندگي ناجا بيان داشت: هدف از اجراي طرح هميار پليس فرهنگ سازي بين دانش آموزان به منظور ارتقاي نظم و انضباط اجتماعي است.
سرهنگ اسماعيلي افزود: اجراي اين طرح در سالهاي گذشته اثر عملي خود را نمايان نمود و در عمل باعث كاهش تصادفها گرديد.
وي براي اجراي هر چه بهتر اين طرح اعلام آمادگي نمود و گفت: افراد آموزش ديده آمادگي كامل دارند تا در اين زمينه دانش آموزان عزيز را آموزش بدهند.
معاونت آموزش عمومي سازمان آموزش و پرورش استان نيز عنوان كرد: يكي از ابتكارات خوبي كه انجام شده اين است كه از ظرفيت دانش آموزان براي ارتقاي امنيت اجتماعي و تقويت نظم و مقررات استفاده مي شود و اين طرح همان طرح هميار پليس است.
وحيدي افزود: اين طرح از نوروز 86 در استان آغاز شد كه با اجراي آن جايگاه پليس ايران در سطح بين الملل ارتقا يافت.
وي اضافه نمود: در سال گذشته 103 هزار نفر دانش آموز تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند.
در اين نشست اجراي هر چه بهتر اين طرح مورد تأكيد قرار گرفت و مقرر گرديد تمام دانش آموزان مقطع ابتدايي و دانش آموزان راهنمايي در پايه اول تحت پوشش اين طرح قرار گيرند كه با اين احتساب 110 هزار دانش آموز هميار پليس خواهند شد.

مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد:
خودروي سرويس مدارس بايد داراي استانداردهاي فني باشد

خراسان امروز: مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد گفت: خودروي سرويس مدرسه بايد داراي استانداردهاي فني لازم براي جا به جايي دانش آموزان باشد.
مهندس حميد قاسمي هنري گفت: والدين در هنگام انتخاب سرويس مدرسه فرزندان خود بايد از دارا بودن همه مشخصات فني در خودرو مورد نظر از جمله برچسب معاينه فني اطمينان حاصل نمايند.
وي خاطرنشان كرد: تعداد دانش آموزان استفاده كننده از سرويس مدرسه بايد متناسب با ظرفيت خودرو باشد.
وي با اشاره به ضرورت توقف سرويس مدرسه در نزديك ترين محل به منزل ادامه داد: كاهش فاصله سوار و پياده نمودن دانش آموزان از منزل تا سرويس مدرسه منجر به افزايش ايمني در تردد دانش آموزان مي گردد.
وي همچنين اضافه كرد: موقعيت ايستگاه سرويس در محل مدرسه و خانه بايد به گونه اي انتخاب شود كه دانش آموز پس از پياده شدن از خودرو مجبور به عبور از خيابان نباشد.
وي به والدين توصيه كرد: در دوره هاي زماني مشخص به عنوان مراقب، سرويس مدرسه را همراهي نمايند تا علاوه بر اطمينان از وجود شرايط مطلوب سرويس، در صورت بروز مشكل، راننده را در رفع آن ياري نمايند.

اعلام فرمول كرايه سرويس مدارس در مشهد

خراسان امروز- معتمدي: كارشناس مسؤول انجمن اوليا و مربيان سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي در خصوص تعداد انجمن اوليا و مربيان تشكيل شده در سال گذشته در استان گفت: 7 هزار و 724 آموزشگاه داراي انجمن اوليا بودند كه براي سال جاري نيز حداقل اين تعداد پيش بيني شده است.
سعيد محمودپور سرابي در خصوص تصميم گيري در ارتباط با وضعيت سرويس مدارس به خبرنگار ما، گفت: برابر فرمول در نظر گرفته شده هزينه سرويس مدارس تا شعاع 3 كيلومتري براي هر دانش آموز ماهانه 18 هزار تومان مي باشد كه به تناسب افزايش شعاع مسير و ساير مؤلفه ها، قيمت متغير خواهد بود.وي با بيان اينكه نظارت عاليه با سازمان تاكسيراني است، گفت: سال آينده از طريق ايجاد شركتهاي بزرگ بخش خصوصي، حمل و نقل توسط سازمان تاكسيراني، سرويس اياب و ذهاب دانش آموزان به اين شركتها واگذار مي گردد تا از ساماندهي بهتري برخوردار شود.وي اضافه كرد: در حال حاضر ظرفيت پژو، پرايد، پيكان 5 نفر و براي خودروهاي كاروان و ون 7 نفر براي جا به جايي دانش آموزان تعيين شده است كه متأسفانه اين مسأله رعايت نمي شود.

كمك 3/4 ميليارد ريالي خيرين و نيكوكاران در جشن گلريزان مشهد

خراسان امروز: رئيس هيات مديره ستاد ديه خراسان رضوي در مراسم جشن گلريزان زندانيان جرايم غيرعمد ستاد مردمي ديه استان خراسان رضوي گفت: با تلاش هيأت مديره ستاد ديه و همت خيرين و نيكوكاران، اين ستاد توانسته است در طول سال 86 موجبات آزادي 486 نفر زنداني را در استان خراسان رضوي فراهم سازد.
شريعتي رسيدگي به امور مردم و برآورده كردن خواسته هاي نيازمندان را بعد از انجام فرايض ديني مهمترين امر مستحبي عنوان كرد و افزود: زندانيان مورد كمك ستاد ديه يا به دليل محكوميتهاي مالي و يا به دليل تصادف و بي احتياطي در امر رانندگي كه منجر به قتل غيرعمدي و يا ايراد صدمه غيرعمدي به ديگران شده است در زندان بسر مي برند و نيازمند كمكهاي مالي مي باشند.
رئيس هيأت مديره ستاد ديه استان خراسان رضوي با اشاره به اينكه كمكهاي ستاد مردمي ديه به زندانيان به دو صورت بلاعوض و وام مي باشد، خاطرنشان كرد: تنها بخشي از كمكهاي ستاد ديه بلاعوض است و بقيه به صورت وام با اقساط كم در اختيار زندانيان قرار داده مي شود.
شريعتي افزود: در سال گذشته كميته امداد بيش از 312 ميليون تومان به زندانياني كه داراي شرايط و ضوابط كميته امداد بوده اند وام پرداخت كرده است.
براساس اين خبر، 340 ميليون تومان در جشن گلريزان ستاد ديه استان كه در تالار نور مشهد برگزار شد از سوي خيرين و مردم نيكوكار خراساني جهت آزادسازي زندانيان جرايم مالي غيرعمد كمك گرديد.

واكسيناسيون 90 درصد دامهاي خليل آباد عليه تب مالت

خليل آباد- خبرنگار قدس: 90 درصد دامهاي شهرستان خليل آباد بر عليه بيماري تب مالت واكسينه شده اند. رئيس دامپزشكي خليل آباد گفت: براي مبارزه با بيماري تب مالت با مشاركت بخش خصوصي بيش از 90 درصد از دامهاي شهرستان واكسينه شده اند.
دكتر عباس محمدزاده اظهار داشت: با توجه به افزايش سطح ايمني دامها اين بيماري به نحو قابل قبولي كاهش يافته است.
وي نبود داروخانه و درمانگاه و ساختمان دامپزشكي را از مشكلات موجود دانست.
وي از مسؤولان خواست با وجود بيش از 130 هزار رأس دام سبك و سنگين و اشتغال مردم به دامپروري، اقدام لازم را براي تأمين نيازها و امكانات به عمل آورند تا از مهاجرت روستاييان جلوگيري به عمل آيد.

برگزاري همايش تجليل از سالمندان در نهبندان

نهبندان - خبرنگار قدس: به مناسبت گراميداشت هفته جهاني سالمند، همايش تكريم و تجليل از سالمندان در شهرستان نهبندان برگزار شد.
امام جمعه نهبندان در اين همايش با اشاره به توانمندي سالمندان در عرصه هاي مختلف بر ضرورت تكريم و تجليل از آنان تأكيد كرد و گفت: برخلاف فرهنگ غرب كه سالمندان را مزاحم تصور مي كنند، اسلام علاوه بر تأكيد به بهره گيري از تجارب و افكار سالمندان، به آنان ارج نهاده و به رعايت حقوق و احترام سالمندان سفارش نموده است.
حجة الاسلام والمسلمين عباسعلي خزاعي با بيان اينكه سالمندان جلوه اي از قدرت و حكمت خداوند و بركت جامعه هستند، افزود: مراقبت و تأمين نيازهاي افراد سالمند گوشه اي از تعهدات ديني و انساني همه مسلمانان است.
قائم مقام اداره كل كميته امداد خراسان جنوبي نيز در اين همايش با بيان اين مطلب كه در حال حاضر 5 تا 7 درصد جمعيت كشور را سالمندان تشكيل مي دهند بر لزوم پاسخگويي به نيازهاي بهداشتي درماني، اجتماعي، اقتصادي و رواني سالمندان تأكيد كرد.
محمد اكبري با اشاره به اهميت حمايت و كمك جامعه و خانواده از سالمندان، تأمين سلامت روحي رواني، انتقال فرهنگ احترام به سالمندان و نهادينه شدن آموزش و بهبود شيوه زندگي در دوره سالمندي را خواستار شد.
وي جمعيت سالمندان خراسان جنوبي را 60 هزار نفر اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 28 هزار نفر از خدمات حمايتي كميته امداد امام خميني(ره) برخوردار هستند كه معادل 46 درصد جمعيت سالمندان استان است.
رئيس كميته امداد نهبندان نيز در اين همايش گفت: در حال حاضر 3125 سالمند بالاي 60 سال در شهرستان نهبندان تحت پوشش خدمات حمايتي طرح شهيد رجايي قرار دارند كه از اين تعداد 1512 نفر مرد و 1613 نفر زن هستند.
در پايان اين همايش از 10 نفر از سالمندان نمونه تحت پوشش كميته امداد شهرستان نهبندان با اهداي هدايايي تجليل شد.

ضرورت برخورد جدي تر نيروي انتظامي با سارقان موتور سوار

هنگام ورود به منزل چشمش به كيف قهوه اي زنانه اي مي افتد كه در گوشه حياط رها شده است.
با خود مي گويد: حتماً كيف يكي از همسايه هاي مجتمع است. خودش دنبالش مي آيد، و بي تفاوت رد مي شود. چند روز ديگر مي گذرد اما هنوز كيف قهوه اي گوشه حياط است. اين همسايه كنجكاو جسارت به خرج مي دهد و كيف را باز مي كند. چند كاغذ و كارت ... و ديگر هيچ.
همسايه پس از آنكه متوجه مي شود كيف متعلق به اعضاي ساختمان نيست به چند شماره كه در كيف مانده تماس مي گيرد و پس از تماس با صاحب آن در مي يابد كه اين كيف را چند هفته پيش كيف قاپان به سرقت برده اند.
يك هفته ديگر دوست ديگرش آشفته تماس مي گيرد و با بغض مي گويد: چند ساعت پيش دو كيف قاپ با خشونت كيفم را بردند.
با خود به فكر فرو مي رود و متوجه مي شود سال گذشته نيز يكي از خويشاوندانش با هجوم كيف قاپان مجروح شده است.نگاهي به تقويم مي اندازد.
هفته نيروي انتظامي است. با خود مي پرسد نيروي انتظامي براي حفظ امنيت «طرح امنيت اجتماعي» را اجرا مي كند اما سهم ما زنان از اين طرحها چيست؟ اين در حالي است كه هم اكنون برخي از افراد كيف قاپ و سارق به دليل سهولت كار، زنان و دختران را طعمه خويش قرار مي دهند و به همين دليل درخواست ما از نيروي انتظامي اين است كه برخورد جدي تري را براي مقابله با اين ناهنجاري و افراد كيف قاپ و سارقان موتور سوار در پيش گيرد.

كشف بيش از يك تن موادمخدر در تايباد

تايباد - خبرنگار قدس: توسط پرسنل انتظامي شهرستان تايباد و طي 6 ماهه اول سال جاري بيش از يك تن موادمخدر از قاچاقچيان كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي شهرستان تايباد گفت: در اين رابطه 6 نفر از اشرار مسلح به هلاكت رسيدند و 17 قبضه سلاح و مقاديري مهمات نيز از قاچاقچيان به دست آمده است. وي گفت: در همين مدت 190 نفر قاچاقچي دستگير و تحويل مقامهاي قضايي شدند.
سرهنگ محمدامين شاهرخي از تكميل كردن شناسنامه اراذل و اوباش در شهرستان خبر داد و گفت: طي شش ماهه گذشته هيچ گونه گزارشي در خصوص اراذل و اوباش نداشته ايم.
وي همچنين گفت: 321 نفر افغاني غيرمجاز در شهرستان شناسايي و طرد شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان تايباد گفت: در حالي كه تصادفهاي درون شهري در 6 ماهه اول سال 86، 183 مورد بوده است اين ميزان در 6 ماهه اول سال 87 فقط 60 مورد بوده و 50 درصد كاهش تصادف داشته ايم.وي افزود: به دليل حضور فعال پليس، تصادفهاي برون شهري از 106 مورد به 53 مورد رسيده است. وي كشف 4 هزار حلقه لوح فشرده مبتذل و غيرمجاز، 90 مورد تجهيزات ماهواره اي، 224 ليتر مشروبات الكلي را از ديگر اقدامهاي انتظامي در تايباد اعلام كرد.

كشف نيم تن موادمخدر در قاين

بيرجند- خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان قاين موفق به كشف محموله 583 كيلوگرمي موادمخدر شدند. سرهنگ ناصر احمدي، فرمانده انتظامي شهرستان قاين با اعلام اين خبر گفت: در بازرسي از يك خودروي پيكان وانت 583 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط شد.
خبر ديگري نيز حاكي است، وقوع دو حادثه رانندگي در شهرستان درميان به مرگ دو نفر منجر شد.
براساس اين خبر برخورد يك دستگاه خودروي پيكان با دختر بچه اي 5 ساله در يكي از روستاهاي شهرستان درميان، به مرگ كودك منجر شد.
همچنين در پي واژگون شدن يك دستگاه خودروي پيكان وانت در شهرستان درميان يك نفر كشته شد كه علت حادثه در دست بررسي است.

دستگيري قاچاقچيان سوخت در بيرجند
همچنين مأموران هنگ سوم تكاوري سلمان بيرجند موفق به كشف 5 هزار و 400 ليتر سوخت قاچاق در اين شهرستان شدند.
فرمانده هنگ سوم تكاوري سلمان بيرجند گفت: طي چند روز گذشته مأموران اين هنگ در بازرسي از 5 دستگاه خودروي تويوتا وانت سوخت كش، 5 هزار و 400 ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل را كشف و ضبط كردند. به گفته وي، متهمان دستگير و براي سير مراحل قانوني به مراجع ذي ربط معرفي شدند.

چه خبر

خراسان امروز: مهندس محمدمهدي خاتمي مسؤول كميته آموزش شهروندي معاونت خدمات شهري شهرداري مشهد با اشاره به بهسازي و سالم سازي محيط شهري و كنترل بهداشت محيط مدارس گفت: در اين طرح فراگير 500 مدرسه تحت پوشش قرار گرفتند.
شايان ذكر است، در قالب ستاد استقبال از مهر، سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري مشهد به چاپ و انتشار ماهنامه قاصدك پاييز ويژه كودكان دبستاني و برگزاري مسابقات مختلف فرهنگي براي كودكان مدارس ابتدايي همراه با اهداي كتاب، پازل، لوح فشرده، دفترچه و بسته هاي آموزشي- تصويري اقدام كرد.
بجنورد: قضات شوراهاي حل اختلاف شيروان از تمام حوزه هاي شوراهاي حل اختلاف روستايي طي شهريورماه بازديد كردند.رئيس دادگستري شيروان گفت: در اين بازديدها دفاتر ثبت بررسي و امور دفتري به مسؤولان دبيرخانه ها آموزش داده شد.
حكيم اظهار داشت: آموزش نحوه رسيدگي به پرونده هاي كيفري و حقوقي و اظهارنظر در مورد پرونده هايي كه منجر به صدور رأي شده، از جمله ساير دستاوردهاي اين بازديدها بوده است.
* مسؤول هسته پژوهش زنان دانشگاه آزاد اسلامي بجنورد گفت: اعضاي اين هسته پژوهشي همگي عضو هيأت علمي واحد بجنورد هستند كه شامل 23 زن مي باشد و پنج نفر از آنها داراي درجه دكتري هستند و بقيه در سطح فوق ليسانس قرار دارند.
مليحه اختري افزود: اعضاي اين هسته پژوهشي تاكنون 6 عنوان كتاب تأليف و دو عنوان كتاب ترجمه كرده اند.وي گفت: اين اعضا 22 طرح پژوهشي را نيز اجرا كرده و همكار اجراي 6 طرح تحقيقاتي بوده اند.
مه ولات: همزمان با هفته نيروي انتظامي از سوي فرماندهي انتظامي شهرستان مه ولات و با همكاري شبكه بهداشت و درمان و آتش نشاني، مانور امداد و نجات برگزار شد.اين مانور در زمينه امداد و نجات سانحه ديدگان آتش سوزي و تصادف جاده اي صورت گرفت.

توزيع 300 سفركارت در سازمان بهزيستي خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: معاون پشتيباني و منابع انساني بهزيستي خراسان جنوبي از توزيع 314 سفركارت بين كاركنان اين سازمان خبر داد.
هادي قيصري نيك اين اقدام را گامي مؤثر در اشاعه فرهنگ گردشگري و به ويژه ايرانگردي دانست.
وي سفركارت را كارتي ملي، بانكي، الكترونيكي و هوشمند دانست كه پس از شارژ مبلغ معين، قابليت استفاده از پايانه هاي فروش نصب شده در مراكز گردشگري چون هتلها، مهمانسراها، هتل آپارتمانها و ساير مراكز تفريحي و ورزشي در سراسر كشور را داراست.
وي اضافه كرد: دارندگان اين كارتها مي توانند از مزايا و تخفيف ويژه 402 هتل طرف قرارداد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بهره مند گردند.

كاهش 13 درصدي قربانيان حوادث رانندگي در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: مدير كل پزشكي قانوني خراسان جنوبي از كاهش 13 درصدي متوفيان ناشي از تصادفات در شهريور ماه سال جاري در اين استان خبر داد.
دكتر محمدرضا نورس، تعداد كل متوفيان ناشي از تصادفات ارجاعي به پزشكي قانوني استان در شهريور ماه سال جاري را 26 نفر عنوان كرد.به گفته وي، بيشترين تصادفات منجر به مرگ در روزهاي 6 شهريور ماه سال جاري (هشت نفر) ، 28 شهريور ماه (سه نفر) و يك شهريور ماه (دو نفر) بوده است. وي افزود: بررسي نشان مي دهد كه 69 درصد اين متوفيان مرد و 31 درصد آنها زن بوده اند.
وي اظهار داشت: 46 درصد متوفيان راننده، 12 درصد عابر پياده و 42 درصد سرنشين بودند.وي تصريح كرد: علت نهايي فوت 50 درصد از متوفيان معاينه شده ضربه سر، 8 درصد خونريزي، 34 درصد شكستگي و 8 درصد ساير موارد بوده است.

هدف

مسابقات كشتي محلات مشهد فردا كليد مي خورد
خراسان امروز: اولين دوره مسابقات كشتي محلات مشهد جام پورياي ولي از فردا و با حضور علاقه مندان به اين رشته ورزشي آغاز مي شود. در اين مسابقات كشتي گيران در دو رده سني نوجوانان و جوانان طي دو روز (پنجشنبه و جمعه) به روي تشك خواهند رفت پيش بيني مي شود بيش از 400 كشتي گير در اين رقابتها كه براي اولين بار توسط مديريت تربيت بدني همگاني شهرداري مشهد و همكاري باشگاه راه آهن خراسان و فرش مشهد برگزار مي شود شركت كنند. گفتني است، اين رقابتها فردا و با برگزاري مراسم افتتاحيه از ساعت 9 صبح در سالن ورزشي شهداي راه آهن آغاز مي شود و تماشاي آن براي عموم مردم رايگان و آزاد مي باشد.

معرفي قهرمان مسابقات واليبال سربيشه
سربيشه- خبرنگارقدس: اولين دوره مسابقات واليبال شهرستان سربيشه با حضور 10 تيم انجام شد. در پايان مسابقات تيمهاي پوشاك جلوه و فرمانداري سربيشه به ترتيب مقامهاي اول و دوم را كسب كردند.
در پايان اين مسابقات طي مراسمي با حضور فرماندار و مسؤولان ادارات از تيمهاي برتر تجليل شد.

آبفاي شهري، قهرمان مسابقات فوتسال تايباد
تايباد - خبرنگار قدس: فينال مسابقات فوتسال شهرستان تايباد برگزار شد.
در مسابقه فينال كه فرماندار و جمعي از مسؤولان شهرستان حضور داشتند دو تيم آبفاي شهري و كارخانه آرد شهيد صادقي كاريز با هم رقابت كردند كه تيم آبفاي شهري توانست با نتيجه دو بر يك تيم كارخانه آرد شهيد صادقي را شكست دهد و قهرمان اين مسابقات شود.
خبر ديگري حاكي است، فينال مسابقات جام اصناف شهرستان تايباد نيز برگزار شد.
در اين مسابقه، تيم بهرام ترابر شرق توانست با نتيجه 4 بر يك تيم فروشگاه يادگار تايباد را شكست دهد.
همچنين در اين مسابقات تيم دانشگاه پيام نور نيز با صندوق قوامين رقابت كرد كه تيم قوامين سوم و تيم دانشگاه پيام نور تايباد به مقام چهارم رسيد.

برگزاري چهارمين رالي خانوادگي جانبازان خراسان رضوي
خراسان امروز: چهارمين رالي خانوادگي جانبازان خراسان رضوي يادواره سرداران شهيد و 23 هزار شهيد اين استان برگزار شد.
در اين رالي، 70 نفر از جانبازان به اتفاق خانواده مسير 170 كيلومتري طرقبه، مشهد، گلبهار و چناران را طي مي كنند.رئيس تربيت بدني بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي گفت: در مسير حركت جانبازان، 15 ايستگاه داوري و كنترل، نحوه رانندگي و رعايت اصول فني اتومبيلراني را نظارت مي كنند.
محمود واعظي افزود: افراد برتر اين مسابقات به رقابتهاي رالي قهرماني كشور كه اواخر همين ماه برگزار خواهد شد، راه مي يابند.خبر ديگري حاكي است، دومين دوره مسابقات فوتسال جانبازان و ايثارگران مشهد (جام رمضان) پايان يافت.اين دوره از مسابقات با حضور 8 تيم از مناطق يك، دو، سه، كانونهاي شاهد قدر، شهيد بهشتي و پيشكسوتان و مربيان منطقه سه در سالن ورزشي آستان قدس رضوي برگزار گرديد.
مسابقات فوتسال پس از انجام 22 ديدار با معرفي تيمهاي برتر پايان يافت.در اين ديدارها تيمهاي اميد بنياد شهيد منطقه سه، پيشكسوتان و مربيان منطقه سه و جانبازان منطقه يك مقامهاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن