تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820951985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهرداري تهران ملزم به تسويه حساب با مالكان اراضي واقع در طرحهاي توسعه شهري شد خادم: هر مديريتي آمده بر رقم اين بدهي‌ها افزوده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شهرداري تهران ملزم به تسويه حساب با مالكان اراضي واقع در طرحهاي توسعه شهري شد خادم: هر مديريتي آمده بر رقم اين بدهي‌ها افزوده شده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران، گفت: رقم بدهي‌هاي شهرداري به مردم قطعا بيشتر از ميزان اعلام شده است و هر مديريتي كه آمده به رقم بدهيهاي قبلي اضافه كرده است.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رسول خادم امروز در يكصد و سي و سومين جلسه شوراي شهر تهران در جريان بررسي طرح الزام شهرداري تهران به تسويه و پرداخت مطالبات مالكين اراضي و املاك تصرفي واقع در طرحهاي توسعه شهري، گفت: رقم واقعي بدهي شهرداري تهران به مردم بيش از 5 هزار و 200 ميليون تومان است، چرا كه اين رقم از آمار ارائه شده توسط مناطق شهرداري به دست آمده است.

وي تاكيد كرد: بايد برنامه‌اي تدوين شود تا علاوه بر تسويه بدهي اعلام شده شهرداري به مردم، در آينده نيز براي تملك املاك واقع در طرحهاي توسعه شهري مشكلي به وجود نيايد و حق مردم ضايع نشود.

خادم به بلاتكليفي شهرونداني كه املاكشان در طرح واقع شده است اشاره كرد و گفت: برخي از اين افراد 18 سال است كه بلاتكليف هستند از سوي ديگر الزام شهرداري تهران به پرداخت بدهي 5 هزار ميليارد توماني فشار زيادي را به بدنه شهرداري وارد مي‌كند.

همچنين حسن بيادي نايب رييس شوراي شهر تهران، گفت: بايد ديد كه شوراي شهر حامي حقوق شهرداري است يا مردم، از سوي ديگر شهرداري بودجه‌اي براي تسويه اين بدهي ندارد و در جريان اين طرحها حقوق مردم ضايع مي‌شود .

وي گفت: در برخي موارد كه مطلع هستم، هيچ مشكلي براي تعويض يا تعيين تكليف ملك وجود ندارد، اما شهرداري تكليف مردم را روشن نمي‌كند.

مرتضي طلايي، عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران هم گفت: شورا بايد شهرداري را مكلف به برآورد دقيق ميزان بدهي شهروندان كرده و همچنين ساز و كار پيشنهادي خود را براي پرداخت اين بدهي ارائه كند.

به گزارش ايسنا، خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر تهران، نيز گفت: قيمت زمين در اين چند ساله شناور بوده است و ميزان بدهي شهرداري به مردم دائم تغيير مي‌كند و به همين دليل رقم مشخصي براي اين بدهي تاكنون تعيين نشده است.

در اين جلسه همچنين توكلي مدير كل املاك و مستغلات شهرداري تهران نيز در توضيح اين موضوع گفت: در سال 85 بدهي شهرداري به مردم سه هزار ميليارد تومان بوده است، اما با توجه به نوسانات قيمت مسكن در نيمه دوم سال 85 و نيمه اول سال 86 اين رقم به بيش از 5 هزار ميليارد تومان رسيده است.

وي گفت: تاكنون 40 درصد از بودجه 100 ميليارد توماني شهرداري تهران براي تملك املاك واقع در طرحهاي توسعه شهري به صورت نقدي پرداخت شده و به شهروندان اعلام شده كه به جاي پيگيري درخواست خود در مراجع قضايي با شهرداري مذاكره كنند.

وي گفت: مي‌توانيم 4 برابر بودجه سال 87 توافق تعهدي در املاك داشته باشيم و تا پايان سال با همين اعتبار 100 ميليارد توماني حدود 250 تا 300 ميليارد تومان اراضي واقع در طرح را تملك كنيم.

رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران، گفت: شهرداري تهران املاك اراضي مردم به ارزش 5 هزار و 228 ميليارد تومان را تصرف كرده و علاوه بر اين 11 هزار ميليارد تومان نيز بابت املاك واقع در طرح به مردم بدهكار است.

به گفته وي، شهرداري تهران همچنين بيش از 12 هزار و 900 ميليارد تومان به نهادهاي دولتي و نيروهاي مسلح بدهكار است.

وي تاكيد كرد: بسياري از اشخاص حقيقي و حقوقي ملكشان در تصرف شهرداريست ولي حق و حقوقشان را نيز دريافت نكرده‌اند.

به گزارش ايسنا، احمد مسجد جامعي ــ رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران ــ نيز خواستار الزام شهرداري به تهيه گزارشي از ميزان طلب‌هاي شهرداري از دستگاههاي دولتي شد و افزود: سال قبل بدهي دستگاههاي دولتي به شهرداري حدود 200 ميليارد تومان بود كه تاكنون اين ميزان محقق نشده است و علت آن هم مربوط به اختلاف نظر دستگاههاي دولتي با شهرداري در مورد ميزان اين بدهي‌ها است.

به گزارش ايسنا، بر اساس طرح الزام شهرداري تهران به تسويه و پرداخت مطالبات مالكين اراضي و املاك تصرفي واقع در طرحهاي توسعه شهري كه به تصويب شورا رسيد، شهرداري تهران مكلف به ارائه برنامه پنج ساله در مورد نحوه پرداخت مطالبات و تسويه حقوق مالكان اراضي واقع در طرحهاي توسعه شهري با لحاظ كردن اولويت در پرداخت مطالبات داراي سوابق طولاني تر و مبالغ كمتر شد.

همچنين شهرداري تهران بايد راهكارهاي تشويقي جذب مشاركت ذينفعان در مورد املاكي كه قبل از تصويب و ابلاغ اين طرح به تصرف شهرداري درآمده است، را تهيه و ارايه كند.

در اين طرح شهرداري موظف شد تا در اعتبار طرحهاي توسعه شهري كه از سال 88 به بعد در لوايح بودجه سنواتي خود ارائه مي‌كند، نسبت به ارائه فهرست املاك و پيش‌بيني كامل اعتبار مورد نياز املاكي كه در سير اجرايي پروژه‌هاي ياد شده قرار دارد ، اقدام كند.

در ماده واحده اين طرح تاكيد شده كه شهرداري تهران مي‌تواند با استفاده از مفاد ماده واحده 6/6/86 شوراي شهر تهران با عنوان جذب مشاركت اجتماعي در احياي نوسازي بافتهاي فرسوده نسبت به استفاده از امكان جابجايي املاك واقع در طرحهاي توسعه شهري با واحدهاي ساختماني جديدالاحداث به صورت جايگزين اقدام كند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن