تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816740210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ميزگرد حزب توسعه و عدالت مطرح شد:نرخ بيكاري 16 درصد استتا پايان سال با اجراي طرح تحول اقتصادي تورم به 57 درصد مي‌‏رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در ميزگرد حزب توسعه و عدالت مطرح شد:نرخ بيكاري 16 درصد استتا پايان سال با اجراي طرح تحول اقتصادي تورم به 57 درصد مي‌‏رسد


تهران- خبرگزاري كار ايران
دولت بايد براي افزايش سرمايه‌‏گذاري در كشور برنامه‌‏هاي جدي ارائه و اجرا كند تا سرمايه‌‏هاي خارج شده از كشور با توجه به بروز بحران‌‏هاي مالي در جهان به كشور بازگردد.

به گزارش ايلنا، عادل آذر، عضو شوراي راهبردي و دبير كنگره حزب توسعه و عدالت ايران در جريان يك نشست خبري با بيان اين مطلب و در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبني بر تاثير دوچندان تحريم‌‏ها در شرايط بحران مالي اخير آمريكا بر اقتصاد ايران و چگونگي مقابله با آثار سوء آن گفت: اين يك سؤال منطقي است و نمي‌‏توان تاثير تحريم و بحران مالي آمريكا در ايران را انكار كرد اما واقعيت اين است كه با برنامه‌‏ريزي مي‌‏توان بر اين مشكل غلبه كرد.
وي در توضيح بيشتر اين موضوع خاطر نشان كرد: بايد برنامه‌‏هايي تدوين شود تا جذابيت براي بازگشت سرمايه‌‏هاي ايرانيان به كشور وجود داشته باشد؛ چراكه در بدبينانه‌‏ترين حالت 400 ميليارد دلار از سرمايه‌‏هاي ايرانيان در خارج از مرزهاي سرزمين ايران سرمايه‌‏گذاري شده است.
عادل آذر ريسك اقتصادي را يك توهم توصيف كرد و گفت: در بدترين حالت بحران مالي دو سال به طول مي‌‏انجامد اما معادله تحريم‌‏ها و آثار سوء آن ظرف 6 ماه قابل بازگشت است.
كمال دانشيار، رييس شوراي مركزي حزب توسعه و عدالت نيز در اين خصوص گفت: 80 درصد مانع سرمايه‌‏گذاري در كشور به مشكلات داخلي باز مي‌‏گردد و نقش موانع خارجي تنها 20 درصد است، لذا بايد با برداشتن موانع سرمايه‌‏گذاري امنيت سرمايه‌‏گذاري را دو چندان كرد.
دانشيار به نامه محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به لاريجاني اشاره كرد و گفت: در جريان اين نامه كه به رييس مجلس شوراي اسلامي ارسال شد، نسبت به تاثير بحران مالي آمريكا در ايران هشدار داده شد تا با توجه به اين مشكلات، جلسه‌‏اي با حضور سران قوا تشكيل و بررسي‌‏هاي لازم در خصوص بحران ايجاد شده آغاز شود.
وي به پيشنهاد تشكيل معاونت سرمايه‌‏گذاري زير نظر رييس جمهور اشاره كرد و گفت: بايد اين معاونت با هدف رفع مشكلات سرمايه‌‏گذاري زير نظر رييس جمهور تشكيل شود تا تمامي وزرا دستورات و برنامه‌‏هاي آن را اجرا كنند.
وي تصريح كرد: ما سالانه 60 ميليارد دلار كالا وارد كشور مي‌‏كنيم در صورتي كه اگر اين ميزان كالا صرف توليد و ساخت كالا شود، صرفه اقتصادي آن بيشتر خواهد بود چرا كه چنين حجم وارداتي يك تهديد بزرگ براي اقتصاد خواهد بود.
دانشيار خاطر نشان كرد: قيمت نفت با توجه به پيشي گرفتن مصرف‌‏گرايي بر توليد و نيز كاهش روز افزون ارزش دلار كه افزايش بسياري يافت، پيش‌‏بيني مي‌‏شد با ادامه اين روال درآمدهاي نفتي دولت را به 100 ميليارد دلار برساند اما هم‌‏اكنون با توجه به كاهش ارزش نفت پيش‌‏بيني مي شود درآمدهاي نفتي به 70 ميليارد دلار كاهش مي‌‏يابد.
رييس شوراي مركزي حزب توسعه و عدالت از تدوين طرحي به نام جهش اقتصادي خبر داد و گفت: حزب توسعه و عدالت اين طرح را در حال آماده‌‏سازي دارد و به زودي آن را منتشر خواهد كرد.
در ادامه اين جلسه، عادل آذر طرح تحول اقتصادي را به شمشير دولبه‌‏اي توصيف كرد كه نام زيبايي دارد اما محتواي آن نقش كليدي ايفا مي‌‏كند.
دبير كنگره حزب توسعه و عدالت به نشست وزير امور اقتصادي و دارايي با اقتصاددانان اشاره كرد و گفت: با محتوايي كه توسط وزير ارائه شد، چنانچه بسته تك بعدي نباشد و تحت‌‏الشعاع اهداف انتخاباتي واقع نشود و دريك افق 5 ساله اجرايي شود، طرح مفيدي خواهد بود.
وي خاطر نشان كرد: چنانچه طرح تحول اقتصادي در نقدي كردن يارانه‌‏ها خلاصه شود نه تنها مفيد نخواهد بود بلكه تورم را به 57 درصد تا پايان سال افزايش مي‌‏دهد.
وي افزود: بر اساس آمارهاي رسمي در 25 سال گذشته 80 درصد اقتصاد در اختيار دولت و بنگاه‌‏هاي دولتي بوده و تنها 20 درصد سكان اقتصادي كشور در دست بخش خصوصي قرار داشته است.
به گفته عادل آذر در سه سال گذشته نرخ بيكاري حول 16 درصد سير كرده و اين گفته دولت مبني بر تك رقمي شدن نرخ بيكاري نادرست است چراكه در بهترين حالت نرخ بيكاري كمتر از 14 درصد نيست.
وي به موضوع تزريق پول به بنگاه‌‏هاي زودبازده اشاره كرد و گفت: اقدام دولت در تزريق پول به بنگاه‌‏هاي زودبازده بي‌‏سابقه بوده و با توجه به آمارهاي رسمي حدود 30 هزار ميليارد تومان از منابع بانك‌‏ها در اختيار اين بنگاه‌‏ها واقع شده، در حالي كه توليدي ايجاد نشده است.
عادل آذر اين اقدام دولت را يك تهديد بزرگ براي اقتصاد توصيف كرد و گفت: از محل بودجه 85 در حدود 1250 ميليارد تومان و از محل بودجه 86 در حدود 1450 ميليارد تومان منابع به بنگاه‌‏ها تزريق شد كه تزريق اين حجم پول به انضمام تسهيلاتي كه بانك‌‏ها اختصاص دادند بي‌‏سابقه بوده است.
دبير كنگره حزب توسعه و عدالت با بيان اين كه برنامه‌‏هاي دولت در اقتصاد دلسوزانه است، ابراز داشت: ناپايداري مديريتي و تعويض پي درپي مديران يك اقدام اشتباه است چراكه در جهان متوسط عمر مديران كلان اقتصادي بيش از 8 سال است.
عادل آذر با اشاره به بحران مالي آمريكا گفت: GDP آمريكا با 14 هزار ميليارد دلار50 برابر ايران و 12 برابر ژاپن است كه خود براي اقتصاد ايران فرصت و تهديدهاي بسياري را ايجاد مي‌‏كند و نيازمند مطالعه و برنامه‌‏ريزي است.
پايان پيام

كد خبر: 450058
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن