تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817361165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد اعضاي شوراي شهر تهران ازوضعيت ترافيك پايتخت؛ شكيب:وضعيت ترافيكي شرم‌آور است چمران:افرادورسانه‌هاي منتقد دوطبقه كردن اتوبان‌ها،به حرف‌هايشان خاتمه دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انتقاد اعضاي شوراي شهر تهران ازوضعيت ترافيك پايتخت؛ شكيب:وضعيت ترافيكي شرم‌آور است چمران:افرادورسانه‌هاي منتقد دوطبقه كردن اتوبان‌ها،به حرف‌هايشان خاتمه دهند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

رييس كميسيون توسعه و عمران شورا گفت: شورا بايد در اقدامي شجاعانه، داشتن خودرو را منوط به داشتن پاركينگ كند.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حمزه شكيب در يكصد و سي و سومين جلسه شورا كه به صورت علني برگزار ‌شد، گفت: پيش از اين، در آمارها اعلام شده بود كه براي هر دو نفر، يك وسيله نقليه وجود دارد، به اين ترتيب تعداد خودروها دو ميليون و 400 هزار دستگاه خواهد بود، اما در حال حاضر آمار بسيار بيشتر از اين رقم است.

شكيب وضعيت فعلي ترافيك در تهران و كلان‌شهرهاي ديگر را نوعي ناهنجاري ترافيكي خواند و گفت: ترافيك در اكثر كلان‌شهرهاي دنيا وجود دارد، اما اين ناهنجاري در آن ها ديده نمي‌شود،‌ به عنوان مثال در همه جاي دنيا خط وسط خيابان همچون ديوار است، اما در تهران مردم در هر مسيري كه مي‌خواهند، حركت مي‌كنند.

وي اين نوع از رفتار ترافيكي را شرم‌آور خواند و گفت: در كشورهاي ديگر براي نشان دادن معضلات و مشكلات كشورمان فيلم تخلفات ترافيكي را نشان مي‌دهند.

رييس كميسيون توسعه و عمران شورا با تاكيد بر اين كه دولت بايد تصميمي كلان در مورد ترافيك بگيرد، گفت: نمي‌توان به صورت يك طرفه فقط براي توليد خودروها زمينه‌سازي كرد و بخشي از اندام‌ها را بيشتر رشد داد و برخي را نه!

وي گفت: متاسفانه مسابقه توليد خودرو باكيفيت پايين به راه افتاده و اين روند تبديل به بلاي جان مردم و معضلات براي زندگي آن‌ها شده است.

وي با تاكيد بر اين كه داشتن خودرو بايد منوط به داشتن پاركينگ شود، گفت: اين كار بسيار اساسي است و نياز به شهامت دارد و شورا مي‌تواند، اين تصميم را بگيرد.

به گزارش ايسنا، رسول خادم ـ رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران ـ نيز تاكيد كرد: ارائه پيشنهاد موردي بر اساس نياز دستگاه‌هاي اجرايي به شوراي شهر تهران درست نيست، چرا كه شوراي شهر تهران طرح جامع حمل و نقل و ترافيك را با توجه به كار كارشناسي و حوصله تصويب كرده‌ است و بايد آن را با هماهنگي ساير دستگاه‌هاي متوالي اجرا كرد.

به گزارش ايسنا، عليرضا دبير ـ منشي و عضو هيات رييس شوراي شهر تهران ـ در اظهاراتي، گفت: بايد مسووليت رسيدگي به موضوع ترافيك را به يك نفر بدهند، تا اجرايي شود، در غير اين صورت تا صد سال ديگر هم مشكل ترافيك حل نمي‌شود، لذا بايد يك نفر بيايد و در مورد ترافيك تصميم بگيرد و كار را تمام كند.

همچنين احمد مسجدجامعي ـ رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران ـ گفت: متاسفانه در حال حاضر ادامه زندگي و حيات صنايع توليد و خودرو منوط به توليد اين خودروها با همين كيفيت‌هاي كم شده است و در عين حال همكاري دولت در مورد حمل و نقل ريلي بسيار محدود است.

وي در ادامه به موضوع تصادفات و بلاتكليفي مصدومان و همراهان آن‌ها پس از حادثه اشاره كرد و گفت: مشخص نيست كه چه دستگاهي متولي كمك به اين افراد است و اين افراد معمولا بلاتكليف و نگران هستند.

به گزارش ايسنا، حبيب كاشاني ـ خزانه دار شوراي شهر تهران ـ در اين جلسه، گفت: متاسفانه در كشورمان، خردجمعي نداريم و همه به دنبال نفع شخصي خود هستند و همين مساله در مورد فرهنگ ترافيكي وجود دارد، به طوري كه براي شركت‌ها خودروساز، بيشتر شدن ترافيك اهميت ندارد و هر خودرويي را با هر كيفيتي توليد مي‌كنند، تا درآمد بيشتري را داشته باشند و در اين ميان تعاملي با ساير مجموعه‌ها ندارند.

وي افزود: در اين شرايط، وضعيت ترافيك همين طور باقي مي‌ماند و بهتر نمي‌شود.

كاشاني با تاكيد بر اين كه جرم در كشور ما ارزان است و افراد بدون توجه و با خيال راحت تخلف مي‌كنند، افزود: نبود مديريت واحد شهري باعث شده كه خجالت زدگي در امور ناهنجاري‌هاي ترافيكي وجود داشته باشد و تصاوير تخلفات ما را در دنيا براي بي‌تمدن نشان دادن ما، به نمايش گذاشته شود.

وي گفت: عين حال فرهنگسازي در زمينه ترافيك و حمل و نقل ضعيف است، لذا بايد تيزرهاي تبليغاتي به طور منسجم و مناسب براي نسل جوان و نوجوان وجود داشته باشد، تا اميدوار باشيم كه نسل بعدي مي‌تواند، شرايط بهتري داشته باشد.

كاشاني ادامه داد: اتوبان‌هاي شهر را نمي‌توان مثل فيلم‌ها كشيد و دراز كرد. در حالي كه هزينه ساخت يك كيلومتر اتوبان، سه ميليارد تومان است، مگر شهرداري چقدر پول دارد كه اين قدر اتوبان بسازد.

به گزارش ايسنا، حسن بيادي ـ نايب رييس شوراي شهر تهران ـ هم تذكر داد كه هزينه ساخت هر كيلومتر بزرگراه در تهران 35 ميليارد تومان است.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران ـ هم گفت: در حال حاضر 250 كيلومتر مسير و معبر در تهران وجود دارد و طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافيك بايد 115 كيلومتر مسير و معبر ديگر ساخته شود و ديگر نمي‌توانيم خانه‌ها و محله‌هاي مردم را خراب كنيم و اتوبان بسازيم، لذا بايد از زير گذر و يا روگذر از خيابان‌ها عبور كنيم.

وي به برخي اظهارات در مورد دوطبقه كردن اتوبان‌ها اشاره كرد و گفت: اين بحث را برخي افراد و رسانه‌ها، كاملا بي‌معني مطرح كرده‌اند و بايد به آن خاتمه بدهند، چرا كه در حال حاضر هم به اندازه ظرفيت خودروها معبر و مسير نداريم و خيابان‌هاي موجود پاسخگوي ورود روزانه يك‌هزار تا 1400 دستگاه خودرو جديد نيستند.

رييس شوراي شهر تهران براي توضيح گفته‌هاي خود مثال زد و گفت: برخي از ديدگاه‌ها بر اين حرف استوار بود كه چون امام زمان (عج) در اوج ظلم و جور ظهور مي‌كند، پس بايد به گسترش اين ظلم و جور كمك كنيم، تا امام زمان (عج) ظهور كند و اين حرف كه خيابان و اتوبان‌ها را اضافه نكنيد، چون ممكن است، مردم ترغيب به خريدن و استفاده از خودرو شخصي شوند، هم به همين اندازه بي‌معني است.

چمران به سياستگذاري و هدف‌گذاري شهرداري براي خطوط ريلي مترو اشاره كرد و گفت: با توجه به حجم اعتبارات اختصاص يافته و مشكلات پيش رو معلوم نيست كه بتوانيم تا پايان سال، حتي 10 تا 12 كيلومتر مترو را هم تمام كنيم.

وي ادامه داد: با اين وضعيت اگر مترو نسازيم، اتوبان هم نسازيم، پس چه كار بايد بكنيم و چرا در همين شرايط خودروسازان هر خودرو را با هر كيفيت و هر تعدادي كه مي‌خواهند، مي‌سازند؟

وي تاكيد كرد كه طرح چنين مسايلي جاي بحث ندارد و افزود: در برخي از نقاط شهر چاره‌اي جز استفاده از اتوبان‌هاي دوطبقه نداريم.

چمران به مطالعات اوليه بزرگراه يادگار امام (ره) در زمان مسووليت علي آبادي ـ معاون فني و عمراني شهردار سابق ـ اشاره كرد و گفت: در آن زمان خواهش كرديم كه اين طرح اجرا نشود،‌ چرا كه آن محله را مثل نواب دو تكه مي‌كرد، اما در حال حاضر مطالعات اين پروژه انجام شده است و بايد تندگذر و كندگذر در آن احداث شود.

وي افزود: اتوبان امام علي (ع) نيز دوطبقه نخواهد شد، بلكه به دليل كمبود فضا و گران بودن هزينه تملك، مسير رفت و برگشت را روي هم احداث مي‌كنيم و اين طرح به معناي گسترش معبر نيست.

انتهاي پيام
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن