تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818911914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«طاهره صفازاده» در نگاه شاعران و مترجمان قرآن/2پرويز بيگي حبيب‌آبادي:ترجمه قرآن صفارزاده سهل و ممتنع است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «طاهره صفازاده» در نگاه شاعران و مترجمان قرآن/2پرويز بيگي حبيب‌آبادي:ترجمه قرآن صفارزاده سهل و ممتنع است
گروه ادب: ما در ترجمه قرآن «طاهره صفارزاده» با يك زبان سهل و ممتنع روبه‌رو هستيم، به‌طوري‌كه اين ترجمه كه همراه با تفسير و توضيحات است هم قابل فهم براي عوام بوده و هم افراد خاص آن را مي‌فهمند.
«پرويز بيگي حبيب‌آبادي» شاعر و ترانه‌سرا در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، با بيان اين مطلب و با اشاره به ويژگي‌هاي زباني ترجمه قرآن و ساير آثار طاهره صفارزاده گفت: صفارزاده در ترجمه قرآن از ويژگي‌هاي زباني خاص خود استفاده مي‌كند و با اين كار ارتباط خود را با مخاطب از دست نمي‌دهد.

او افزود: از قرن 4 تا به امروز وقتي نگاهي به زندگي‌نامه و آثار زنان شاعر مي‌اندازيم گاه با چهره‌هايي روبه‌رو مي‌شويم كه اين چهره‌ها بسيار شاخص و داراي اعتبار فراوان هستند كه از جمله فرهيختگان اين قوم، طاهره صفارزاده است.

حبيب‌آبادي درباره زبان شاخص آثار صفارزاده گفت: صفارزاده داراي زباني است كه از هيچ زبان ديگري تأثيرپذيري نداشته و داراي استقلال است، كشف و مكاشفه‌هاي او در حوزه شعر و آنچه در ضمير ناخودآگاه و شبكه ذهني او شكل مي‌گيرد، مخاطب را كاملاً با گستره‌اي بسيار پهناور و افق‌هاي فراوان و دوردست روبه‌رو مي‌سازد و شعر او از كشش و جاذبه بسياري در جلب نظر مخاطب بهره‌مند است.

بيگي حبيب‌آبادي با بيان اينكه صفارزاده در حوزه تحقيق و ترجمه بي‌گمان از نوادر روزگار ما است، گفت: صفارزاده از زنان شاعر، محقق و هنرمندي است كه زندگي بسيار ساده و صميمي‌اي دارد و به همان سادگي نيز شعر مي‌سرايد و آن‌چه در شعر او وجود دارد در حقيقت آيه تمام‌نماي وجود روح او است.

او گفت: آثاري كه صفارزاده در هر حوزه به انجام رسانده است نتيجه سال‌ها تفكر، برنامه‌ريزي و انديشه در آن زمينه است و اين آثار داري يك عقبه علمي در ذهن اوست؛ او با تأمل، كنكاش و تحقيق دست به انجام كار مي‌زند.

اين شاعر در پايان با بيان اين مطلب كه شعر صفارزاده زبان روان و آرامش محض را براي مخاطب به ارمغان مي‌آورد، افزود: زمان زيادي بايد بگذرد تا ما بتوانيم بزرگان و شاعران ارجمندي به‌ويژه در شعر زنان بيابيم، اما بي‌شك صفارزاده با نگاه جامع و عميقي كه به اطراف دارد به بلندترين قله‌ها در اين زمينه رسيده و او در اين عصر و در آينده از شمار شاعران، اهل تحقيق، مترجمان و مفسران خوب و ماندگار است و ان‌شاءالله كه فرصت‌هاي فراواني براي ايشان فراهم بيايد تا مخاطبان خود را همچنان با تأليف آثار برتر از وجود خود بهره‌مند كند.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن