تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815625345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دختران جوان : پنج راز زیبایی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: برخلاف تصور بيشتر خانمها، داشتن ظاهري آراسته کار چندان سخت و پيچيدهاي نيست. پول زيادي هم لازم ندارد. به نظر کارشناسان، بيشتر خانمها اگر چند راز کوچک و اساسي زيبايي را بدانند، با به کار بردن آنها و بي اينکه هزينه گزافي صرف کنند، ميتوانند به ظاهر مطلوب خود دست پيدا کنند.
راز اول: قدرت مرطوب کننده
«اگر فقط قدرت خريد يک محصول بهداشتي را داريد، يک مرطوبکننده خوب و مناسب بخريد.» دکتر روانارين، استاد دانشگاه نيويورک و رييس انجمن جراحان پوست آمريکا، پس از اين توصيه ميگويد: «گاهي وقتها پوست شما تنها چيزي که لازم دارد، يک مرطوبکننده مناسب و يک شوينده ملايم است. پوست وقتي خشک است، چروکها را بيشتر و واضحتر نشان ميدهد و باعث مي شود آدم پيرتر به نظر برسد.»
به نظر بيشتر متخصصان پوست، اگر شما 02 تا 03 ساله باشيد، مرطوبکنندهها ميتوانند از پوست شما در مقابل پيري زودرس محافظت کنند. در اين سن و سال، مرطوبکنندهها قادرند جايگزين بسياري از محصولات بهداشتي و محافظتي پوست شوند.

مرطوبکننده خوب چه ويژگيهايي دارد؟
دکتر چارلز کراچ فيلد، استاد دانشگاه پزشکي مينهسوتا و متخصص پوست، در پاسخ به اين سوال ميگويد: «مرطوبکنندهها محصولاتي هستند که با داشتن ترکيبات مفيد براي پوست، در تامين رطوبت مورد نياز به پوست کمک ميکنند. اينکه چه مرطوبکنندهاي براي شما مناسبتر است، به مشخصات پوستتان بستگي دارد. اگر پوستتان معمولي يا خشک است، بهتراست از مرطوبکنندههاي حاوي آلفاهيدروکسياسيد استفاده کنيد که در توليد رطوبت بيشتر به پوست کمک ميکنند.»
دکتر کراچ فيلد همچنين توصيه ميکند که مرطوبکنندهها را وقتي روي پوستتان بماليد که پوستتان کمي مرطوب است؛ چون اين کار موجب ميشود رطوبت در داخل پوستتان محبوس نشود.
بنا به توصيه او، اگر پوست شما خيلي خشک باشد، بايد از محصولاتي استفاده کنيد که با روش امولسيون کيسهاي تهيه شدهاند. در اين تکنيک، سلولهاي ميکروسکوپي جايگزين لايههاي رطوبت ميشوند و با آبي که به تدريج در طول روز آزاد ميکنند، پوست را مرطوب نگه ميدارند.
اگر پوست شما چرب است، توصيه ميشود دنبال يک مرطوبکننده ملايم باشيد و به هيچ وجه، استفاده از آن را پشت گوش نيندازيد؛ چون به گفته دکتر کراچ فيلد، چربي اصلا رطوبتبخش نيست و حتي اگر پوست شما داراي چربي اضافي باشد، اين چربي جايگزين رطوبت نخواهد شد.
راز دوم:آرايش و مدل مويتان را لااقل هر 2 سال يکبار عوض کنيد

اگر آخرين باري که مدل مو و آرايش خودتان را تغيير دادهايد، به خاطر نميآوريد، وقتش رسيده که سراغ نزديکترين سالن زيبايي که ميشناسيد، برويد. نيک چيويز، کارشناس مو در بلورلي هيلز، ميگويد: «تصوير شما که شامل مدل مو و آرايشتان است، بايد حداقل هر 2 سال يک بار تغيير کند. با تغيير دادن مدل مو و آرايشتان، جوانتر و شادابتر به نظر ميرسيد.» اگر زمان زيادي است که دست به چنين تغييراتي در ظاهرتان نزدهايد، از مشاوران زيبايي و چهرهپردازي در موسسه يا آرايشگاه مورد اعتمادتان کمک بگيريد. اگر حوصله مشاوره نداريد، به فروشگاههاي عرضهکننده کلاهگيس مراجعه کنيد. اين يک راه حل سريع، آسان و بامزه براي تجربه و انتخاب مدل جديد مو است.
راز سوم: حتما ضد آفتاب بزنيد
قبل از آنکه سراغ جراحيهاي زيبايي برويد و پيش از آنکه پول فراواني براي کِرِمهاي ضدچروک هزينه کنيد و خلاصه قبل از هر اقدام ديگري، بهتر است از ضدآفتاب استفاده کنيد.
همه ما کموبيش از تاثير ضدآفتاب در کاهش خطر سرطان پوست آگاهيم. ولي آيا شما ميدانستيد که ضدآفتاب، يک راز بزرگ زيبايي است که ميتواند پوست را جوانتر نشان بدهد؟
کارشناسان ميگويند ضدآفتاب علاوه بر آنکه مانع ورود تشعشعات خطرناک خورشيد به پوست ميشود، از تاثير آفتاب در پير کردن پوست هم جلوگيري ميکند.
براساس تحقيقات آکادمي پوست آمريکا، حتي چند دقيقه قرار گرفتن در معرض نور خورشيد، اگر بهطور مرتب و روزانه و بدون استفاده از ضدآفتاب باشد، موجب ايجاد تغييرات فاحشي در پوست ميشود؛ که نه فقط چين و چروک زودهنگام، بلکه لک و چين و چروک و شلي پوست را هم به دنبال خواهد داشت. پس چاره چيست؟
متخصصان پوست ميگويند ضدآفتاب ميتواند پوست را در مقابل اشعههاي خطرناک خورشيد محافظت کند. به اين ترتيب، اگر شما حتي ساعات طولاني را در فضاي آزاد سپري کنيد، تاثير آفتاب روي پوستتان کمتر ظاهر ميشود.
دکتر کراچ فيلد توصيه ميکند از ضدآفتابهايي استفاده کنيد که داراي اسپي اف (spf) 15 به بالا باشند و اگر قرار است مدت زماني نامشخص و طولاني در معرض مستقيم نور خورشيد باشيد، هر 2 ساعت يک بار ضدآفتاب بزنيد؛ چون نور خورشيد باعث از بين رفتن تاثير کِرِمهاي ضدآفتاب ميشود.
راهحل ديگر براي کساني که مدت زماني طولاني در معرض تابش مستقيم نورخورشيد هستند، اين است که ضدآفتاب را پيش از هر گونه آرايشي روي پوست بمالند و بعد، براي محافظت بيشتر، کِرِم پودر سبک و نيمهشفافي را روي ضدآفتاب اضافه کنند. در ساخت اغلب اين کِرِم پودرها هم از ضدآفتاب استفاده شده است.
راز چهارم: پوستتان را زياد نشوييد
اگر به شستشوي مکرر پوست خود عادت داريد، بهتر است اين عادت را تغيير دهيد. متخصصان پوست ميگويند يکي از بهترين روشها براي داشتن پوستي زيبا، استفاده از يک پاککننده ملايم و کاربرد اندک و محدود آن است.
دکتر کراچ فيلد در اين باره ميگويد: «اگرچه بيشتر افراد علاقه دارند روزي چند بار پوست خودشان را شستشو بدهند، اما شستشوي زياد نه تنها کمکي به پوست نميکند، بلکه اگر از شويندههاي سختي مانند صابون استفاده شود، به پوست آسيب خواهد رساند.»
شستن بيش از 2 بار در روز، باعث از بين رفتن محافظهاي طبيعي پوست ميشود که در حفظ سلامت پوست، نقش عمدهاي دارند. به گفته دکتر کراچ فيلد، وقتي پوششهاي طبيعي پوست از بين بروند، پوست خشک خواهد شد و اين به معني ترک خوردن، پوستهپوسته شدن، به خارش افتادن، سوختن و… پوست است؛ و در نتيجه، پوست پيرتر به نظر خواهد رسيد.
راهحل پيشنهادي پزشکان اين است که پوست خود را بيشتر از 2 بار در روز نشوييد و پاککننده خود را به دقت انتخاب کنيد.
راز پنجم: وسايل مناسب

هالي مورويني، گريمور مشهود هاليوود، ميگويد: «استفاده از قلمموهاي مناسب، کليد رسيدن به ظاهري مطلوب است.» براي اين استاد چهرهپردازي، وسايل به اندازه محصولات مهماند.
قلمها بايد نرم و ملايم باشند و در عين حال، استحکام لازم براي جابهجا کردن مواد روي سطح پوست را هم داشته باشند. از نظر متخصصان، اگر قلم مو را داخل سايه فرو ببريد و پيش از برخورد با پوست، رنگها بريزد؛ قلم مويتان قلم موي خوبينيست.
مورويني درباره خريد قلم موي مناسب ميگويد: «اگر نميدانيد چه بخريد، برويد سراغ مارکهاي تجاري شناختهشده تا دچار اشتباه نشويد.
فراموش نکنيد قلمهاي مناسب همانطور که کار آرايش را بسيار ساده ميکنند، باعث ميشوند آرايش خانمها حرفهايتر به نظر برسد






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن