تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816412194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرز ساخت سبد ديواركوب براي نگهداري روغن


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: از اين پس نگران افتادن شيشههاي روغن روي زمين نباشيد؛ سبدهاي ديواركوب، حفاظهاي خوبي براي اين شيشهها هستند
اين روزها انواع و اقسام روغنهاي معطر به بازار آمدهاند كه اغلب خوراكي هستند و براي طعمداركردن سسها، سالادها و بهطور كلي بعضي غذاها مصرف ميشوند ولي انواع غيرخوراكيشان نيز به جهت فرم شيشه و شرايط بستهبنديشان كه همراه با مواد گوناگون خوراكي و حتي غيرخوراكي است، ظاهري زيبا داشته و به همين دليل معمولا خانمهاي باسليقه خانه، از آنها براي تزئين فضاي آشپزخانهشان استفاده ميكنند؛ به اين ترتيب كه تعدادي از آنها را يا روي كابينتهاي ديواري يا يخچال فريزر قرار داده يا طبقهاي به ديوار نصب كرده و آنها را در كنار هم روي طبقه ميچينند.





ولي واي به روزي كه حتي يكي از اينها در اثر برخوردي روي زمين بيفتد؛ آن وقت است كه زمان زيادي بايد صرف تميزكردن روغن ريختهشده از روي زمين شود، درحالي كه به جاي قراردادن اين روغنها روي سطحي بدون حفاظ، شما ميتوانيد براي شيشههاي روغن معطرتان – چه از نوع خوراكي و چه غيرخوراكي – جايگاه مخصوصي به صورت سبد فلزي درست كرده، سپس آن را به يكي از ديوارهاي آشپزخانه نصب كنيد. سبد فلزي، هم محافظ خوبي براي شيشهها بوده و امكان افتادن و شكستن آنها را به حداقل ميرساند، هم به علت پنجرهايبودن سبد، فضاي داخل شيشهها نيز كاملا مشخص است. درضمن، سبد نيز به خودي خود فرم تزئيني دارد. براي درستكردن اين سبد نيازي به دانستن تكنيك سبدبافي نيست؛ ابتدا لوازم زير را تهيهكرده، سپس مرحله به مرحله با توضيحات و تصاوير پيش برويد و مطمئن باشيد در پايان، سبدي زيبا و متفاوت براي شيشههاي روغنتان آماده خواهد شد كه شما براي آن هزينه ناچيزي صرف كردهايد.

لوازم مورد نياز:

- سيم بدون روكش در 2 قطر 5/1 و 5/0 ميليمتر، هركدام 9 متر
- سيمچين
- توري لانه مرغي، 3 متر
- دمباريك
- قيچي سيمبر
- چوبلباسي

توضيح:

باتوجه به اينكه اين سبد براساس ابعاد شيشههاي موجود روغن درست ميشود، ابتدا ابعاد كف شيشهها را به هر شكلي كه هستند اندازهگيري كنيد. به عنوان مثال در اين تصوير، سبدي براي 3 عدد شيشه – كه كف هريك از آنها به شكل مربع و هر ضلعشان 5 سانتيمتر است – درست شده. بنابراين ابعاد مستطيل كف سبد بايد عرضي برابر با 7 سانتيمتر و طولي برابر با 20 سانتيمتر داشته باشد تا به اين ترتيب، گذاشتن و برداشتن شيشهها در سبد به راحتي انجام شود.

طرز ساخت:

1 – با توجه به اينكه معمولا اين شيشهها سنگين هستند، براي اينكه سبد از مقاومت لازم برخوردار باشد، 8 متر از سيم به قطر 5/1 سانتيمتر را به دو تكه مساوي تقسيم كرده، سپس اين دو تكه را كه هركدام 4 متر است، به هم بپيچيد. براي اين منظور ابتدا 2 سر سيم را مانند تصوير به صورت مجزا به چوب طرفين قلاب چوبلباسي بپيچيد، سپس از فرد ديگري بخواهيد سر ديگر سيمها را با دست بپيچاند و همانطور نگه دارد. حالا شما با پيچاندن چوبلباسي، بقيه طول 2سيم را بههم بپيچانيد.





2 – براي اينكه ساخت قالب اصلي سبد راحتتر انجام گيرد، يك تخته چوب مستطيلشكل درست هماندازه ابعاد كف سبد – يعني طول 20 سانتيمتر و عرض 7 سانتيمتر– ببريد. اگر تكهچوبي به اين اندازه در دسترس نداشتيد، لااقل يك تكه چوب به عرض 7سانتيمتر و طول 10 سانتيمتر – يعني نصف طول كف – آماده كرده و از آن بهعنوان مقياس استفاده كنيد. در اين مرحله، ابتدا ميخواهيم قسمت پشت اين ديواركوب سبدي را آماده كنيم كه شكلي مستطيلي با عرض 20 سانتيمتر و طول 30 سانتيمتر دارد. بنابراين از طول چوب كمك گرفته و سيم دولا شده را به صورت مستطيلي با ابعاد فوق آماده كنيد.





البته توجه داشته باشيد كه در 2 گوشه يك عرض مستطيل، به 2 حلقه سيمي براي آويختن اين ديواركوب نياز داريم. براي اين منظور كافي است طول را كمي بيشتر درنظر گرفته و با يك پيچ، حلقه را در 2 گوشه يك عرض ايجاد كنيد. در ضمن براي فرم گرفتن حلقهها ميتوانيد از مداد يا خودكار استفاده كنيد.
3 – بعد از اينكه قسمت پشت كار آماده شد، نوبت به درستكردن يك كفي مجزا – به عنوان پايه براي سبد مكعبيشكل كه بناست روي اين پايه قرار گيرد– ميرسد.





براي اين منظور، شما نياز به سيم دولا نداريد و با همان سيم ضخيمتر و با كمك يك تكه چوب، مستطيلي سيمي به طول 20سانتيمتر و عرض 7سانتيمتر آماده كرده، سپس آن را با توري لانه مرغي روكش كنيد. براي اين منظور، مستطيل سيمي را روي توري قرار داده و توري را از هر طرف نيم سانتيمتر بزرگتر ببريد. سپس لبههاي توري را به طرف داخل روي سيم مستطيل برگردانده و با سيم نازك به اضلاع مستطيل اصلي محكم ببنديد. حالا شما يك سطح مستطيلي با روكش توري سيمي در اختيار داريد كه در واقع كف اين سبد به حساب ميآيد. بنابراين آن را به وسيله سيم نازك، به عرض پاييني مستطيل پشت سبد به شكلي ببنديد كه اين سطح، عمود بر سطح مستطيل پشت قرار گيرد.





4 ـ مرحله بعدي درست كردن جعبه مكعب شكل سبد است. براي اين منظور بايد از سيمدولا استفاده كنيد، در ضمن از تكهاي چوب نيز كمك بگيريد تا زوايا و اضلاع آن صاف درآيند. ابعاد اين مكعب مستطيل را با توجه به ابعاد مستطيل پشتي در نظر بگيريد؛ به اين ترتيب كه طول آن 20 سانتيمتر و عرض آن 7 سانتيمتر بوده و ارتفاع آن نيز 12 سانتيمتر باشد.
پس از اينكه مكعب سيمي يا همان قالب اصلي سبد نيز آماده شد، آن را مانند تصوير روي كف روكش شده با توري لانه مرغي قرار داده و با سيم نازك، شروع به بستن آن به قالب اصلي يعني مستطيلهاي پشت و كف كنيد. اين كار را بهقدري محكم انجام دهيد كه امكان جدا شدن تكهها از هم و افتادن شيشهها وجود نداشته باشد.





5 ـ پس از اينكه جعبه سيمي را نيز به قالب اصلي متصل كرديد، حالا زمان روكشكردن سطح مستطيل پشت و همچنين ديوارههاي اين سبد ديواركوب فراميرسد. بنابراين ابتدا يك تكه توري مرغي به شكل مستطيل و با ابعادي حدود 31×21 سانتيمتر ببريد، سپس قسمت پشت را به روش ذكر شده روكش كنيد. سپس مستطيل ديگري به عرض 13سانتيمتر و طول 35 سانتيمتر از توري سيمي بريده و 3 نماي باقيمانده از جعبه را نيز به صورت يك تكه روكش كنيد.



6 ـ در مرحله پاياني 2 كار باقي ميماند؛ يكي ايجاد 2حلقه ديگر در 2 گوشه بالايي جعبه و ديگر درست كردن فرم تزئيني قلب مانندي كه بايد به نماي كار متصل شود.
براي مورد اول، از باقيمانده سيمهاي دولا شده، يك تكه 30 سانتيمتري ببريد، سپس 20سانتيمتر در قسمت وسط سيم علامتگذاري كرده و دو طرف آن را با پيچاندن به دور يك خودكار به صورت حلقه درآوريد. در واقع 2حلقه با فاصله 20 سانتيمتري از هم آماده ميشود كه شما بايد قسمت 20 سانتيمتري را مانند تصوير، روي طول بالايي مكعب مستطيل قرار داده و با سيم نازك محكم ببنديد؛ به صورتي كه 2 حلقه در دو طرف ديواركوب قرار گيرند. در واقع قرار است اين ديواركوب توسط اين 4 حلقه (دو تا در بالا و دو تا در وسط) و 4 پيچ به ديوار نصب شود. پس از اتصال اين حلقهها، فرم قلبي شكل را با استفاده از دم باريك و سيمهاي دولا شده درست كرده و سپس به وسيله سيم نازك به نماي سبد جعبهاي شكل ببنديد.

نكته:
براي اينكه فرم قلب به صورت قرينه درآيد، ابتدا آن را روي يك تكه كاغذ طراحي كنيد، سپس سيم را با قرار دادن روي الگوي طراحي شده، فرم دهيد تا نتيجه خوبي حاصل شود.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1704]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن