تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817256137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديپلماسي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: ديپلماسي
سخنگوي سفارت ايران در بغداد:
درخواست رسمي براي از سرگيري مذاكرات
با آمريكا دريافت نكرده ايم

سخنگوي سفارت ايران در بغداد گفت: ايران هنوز درخواست رسمي براي از سرگيري مذاكرات با آمريكا درباره اوضاع امنيتي عراق دريافت نكرده است.
به گزارش ايسنا منوچهر تسليمي در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، درباره اظهارات اخير محمد مجيد الشيخ، سفير عراق در تهران مبني بر درخواست عراق از دولت هاي تهران و واشنگتن براي برگزاري دور جديد مذاكرات سه جانبه درباره اوضاع امنيتي عراق گفت: تا كنون درخواست رسمي از سوي سفارت آمريكا و يا دولت عراق به دست ما نرسيده است و به محض رسيدن اين درخواست ما پاسخ مان را اعلام خواهيم كرد.
وي هم چنين با اشاره به حضور نيروهاي بيگانه در منطقه بيان كرد: حضور اين نيروها امري نامطلوب است. عراق منطقه حساسي است و حضور نيروهاي بيگانه در آن از مسايل و امور نامطلوب به شمار مي رود.
تسليمي هم چنين سخنان سفير عراق در تهران مبني بر سفر علي لاريجاني، رييس پارلمان ايران به عراق در ماه آينده ميلادي و هم چنين سفر معاون وزير امور خارجه ايران در امور كنسولگري به عراق را رد نكرد و افزود: انجام سفر مسوولان ايران به بغداد مورد انتظار است.
او در ادامه به سفر جلال طالباني، رييس جمهوري عراق به ايران در آينده نزديك اشاره كرد و ادامه داد: محمود المشهداني، رييس پارلمان عراق هم خواهان سفر به ايران است اما هنوز زمان اين دو سفر مشخص نشده است.

سفر دبيركل شوراي همكاري خليج فارس
به تهران

روزنامه الحيات به نقل از مقامات حوزه خليج فارس از سفر عبدالرحمن العطيه، دبيركل شوراي همكاري خليج فارس به ايران در 28اكتبر (7 آبان ماه) خبر داد.
به گزارش ايسنا اين روزنامه چاپ لندن به نقل از مقامات ياد شده نوشت: اين سفر در پاسخ به دعوت منوچهر متكي، وزير امور خارجه ايران و به منظور حمايت از ارتباطات و رايزني ها بين طرفين است.
اين منابع با بيان اين كه سفر العطيه به ايران بسيار مهم است، اظهار كردند: قرار است در جريان اين سفر العطيه با مسوولان ارشد ايراني و در راس آن محمود احمدي نژاد، رييس جمهور و منوچهر متكي ديدار و به بررسي راه هاي تضميني تقويت روابط و تفاهم ميان طرفين بپردازد.
اين مقامات با تاكيد بر علاقه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس به حمايت از روابط برادرانه و تاريخي شان با تهران بيان كردند: ديدارهاي دبيركل شوراي همكاري خليج فارس در سفر دو روزه اش به ايران به منظور پايبندي كشورهاي عضو به مساله گفت وگوها است.

دولت بوش از سياست سخت گيرانه
منزوي كردن ايران فاصله گرفت

گاردين نوشت: دولت بوش با فاصله گرفتن از سياست سخت گيرانه در منزوي كردن ايران به يك موسسه آمريكايي اجازه داده است تا دفتري را در ايران راه اندازي كنند.
به گزارش ايسنا اين روزنامه انگليسي افزود: اجازه تاسيس دفتر در ايران در بحبوحه گزارشاتي به شوراي ايراني آمريكايي داده شده كه مي گويند كاخ سفيد طرح هايش را براي گشايش يك سفارت بالقوه در تهران رها كرده است.
گاردين افزود: اين نگراني وجود داشت كه چنين اقدامي مي تواند برانتخابات رياست جمهوري آمريكا تاثيرگذار باشد و اين طور در نظر گرفته شود كه اين اقدام پاداشي به ايران است كه درخواست هاي سازمان ملل براي تعليق برنامه غني سازي اورانيوم را ناديده گرفته است.
اين شورا كه نهادي متشكل از دانشگاهيان و ديپلمات هاي پيشين آمريكايي و مستقر در پرينستون نيوجرسي است، مجوزي يك ساله را از اداره كنترل سرمايه هاي خارجي وزارت خزانه داري آمريكا دريافت كرده است.
اين اداره تماس هاي آمريكايي ها با ايران را تحت نظر دارد تا نقض تحريم هاي دولتي عليه تهران را شناسايي كند.
گاردين نوشت: اين طور مفروض است كه محمود احمدي نژاد، رييس جمهوري ايران در ديدار با اعضاي ارشد اين شورا در نيويورك كه ماه گذشته در حاشيه نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل انجام شده از اين مساله حمايت كرده است.
شوراي ايراني آمريكايي كه در سال 1997 تاسيس شده است در طول سفرهاي مختلف احمدي نژاد به نيويورك برنامه هايي را براي ديدار دانشگاهيان برجسته آمريكايي و شخصيت هاي برجسته تجاري با وي ترتيب داده است.
هوشنگ امير احمدي، رييس اين شورا كه يك شهروند آمريكايي ايراني است در حال حاضر براي دريافت اجازه مقامات ايران در تهران به سر مي برد و انتظار مي رود تصميم نهايي در اين باره ظرف روزهاي آينده اتخاذ شود و اين در حالي است كه مخالفت هايي اعلام شده است.
علا» الدين بروجردي، رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خواستار رد اين درخواست از سوي ايران شد و امير احمدي را نماينده بي اهميت دولت آمريكا خواند.
اين شورا مي گويد كه اقداماتش تماس ها ميان مقامات و قانون گذاران دو كشور را تسهيل مي كند و در نهايت به عادي سازي روابط دو طرف منجر مي شود.
برنت لوليس، مدير اجرايي شوراي آمريكايي ايراني نيز گفت كه اين درخواست جدا از پيشنهاد وزارت امور خارجه آمريكا براي گشايش دفتر حافظ منافع ديپلماتيك در تهران است.
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن