تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815489282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - ليگ در انتظار توقف برق


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ورزش - ليگ در انتظار توقف برق


ورزش - ليگ در انتظار توقف برق

نمي‌توان گفت هميشه اما استقلال و پرسپوليس اغلب بازي‌هاي قبل و بعد از داربي را قرباني حساسيت‌هاي رويارويي با رقيب سنتي مي‌كنند، با اين تفاوت كه در بازي قبل از داربي هر دو تيم محتاط ظاهر مي‌شوند تا مبادا بازيكنان كليدي‌شان محروم يا مصدوم شوند اما اتفاقات ناخوشايند مسابقه بعد از داربي اغلب دامن تيمي كه بازي بزرگ را واگذار كرده، مي‌گيرد. داربي 65 مساوي شد اما روند بازي به‌گونه‌اي پيش رفت كه پس از سوت پايان استقلال بيش از پرسپوليس گرفتار حواشي شد. آنها تا دقيقه 88 برنده بودند و در فاصله دو دقيقه به پايان مسابقه همه آرزوهاي‌شان را بر باد رفته ديدند. پرسپوليس بازي باخته را مساوي كرد اما استقلال به جاي سه امتياز صاحب يك امتياز شد تا درگيري‌ها و عصبانيت‌هاي پاياني مسابقه امير قلعه‌نويي، رابطه او و بازيكنانش و همچنين جو دروني استقلال را متشنج كند. آنها امروز در شرايطي به مصاف مقاومت سپاسي شيراز مي‌روند كه بيژن كوشكي و حسين كاظمي را به دليل محروميت در اختيار ندارند و آسيب‌ديدگي آرش برهاني هم بازي كردن گلزن كليدي آبي‌ها را در هاله‌اي از ابهام قرار داده است. از سويي تيم غلام پيرواني همواره در تهران و در مصاف با دو تيم بزرگ پايتخت نتايج غيرقابل پيش‌بيني و دور از ذهني را به دست آورده و معمولا در ورزشگاه آزادي حتي به كسب يك امتياز هم قانع نيست. مقاومت در تركيب اصلي‌اش از بازيكنان سرعتي و خوش‌تكنيكي مثل زعفراني، خالقي‌فر و گودرزي و گلزن ماهري به نام متوسل‌زاده سود مي‌برد و از اين حيث معمولا در خانه رقبا تاكتيك دفاع و ضدحمله را انتخاب مي‌كند.

غلام پيرواني كه هميشه مدعي بود قواعد داربي‌ها را خوب مي‌شناسد و به ندرت در داربي شيراز شكست مي‌خورد هفته قبل با يك گل مغلوب برق همشهري شد تا مثل استقلال زخم‌خورده از داربي پا به هفته دهم بگذارد. تفاوت دو تيم اما آنجاست كه شكست در داربي شيراز خيلي زود فراموش مي‌شود اما افسوس از دست دادن پيروزي شيرين و حيثيتي در داربي تهران هنوز در چهره استقلال قابل تشخيص است. امير قلعه‌نويي خوب مي‌داند براي اضافه شدن به كورس قهرماني بايد اتفاقات داربي را فراموش كند و سه امتياز بازي امروز را تحت هر شرايطي به چنگ بياورد. پيروزي مقابل مقاومت و توقف سپاهان در مصاف با برق شيراز، استقلال را فقط يك پله در جدول رده‌بندي بالا مي‌آورد و در رتبه ششم قرار مي‌دهد اما در صورت تساوي يا شكست احتمال سقوط تا پله سيزدهم جدول وجود دارد. مسلم اينكه جو اين روزهاي استقلال بسيار سنگين است و رابطه جالبي ميان مربيان و بازيكنان وجود ندارد. شايد استقلال با يك پيروزي خانگي از بحران خارج شود اما بي‌ترديد شكست يا تساوي نگراني‌ها و اعتراض‌ها را به اوج مي‌رساند.
اما همه بازي‌هاي اين هفته تاثيرگذار و حيثيتي است و شايد بتوان هفته دهم را زمينه‌ساز يك سونامي جديد در جدول ليگ برتر قلمداد كرد. جدال پيكان و پگاه در قزوين شايد تير خلاص را به ذهن بيژن ذولفقارنسب شكار كند و تيمي كه مدت‌ها زير نظر دكتر روزگار تقريبا خوبي را سپري مي‌كرد حالا نقش پوست خربزه را بازي مي‌كند، به هر حال پگاه در شش هفته گذشته صاحب چهار تساوي و دو شكست شده است. ديگر تير خلاص را شايد در كرج شاهد باشيم، پير ليت‌بارسكي آشكارا در منطقه خطر قرار دارد و پاس مي‌تواند نقش قيچي را براي طناب وصل اين آلماني به سايپا بازي كند، سايپا بسيار آشفته و مريض است و كار به آنجا كشيده كه صابر ميرقرباني، بهترين گلزن اين تيم، علنا كادر فني را عامل اصلي نتيجه نگرفتن معرفي مي‌كند. در اهواز بايد منتظر ماند و ديد بالاخره فولاد در خانه‌اش گل مي‌زند يا مجيد جلالي بازهم سرنا را از سر گشادش نواخته است، اهوازي‌ها مقابل مس كار بسيار سختي دارند چراكه پرويز مظلومي ثابت كرده مفت‌باز نيست. ملوان و پيام هنوز نمي‌دانند در كدام ورزشگاه بايد مصاف بدهند، سردار جنگل رشت يا دستگردي تهران اما هرجا كه باشد به خاطر محروميت خداداد خبري از جنجال و اعتراض به داوري نخواهد بود. ذوب‌آهن براي نشانه رفتن صدر اميدوار است تا در اولين تجربه ياوري روي نيمكت راه‌آهن، اين اصفهاني را شكست دهد و سپاهان، ديگر اصفهاني ليگ هم ترمز برق را بكشد. در قم هم جدال شفيع‌زاده‌ها با فيروز كريمي و فريدون فضلي جالب و تماشايي خواهد بود. اما شاه‌بيت بازي‌ها در حافظيه رقم مي‌خورد، جايي كه همه تيم‌هاي ليگ برتري اميدوارند بالاخره تيمي جلوي برق قد علم كند و سپاهان شايد همان تيم باشد. هفته دهم از آن هفته‌هايي است كه فقط بايد سكوت كرد، بازي‌ها را ديد و از هرگونه پيش‌بيني چشم پوشيد.
برنامه هفته دهم ليگ برتر
سه شنبه 16 مهر/





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن