تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816818417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم روزملي دامپزشكي درخراسان‌رضوي؛ استاندار:بايدحوزه اقتصاد دردامپزشكي راتقويت كنيم رييس سازمان جهادكشاورزي:كمترين تنش درحوزه كشاورزي مربوط به دامپزشكي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مراسم روزملي دامپزشكي درخراسان‌رضوي؛ استاندار:بايدحوزه اقتصاد دردامپزشكي راتقويت كنيم رييس سازمان جهادكشاورزي:كمترين تنش درحوزه كشاورزي مربوط به دامپزشكي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار خراسان رضوي گفت: موضوع دامپزشكي با حوزه‌هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي پيوند خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، محمدجواد محمدي‌زاده در مراسم روز ملي دامپزشكي اظهار كرد: سلامت وظيفه و تكليف حكومت و حق مردم است، لذا بايد اين حق را به نحو شايسته‌اي براي مردم تامين كنيم.

وي تصريح كرد: موضوع بهداشت دام و طيور جزو لاينفك سلامتي است؛ چرا كه دام و طيور مورد مصرف مردم و نياز حيات بشري است.

نماينده عالي دولت در خراسان رضوي عنوان كرد: ازدياد جمعيت باعث افزايش در مصرف مواد غذايي شده است كه اين خود منجر به چالش كمبود مواد غذايي شده است، لذا بايد با بهره‌وري و استفاده از مديريت از دام و زمين و كشاورزي براي تامين نياز غذايي جامعه، به خوبي بهره‌برداري كنيم.

محمدي‌زاده يادآور شد: با مديريت مناسب و افزايش بهره‌وري در بخش كشاورزي نه تنها بايد نياز غذايي جامعه ايران را تامين كنيم، بلكه بايد قسمتي از نيازهاي غذايي جامعه بشري را نيز تامين كنيم.

استاندار خراسان رضوي خاطرنشان كرد: اگر در گذشته بيماري‌هاي دام و طيور جزو خشم طبيعت و قهر خدا بوده است، امروزه اين بيماري به علت استفاده نادرست بشر از اكوسيسيتم‌ها رخ مي‌دهد.

وي با بيان اين كه ايران به لحاظ علمي در مبارزه با بيماري‌هاي دامي پيشتاز در جهان است، افزود: به علت آموزه‌هاي ديني همواره موضوع بهداشت دام و سلامت انسان مدنظر كشور بوده است.

وي بيان كرد: بيماري‌هاي دامي به علت تقويت تعامل بين انسان‌ها و كشورها به راحتي انتقال مي‌يابد كه اين خود تهديدي براي سلامتي انسان به شمار مي‌رود.

وي ابراز كرد: امروز ديگر موضوع دامپزشكي، موضوع فني، تخصصي و حرفه‌اي نيست، چرا كه اين موضوع با حوزه‌هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي پيونده خورده است.

استاندار خراسان رضوي در ادامه خاطرنشان كرد: در حال حاضر به علت مصرف بي‌رويه سموم، براي مبارزه با علف‌هاي هرز و تعليف دام‌ها از اين علف‌ها و نيز مصرف مواد پروتئيني اين گونه دام‌ها توسط انسان، بيماري‌هاي گوارشي در حوزه درمان را سنگين مي‌كند.

محمدي‌زاده يادآور شد: عرضه و كشتار دام، نگهداري، حمل و نقل و توزيع مواد پروئتيني، حلقه‌هاي متصلي هستند كه سلامتي انسان‌ها را تامين مي‌كنند.

نماينده عالي دولت در خراسان رضوي گفت: موضوع تامين سلامت مردم و بحث مبارزه با بيماري‌ها از نياز جامعه فراتر رفته است؛ چرا كه تامين نيازهاي جامعه بايد متناسب با مصلحت جامعه باشد، يعني مطابق با خواسته‌هاي مردم باشد.

وي با اشاره به اينكه اگر ارزش مواد غذايي را مبتني بر مصلحت غذايي و سلامتي انسان‌ها حفظ كنيم، بهتر عمل خواهيم كرد، گفت: بايد به سمت ايجاد تنوع در مصرف مواد پروتئيني برويم.

وي با بيان اينكه خواسته‌ها و مصلحت جامعه در حوزه مواد غذايي از ضرورت‌هاي روز جامعه است، تصريح كرد: توليد مواد غذايي با حداكثر استانداردها موجب حيثيت نظام اسلامي خواهد شد.

وي يادآور شد: در بحث آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان علي‌رغم اينكه تهديد شديم و آسيب ديديم، موفق عمل كرديم.

وي با انتقاد از مصرف پايين آبزيان در استان، بيان كرد: ايجاد تنوع مصرف مواد پروتئيني بايد نهادينه شود و مصرف گوشت را بايد به سمت گوشت‌هايي كه خطر كمتري براي مردم دارد، تغيير دهيم.

نماينده عالي دولت در خراسان رضوي با اشاره به اينكه اين استان توانست دام‌هاي خشكسالي را حفظ كند، افزود: دولت نهم در طول 3 سال گذشته در زمينه سخت‌افزاري دامپزشكي فعاليت فوق‌العاده‌اي را انجام داده است كه نمونه آن آزمايشگاه مرجع دامپزشكي استان است.

محمدي‌زاده با تاكيد بر تعامل ميان دانشگاه و مجريان براي تامين نيازهاي پژوهشي، علمي و تحقيق‌هاي كاربردي، ابراز كرد: تحقيقات بايد كاربردي و پاسخگوي نيازهاي جامعه باشد.

استاندار خراسان رضوي عنوان كرد: براي نشاط و شادابي دامپزشكي، اقتصاد اين بخش بايد تقويت شود كه بهره‌گيري از بنگاه‌هاي زودبازده اقتصادي و بخش خصوصي راه‌حل مناسبي براي رسيدن به اين هدف مي‌باشد.

وي اظهار كرد: از محل بنگاه‌هاي زودبازده براي بخش دامپزشكي استان 90 ميليارد ريال اعتبار تصويب شده است كه تاكنون 15 ميليارد ريال از اين مبلغ پرداخت شده است.

وي سرمايه‌هاي انساني را انسان‌هاي عالم، دانشمند، توانا و مخلص خواند و خاطرنشان كرد: با ارتباط سازنده ميان دستگاه‌هاي مرتبط با بخش دام، طيور و دامپزشكي سلامت مردم تامين مي‌شود و تحرك قابل توجهي در شكوفايي اقتصادي نيز رخ خواهد داد.

همچنين در اين مراسم دكتر محمد اسماعيل‌نيا، رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: كمترين تنش در حوزه كشاورزي استان مربوط به حوزه دامپزشكي است.

وي افزود: امنيت غذايي تمام اهداف ما در بخش دامپزشكي است كه تا كنون نيز اين موضوع به خوبي تحقق پيدا كرده است ولي بايد همچنان براي تحقق امنيت غذايي سرمايه‌گذاري در بخش دامپزشكي را تقويت و كشاورزي و دامپروري را اقتصادي كنيم.

وي با بيان اين كه بسته‌بندي مواد پروتئيني در استان در كشور كم‌نظير است، يادآور شد: مبارزه با تب برفكي موجب افزايش 50 درصدي توليد شير و 25 درصدي توليد گوشت در خراسان رضوي شده است.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي عنوان كرد: در بحث خشكسالي و سرمازدگي، 400 هزار راس دام را خريداري كرديم كه 321 هزار راس آن كشتار شدند.

اسماعيل‌نيا در ادامه خاطرنشان كرد: استراتژي و راهبرد سازمان جهاد كشاوري استان بهره‌مندي از قابليت دانشگاه و دانشجويان است.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم دكتر سيدمحسن دستور، مديركل دامپزشكي خراسان رضوي گفت: در طي سال‌هاي گذشته در استان 2 مركز بسته‌بندي تخم‌ مرغ فعال بود كه اين تعداد در طول يكسال گذشته به 6 مركز افزايش يافته است.

وي با اشاره به اينكه تخم بلدرچين نيز به صورت بسته‌بندي عرضه مي‌شود، عنوان كرد: در آينده‌اي نزديك تخم‌ مرغ به صورت تاريخ‌دار و شناسنامه‌دار عرضه خواهد شد به طوري كه در حال حاضر بر روي بسته‌بندي تخم مرغ بر چسب تاريخ توليد و انقضا درج مي‌شود.

وي يادآور شد: براي جلوگيري از مصرف تخم‌مرغ فاسد در قنادي‌ها و رستوران‌ها بزودي تخم‌مرغ به 4 صورت پاستوريزه، مايع،‌ منجمد و پودري توزيع خواهد شد.

وي از بسته‌بندي تمام آلايش‌هاي مرغ در استان خبر داد و بيان كرد: براي صادرات مرغ به صورت بسته‌بندي 2 مركز در استان فعال شده است.

مديركل دامپزشكي خراسان رضوي با باين اينكه در كشتارگاه‌هاي وابسته به شهرداري هم مشكلات ذبح شرعي و هم مشكلات بهداشتي داريم، افزود: در حال حاصر در استان 13 كشتارگاه طيور فعال است كه 6 مورد ديگر نيز در دست اقدام داريم.

دستور ابراز كرد: در 6 ماه اول سال جاري 5/17(هفده ونيم) ميليون مورد واكسيناسيون داشتيم كه 22 درصد از اين ميزان توسط بخش خصوصي انجام گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: د‌ر سال گذشته بيش از 45 درصد عمليات مبارزه با بيماري‌هاي مشترك انسان و دام توسط بخش خصوصي انجام گرفته است كه اين ميزان در سال جاري براي اداره كل دامپزشكي استان 40 درصد تعيين شده است ولي تلاش خواهيم كرد تا در سال جاري60 درصد از عمليات مبارزه با بيماري‌هاي مشترك انسان و دام توسط بخش خصوصي انجام شود.

وي با اشاره به اينكه10 درصد اعتبارات ملي استان به بخش دامپزشكي اختصاص يافته است، تصريح كرد: علي‌رغم اينكه تاكنون يك ريال اعتبار خشكسالي به بخش دامپزشكي تعلق نگرفته است، ولي توانستيم يك ميليون و 100 هزار راس دام سبك و سنگين ناشي از خشكسالي را كشتار كنيم كه اين تعداد نسبت به سال گذشته 46 درصد افزايش يافته است.

وي با بيان اينكه موسسه سرم‌سازي رازي در طي يك سال گذشته در دستيابي به نسل جديد واكسن ها موفق عمل كرده است، افزود: در حال حاضر اين موسسه دستيابي به نسل جديد واكسن بروسلوز را در دست اقدام دارد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن