تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816867074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير ارشاد :رسانه ها پرونده ا ي براي بازخواني سي سالگي انقلاب باز كنند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: وزير ارشاد :رسانه ها پرونده ا ي براي بازخواني سي سالگي انقلاب باز كنند
تهران-حيات

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دهه فجر را يكي از برجسته‌ترين مصاديق ايام‌الله ذكر كرد و گفت: سي سالگي انقلاب اسلامي قرارگاه و منزلگاهي است كه بايد با تأمل و توجه بيشتر نسبت به اين رويداد بزرگ نگريسته شود و رسانه ها براي بازخواني اين رويداد تاريخي مهم پرونده اي باز كنند.
به گزارش حيات به نقل از پايگاه اينترنتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،‌ «محمدحسين صفار هرندي» امروز (دوشنبه) در همايش مسوولان ستادهاي دهه فجر انقلاب اسلامي سراسر كشور با اشاره به دوران خفقان ستم شاهي از بي‌اعتمادي، ناامني و اختلاف ميان اقشار مختلف مردم به عنوان شرايط دردناك آن دوران ياد كرد و افزود: در آن دوران احساس ناامني و خفقان تاحدي بود كه حتي فرزند به پدر خود براي بيان عقيده اعتماد نداشت و فضاي خيانت به طور گسترده سايه افكنده بود.
به گفته وي، در سايه سار حاكميت طاغوت حتي مبارزيني كه با طاغوت مبارزه مي كردند خيلي به هم اعتماد نداشتند و گاهي ضربه خيانت ها را دريافت مي كردند به طوري كه همه شاهد بودند يكي از سازمان هاي به ظاهر اسلامي كه خيلي ها به آن دل بسته بودند به نام مجاهدين خلق با نفوذ جريان ماركسيستي و جريان ساواك ضربات متعددي را تحميل كرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت : فضاي طاغوت زده فضايي از درون، دشمن برانگيز بود كه همواره تلاش مي كرد روحاني را عليه دانشگاهي ، كاسب و بازاري را عليه روشنفكر و روشنكر را عليه مذهبي ها تحريك كند، البته انقلاب اسلامي با تحولي كه ايجاد كرد تمامي اين اختلافات رنگ باخت.
صفار هرندي نگاه به منشا تحول انقلاب اسلامي را در برپايي بزرگداشت ها ضروري دانست و گفت : گاهي از شدت وضوح كاري بديهي تصور مي شود اما از يادها مي رود كه منشا اين تحول چه بوده است.
وي افزود : اگر اين تذكر و يادآوري در وقايع انقلاب به خوبي صورت نگيرد ،بعضي ها براي دلسرد كردن مردم و نسل جوان حرفهاي دروغيني همچون انقلاب مانع پيشرفت ما شده و يا علم از اين كشور رخت بسته را القا خواهند كرد .
وي گفت : بايد اين تذكر داده شود،انقلاب كه شد تازه قدر علم و دانش دانسته شد و به داشته ها و ظرفيت ها و دارايي هاي خود واقف و به ارزش هاي وجودي و توانمندهاي خود آگاه و روي اين سرمايه‌ها متمركز شده‌ايم به طوري كه امروز در قله سي سالگي اين انقلاب مي توانيم با افتخار گزارشي از دستيابي به فناوري هاي پيشرفته دهيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود:اين دست آوردها مشخصات امروز انقلاب ماست كه در نتيجه يك اتفاق مهمي كه در سي سال گذشته به وقوع پيوسته بدست آمده است .
صفارهرندي با اشاره به اينكه «سال 56 در زمان ستم شاهي كه گاهي طاغوت زده ها به ان فخر مي كنند و برخي تجديد نظر طلب ها نيز تمناي انرا مي‌كنند» گفت: پرونده آن زمان نشان مي ‌هد كه خود طاغوت (در آن زمان ) اعلام كرده اوضاع بسيار خراب است و بايد آن ديدگاه هاي جاه طلبانه اي كه دنبال مي شود نظير وام دادن به برخي كشورهاي اروپايي و خودشيريني به اين گونه كشورها كنار گذاشته شود.
وي افزود : اين تصوير واقعي اقتصاد آن زمان است كه بعضي ها حسرت آن را مي خورند و مي خواهند آن دوران تكرار شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با طرح اين سوال كه بايد ديد آيا به لحاظ معرفتي در دوران طاغوت با چه وي‍ژگي شناخته مي شديم؟ گفت، در آن دوران ،ايران به عنوان برادر رژيم اسراييل مورد تحقير مجامع مسلماني قرار مي گرفت و مي گفتند شما همان هستيد كه نفت مجاني به رژيم اشغالگر قدس مي دهيد.
صفار هرندي افزود: و حالا امروز بعضي ها از كمك معنوي به فلسطين و حزب الله نيز سخت برآشفته مي شوند و آنها كساني هستند كه در زمان طاغوت دست اندركار طراحي نفت مجاني به رژيم صهيونيستي بودند.
وي با بيان اين مطلب كه تصوير فرهنگ و هنر گذشته در جشن فرهنگ و هنر معروف آن زمان خلاصه مي شد اظهار داشت: اوج اين فرهنگ و هنر در آن جشن به نمايش در آمد كه هر كسي در بيان آن شرم دارد و اين ها وقايعي است كه در 35 سال پيش رخ داده است .
وي با تشريح وضعيت فرهنگ و هنر در دوران ستم شاهي و نيز دوران انقلاب گفت : امروز اگر چه ممكن است ايراد هايي به فرهنگ و هنر وارد باشد اما مقايسه كردن شرايط امروز با ان دوران جفايي است كه از سوي برخي روا داشته مي شود.
صفار هرندي با بيان اين مطلب كه نبايد سطح توقع خود را انقدر تنزل دهيم كه خود را با انها قياس كنيم، اظهار داشت: الان در فيلم هايمان نگران اين هستيم كه ممكن است گاهي زبان يك هنرمند اصلي يا فرعي فيلم يك مقدار حرفي كه خلاف ادب جاري جامعه باشد بيان شود كه قطعا بايد جلوي ان گرفته شود اما در 35 سال پيش شاهد فيلمي بوديم كه زبان به دشنام هاي ناشايست مي دادند و ان را علامت روشنفكري نيز مي دانستند.
وي اظهار داشت: انقلاب،يك سري ارزش ها را به لحاظ اخلاقي در جامعه آفريد كه شما در بستر اين ارزش ها امروز مي توانيد با افتخار هر چه بيشتر اعلام كنيد كه اينها دست اوردهاي امروزي ماست.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حضور گسترده جوانان تحصيل كرده در مراسم معنوي نظير اعتكاف در بعد از پيروزي انقلاب را يكي از بركات و نعمت هاي اين انقلاب ياد كرد و گفت: اگر چشم باز كنيم ابعاد بي شماري از نعمت‌هاي الهي انقلاب مشاهد خواهد شد.
صفار هرندي با بيان اين مطلب كه گاهي در بيان و توصيف انقلاب تنها متذكر به نعمت هاي سياسي مي شويم ،گفت : اين انقلاب علاوه بر ابعاد سياسي داراي ابعاد اجتماعي، اخلاقي، فرهنگي، معنوي است و معنويت ما دستخوش تحول مثبت شده و پر و بال پيدا كرده است.
وي افزود: اگر چه بخش تعظيم شعاير ظاهري جزو برنامه هاي بزرگداشت سالگرد پيروزي انقلاب است اما اصل قضيه بايد پاسخ دادن به پرسش هاي ذهني نسل جوان باشد كه در اين انقلاب واقعا چه گذشته است.
وي با اشاره به وضعيت مطبوعات دوران انقلاب با قبل از آن گفت: قبل از انقلاب تنها سه روزنامه فعاليت داشت و امروز شاهد انتشار نشريات متعددي هستيم كه سلايق مختلف را در برمي گيرد و قطعا با ان روند خفقان زمان طاغوت قطعا يك روزنامه هم اضافه نمي‌شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه از رسانه هاي كشور خواست به بهانه سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي پرونده اي براي بازخواني اين رويداد مهم باز كنند.
وي اظهار داشت: سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي قرارگاه و منزلگاهي است كه بهترين فرصت را براي بازخواني ان فراهم مي سازد.
وي در ادامه با تقدير از دست اندركاران شوراي هماهنگي سازمان تبليغات اسلامي حضورآقاي جنتي را تضمين كننده اين مسير به لحاظ اعتقادي و انقلابي دانست.
پايان پيام
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن