تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806379211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد در ديدار اعضاي فراكسيون مناطق محروم مجلس:افتخار دولت و مجلس زدودن محروميت است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: احمدي نژاد در ديدار اعضاي فراكسيون مناطق محروم مجلس:افتخار دولت و مجلس زدودن محروميت است
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/07/15
رئيس‌جمهور با بيان اينكه دولت همواره خدمتگزار مردم به ويژه مناطق محروم كشور است ، تاكيد كرد : دولت نهم خدمت به مناطق محروم را بالاترين افتخار و توفيق الهي مي داند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،‌ محمود احمدي نژاد شامگاه يكشنبه در ديدار نمايندگان و اعضاي فراكسيون مناطق محروم مجلس شوراي اسلامي گفت : افتخار و دغدغه نظام ، مجلس و دولت اين است كه محروميت از جامعه و كشور زدوده شود .
رييس جمهور به اقدامات، برنامه ها و فعاليت هاي دولت براي رفع محروميت در جامعه اشاره كرد و گفت: به رغم جنگ، محاصره و تحريم در كشورمان كارهاي بزرگي براي محرومان جامعه صورت گرفته و در اين زمينه چهره كشور متحول شده است .
احمدي نژاد با بيان اينكه تا رسيدن به جامعه ايده آل و مطلوب كه همه در رفاه باشند فاصله داريم ، تصريح كرد: حق مردم فقط آب ، نان ، برق و گاز نيست؛ هر چند همه اينها لازم است ولي يك جامعه اسلامي بايد سرشار از رفاه باشد تا هم زمينه شكوفايي و هم زمينه رشد معنويت و عبادت فراهم شود.
رييس قوه مجريه، عمده مشكل اساسي در اين زمينه را عمق محروميت در برخي روستاها و حتي در شهرها دانست ولي در عين حال گفت: دولت نهم با همه مشكلات و كمبود منابع معتقد است هيچ محروميتي نبايد در جامعه باشد.
وي همچنين به برخي اقدامات دولت براي گازرساني در شهرها و روستاها اشاره كرد و اظهار داشت : در هيچ كجاي دنيا اتفاق نيفتاده است كه در طول 30 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي به 700 شهر گاز رساني شده باشد ولي نظام جمهوري اسلامي اين كار را انجام داد و دولت نهم در اين سه سال به پنج هزار روستا گازرساني كرده است؛ در صورتي كه قبل از اين دولت به 1900 روستا گاز رساني شده بود .
رييس جمهور درست استفاده نكردن از فرصت ها ، امكانات و منابع مادي را از ديگر مشكلات جامعه دانست و در ادامه به مصرف انرژي در كشور اشاره كرد و گفت: مصرف انرژي در كشور معادل مصرف انرژي در هند است؛ در صورتي كه صادرات غير نفتي هند 380 ميليارد دلار و صادرات كشورمان 22 ميليارد دلار است .
احمدي نژاد خاطر نشان كرد: ما بايد در برنامه ريزي كشورمان نگاهي جديد و متفاوت داشته باشيم تا از اتلاف منابع و امكانات جلوگيري كنيم.
رييس جمهور ايجاد و ساخت تاسيسات زيربنايي را به عنوان يكي از نيازهاي اوليه براي رفع محروميت در جامعه دانست و گفت: در اين سه سال 15 هزار كيلومتر راه روستايي آسفالت شده و دولت در انجام كارهاي عمراني پيشتاز است و ما بايد اين گونه اقدامات را توسعه دهيم .
وي با بيان اينكه دولت براي كار عمراني بيشتر در جاي جاي ايران اسلامي آمادگي دارد، يادآور شد: دولت نهم در مدت سه سال فعاليت خود براي كارهاي عمراني بودجه زيادي اختصاص داد و حتي بودجه عمراني را دو برابر افزايش داد ولي اتفاقاتي افتاد كه رقم اين بودجه كمي پايين آمد.
احمدي نژاد توزيع ناعادلانه منابع و ثروت در جامعه را مورد اشاره قرار داد و گفت : رنج بي عدالتي به دوش هفت دهك جامعه است كه كمترين امكانات و منابع را در اختيار دارند؛ در حالي كه سه دهك ديگر جامعه از بيشترين امكانات بهره مي برند ، ما بايد اين توزيع ناعادلانه را اصلاح و به نفع محرومان جامعه جبران كنيم و اين كار شدني است .
رييس جمهور ايجاد اشتغال پايدار درجامعه را گامي ديگر براي محروميت زدايي دانست و در ادامه به طرح تحول اقتصادي اشاره كرد و گفت : اولين اقدام سازنده طرح تحول اقتصادي كمك به محرومان جامعه است.
رييس جمهور در ادامه بر لزوم اصلاح نظام هاي مالياتي، بانكي ، گمركي ، بيمه و توزيع كالا تاكيد كرد و افزود: بانك ها بايد منابع را عادلانه در سطح كشور توزيع كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه بايد نظام هاي مالياتي و توزيع يارانه در كشور اصلاح و باز تعريف شود، گفت : ما بيشترين يارانه و بدترين نوع توزيع يارانه را در كشور داريم كه بايد دست به دست هم دهيم تا اين روش ها تغيير يابد و كارهاي بزرگي در كشور انجام شود تا مردم نتيجه اقدامات تحولي را بيشتر احساس كنند.
رييس جمهور با بيان اينكه بايد مشكلات كشور را ريشه اي حل كنيم، تصريح كرد: دولت و مجلس بايد به كمك هم كارهاي جدي و اساسي در كشور انجام دهند.
احمدي نژاد افزود: دولت تصميم گرفته است به جاهايي كه از محروميت زيادي برخوردارند، يارانه و كمك بيشتري كند تا آثار محروميت از بين برود .
وي افزود: هر چند يارانه دولت در جهت كمك به توليد ، سرمايه گذاري و صادرات است اما دولت به دنبال اين است كه مشكلات را ريشه اي حل كند .
رييس جمهور در ادامه طرح تحول اقتصادي را كاري ريشه اي و ملي براي تحقق اهداف و برنامه هاي جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: مردم نسبت به طرح تحول اقتصادي اعتماد كردند و ما بايد از اين اعتماد خوب بهره برداري كنيم؛ چرا كه مردم بايد طعم عدالت اسلامي را بچشند و اين در زندگي شان اثر گذار باشد.
احمدي نژاد با بيان اينكه بايد دولت و مجلس دست به دست هم طرح تحول بزرگ اقتصادي را به پيش ببرند، اظهار داشت : براي تحقق اين امر بايد به دهك هاي پايين جامعه و محرومان بيشتر توجه كنيم و اقدامات ما براي انجام اين پروژه عظيم به گونه اي باشد كه مردم مشكلي را احساس نكنند.
وي افزود : متاسفانه بعضي ها ابعاد احتمالي منفي اين طرح را بزرگ مي كنند تا مردم را منصرف كنند.
رييس جمهور همچنين از اختصاص سهم اعتباري خاص براي مناطق محروم در لايحه بودجه سال آينده خبر داد و گفت : اين كاري ملي براي محروميت زدايي بيشتر است.
احمدي نژاد با بيان اينكه برخي مدعي هستند كه اين دولت كشور را به صورت كميته امدادي اداره مي كند ، گفت: دولت نهم افتخار مي كند كه به قشر محروم جامعه كمك مي كند و اينكه عده قليلي در جامعه به هر چه كه مي خواهند برسند، درست نيست . ما مي خواهيم واژه محروميت از وجود انسانها برداشته شود و آنها كرامت را احساس كنند.
در ابتداي اين نشست، رحيمي معاون حقوقي و امور مجلس رئيس جمهور با ارائه گزارشي از اقدامات دولت براي رفع محروميت درجامعه گفت: همه دغدغه دولت نهم اين است كه آثار محروميت از چهره جامعه زدوده شود.
وي اضافه كرد: از نمايندگان مجلس انتظار مي رود كه دولت را براي محروميت زدايي و اجراي برنامه هاي ويژه اي كه براي ايجاد تحولات اقتصادي دارد كمك كنند زيرا كه نخستين نتيجه اجراي طرح تحول كمك به توسعه مناطق محروم و بهره مندي قشرهاي آسيب پذير از منابع و امكانات است .
همچنين در اين جلسه چند تن از نمايندگان عضو فراكسيون مناطق محروم مجلس شوراي اسلامي گزارشي از مشكلات حوزه انتخابيه خود ارائه كردند.
 دوشنبه 15 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن