تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812964900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بالون يا جراحي قلب؛ كداميك؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بالون يا جراحي قلب؛ كداميك؟
جام جم آنلاين: يك متخصص قلب و عروق با بيان اين كه عوامل بسياري در انتخاب بالون يا جراحي براي افراد مبتلا به بيماري عروق كرونر (رگ هاي تغذيه كننده قلب) موثر است از مهمترين عوامل را شرايط و آنوتوميرگ، رگ هاي درگير و بيمار (نه حتي شدت و ميزان ضايعه يا درصد تنگي بلكه شرايط رگ)، گستردگي بيماري، تعداد رگهاي درگير، وجود آنفاكتوس قلبي در منطقهاي كه رگ درگير است، شرايط پمپاژ قلب، سن و ميزان سلامت بيمار، بيان كرد.



دكتر مسعود قاسمي، فلوشيپ فوق تخصصي آنژيوپلاستي، بالون زدن در گفتگو با ايسنا، افراد مبتلا به بيماري عروق كرونر را به دو گروه بينياز از مداخله غيردارويي و گروهي كه بدون مصرف دارو يا در كنار مصرف آن به مداخلههاي غير دارويي نيز نياز دارند، تقسيم كرد و گروه اخير را شامل افرادي دانست كه بايد عمل قلب باز برايشان انجام شود يا اينكه درمانشان با بالون زدن يا استنتگذاري و دارو انجام شود.

وي با بيان اينكه عوامل بسياري در انتخاب گزينه درماني ارجح براي گروه دوم دخالت دارند، گفت: در نهايت براساس اين عوامل و معيارهايي كه در دست داريم گزينه ارجح را مشخص ميكنيم كه ممكن است درمان بيماري، صرف آنژيوپلاستي يا صرف جراحي قلب باشد يا اينكه امكان اولويتبندي وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال پيشنهاد درمان طبي شود كه در صورت جوابگو نبودن اين روش، از جراحي استفاده شود.
به گفته دكتر قاسمي، طبيعي است كه اگر پزشكان متخصص قلب، فردي را به جز مصرف دارو به جراحي يا بالون زدن توصيه كردند، اين مقوله به معناي به مصلحت نبودن اكتفا به مصرف دارو براي آن فرد است. اين متخصص قلب و عروق، اين نكته را نيز اضافه كرد كه تعداد زيادي از بيماراني كه قبلا تحت يكي از دو تكنيك درماني بالون يا جراحي قلب باز قرار گرفتهاند ممكن است درمرحله بعدي نياز به گزينه دوم داشته باشند، به اين معني كه ممكن است يكي از رگهايي كه هنگام جراحي تنگ نبوده است يا يكي از رگهاي پيوندي، تنگ شود و اين بار بيمار كانديد بالون يا آنژيوپلاستي گردد يا اينكه بيماري كه يك يا چند بار از بالون (آنژيوپلاستي) استفاده كرده است، درمراحل بعد و در طول سالهاي بعد به اين نتيجه در مورد وي برسيم كه اكنون ديگر بايد جراحي شود.
بيماران كرونري نبايد به هيچ عنوان به صورت سليقه اي خود را با ديگران مقايسه كنند وي در ادامه با اين نتيجه گيري كه انتخاب بالون يا جراحي بسيار وابسته به مجموع شرايط بيمار است كه نهايتا توسط پزشك يا گروه انجام دهنده مشورت درماني مشخص ميشود، گفت: لذا افراد به هيچ عنوان نبايد به صورت سليقه اي خود را با ديگران مقايسه كنند. اين متخصص قلب و عروق، ادامه داد: انتخاب بالون يا جراحي برحسب تمام اين مشخصات به شرايط بيمار وابسته است و تصميم نهايي توسط مجموعه پزشكان معالج به طور قطع مشخص ميشود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن