تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811817219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منابع اسرائيلى خبر دادندطرح مشترك اسرائيل، آمريكا و تشكيلات خودگردان براى مقابله با حماس


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: منابع اسرائيلى خبر دادندطرح مشترك اسرائيل، آمريكا و تشكيلات خودگردان براى مقابله با حماس
يك مقام سازمان اطلاعات اسرائيل از برگزارى نشست‌هايى ميان فرماندهان ارتش اسرائيل و همتايان امنيتى فلسطينى‌شان در كرانه‌باخترى جهت تعيين روند رويارويى قريب الوقوع با جنبش حماس با حمايت آمريكا خبر داد. به گزارش پايگاه اينترنتى المحيط، افرائيم هالوي، رئيس سابق سازمان موساد اظهار داشت: فرماندهان ارتش اسرائيل با فرماندهان امنيتى وابسته به تشكيلات خودگردان فلسطين در مراسم افطارى در ماه رمضان در رام‌الله ديدار كردند و به بررسى نحوه نابودى حماس در كرانه باخترى و نوار غزه پرداختند. در همين حال اين طرح كاملا با اظهارات اخير فرماندهان سيستم‌هاى امنيتى وابسته به تشكيلات خودگردان فلسطين و مسئولان فتح مبنى بر استفاده از زور براى رويارويى با حماس در صورت شكست مذاكرات فلسطينى‌ها در قاهره همخوانى دارد. هالوى مقامات اشغالگر را به حمايت از طرح مذكور تشويق كرده و گفت: ما بايد اميدوار باشيم كه اين طرح را با موفقيت به پايان رسانيم. چرا كه هم با محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين توافقاتى داريم و هم از حمايت گسترده آمريكا برخورداريم. هالوى تصريح كرد: در صورتى كه تصميم به اجراى طرح گرفته شود شكست نيروهاى امنيتى وابسته به عباس هرگز قابل جبران نخواهد بود. بهتر است اسرائيل مستقيما در كنار اعضاى فتح و سيستم‌هاى امنيتى وابسته به عباس به مبارزه بپردازد. البته كل اين مسئله به شرايط بستگى دارد. در اين راستا منابع اطلاع رسانى در جنبش فتح از تصميم كميته مركزى فتح در زمينه رويارويى با حماس در صورت شكست مذاكرات پرده برداشتند. منابع اطلاع رسانى در جنبش فتح تاكيد كردند: كميته مركزى فتح كاملا آماده بر عهده گرفتن مسئوليت اين امر به رغم تمام پيامدهايش است. اين در حالى است كه سامى‌‌ابوزهري، سخنگوى جنبش حماس اظهار داشت: فكر استفاده از خشونت براى رويارويى با حماس چندان عاقلانه نيست. چنين اظهاراتى آن هم در چنين شرايطى با هدف اعمال فشار بر حماس جهت پذيرش هر نتيجه‌اى در مذاكرات است. چون در غير اين صورت حماس بايد آماده رويارويى باشد.

سفر كوشنر

وزير خارجه فرانسه اظهار داشت كه از سفر به سرزمين‌هاى اشغالى دو هدف را دنبال مى‌كند كه شامل ارزيابى اوضاع سياسى و تلاش براى نجات دادن فرآيند آناپوليس است. به گزارش روزنامه عبرى هاآرتص، برنار كوشنر وزير خارجه فرانسه، در اين سفر قرار است با ايهود اولمرت نخست وزير، تزيپى ليونى وزير خارجه، ايهود باراك، وزير جنگ و بنيامين نتانياهو رهبر حزب مخالف اسرائيل ديدار كند. كوشنر نگران است كه روند ديپلماتيك اسرائيل و فلسطين در دوره انتقال بين دولت كنونى وآتى آمريكا از دست برود. وى معتقد است كه كشور مستقل فلسطين بايد وجود داشته باشد و ريشه تمام مشكلات منطقه را در مسئله فلسطين و لزوم ايجاد كشور مستقل فلسطين مى‌داند.

دعوت از وزير خارجه فرانسه

طاهر نونو سخنگوى دولت بركنار شده حماس، از برنار كوشنر وزير خارجه فرانسه خواست به نوار غزه سفر كند و از ميزان رنج ملت فلسطين كه ناشى از تحريم و كشتار مداوم اسرائيل است، آگاه شود. نونو افزود: ما اهميت نقش اتحاديه اروپا بويژه فرانسه را در منطقه دريافته‌ايم و از برنار كوشنر مى‌خواهيم به نوار غزه سفر كند و با اعضاى دولت حماس ديدار كند. اين سخنگو تصريح كرد: دولت فرانسه اگر بخواهد نقش واقعى خود را ايفا كند، بايد با تمام گروه‌ها ديدار كند واز ديدگا‌ه‌هاى آنها و واقعيت اوضاع آگاه شود. طاهر نونو تصريح كرد: قرار بود هيئتى سوئيسى به نوار غزه سفر كند و با مقامات دولت حماس ديدار كند. جلوگيرى از سفر اين هيئت به نوار غزه و جلوگيرى از سفر هيئت‌هاى اروپايى به نوار غزه و عدم آگاهى آنها از اوضاع نوار غزه در راستاى تحريم‌هاى اسرائيل است.

ديدار عمر سليمان و مشعل

روزنامه الحيات نوشت: رئيس سازمان اطلاعات مصر اخيرا با رئيس دفتر سياسى حماس و هيئت همراهش در مكه ديدار كرد. به گزارش اين روزنامه چاپ لندن، منابع مصرى آگاه به اين روزنامه گفتند: عمر سليمان وزير اطلاعات مصر، اخيرا با خالد مشعل رئيس دفتر سياسى حماس و هيئت همراهش در حاشيه اداى مناسك حج عمره در مكه ديدار كرد. به گفته منابع آگاه مصري، ديدارى كه ميان سليمان و مشعل صورت گرفت به طور كلى در راستاى بررسى مسئله مذاكرات و ديدارى بود كه سليمان با هيئت فتح اخيرا در قاهره برگزار كرده بود. سليمان، مشعل را در جريان موضع‌گيرى فتح در قبال مذاكرات قرار داد.

بازگشايى رفح

منابع امنيتى مصر اعلام كردند كه دولت اين كشور روز گذشته به منظور تسهيل در روند بازگشت حدود 1100 نفر از عمره گزاران فلسطينى به سرزمين خود، گذرگاه مرزى رفح ميان نوار غزه و مصر را باز خواهد كرد. يك مقام امنيتى مصر اعلام كرد: انتظار مى‌رود كه حدود 400 دانشجوى فلسطينى سرگردان در طرف فلسطينى گذرگاه رفح نيز وارد خاك مصر شوند و 150 دانشجوى فلسطينى سرگردان در شهرهاى رفح و العريش نيز وارد نوار غزه شوند. براساس گزارش مركز اطلاع رسانى فلسطين، دولت مصر براى آخرين بار در اواخر ماه گذشته ميلادى گذرگاه رفح را باز كرده بود تا 28 تن از بيماران فلسطينى پس از مداوا در بيمارستان‌هاى مصرى به نوار غزه بازگردند.
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن