تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820691389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير اطلاع رساني اريتره: قرباني دخالت قدرت‌هاي بزرگ هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير اطلاع رساني اريتره: قرباني دخالت قدرت‌هاي بزرگ هستيم
سياسي. وزير اطلاع رساني اريتره . ايرنا. بازديد
وزير اطلاع رساني اريتره گفت كه كشورش از برخي جهات شرايط مشابهي با ايران دارد و از گزند دخالت و توطئه‌هاي قدرت‌هاي بزرگ در امان نبوده است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، علي عبدو عصر يكشنبه در جريان بازديد از بخش‌هاي مختلف خبرگزاري جمهوري اسلامي، در ديدار با محمد جعفر بهداد مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي، افزود: اريتره مانند ايران در معرض دخالت قدرت‌هاي بزرگ قرار دارد.

وي اظهار داشت: بيگانگان به بهانه كمك به حل تنش و بحران در اريتره، در امور داخلي آن دخالت مي‌كنند و قصد دارند تا به اين بهانه بار ديگر اين كشور را تحت نفوذ و سلطه قرار دهند.

عبدو چالش‌ها و مشكلات ناشي از اقدامات مداخله جويانه و سطله‌طلبانه قدرت هاي بزرگ را به دو دسته چالش‌هاي فيزيكي و عيني و چالش‌هاي رواني تقسيم و تاكيد كرد كه براي غلبه بر چالش‌ها و آثار رواني اين دخالت ها، نياز به فناوري نوين و پيشرفته اطلاعات داريم.

وي توسعه فناوري‌هاي ارتباطات در كشورهايي نظير اريتره را براي مقابله با رسانه‌هاي تحت نفوذ قدرت‌هاي بزرگ، امري ضروري دانست.

وي با بيان اينكه برخي كشورها با تلاش براي تحت انحصار قرار دادن فناوري اطلاعات قصد استفاده ابزاري از آن عليه كشورهاي ديگر را دارند، گفت: سال ها پيش در زمان طاغوت نيز در ايران شاهد بوديم كه سازمان سيا ‪ ۷۰‬درصد روزنامه نگاران ايراني را تحت نفوذ خود قرار داده بود.

علي عبدو همكاري رسانه‌اي ميان ايران و اريتره را با توجه به شرايط كنوني حاكم بر رسانه‌ها و فناوري اطلاعات در جهان، مهم برشمرد و تاكيد كرد:
بايد با تقويت همكاري‌هاي رسانه‌اي سعي كنيم در برابر انحصار خبري موفق عمل كنيم.

وي پيشرفت جمهوري اسلامي ايران در عرصه رسانه و فناوري اطلاعات را چشم گير دانست و اظهار اميدواري كرد ايران ضمن همكاري با اريتره در بخش رسانه، دستاوردهاي خود در عرصه فناوري اطلاعات را نيز در اختيار اين كشور قرار دهد.

وزير اطلاع رساني اريتره با بيان اينكه اخبار تحولات مربوط به مناطق شرق و شاخ آفريقا در سطح جهان بيشتر از سوي رسانه‌هاي غربي مسلط بر منطقه و بطور نادرست منتشر مي‌شود، پيشنهاد كرد خبرگزاري جمهوري اسلامي دفتر نمايندگي در اين منطقه از آفريقا داير كند تا اخبار مربوط به تحولات شرق آفريقا براساس حقايق و واقعيت‌ها منشتر شود.

علي عبدو همچنين از پيشنهاد مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي براي امضاي قرارداد همكاري ميان ايرنا و رسانه‌هاي اريتره استقبال و آمادگي كشورش را براي انجام هرگونه همكاري رسانه‌اي با جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد.

محمدجعفر بهداد مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي نيز در اين ديدار ضمن معرفي اجمالي فعاليت‌هاي ايرنا، اين خبرگزاري را با داشتن بيش از ‪ ۵۰‬دفتر نمايندگي داخلي و ‪ ۳۰‬دفتر نمايندگي خارج از كشور، يكي از بزرگترين و اثرگذارترين خبرگزاري‌هاي منطقه و جهان معرفي كرد.

بهداد افزود: اخبار و گزارش‌هاي منتشره از سوي ايرنا بازتاب رسمي مواضع نظام جمهوري اسلامي و دولت است و از طريق اين خبرگزاري است كه جهان در جريان اخبار رسمي ايران قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اهميت آزادي بيان و قلم در رسانه‌ها و با تاكيد بر اينكه آزادي بيان و قلم نه تنها محدوديت ايجاد نمي‌كند بلكه موجب توسعه و پيشرفت مي‌شود، تصريح كرد: در ايران رسانه‌ها به صورت آزاد و البته در چارچوب قوانين و مقررات و طبق موازين اخلاقي فعاليت مي‌كنند.

بهداد جمهوري اسلامي را يك حكومت ديني نام برد و گفت: حكومت جمهوري اسلامي همواره اهتمام ويژه‌اي نسبت به آزادي بيان و قلم داشته است و حاكمان در ايران از اعطاي آزادي‌هاي مدني بيم ندارند.

مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي خاطر نشان كرد: مقررات و قوانين در ايران به گونه‌اي تنظيم شده است كه كسي صرفا به خاطر اظهار نظر تحت فشار قرار نمي گيرد و مطبوعات و فعالان سياسي آزادانه به انتقاد از تصميمات دولتمردان مي‌پردازند و از انتقادات سازنده آنان نيز استقبال مي‌شود.

بهداد با اشاره به گستردگي شبكه ايرنا در جهان و برخورداري از ظرفيت بالا، گفت كه اين خبرگزاري آماده همكاري و انتقال فناوري، دانش و تجربيات خود به بخش‌هاي رسانه‌اي اريتره است.
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن