تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815804802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كرسنت بايدبا احتساب نرخ بين المللي گاز،پاي ميز مذاكره با ايران بيايد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كرسنت بايدبا احتساب نرخ بين المللي گاز،پاي ميز مذاكره با ايران بيايد
مديرعامل شركت ملي صادرات گاز ايران گفت : نرخ گاز صادراتي ايران در پايه يكسان است و بنابراين به نفع شركت "كرسنت " امارات است كه هر چه زودتر برمبناي نرخي كه اصولي و متعارف بين المللي است ، پاي ميز مذاكره با ايران بيايد .


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا ،"سيدرضا كسايي زاده " روز يكشنبه در حاشيه دومين روز برگزاري دومين همايش بين المللي صادرات گاز ايران در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اظهار اين مطلب در پاسخ به اين سوال كه با قطع شدن دست دلالان در صدور گاز كه نمونه بارز آن در قرار داد كرسنت وجود داشت،اين قرارداد به زودي نهايي مي شود،گفت:با مذاكرات قبلي با شركت كرسنت در خصوص صادرات گاز كاري نداريم و از اكنون به بعد ان چيزي كه دنبال مي كنيم ، اين است كه هيچ تفاوت نرخي براي شركت كرسنت و ديگر مشتريان گاز خود قائل نيستيم .
وي در ادامه افزود: براساس دستور مقام محترم رييس جمهوري صادرات گاز فقط بايد از طريق وزارت نفت دنبال شود و در وزارت نفت نيز اين امر در شركت ملي صادرات گاز ايران پيگيري خواهد شد.
كسايي زاده با اشاره به اينكه تغيير مديريتي در وزارت نفت به معناي تغيير رويكرد وزارت نفت در خصوص صادرات گاز نيست ، افزود: رويكرد وزارت نفت در خصوص صادرات گاز تغيير نمي كند و با تغيير مديريتي ممكن است سليقه ها و رويه هاي مديريتي تغيير كند.
اين مقام مسئول سپس تصريح كرد، در قراردادهاي بين المللي گاز دو فاكتور اصلي يكي ارزش حرارتي گاز كه نسبت به نفت خام سنجيده مي شود و ديگري قيمت گاز طبيعي كه به نسبت قيمت نفت خام محاسبه مي شود، در نظر گرفته مي شود.
فاكتور سوم نيز مثبت و منفي يك عددي است كه بستگي به شرايط بازار دارد و عوامل ديگري كه بر فرمول اثرگذار هستند .
وي سپس تاكيد كرد،منابع گازي كه به هر كشوري صادر مي شود ، فقط بايد يك فرمول داشته باشد و آن تعيين كننده خواهد بود و اين معامله بايد به نفع هر دو طرف قرارداد و "برنده - برنده " باشد.
كسايي زاده سپس به نقل از رييس جمهوري محترم اظهار داشت : پاي هيچ قراردادي كه منافع ملي كشور را به خطر اندازد ، امضا نمي كنيم و شركت ملي صادرات گاز ايران اين رويه را دنبال خواهد كرد.
مديرعامل شركت ملي صادرات گاز ايران در خصوص قيمت گاز به تركيه گفت : در فرمول قيمت صادرات گاز به تركيه فاكتورهايي چون قيمت نفت گاز و نفت كوره با درصدي از گوگرد و متناسب با قيمت نفت خام در نظر گرفته مي شود و قيمت صادرات گاز به اين كشور شناور است .
كسايي زاده با اشاره به اينكه قيمت گاز وارداتي از تركمنستان تاكنون ثابت بوده است ، اما از سال ميلادي آينده اين نرخ شناور و براساس فرمول محاسبه خواهد شد، افزود: مذاكراتي در سه نوبت با مقام هاي تركمني در خصوص قيمت گاز انجام شده است و اميدواريم به جمع بندي برسيم .
مدير عامل شركت ملي صادرات گار ايران با اشاره به اينكه نرخ گاز در قراردادهاي جديد صادرات گاز ايران كمتر از نرخ صادراتي به تركيه نخواهد بود ، تاكيد كرد ، در عامل تعيين نرخ گاز صادراتي ، مكان كشور دريافت كننده به لحاظ موقعيت جغرافيايي و دوري و نزديكي آن از ايران نيز درنظر گرفته مي شود.
وي در خصوص اينكه آيا در نظر داريد ساختار اداره شركت ملي صادرات گاز ايران را تغيير دهيد و از نيروهاي كارشناسي اين شركت به نحو مطلوب استفاده كنيد، گفت : ساختار اين شركت در حال حاضر متناسب با حجم فعاليت هاي آن نيست و بسياري از پست هاي اين شركت خالي است و نيروهاي با تجربه و متخصص را جذب خواهيم كرد .
كسايي زاده سپس از اهداف ديگر شركت ملي گاز ايران را تعيين نقشه راه و برنامه جامع صادرات گاز با توجه به رويكرد دولت ، عنوان كرد.
وي با اشاره به اينكه در طرح هاي صادرات گاز با انجام امكان سنجي، سوددهي و نرخ بازگشت سرمايه آن مشخص مي شود، تصريح كرد، با براوردهاي انجام شده طرح هاي "ال ان جي " اكنون سود آورتر و بازگشت سرمايه اش نيز بهتر شده است .
اين مقام مسئول در ادامه ميانگين توليد گاز طبيعي كشور درفصل زمستان امسال را حدود 532 ميليون مترمكعب در روز اعلام كرد و افزود: براي تامين گاز زمستان امسال كارهاي زيادي انجام شده است و تنگناها برطرف شده و كارهاي باقي مانده نيز تا زمستان 87 برطرف مي شود.
كسايي زاده در خصوص صادرات گاز به تركيه در زمستان امسال گفت : با احداث و بهره برداري از خط لوله سوم اذربايجان و احداث خط لوله 36 اينچ تبريز به مياندواب كه تا آخر اذر ماه امسال تكميل مي شود ، مشكلي در صادرات گاز به تركيه نخواهد بود.
وي سپس در خصوص ميزان صادرات گاز به تركيه تصريح كرد، اين ميزان در جلسه گروه هاي فني متناسب با توافق در فصل زمستان ، تعيين مي شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا ، كسايي زاده درخصوص طرح هاي صادرات گازطبيعي مايع شده ايران كه شامل ايران ال ان جي ، پرشين ال ان جي و پارس ال ان جي مي باشند، از پيشرفت فيزيكي 10 درصدي در طرح ايران ال ان جي و حل مشكل مالي آن خبر داد و افزود: شركت هاي آسيايي و اروپايي خواستار سرمايه گذاري در اين طرح هستند و مذاكرات در حال انجام است .
كسايي زاده درخصوص طرح پارس ال ان جي گفت : كار مهندسي اين طرح كه شركت هاي "توتال " فرانسه و "پتروناس " مالزي دنبال مي كنند ،تمام شده است و شركت چيني "سي ان پي سي " قرار است وارد اين قرارداد شود و بدين ترتيب سهام شركت ملي نفت ايران در اين طرح به 39 درصدكاهش خواهد يافت .
وي در خصوص طرح پرشين ال ان جي گفت : كارهاي مهندسي اين طرح توسط شركت هاي شل و رپسول در حال اتمام است و بعد از مراحل مهندسي يك برنامه زمانبندي براي ادامه كار دنبال مي شود.
كسايي زاده با اشاره به اينكه طرح هاي ال ان جي ايران در نهايت تا سال 2014 ميلادي عملياتي خواهند شد، از بهره برداري طرح ايران ال ان جي تا سال 1391 شمسي خبر داد و افزود: دراين سال اولين محصول "ال ان جي " ايران به بازار عرضه خواهد شد.
وي سپس طرح هاي آتي در بخش ال ان جي ايران را طرح هاي فردوس ، گلشن ،پارس شمالي و قشم اعلام كرد.
اين مقام مسئول بااشاره به اينكه احداث خط لوله نهم گاز ايران هم جنبه صادراتي به اروپا و هم براي استفاده داخل است ، ظرفيت اين خط را انتقال سالانه 35 ميليارد مترمكعب گاز اعلام كرد و افزود: هدف انتقال گاز ايران به اروپا است و حال اين خط لوله "پرشين " و يا "نوبوكو " باشد.
وي از اعلام امادگي سرمايه گذاران خارجي براي سرمايه گذاري در خط لوله نهم خبر داد و افزود : تمامي شركت هايي كه خواهان دريافت گاز از ايران هستند ، براي سرمايه گذاري دراين خط اعلام امادگي كرده اند.
كسايي زاده در خصوص تغييرات در مذاكرات خط لوله صلح از سه جانبه به دو جانبه كه بارها اتفاق افتاده است ، گفت : در مذاكرات اخير با طرف پاكستاني از پنج نكته فني چهار مورد حل شد و يك مورد به كار كارشناسي بيشتر موكول شد. ايران فروشنده گاز است و منت ديگران را نمي كشد .
مديرعامل شركت ملي صادرات گاز ايران كشورهاي هند و پاكستان را نيازمند گاز عنوان كرد و افزود: در قرارداد خط لوله صلح پيشنهاد داده ايم كه نرخ گاز متناسب با شرايط روز تغيير و يك سال قبل از تحويل گاز تعيين شود. در اين قرارداد قيمت گاز متناسب با قيمت هاي سال ، هر سال تغيير مي كند .
وي امنيت خط لوله صلح را بعهده كشوري دانست كه خط از آن عبور مي كند ، اما تحويل در مرز هند و پاكستان است . دراين قرارداد اگر دوجانبه امضا شود ، يك بند قرارداد شامل صادرات گاز ايران به كشور ثالث نيز گنجانده خواهد شد.
كسايي زاده سپس در خصوص اينكه به نظر مي رسد خط لوله معروف به "تاپي " كه گاز را از تركمنستان و از طريق افغانستان به پاكستان و هند مي آورد ، از پيشرفت بيشتري نسبت به خط لوله صلح برخوردار است ،افزود: چنين نيست و در اين خط لوله كاري انجام نشده است و اين خط امنيت كافي ندارد . ضمن انكه قيمتي كه تركمنستان براي اين خط لوله انتقال گاز داده است ، سرسام آور مي باشد.
اقتصام ** 1561 ** 1557
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن