تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820402588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هراس رژيم صهيونيستي از تحركات نظامي حزب الله در جنوب لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: هراس رژيم صهيونيستي از تحركات نظامي حزب الله در جنوب لبنان
فرمانده نظامي رژيم صهيونيستي با اشاره به آمادگي حزب الله براي جنگ با اسرائيل، ادعا كرد حزب الله در 160روستاي جنوب لبنان ده ها موشك مستقر كرده است.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از شبكه خبري «العربيه»، «غادي ايزنكوت» فرمانده نظامي شمال قدس اشغالي در گفت وگو با روزنامه «يديعوت آحارونوت» گفت، در صورت وقوع جنگ، حزب الله از هر روستايي در جنوب اين كشور موشكي به سوي اسرائيل شليك خواهد كرد.
وي افزود، 160روستاي شيعه در جنوب رودخانه ليتاني واقع است و ده ها روستاي ديگر در شمال اين رودخانه مقرهاي عمومي و مراكز اطلاعاتي و مخابراتي حزب الله است و ده ها موشك درون غارها و پشت ديوارها مستقر كرده است.
وي تصريح كرد، توان موشكي حزب الله از دو سال پيش تاكنون افزايش يافته است.
اين ژنرال رژيم صهيونيستي همچنين مدعي شد، در صورت وقوع جنگ، اسرائيل از تمام توان خود براي حمله به روستاهاي ناحيه جنوب استفاده خواهد كرد و به اين مناطق به عنوان روستا نگاه نمي كند.
گفتني است كارشناسان سياسي و نظامي اسرائيل معتقدند يكي از دلايل اصلي شكست ارتش رژيم صهيونيستي در جريان جنگ 33روزه كه موجي از انتقادات را به سوي فرماندهان ارتش و ايهود اولمرت نخست وزير سابق اين رژيم روانه كرد شليك موشك هاي حزب الله به شهرهاي فلسطين اشغالي بود.
در همين رابطه شيخ «نعيم قاسم» معاون دبيركل حزب الله اعلام كرد، اگر رژيم صهيونيستي بخواهد بار ديگر به لبنان حمله كند حزب الله با تمام توانمندي نظامي اش در مقابل اين رژيم خواهد ايستاد.
وي افزود، اگر اسرائيل مزارع شبعا را به نفع دولت لبنان آزاد كند ما در اين صورت تصور خواهيم كرد كشورمان آزاد شده است اما چون تجاوزگري در سيستم اسرائيل است اگر بخواهد بار ديگر حمله كند با تمام توان جلو آن خواهيم ايستاد.
شيخ نعيم قاسم در عين حال تصريح كرد، ما در سال 2000 توانستيم جنوب لبنان را از اشغال رها سازيم و دشمن را در سال 2006 شكست دهيم اما هرگز از سلاح مان براي پيشبرد سياستمان استفاده نكرديم.
معاون دبيركل حزب الله همچنين گفت، حزب الله در جهت تقويت توانمندي ارتش عمل خواهد كرد و در مقابل هر تجاوزگري خواهد ايستاد.
ديدار رئيس جمهور سوئيس با مقامات لبناني
پاسكال كوشبان رئيس جمهور سوئيس پس از ديدار با ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان گفت: «هدف از سفر من به لبنان، حمايت از تلاش هاي رئيس جمهور لبنان براي از سرگيري گفت وگوهاي ملي بين رهبران و شخصيت هاي لبناني است.»
وي افزود: «از هر تلاشي در لبنان در چارچوب صلح داخلي و حفظ حاكميت لبنان حمايت مي كنيم تا اين كه لبنان مكاني براي همه فرزندانش باشد.»
وي گفت: «سرمايه گذاري در لبنان را تشويق مي كنيم و تلاش داريم در زمينه استراتژي دفاعي با توجه به همكاري بين ارتش هاي دو كشور كمك كنيم.»
رئيس جمهور سوئيس همچنين افزود: «موضع سوئيس موضع بي طرفانه است و آماده دادن كمك به ارتش لبنان هستيم.»
كوشبان با اشاره به وجود 400هزار پناهنده فلسطيني در لبنان گفت: «اين مشكل بسيار بزرگي است كه بايد به كمك جامعه جهاني و از طريق اجراي بند مربوط به حق بازگشت فلسطيني ها حل شود.»
ساير رويدادها
¤ ميشل عون رهبر جريان آزاد ملي لبنان گفت، اين جريان براي آشتي با كسي مشكل ندارد و اميدواريم آشتي ها بر مبناي حقيقت باشد.
¤ يك موسسه پژوهشي آمريكايي وابسته به سازمان «ايپك» بزرگترين لابي تاييدكننده اسرائيل در آمريكا هشدار داد كه آمريكا نبايد تا زمان مشخص شدن نتايج انتخابات مجلس آينده لبنان و روي كار آمدن دولت جديد به ارتش اين كشور كمك كند.
¤ وزير خارجه فرانسه در ديدار با هيئتي از گروه 14مارس تاكيد كرد، سياست پاريس در قبال لبنان تغيير نكرده است و امنيت، حاكميت و استقلال آن جزو منافع حياتي فرانسه است.
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن