تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816870116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاهش كيفيت آموزش در مدارس كشور


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كاهش كيفيت آموزش در مدارس كشور
اعتماد ملي:‌ جابه‌جايي مديران ‌و تغييرات سريع در نحوه مديريت در وزارت آموزش و پرورش هم مشكلا‌ت آموزش و پرورش را حل نكرد. ‌دستورالعمل‌هاي ويژه، برنامه‌هاي امكان‌سنجي و پروژه‌هاي مقطعي وزير نه‌تنها مشكلا‌ت مدارس را حل نكرد ‌بلكه آن را افزايش داد. همچنان مدارس دو شيفته در سطح كشور فعاليت مي‌كنند، ‌در كنار اين مساله حضور بيش از تعداد مجاز دانش‌آموز در كلا‌س‌ها هم به اين نگراني‌ها اضافه شد. به گزارش مهر،

اين همان طرحي است كه عليرضا علي‌احمدي، ‌وزير آموزش و پرورش وقتي به صندلي مديريت تكيه داد، آن را با افتخار مكتوب و سپس با سرعت اجرا كرد.

مطابق اين دستورالعمل، كلا‌س‌ها با يكديگر ادغام مي‌شوند و در نتيجه اجراي اين طرح باعث بالا‌ رفتن جمعيت دانش آموزي در تمامي مقاطع تحصيلي شده است.

اين شرايط در مناطق مركزي و جنوب تهران پررنگ‌تر ديده مي‌شود، به‌طوري كه كلا‌س‌هاي دبستان در بسياري از مناطق تهران با 40 يا حتي 43 دانش‌آموز تشكيل مي‌شود.

فارغ از اينكه فضاي كم آموزشي، بايد كمي تامل كرد كه در چنين كلا‌س‌هايي كيفيت آموزشي در چه سطحي ارائه مي‌شود.

مادر يكي از دانش‌آموزان كلا‌س چهارم ابتدايي ساكن منطقه 15 تهران با بيان اينكه تعداد دانش‌آموزان كلا‌س پسرش 40 نفر است، گفت:

پدر يكي از دانش‌آموزان ساكن در اسلا‌مشهر نيز در اين مورد گفت:

با اينكه واقعيت نشان از شرايط سخت آموزشي براي دانش‌آموزان ايران دارد، ‌اما وزير آموزش و پرورش اين موضوع را كتمان كرد.

در مراسم نواختن نمادين زنگ آغاز سال تحصيلي در مدرسه ابتدايي شهيد كاظم موسوي در منطقه 12 تهران يكي از مادران دانش‌آموزان مستقيما به وزير آموزش و پرورش گلا‌يه كرد كه ادغام 3 مدرسه ابتدايي با يكديگر در اين منطقه باعث تراكم بيش از حد دانش‌آموز در كلا‌س‌هاي اين مدرسه شده است. اما وزير آموزش و پرورش هم در پاسخ به او گفت: شاخص دانش‌آموز در كلا‌س حد معيني دارد و اگر خارج از آن باشد بايد كنترل شود تا معلمان ما راحت بتوانند در كلا‌س درس تدريس كنند.

مادر اين دانش‌آموز هم در پاسخ گفت: مسوولا‌ن مدارس به ما گفته‌اند كه كلا‌س‌ها بالا‌ي 40 نفر است كه وزير آموزش و پرورش به صراحت پاسخ داد كه نه! اشتباه گفته‌اند، تعداد نيمكت در كلا‌س‌هاي درس اين مدرسه 40 نفر نيست پس چگونه اين تعداد را در كلا‌س جاي مي‌دهند؟ كه والدين معترض به اين مساله گفتند در هر نيمكت 3 نفر را جاي مي‌دهند. علي‌احمدي هم در نهايت گفت: اين طرح استاندارد دارد و ما اين استانداردها را ارائه داده‌ايم و ادامه بحث را به معاون آموزشي خود محول كرد.

وزير آموزش و پرورش دو يا شايد هم 3 روز پس از اين پاسخ‌ها به اولياي مدارس با ناراحتي قلبي شديد به بخش مراقبت‌هاي ويژه يكي از بيمارستان‌هاي تهران منتقل شد و احتمالا‌ همچنان هم همانند آن روز از تبعات دستور خود بي‌خبر است.

اجراي اين دستورالعمل در سال تحصيلي جديد شرايط مدارس مناطق مركزي و حاشيه شهرهاي بزرگ كه جمعيت زيادي از دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار مي‌دهند دچار آسيب بيشتري مي‌كند و باز هم قشر محروم جامعه در چگونگي تحصيل فرزندان خود متضرر مي‌شوند.

اما طفره رفتن وزير آموزش و پرورش تنها به موضوع افزايش جمعيت در كلا‌س‌ها ختم نمي‌شود، چون در كنار اين شرايط سخت، ‌همچنان بسياري از مدارس تهران در دو شيفت فعاليت مي‌كنند.

به گفته محمود بهشتي بازرس كانون صنفي معلمان به ايلنا، در حال حاضر 30 درصد مدارس شهرستان‌هاي تهران دو شيفته هستند. او با اشاره به كمبود فضاي آموزش گفت: افزايش تعداد دانش‌آموزان از دو شيفت به تك شيفت نتيجه‌اي جز افزايش جمعيت دانش‌‌آموزي در يك كلا‌س ندارد. چون آموزش و پرورش بدون توجه به كيفيت آموزش مي‌خواهد دغدغه فرهنگيان را كاهش دهد ولي از اين طريق نمي‌توان به اين مهم دست يافت.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن