تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816603619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افشاگري طالباني از تهديد آمريكايي‌ها در مورد توافقنامه امنيتي؛امضا نكنيد، نفت‌تان مصادره مي‌شود - نسرين رضايي


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: افشاگري طالباني از تهديد آمريكايي‌ها در مورد توافقنامه امنيتي؛امضا نكنيد، نفت‌تان مصادره مي‌شود - نسرين رضايي


رئيس‌جمهور عراق كه پس از يك سفر درماني دو ماهه و همچنين شركت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل به عراق بازگشته است با سفر به اقليم كردستان عراق سخنان بي‌سابقه‌اي را در مورد فشار آمريكايي‌ها براي امضاي توافقنامه امنيتي بر زبان آورد. جلا‌ل طالباني كه در جمع خبرنگاران صحبت مي‌كرد با ابراز نگراني از ترديدهاي آمريكا گفت: واشنگتن تهديد كرده است در صورتي كه توافقنامه امنيتي با موافقت مقامات عراقي مواجه نشود اين كشور از تمام امكانات موجود و نفوذ خود براي نيل به اين هدف استفاده خواهد كرد و در اين راه حتي از مصادره كردن نفت عراق نيز خودداري نخواهد كرد.

در همين حال محمود عثمان از نمايندگان ائتلا‌ف‌كردهاي عراق در پارلمان اين كشور در مورد تهديد آمريكا به پايگاه خبري الا‌مرصه گفت: آمريكا در طول سه سال گذشته فشارهاي مالي خود را بر عراق وارد آورده است و 80 درصد از مبلغي را كه بر اساس نشست پاريس قرار بود به عراق دهد، لغو كرده است.

عثمان در ادامه توضيح داد: اينگونه رفتار آمريكايي‌ها نه‌تنها نمي‌تواند فشاري بر دولت عراق وارد آورد بلكه باعث به وجود آمدن جوي منفي در مورد توافقنامه امنيتي خواهد شد. وي همچنين فاش كرد: 50 ميليارد دلا‌ر از ثروت مردم عراق در بانك مركزي آمريكا به دليل فشارهاي سياسي واشنگتن تقريبا مسدود شده است و در اختيار اين كشور قرار نمي‌گيرد.

اين در حالي است كه نوري المالكي نخست‌وزير عراق موضع گرم‌تري را نسبت به توافقنامه امنيتي از خود نشان داد. مالكي در گفت‌وگوي مطبوعاتي خود اعلا‌م كرد: اين توافق هم به نفع آمريكا و هم به نفع عراق بوده و در حركت در جهت يك مسير متعادل بهترين راه‌حل در حال حاضر براي عراقي‌ها خواهد بود.

گفت‌وگوي ائتلا‌ف يكپارچه و حزب دموكرات

در تحولي ديگر روساي ائتلا‌ف يكپارچه عراق و حزب دموكرات كردستان اين كشور براي بررسي راهكارهاي بهبود روابط دوجانبه در شهر اربيل با يكديگر گفت‌وگو كردند. به گزارش العالم در اين ديدار كه با هدف بهبود روابط حزب و پيش از انتخابات شوراهاي استانداري در اربيل برگزار شده است، جلا‌ل طالباني رئيس‌جمهوري عراق و عادل عبدالمهدي رئيس حزب ائتلا‌ف يكپارچه و مسعود بارزاني رئيس حزب دموكرات كردستان حضور دارند. اين ديدار براي بررسي وضع فعلي عراق و روابط گذشته احزاب مختلف به‌ويژه دو حزب ائتلا‌ف يكپارچه عراق و دموكرات كردستان برگزار شده است.

فواد حسين رئيس دفتر رياست منطقه كردستان عراق با اشاره به انتخابات شوراهاي استانداري‌ها به عنوان يكي از موارد مورد بحث در اين نشست گفت: مسائل كلي كشور و روابط احزاب با يكديگر از مهم‌ترين مسائل مورد بررسي است.

توافق بر سر قانون انتخابات

سه نفر از اعضاي كميته انتخاباتي روز جمعه سرانجام قانون انتخابات استاني را كه براي مدت‌هاي طولا‌ني به تعويق افتاده بود تصويب و تكميل كردند.

جلا‌ل طالباني، رئيس‌جمهوري، عادل عبدالمهدي و طارق‌الهاشمي از جمله افراد حاضر در نشست كميته بودند. مسعود بارزاني رئيس كميته مستقل كردنشين عراق نيز در اين نشست حضور يافت. اين در حالي است كه اين قانون پيش‌تر در تاريخ 24 سپتامبر به تصويب 275 عضو پارلمان عراق رسيده بود. ولي بنا به انتقاد سازمان ملل نياز به چند ماده تكميلي داشت. ‌

توافق اوليه

جلا‌ل طالباني رئيس‌جمهوري عراق اعلا‌م كرد: توافق‌هاي اوليه در جهت خروج نيروهاي آمريكايي از بغداد تا پايان سال 2008 ميلا‌دي صورت گرفته است. مالكي افزود نيروها در پايگاه‌هايي خاص كه از جانب دو طرف بر سر آن توافق شده است مستقر خواهند شد. ‌

انفجار در عراق

روز پنجشنبه بر اثر عمليات انتحاري در نزديكي مساجد شيعيان در پايتخت عراق 20 نفر كشته شدند. اين انفجارها در حالي صورت گرفت كه شيعيان پس از پايان ماه رمضان مشغول عبادت و جشن گرفتن مراسم عيد فطر بودند.

مقامات امنيتي عراق اعلا‌م كردند: يك عامل انتحاري نيز با انفجار خود در مسجد‌الرسول در منطقه شيعه‌نشين جنوب بغداد باعث كشته شدن 12 نفر شد. در اين انفجار 30 نفر نيز زخمي شدند.

اين در حالي است كه فرستاده سازمان ملل در عراق شديدا نسبت به اين انفجارها انتقاد كرد و از آنها تحت عنوان ياد كرد.

وي گفت: اين انفجارها، كه با هدف كشتن زنان و كودكان و مردان بي‌گناه ترتيب داده شده است، جنايتي بيش نيست.

كمك 300 ميليون دلا‌ري

از سوي ديگر وزارت دفاع ايالا‌ت متحده تصميم گرفت هزينه‌اي معادل 300 ميليون دلا‌ر را براي دولت عراق اختصاص دهد تا صرف ارائه خدماتي در زمينه تبليغات، قراردادهاي ارتباطي و سرگرمي‌ها در رسانه‌هاي كشور كند. گفته مي‌شود اختصاص اين بودجه بيشتر با هدف مقابله با پروژه‌هاي ضدتبليغاتي القاعده در وب‌سايت‌هاي ويژه اين گروه تروريستي ترتيب داده شده است.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن