تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 26 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811381852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تازه ها
بازداشت چند تن از اعضاي گروهك منافقين به اتهام پولشويي در فرانسه و سوئيس
منابع قضايي فرانسه اعلام كردند كه حداقل 10 تن از افراد وابسته به گروه تروريستي را به اتهام پولشويي بازداشت كرده اند . خبرگزاري رويترز با انتشار گزارشي به نقل از منابع قضايي فرانسه و سوئيس اعلام كرد كه ده تن از اعضاي سازمان منافقين خلق طي يك عمليات مشترك ميان نيروهاي قضايي دو كشور بازداشت شده اند. اتهام اصلي اين افراد پولشويي و دريافت پول از منابع نامشروع و غيرقانوني جهت استفاده در عمليات هاي تروريستي ذكر شده است . اين افراد اواخر هفته گذشته به درخواست قاضي ارشد يك دادگاه سوئيسي در دو كشور سوئيس و فرانسه دستگير شده اند. بازداشت همزمان اين ده نفر بزرگترين عمليات پليس فرانسه و سوئيس عليه گروه منافقين در 5 سال اخير محسوب مي شود . پنج سال پيش يعني در خردادماه سال 1382 (ژوئن 2003 ) پليس فرانسه يكي از بزرگترين عمليات هاي ضد تروريستي تاريخ اين كشور را به اجرا گذاشت كه طي آن نزديك به 170 تن از اعضاي اين گروهك را بازداشت كرد . اتهام اصلي بازداشت شدگان كه مريم رجوي و 16 تن از اعضاي ارشد گروه منافقين نيز در ميان آن ها بودند انجام اقدامات هماهنگ مالي و طراحي براي حملات تروريستي بود كه شباهتي بسيار با اتهامات بازداشت شدگان اخير دارد. اين تحقيقات قضايي البته به دليل فشارهاي سياسي آمريكا و برخي از كشورهاي اروپايي نافرجام ماند و اغلب بازداشت شدگان آزاد شدند. سازمان مجاهدين خلق از سوي اتحاديه اروپا و ايالات متحده آمريكا در ليست سياه گروه هاي تروريستي قرار دارد. با آن كه پارلمان انگلستان چند ماه قبل نخستين گام براي خروج نام منافقين از ليست سياه گروه هاي تروريستي را برداشت اما سابقه اين فرقه و فشار افكار عمومي تاكنون مانع از موافقت اتحاديه اروپا و ساير كشورهاي اروپايي با اين مساله شده است .
آمريكا به 16 تن از سران منافقين تابعيت آمريكايي داد
به رغم تاكيد جامعه بين الملل بر تروريستي بودن گروهك منافقين و قرار دادن اين گروهك در ليست سازمان ترويستي مقامات امنيتي عراق از اعطاي تابعيت آمريكايي به 16 تن از اعضاي ارشد اين گروهك در عراق خبر دادند . يك نماينده امنيتي عراق در گفت وگو با خبرگزاري فارس در بغداد اعلام كرد تعدادي از نيروهاي گروهك تروريستي منافقين كه از پادگان اشرف عراق خارج شده اند اكنون تابعيت آمريكايي دريافت كرده اند . اين مقام امنيتي عراق افزود : تابعيت 16 تن از فرماندهان منافقين كه در عمليات تروريستي و جنايات جنگي عليه مردم عراق و ايران شركت مستقيم داشته اند صادر شده است . وي تصريح كرد : اين افراد به پادگان سابق نيروي هوايي عراق در نزديكي بغداد منتقل شده اند. وي گفت : آمريكا با دسترسي به سوابق اعضاي منافقين در پادگان اشرف به برخي از آنان اعلام كرده كه نمي تواند چتر حمايتي خود را به آنان اعطا كند. اين مقام عراقي تاكيد كرد بخش هايي از اسناد فعاليت هاي اين گروهك تروريستي شامل نوارهاي شنود و جاسوسي عليه ايران از پادگان اشرف منتقل و در اختيار پليس نظامي آمريكا مستقر در عراق قرار گرفته است . از سوي ديگر منابع غير رسمي اعلام مي كنند كه آمريكايي ها اظهار تمايل كرده اند از نيروهاي منافقين در سياست هاي ضد ايراني خود در عراق استفاده كنند. در همين راستا « علي البغدادي » از مقامات امنيتي عراق گفت : در جريان فروپاشي پادگان اشرف اكنون مداركي بدست آمده است كه برخي دخالت هاي منافقين و همكاري آنان با تروريست هاي القاعده و نيروهاي بعثي در خشونت هاي عراق حكايت مي كند. وي افزود : آمريكا با كمك پليس نظامي خود به صورت ويژه پرونده برخي از افراد منافقين را كه خواستار پيوستن به نيروهاي نظامي آمريكا در عراق هستند در دست مطاله دارد تا نيروهاي مفيد به فايده براي سياست هاي ضد ايراني را انتخاب و گلچين نمايند.
بحث داغ « پالين » و « بايدن » درباره احمدي نژاد
« سارا پي لين » نامزد معاونت رياست جمهوري آمريكا از حزب جمهوري خواه كه پيش تر رسوايي اخلاقي دختر نوجوانش بحث داغ محافل خبري جهان شده بود باراك اوباما را متهم كرده است كه مي خواهد با رئيس جمهور ايران ملاقات كند و اين نظر را خطرناك و حاصل ساده نگري توصيف كرد. به گزارش « بي .بي .سي » پي لين فرماندار آلاسكا در مناظره با « بايدن » معاون اوباما گفت كه باراك اوباما مي خواهد با محمود احمدي نژاد و كيم جونگ ايل رهبر كره شمالي پشت يك ميز بنشيند. اوباما نامزد حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري قبلا يك بار تاكيد كرده است كه سياست پيشنهادي او براي گفتگوي بدون شرط با دشمنان آمريكا لزوما به معني ديدار با محمود احمدي نژاد نيست . سناتور بايدن در پاسخ به انتقادات پي لين گفت كه فرماندار آلاسكا در مورد سياست آقاي اوباما دچار سو تفاهم است . پي لين افزود : « موضوعي اين چنيني كه از سوي يك نامزد رياست جمهوري مطرح مي شود فراتر از ساده انگاري و قضاوت ضعيف است . چنين اظهاراتي از سوي او شديدا خطرناك است . » بايدن در واكنش تاكيد كرد سناتور اوباما « نگفته است كه با احمدي نژاد پشت ميز مذاكره مي نشيند. » وي مدعي شد : « براي من شگفت انگيز است كه جان مك كين (نامزد جمهوري خواهان در انتخابات ) نمي داند كه احمدي نژاد تشكيلات امنيتي ايران را كنترل نمي كند. اين نظام مذهبي است كه امور امنيتي را در دست دارد. » جو بايدن گفت متحدان آمريكا از واشنگتن مي خواهند با اين گونه كشورها تعامل كند. وي افزود كه پنج وزير خارجه سابق آمريكا اخيرا از گفتگو با ايران حمايت كرده اند. وي گفت : « ببينيد پرزيدنت بوش چكار كرد. بعد از پنج سال بالاخره يك ديپلمات ارشد را به ملاقات با بلندپايه ترين ديپلمات هاي ايراني و اروپايي فرستاد تا براي حل و فصل امور تلاش كنند. » بايدن به اعزام ويليام برنز معاون سياسي وزارت خارجه آمريكا به نشست مقام هايي از ساير كشورهاي عضو دائم شوراي امنيت و آلمان با سعيد جليلي ـ مسئول مذاكرات اتمي ايران ـ در دو ماه پيش اشاره داشت .
پرسشهاي عجيب سفارت فرانسه در تهران از متقاضيان ويزا!
سوالات عجيب دست اندركاران بخش صدور ويزاي سفرات فرانسه در تهران از متقاضيان سفر به اين كشور موجب تعجب گروهي از مراجعان به خيابان نوفل لوشاتو شده است . خبرنگار سايت البرز كه شاهد گفتگوي 3 جوان متقاضي ويزا در مقابل اين سفارت بوده است گزارش داد : يكي از اين سه جوان گفت پس از تكميل مدارك و مراجعه به بخش صدور رواديد از او سوال شده كه چه كسي رئيس جمهور آينده ايران است او درحاليكه خود را فارغ التحصيل رشته مهندسي معرفي مي كرد كه براي شركت در يك كنفرانس علمي به فرانسه دعوت شده افزود : وقتي در جواب گفتم من نمي دانم اين كارمند سفارت فرانسه پرسيد اگر كروبي و خاتمي هر دو در انتخابات حاضر شوند به چه كسي راي مي دهي او در ادامه پرسيده است : تصور كن احمدي نژاد با لاريجاني و قاليباف رقابت كند فكر مي كني مردم به كدامشان راي مي دهند يكي ديگر از اين جوانان اظهار داشت كه از او درباره ميزان احتمالي مشاركت مردم در انتخابات رياست جمهوري آينده سوال شده است . او افزود : من پاسخ دادم معمولا در ايران از انتخابات به خصوص انتخابات رياست جمهوري استقبال خوبي مي شود و آنگاه كارمند سفارت پرسيد : حتي اگر چند قطعنامه شديد عليه شما صادر شده باشد و دايره تحريمها تنگ تر شود بازهم مردم شركت ميكنند يكي ديگر از اين جوانان هم تصريح كرده است كه پس از پاسخ به سوالي درباره ميزان درآمد و اينكه چرا مردم ايران اينقدر كم حقوق مي گيرند در برابر اين پرسش قرار گرفته كه در انتخابات رياست جمهوري سال 84 به هاشمي رفسنجاني راي داده يا احمدي نژاد! و اگر دوباره اين دو نفر رقابت كنند به چه كسي راي خواهد داد. مصاحبه يكي از مراحل صدور رواديد براي ورود به كشورهاي ديگر بوده و سوالاتي از قبيل ميزان درآمد وضعيت تاهل هدف سفر و مسائلي از اين دست عادي به نظر مي رسد اما كنكاش درباره انتخابات رياست جمهوري و آينده يك كشور به بهانه صدور رواديد از جمله اتفاقاتي است كه حداقل وزارت امور خارجه بايد به نمايندگي ديگر كشورها در تهران نسبت به آن هشدار دهد.
كشف حماقت آمريكايي ها توسط يك مسئول جايزه نوبل
در حالي كه چند روز به اعلام نتايج جوايز نوبل باقي است و نويسندگان آمريكايي بر اين باور بودند كه توجه هيئت داوران را براي اعطاي جايزه ادبيات به خود جلب كرده اند يك مقام آكادمي سوئد بر همه اين خيالات خط بطلان كشيد. به گزارش آسوشيتدپرس « هوراس انگدال » دبير دائم آكادمي نوبل در سوئد گفت : آمريكا بسيار عقب مانده تر و نويسندگان اين كشور بسيار نادان تر از آن هستند كه بخواهند از اروپايي ها در زمينه ادبيات پيشي بگيرند. وي افزود : اگرچه در همه فرهنگ ها تعدادي نويسنده قوي ديده مي شود ولي اين مسئله را نمي توان انكار كرد كه آمريكا در زمينه ادبيات بسيار منزوي است . آمريكايي ها در زمينه ترجمه آثار خارجي پيشرفت نداشته اند و در گفتگوهاي فرهنگي با ديگر كشورها مشاركت ندارند و همين ناداني است كه آنها را منزوي كرده است .
اولويت هاي قرن بيست و يكم !
يك هزارم مبلغ پيشنهادي در طرح نجات اقتصادي آمريكا هفده ميليون آفريقايي را از مرگ نجات مي دهد. به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره معاون دبيركل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه بار ديگر از همه كشورها به ويژه كشورهاي ثروتمند درخواست كرد هرچه سريعتر هفتصد ميليون دلار براي نجات هفده ميليون افريقايي ازجمله سه ميليون كودك از مرگ به علت گرسنگي فراهم كنند. هفتصد ميليون دلار يك هزارم مبلغي است كه آمريكا سرگرم بررسي آن براي نجات موسسه هاي مالي بزرگ از فروپاشي است و كشورهاي مختلف نيز راههاي خروج از بحران مالي جهاني را بررسي مي كنند. برطرف كردن گرسنگي افراد گرسنه در شاخ افريقا براي همه جهان بيش از يك ميليون دلار هزينه ندارد ولي سرگرم بودن جهانيان به بحران بانكها و بازارهاي مالي اين سئوال را مطرح مي كند كه ترتيب اولويت هاي انساني در قرن بيست و يك چيست !
منتجب نيا : خاتمي و كروبي با هم نمي آيند
قائم مقام حزب اعتمادملي احتمال حضور مهدي كروبي و سيد محمد خاتمي در انتخابات رياست جمهوري دهم به طور همزمان را بسيار ضعيف دانست و گفت كه اعتماد ملي هنوز طرحي را مستقل و جدا از ساير گروه هاي اصلاح طلب براي انتخابات آتي تدوين نكرده است . منتجب نيا در گفتگو با خبرگزاري مهر در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا كروبي و خاتمي توافق كردند كه به طور همزمان در انتخابات رياست جمهوري دهم شركت نكنند اظهار داشت : اين موضوع هنوز مشخص نشده اما پيش بيني ما اين است كه خاتمي و كروبي همزمان با يكديگر در صحنه انتخابات آتي حاضر نخواهند شد.
سلمان رشدي : پشيمانم كه چرا كتاب تندتري ننوشتم !
سلمان رشدي نويسنده مرتد كتاب موهن « آيات شيطاني » بيست سال پس از انتشار اين كتاب و صدور حكم قتل او از سوي امام خميني تصريح كرد كه از نوشتن اين كتاب پشيمان نيست . رشدي در مصاحبه با پايگاه اينترنتي تايمز كه روز چهارشنبه منتشر شد با تاكيد بر اين كه از نوشتن كتاب « آيات شيطاني » پشيمان نيست گفت : اتفاقا بر عكس از اين مساله پشيمانم كه چرا كتاب تندتري ننوشته ام ! سلمان رشدي پس از نوشتن اين كتاب براي حداقل يك دهه تحت حمايت پليس انگلستان و به صورت كاملا مخفيانه زندگي مي كرد و هم اكنون به آمريكا نقل مكان كرده است
مخالفت سناي آمريكا با تحريم هاي جديد ايران
سناي آمريكا با مصوبه مجلس نمايندگان اين كشور براي اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران مخالفت كرد. به گزارش خبرگزاري فارس جمهوريخواهان مجلس سناي آمريكا روز گذشته با لايحه تحريم هاي ايران كه جمعه گذشته در مجلس نمايندگان اين كشور تصويب شده بود مخالفت كردند. سناتور « وين آلارد » روز پنجشنبه با اعتراض به ملاحظات اين مصوبه گفت اين قانون به طور عجيبي در مجلس نمايندگان تصويب شد. براساس اين گزارش اين لايحه كه در مجلس نمايندگان آمريكا تصويب شده بر دو لايحه قبلي تاكيد داشته و سيستم بانكي ايران را هدف قرار داده و همكاري آمريكا با نهادهايي را كه با بخش انرژي ايران معامله مي كنند ممنوع اعلام مي كند. اين تحريم ها همچنين خلاهاي قانوني را كه به شركت هاي آمريكايي اجازه مي دهد با ايران از طريق شركت هاي خارجي فرعي معامله داشته باشند پر مي كند. گفته مي شود كه يكي از اهداف اين تحريم ها خارج كردن سرمايه گذاري ها از طريق نام بردن شركت هايي كه با ايران همكاري مي كنند و همچنين حمايت از شركت هايي است كه سرمايه خود را از ايران خارج مي كنند. اما جمهوريخواهان سنا بر اين باورند كه قانون فوق با موانع تاكتيكي جدي مواجه است . به همين دليل آنها با اين مصوبه مجلس نمايندگان به شدت مخالف هستند. بر اساس اين گزارش كاخ سفيد خود نيز با اين مصوبه مخالف است چون معتقد است كه اين قانون در اختيارات رئيس جمهور در زمينه سياست خارجي تخطي و دخالت مي كند. جمهوريخواهان كه قبلا از اين قانون حمايت خود را اعلام كرده بودند الان مانعي در برابر آن شده اند. در اين ميان دموكرات ها جمهوريخواهان را متهم به اين مي كنند كه آنها نمي خواهند اين قانون را به عنوان برگ برنده در اختيار « باراك اوباما » نامزد دموكرات انتخابات رياست جمهوري آمريكا قرار دهند.
9 نماينده دمكرات كنگره : عمليات مخفيانه عليه ايران ضددموكراسي است و بايد متوقف شود
طرح جديدي كه در كنگره آمريكا مطرح شده است استفاده سيا و سازمان هاي اطلاعاتي ايالات متحده از بودجه دولتي براي دخالت ) خواستار منع استفاده PDF در ايران را منع مي كند . به گزارش سايت « الف » باربارا لي و 8 نماينده دموكرات ديگر با ارايه طرحي ( سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا از بودجه دولتي براي انجام عمليات مخفيانه در ايران شدند. به موجب اين طرح كه « اقدامات شفاف درباره عمليات هاي مخفيانه در ايران » ناميده شده است از اين به بعد وزارت دفاع (پنتاگون ) و سيا نخواهند توانست از بودجه فدرال براي « انجام عمليات ضدايراني در جهت تغيير رژيم » استفاده كنند. در اين طرح بيان شده است كه اولا اقدامات مخفيانه آمريكا در ديگر كشورها به افزايش امنيت ايالات متحده نمي انجامد و ثانيا اين گونه عمليات ها با روح دموكراسي و مباني حقوقي مخالف است . اين طرح تصريح مي كند كه درصورت تاييد بروز وضعيت جنگي از سوي كنگره اين طرح لغو مي شود.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن