تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816768988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرانجام بر سر حق پخش تلويزيونى توافق شد30 ميليارد تومان براى 3 سال


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: سرانجام بر سر حق پخش تلويزيونى توافق شد30 ميليارد تومان براى 3 سال
موضوع حق پخش تلويزيونى مسابقات فوتبال ايران به دست رئيس جمهور ايران در حالى حل شد كه از آغاز طرح اين موضوع يكسال مى‌گذرد و در راه برطرف شدن اين مشكل نهادهاى مختلفى چون مجلس شوراى اسلامي، مجمع تشخيص مصلحت نظام و سرانجام قوه مجريه درگير شدند. اين نگاهى به روند طى شده در چند روز گذشته است تا سرانجام بر سر حق پخش تلويزيونى توافق شود:

پنجم مهرماه: در آستانه سفر نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا براى بررسى نهايى وضعيت باشگاه‌هاى ايران از جمله حق پخش تلويزيونى مسابقات فوتبال، معاون مالى صدا و سيما كه طرف مستقيم در مذاكرات با فدراسيون فوتبال بود از ارسال نامه‌اى در 6 مهرماه به فدراسيون فوتبال خبرداد كه به گفته او در آن به تمامى مسايل پاسخ داده شده بود. حسن تقدس‌نژاد در عين حال گفت: ما نمى‌توانيم چيزى به نام حق پخش تلويزيونى به فدراسيون فوتبال پرداخت كنيم، اما مى‌توانيم هزينه فوتبال را بپردازيم. در همين حال على كفاشيان در اين باره اظهار كرد: بايد نامه صداوسيما را دريافت كنيم تا بتوانيم در اين باره حرف بزنيم، اما نكته مهم و اصلى اين است كه براى كنفدراسيون فوتبال آسيا تنها چيزى كه ملاك است انعقاد قرارداد حق پخش تلويزيونى است. ما بايد پس از امضاى قرارداد، يك نسخه از آن را براى AFC ارسال كنيم. بنابراين اينكه صداوسيما بخواهد پولى را با عنوان ديگرى به فدراسيون فوتبال بدهد براى كنفدراسيون فوتبال آسيا قابل قبول نخواهد بود. او با اشاره به موضع تند سازمان صدا و سيما نسبت به تصميم هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال مبنى بر جلوگيرى از ورود دوربين‌هاى شبكه‌هاى مختلف سيما به ورزشگاه‌ها گفت: كار به جايى رسيد كه از سوى نهاد رياست جمهورى نامه‌اى به فدراسيون فوتبال ارسال شد كه فدراسيون اجراى اين تصميم را يك هفته به تعويق بيندازد.

ششم مهرماه: در اين روز ، نامه‌اى از روابط عمومى سازمان صدا‌وسيما در سه بند به خبرگزارى‌ها ارسال شد كه در آن با استناد به مصوبه مورخ ‌81/5/16 مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام شد كه سازمان صدا‌وسيماى جمهورى اسلامى ايران براى پخش مسابقات ورزشى در كليه رشته‌ها مجاز به پرداخت هيچ‌گونه وجهى نيست.

هفتم مهرماه: رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال در گفت‌وگو با ايسنا عاجزانه از رئيس سازمان صداوسيما درخواست كرد تا خودش در اين موضوع وارد شود. عزيزمحمدى با اشاره به نشست خود با على اصغر پور محمدي، مدير شبكه سه و حسن تقدس‌نژاد معاون پشتيبانى سازمان صداوسيما گفت: پيشنهاد داده شد كه حق پخش تلويزيونى و تبليغات دور زمين را به صورت مشترك بگيريم، اما در حال حاضر ما شش ميليارد تومان بابت تبليغات دور زمين به صندوق حمايت از پيشكسوتان پرداخت كرده‌ايم و پيشنهاد ما اين بود كه با وجود ارزش بيش‌تر، صداوسيما همين شش ميليارد را به ما پرداخت كند. او با اشاره به پرسش خود از مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:من از اين مجمع در اين باره سوال كردم و آنها پاسخ داده‌اند كه هيچ جواب قطعى در زمينه نبود امكان پرداخت حق پخش به باشگاه‌ها نداده‌اند. در همين روز سوزوكي- نماينده كنفدراسيون فوتبال آسيا-پس از ديدار با على كفاشيان و ساير مديران عالى رتبه فدراسيون فوتبال ايران پنجم آذرماه را آخرين فرصت فوتبال ايران براى به دست آوردن حق پخش تلويزيونى و كسب سهميه در ليگ قهرمانان آسيا اعلام كرد و گفت: موضوع مهم اين است كه فدراسيون فوتبال و تلويزيون ايران بايد يك قرارداد كلى را در زمينه پخش مسابقات فوتبال منعقد كنند و بى‌ترديد AFC در زمينه امضاى اين قرارداد ميان فدراسيون و تلويزيون ايران پافشارى مى‌كند.

مهدى تاج-نايب رئيس فدراسيون فوتبال- نيز پس از ديدار با سوزوكى ابراز اميدوارى كرد كه با توجه به ضرب الاجل كنفدراسيون فوتبال آسيا با فدراسيون فوتبال صداوسيماى ايران به توافق برسد. وى بحث حق پخش تلويزيونى را اكنون يك تكليف دانست و نه يك ترجيح .

هشتم مهرماه: در پى تشديد اختلاف ميان سازمان صداوسيما و سازمان تربيت‌ بدنى به ويژه فدراسيون فوتبال درباره حق پخش تلويزيونى مسابقات ورزشي، محسن رضايي-دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام-در پاسخ به استفساريه رئيس فراكسيون ورزشى و تربيت بدنى مجلس شوراى اسلامى درباره مصوبه مجمع تشخيص اطلاعيه‌اى صادر كرد و با اشاره به مصوبه خود در 26 مردادماه سال 81 اعلام كرد كه اين مصوبه بر تعيين حقوق و سهم باشگاه‌ها از تبليغات مسابقات ورزشى با تفاهم بين صداوسيما و باشگاه‌ها، همراه با مساعدت صداوسيما و پرداخت سهم مناسبى به باشگاه‌هاى ورزشى از سوى دولت در هر سال تاكيد دارد. در همين روز اعلام شد كه مصطفى آجرلو-رئيس شوراى مركزى اتحاديه باشگاه‌هاى فوتبال ايران -طى نامه‌اى به دكتر محمود احمدى‌نژاد خواستار ارائه لايحه‌اى از جانب دولت شد تا از پى آن خطر محروميت تيم هاى ايران از حضور در ليگ قهرمانان آسيا رفع شود. محمد خبيري، عضو كميته آسيا ويژن كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز ضمن ابراز تاسف از حل نشدن موضوع حق پخش تلويزيونى مسابقات فوتبال تاكيد كرد: حق پخش حق شرعى و قانونى باشگاه‌هاست و عدم رعايت اين امر به فوتبال، صدمه مى‌زند و به طور جدى سهميه‌هاى ما را به خطر مى‌اندازد و در حال از دست دادن فرصت‌ها هستيم. اگر چهار سهميه را به ايران ندهند چون شانس قهرمانى داريم باشگاه‌ها دو، سه ميليون دلار (سه ميليارد تومان) متضرر مى‌شوند. وى تصريح كرد: صداوسيما به هر ترتيبى كه شده بايد حقوق باشگاه‌ها را بدهد. حتى اگر دولتى باشد. چگونه است كه آنها آگهى مى‌فروشند. آنها دارند به اعتبار فوتبال درآمد كسب مى‌كنند.

نهم مهرماه :سرانجام در اين روز، محمود احمدى‌نژاد، رئيس جمهورى طى جلسه‌اى مشترك با حضور محمدعلى آبادى و عزت‌الله ضرغامي، موضوع حق پخش تلويزيونى رقابت‌هاى فوتبال را حل كرد. به گفته على آبادي، رئيس سازمان تربيت بدنى به دنبال توضيحات رئيس سازمان صداوسيما (اعلام كرد اين سازمان براى پرداخت بخشى از حق پخش دچار مشكلات مالى است)، رئيس جمهورى اعلام كرد كه دولت مشكلات مالى اين مسئله را حل كرده و به سازمان صداوسيما در زمينه پرداخت كامل حق پخش كمك مى كند. او در ادامه از امضا شدن قرارداد حق پخش تلويزيونى مسابقات فوتبال به ارزش 30 ميليارد تومان در آينده‌اى نزديك خبر داد.
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن