تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814671350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخشش شاعر جوان ايراني در شب شعر دانشگاه آيووا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: درخشش شاعر جوان ايراني در شب شعر دانشگاه آيووا
مريم علا امجدي شاعر جوان ايراني در كنار چهره‌هاي برگزيده شعر جهان در دانشگاه آيووا به روي صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اينترنتي دانشگاه آيووا اين شب شعر و ادبيات قرار بود تلفيقي از روخواني اشعار و آثار هنرمندان دعوت شده توسط خودشان و همزمان بداهه سازي و اجراي موسيقي توسط گروه موسيقي جاز "فلوكس كوارتت" باشد.

سرپرست اين گروه اوليور ليك با اجراي قطعاتي كه به نوشته پست گازت در نهايت استادي نواخته مي شدند، در هماهنگي كامل با شعر فضاي تاثير آنرا عميق تر كرده بوده و باعث شد نيكولا مادزيروف شاعر مقدوني اين شب را غيرعادي ترين تجربه زندگي اش بنامد.

در ميان شعرايي كه روي صحنه به روخواني اشعار خود پرداختند، مريم علاامجدي با روخواني شعرهاي انگليسي خود توجه مثبت حضار را برانگيخته و نامش را در صدر فهرست شركت كنندگان اين برنامه ثبت كرد.

بيش از 30 شاعر و اديب از سراسر جهان در اين برنامه كه به مدت سه شب ادامه داشته شركت كردند. اين هنرمندان همگي از چهره هاي شاخص ادبيات جهان به شمار مي روند و قرار گرفتن مريم علاامجدي در ميان اين چهره هاي از جمله جرالد استرن آمريكايي، كارلوس گمروي آرژانتيني و روگليو ساندرز كوبايي افتخار بزرگي براي اين شاعر جوان ايراني به شمار مي آيد.

مريم علاامجدي بخشي از كودكي اش را در هندوستان گذرانده و به اين واسطه به هردو زبان مادري و انگليسي تسلط كامل دارد.

او اولين اشعار انگليسي خود را سالها پيش در تهران تايمز منتشر كرد و در حال حاضر ترجمه فارسي مجموعه اي از اشعار ريموند كارور را در نوبت انتشار دارد.
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن