تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820050548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«ترامادول» چيست؟ (عوارض و خطرهای ناشی از مصرف ترامادول)


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: اول از همه بگم كه فروش اين دارو بدون نسخه پزشك ممنوعه، پس اگه ديديد داروخانهاي داره تخلف ميكنه حتماً باهاش برخورد كنيد، چون ترامادول داره جوونهاي مملكت رو نابود ميكنه!

ترامادول رو سه دسته از افراد مصرف ميكنن:
1) افرادي كه معتاد بودن و حالا در ترك هستن.
2) افرادي كه به اصطلاح خودشون ميخوان فاز بگيرن. (اين افراد عدهايشون فكر ميكنن ترامادول اعتياد آور نيست و فقط ميخوان خوش باشن و چون به شكل قرص هم هست كسي بهشون مشكوك نميشه. عده ديگهاي از اين افراد هم معتادان بدبختي هستن كه حتي پول خريد مواد رو هم ندارن و از روي خماري به ترامادول متوسل ميشن، چون ارزونه! (ايرانيش برگي 500 الي 600 تومان))
3) افرادي كه دچار انزال زودرس هستن و ميخوان سكسي طولاني داشته باشن.

صراحتاً اعلام ميكنم كه ترامادول به مرور و در طول زمان اعتيادآوره و عوارض جبران ناپذيري رو به بدن وارد ميكنه.


بقيه مطلب رو از منابع مختلف ذكر ميكنم، حوصله داشتيد بخونيد:

ترامادول (træmədɒl تلفظ میشود) یک داروی مسکن شبه تریاک است. این دارو برای تسکین درد متوسط تا شدید تجویز میشود. ترامادول بر روی گیرندههای مو (μ) اوپیوئید، و سیستم نورآدرنرژیک و سروتونرژیک اثر میکند. این دارو توسط شرکت آلمانی گروننثال (Grünenthal) در دهه ۱۹۷۰ با نام تجاری ترامال ساخته شد. گروننثال در سالهای بعد حق تولید ترامادول را به شرکتهای متعددی در سراسر دنیا واگذار کرد.

ترامادول معمولا به شکل نمک هیدروکلراید تولید شده و به دو شکل خوراکی (بیشتر کپسول و قرص) و آمپول به بازار عرضه میشود. مقدار جذب و تأثیر فرم تزریقی ترامادول بسیار بیشتر از فرم خوراکی است. ترکیب ترامادول و استامینوفن نیز در بازار موجود است (که در ایران عرضه نمیشود).

عوارض ناشي از مصرف ترامادول

عوارض سيستم عصبي مرکزي:
سرگيجه، سردرد، خواب آلودگي، تحريک دستگاه عصبي مرکزي، اضطراب، کاهش هوشياري، اختلال تعادل، سرخوشي، عصبي شدن، اختلال خواب، تشنج، ضعف.

عوارض قلبي عروقي:
اتساع عروق

عوارض پوستي:
خارش، تعريق بيش از حد، ضايعات جلدي

عوارض چشمي:
اختلالات بينايي

عوارض گوارشي:
تهوع، يبوست، استفراغ، سوءهاضمه، خشکي دهان، اسهال، درد شکم، بياشتهايي، نفخ

عوارض ادراري و تناسلي:
احتباس ادراري، تکرر ادرار، دفع پروتئين در ادرار، علائم يائسگي

عوارض خوني:
کاهش سطح هموگلوبين

عوارض کبدي:
افزايش سطح آنزيمهاي کبدي

عوارض تنفسي:
دپرسيون تنفسي (مهار سيستم تنفسي)


موارد مصرف قانونی:

ترامادول برای تسکین دردهای متوسط تا شدید در بزگسالان استفاده می شود.

اطلاعاتی که در مورد ترامادول باید بدانیم

نکته مهم: افرادی که به مواد مخدر یا الکل معتاد هستند نباید از ترامادول استفاده کنند. در این افراد در صورت مصرف ترامادول ممکن است تشنج ایجاد شود.احتمال تشنح در افرادی که سابقه ی تشنج یا سابقه ی جراحت مغزی دارند و یا از داروهایی مثل ضدافسردگی ها،شل کننده های عضلانی و داروهای ضد تهوع و استفراغ استفاده می کنند،بیشتر است.

استفاده بیش از حد (Overdose ) می تواند کشنده باشد.علایم Overdose دارو عبارتند از: خواب آلودگی،تنفس کم عمق،کندی ضربان قلب،ضعف مفرط،پوست سرد و مرطوب ، احساس سبکی سر،غش یا کما.

به دلیل وابستگی که ترامادول ایجاد می کند،نباید مصرف آن را به دیگران توصیه کرد(به ویژه فردی که سابقه اعتیاد دارویی دارد) و تنها باید توسط فردی که دارو برای او تجویز شده استفاده شود.ترامادول می تواند باعث اختلال واکنش های عصبی و قدرت تفکر فرد شود، از این رو هنگام استفاده از این دارو از رانندگی خودداری شود.

مصرف ترامادول را نباید به طور ناگهانی قطع کرد، قطع ناگهانی ترامادول باعث سندرم ناخوشایند قطع مصرف می شود که علایم آن عبارتند از: اضطراب،تعریق،تهوع،اسهال،ت رمور(رعشه)،لرز،ت
وهم،اختلال خواب یا مشکلات تنفسی .

نباید ترامادول را همراه با این مواد استفاده کرد:

- الکل یا مواد مخدر
-داروهای مخدر ضد درد
- داروهای آرامش بخش از قبیل والیوم
- داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب
- داروهای ضد اختلالات دو قطبی و اسکیزوفرنی(جنون جوانی)

ترامادول در دوران حاملگی و شیردهی به دلیل اثرات مضر بر روی جنین و نوزاد منع مصرف دارد. ترامادول نباید برای افراد زیر 18 سال تجویز شود.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 610]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن