تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820074688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه غذایی و دیابت


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: اگر دیابت داشته باشید، برنامه غذایی و فهرستهای جانشینی به شما برای رسیدن به تمام اهداف تغذیهای کمک میکند. اولین گام، صحبت و مشورت با رژیم شناس خودتان است، کسی که احتیاجات روزانه تغذیهای شما را محاسبه کرده و به شما کمک میکند تا به نسخه تجویز شده تغذیهای خود، بهخوبی عمل کنید. نسخه تجویز شده یا همان برنامه غذایی با کالری، کربوهیدرات و پروتیین و چربی که شما خوردهاید و با سطح فعالیت خود شما و میزان انسولین موجود در بدنتان تطبیق داده خواهد شد.
● فهرست های جانشینی
شش فهرست جانشینی وجود دارند که به شما کمک کنند تا برنامه غذایی شما به سرانجام برسد. این شش فهرست عبارتاند از: نشاسته و نان، گوشت و جانشینهای آن، سبزیها، میوهها، شیر و چربی.استفاده از فهرست جانشینی و دنبال کردن برنامه غذاییتان شما را با تنوع غذایی زیادی روبهرو میسازد و به این ترتیب کالریها و کربوهیدرات و پروتیین و چربی داده شده در طول روز را کنترل خواهد کرد. در این صورت غذای شما با انسولین شما متعادل خواهد شد. اهداف درمانی برای دو نوع دیابت تاحدی با هم متفاوت است که به اختصار به آنها میپردازیم:
● غذا و دیابت نوع ۱
مهمترین اصل تغذیهای برای افراد مبتلا به دیابت وابسته به انسولین، یکنواختی و ثبات است. غذاها باید در یک محدوده زمانی در هر روز خورده شوند. مقدار و تنوع غذای خورده شده در هر وعده غذایی از یک روز تا روز دیگر باید تقریبا برابر باشد. این مساله مهم است زیرا غذایی که شما می خورید طوری طراحی شده تا میان ترشح انسولین بدن شما و میزان فعالیتتان تعادلی ایجاد کند. برنامه غذایی شما و فهرستهای جانشینی میتوانند به ثبات این مساله کمک کنند که تعامل میان غذا و انسولین شما باعث تنظیم سطح قند خونتان شود. اگر برنامه غذایی شما و انسولین بدنتان از این تعادل خارج شوند، نوسان و تغییر گستردهای در سطح گلوکز خون بهوجود میآورد که ممکن است شما با مشکلاتی ناشی از واکنشهای انسولینی و یا نشانههایی از افزایش گلوکز خون روبهرو شوید.
● غذا و دیابت نوع ۲
اغلب افراد مبتلا به دیابت غیروابسته به انسولین اضافه وزن دارند. بنابراین مهمترین اصل تغذیهای برای افراد مبتلا به این نوع دیابت، کنترل وزن است. شما میتوانید با کمتر خوردن غذا و بیشتر کردن ورزش، کاهش وزن را تجربه کنید. در اینجا هم مهم است حتی هنگامی که در حال کاهش وزن هستید. رژیمشناس شما در محاسبه تعداد کالریهایی که شما نیاز دارید و اهداف تنظیم وزن مناسب، شما را یاری خواهد کرد و راهحلی را به شما خواهد داد تا به آن اهداف برسید.
● اصلاح سبک زندگی
شما ممکن است مجبور شوید طریقه خوردن خود را تغییر دهید. اگر شما بیشتر یا کمتر غذا بخورید در نظم گلوکز خون شما و وزنتان موثر خواهد بود. برای تخمین مقدار غذای صحیح مصرف شده نیازمند اندازه گیری و وزن کردن غذاها هستید البته طی یک هفته و یا بیشتر مهارت لازم را به دست خواهید آورد و با گذشت زمان به این مهم دست خواهید یافت.
با گذشت زمان ممکن است برنامه غذایی شما تغییر کند. تغییرات در شیوه زندگی مثل شغل، مدرسه، مسافرت و گردش، نیازمند تطبیق در برنامه غذایی شماست. هرکدام از این تغییرات به این معنی است که شما ممکن است به یک برنامه غذایی جدید احتیاج پیدا کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن