تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817052376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزشهای دون خوان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: آموزشهای دون خوان


با سلام به تمامی دوستانی که از این تاپیک بازدید میکنند.

پیش از همه توضیحاتی درباره آموزشهای دون خوان و کتب کاستاندا میدم. کاستاندا 12 کتاب در زمینه تجربیاتش و آموزشهای پیر معرفت دون خوان که (از ساحران سرخپوست ساکن در مکزیک هستش) داره و کتب قابل استناد و به درد بخوری برای پویندگان راه حقیقت و علی الخصوص در زمینه سحر میباشد. به هر حال چون این کتب به طور کامل از فروشگاهها و کتابخانه ها جمع آوری شده و بسیاری از دوستان علاقه داشتند تا کتابهای کاستاندا رو بخونن- بر آن شدم تا مطالب مهم این کتب رو تا جایی که حافظه ام یاری بده (چون مدتها پیش این کتابها رو خوندم و اصل کتب در دسترسم نیست) برای شما به یادداشت بگذارم.

به هر حال آموزشهای دون خوان آموزشهایی عملی در جهت رسیدن به ابعاد پنهان ابر آگاهی در سالک است که سبب ارتباط بی واسطه او با کائنات و منشاء آگاهی در ناوال میشود.

در آغاز باید به یاد داشت که پس از قصد رسیدن به معرفت میبایستی یک سری تمرینات بنیادین انجام داد که کم و بیش توسط دوستانمان در این سایت ارائه داده شده است. ولی اولین و مهمترین قدم برای دستیابی به ناشناختنی عظیم درون- همانا سکوت درونی و خاموشی ذهن است.

اما به گفته دون خوان:" هیچ راهی وجود ندارد که به خود یا به دیگری فرمان دهیم تا معرفت جمع کند . این مسئله به زمان نیاز دارد . جسم در زمان مناسب و تحت شرایط خاصی از کمال معرفتش را بدون دخالت تمایلات انسان گردآوری می کند ."

پس ساده ترین و عملی ترین روشهای ابتدایی برای کسب انرژی و اقتدار سه فن زیر است:

به عنوان راههایی برای کسب انرژی و در نتیجه توانایی خاموش کردن ذهن بجز بسط تصاویر در حوزه دید سه فن دیگر تولتک(دون خوان خود را از بازماندگان فرهنگ تولتکها می داند ) پیشنهاد می شود : تنفس با شکم ، تنسگریتی و مرور دوباره .

- تنفس عمیق نه تنها توصیه مشترک بسیاری از مکاتب عرفانی است بلکه برخی نظریه های جدید زیست شناسی نیز بر آن صحه می گذارد . بر مبنای این نظرات تنفس سریع و در نتیجه سطحی در آغازین روزهای پیدایی انسان به علت هیجانات شکار یا فرار ، بعنوان نماد اضطراب و ترس در روند تکامل مغز به ثبت رسیده است . از اینرو مغز این شیوه تنفس را به عنوان نشانه وجود منبع استرس دائمی تفسیر می کند . از طرف دیگر سلولها تنها سی درصد انرژی خود را از سوخت و ساز غذایی می گیرند و بقیه وابسته به اکسیژن است . عدم استفاده از ظرفیت کامل شش ها به معنای تغذیه ناقص سلولهاست .

تنفس شکمی تقریبا اثری فوری دارد و در عرض چند ساعت می توان انرژی آزاد شده را تایید کرد . این انرژی به شکل داشتن حوصله بیشتر برای هر کاری تجربه می شود .

بهترین نتیجه در عادت دائمی به این شیوه تنفس است اما تا آن هنگام یک تنفس به این شیوه در هر چند نفس معمولی توصیه می گردد . این فرو بردن دم باید چنان عمیق باشد که حداکثر هوای ممکن وارد ریه ها گردد.

- به نظر می رسد تنسگریتی موثرترین شیوه جمع آوری سکوت درونی است . این علاوه بر احساس قدرت و صحتی است که هنگام اجرای این حرکات احساس می شود .(بر طبق تعالیم دون خوان شمنهایی که در مکزیک باستان زندگی می كردند ، متوجه شدند که انجام یک سری تمرینات خاص منجر به پیشرفت روحی و جسمی میشود . آنها نام این حرکات را پاس های جادویی گذاشتند . آنها با استفاده از این پاس های جادویی سطح آگاهی خود را افزایش دادند و به مرتبه ای از بصیرت رسیدند که قادر به اعجاز های غیر قابل توصیف شدند . این پاس های جادویی نسل در نسل فقط به شاگردان شمن گرایی تعلیم داده می شد و بسیار مخفیانه و همراه با مراسمی پیچیده بود . دون خوان نیز به همین روش این تمرینات را یاد گرفته بود و به همین طریق آنرا به شاگردان خود یاد داد . ما نام این تمرینات را تنسگریتی گذاشتیم . تمرین تنسگریتی بطور جمعی یا فردی موجب سلامتی ، سرزندگی و احساس خوشی و شادابی می شود . دون خوان می گفت انجام این تمرینات موجب می شود تا انرژی لازم برای افزایش آگاهی را ذخیره کنیم و عوامل ادراکی خود را گسترش دهیم . )

شاید بهترین روش برای غلبه بر تنبلی ای که پس از مدتی تکرار یک کار معین ، مانع از ادامه آن می شود ، تقسیم تمرین ها بر طول روز است . در هر بار ورود یا خروج از اتاق می توان یک یا دو حرکت را انجام داد .(یک حرکت ساده و بدن زحمت که میتوان آنرا پس از مدتی کار کردن و نشستن بدون حرکت برای رفع خستگی جسم انجام داد- کشیدن تمام عضلات در راستای عمودی با کشش دستها و کل بدن به سمت بالاست که اصطلاحا به آن کش و قوس میگوئیم و به سفارش دون خوان باید این حرکت را هر چند بار که لازم باشد در طول روز انجام دهیم.)

پیشنهاد می شود این حرکات هنگامی اجرا شود که خسته نیستید و قدرت عضلانی دارید همچنین هنگام اجرای حرکات اثر آنها در جابجا کردن تارهای انرژی درون پیله را فرض کنید تا تاثیر آنها دو چندان شود .

- "به من اطمینان داد که مرور کامل می تواند به اندازه تسلط کامل بر جسم رویا یا حتی بیشتر از آن سالک مبارز را دگرگون کند . "
با اینکه هیچ جا به آن اشاره نشده است اما مرور دوباره در حقیقت عمل آگاه شدن بر جزئیات حماقت هایی است که ذهن بیگانه در تمام طول زندگی بر رفتار ما و دیگران تحمیل کرده است . آگاهی بر این جزئیات موجب از دست دادن قدرت و تسلط آنها در بقیه زندگی می گردد.

سه مرحله مرور دوباره شامل : مرور سطحی و کلی رویدادهای برجسته ، مرور عمیق تمام رویداد ها و مرور تصادفی می شود .

پس از انجام این تمرینات ساده و البته با اثر بخشی عمیق میتوانید به پاک کردن گذشته شخصی پرداخته و کم کم دست نیافتنی شوید. این اعمال تکنیکهای مخصوص به خود و در عین حال فواید بیشماری در پی دارد. اگر انسان فقط بیاموزد که با قناعت با دنیای اطرافش برخورد کند بسیاری از موانع و فاکتورهای محیطی و ذهنی بازدارنده و هدر دهنده انرژی حیات - خود به خود حذف خواهند شد. پس برای دنیای اطرافمان دست نیافتنی باشیم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 310]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن