تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816761505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از وضعيت صنايع آلاينده شيراز انتقال كارخانجات از شيراز، يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از وضعيت صنايع آلاينده شيراز انتقال كارخانجات از شيراز، يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است
خبرگزاري فارس: حساسيت‌هاي ماه‌هاي اخير مسئولان بخش‌هاي مختلف مديريت شهري شيراز در خصوص لزوم انتقال صنايع آلاينده‌ موجود در نقاط مسكوني اين شهر، ضرورتي است كه بايد از مدت‌ها قبل مديريت و اجرا مي‌شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، امروز در حالي مسئولان محيط زيست و اعضاي شوراي اسلامي شهر شيراز، اين موضوع را با حساسيت پيگيري كرده و صراحتا در اين مورد اعلام نظر كرده يا مصوبه از صحن علني شورا مي‌گذرانند كه در سال‌هاي گذشته هر يك از صنايع آلاينده مورد نظر، موفق به دريافت لوح سبز از دست مسئولان استان و كشور شده‌اند!
كارخانه سيمان شيراز كه هم‌اينك در جنوب اين شهر قرار دارد، در سال‌هاي گذشته با تمام قدرت مشغول فعاليت بود و در مقابل انتقاد رسانه‌ها و خبرنگاران و درج گزارش‌هاي متعدد، لوح سبز دريافتي را در روزنامه‌ها آگهي كرد و با اين پاسخ همه را به سكوتي تامل‌برانگيز واداشت.
كارخانه روغن نباتي نيز درست از زماني كه انبار آن آتش گرفت، حساسيت برانگيز شد، واقعه‌اي كه اواخر دهه 70 و اوايل دهه 60 خبرنگاران و عكاسان بهترين اخبار، گزارش‌ها و عكس‌هايشان را از آن تهيه كردند، امروز واكنش مسئولان شهر شيراز و اصرار به جابه‌جايي را در مورد خود شاهد است.
از ديگر سو، اگر آرشيو روزنامه‌هاي شيراز را ورق بزنيم يا در فرصتي خبرگزاري‌ها را جستجو كنيم، گزارش‌هاي زيادي را در خصوص وضعيت نابسامان نيروگاه گازي شيراز خواهيم يافت، گزارش‌هايي كه هيچ واكنشي در پي نداشت.
اما امروز مدير جديد سازمان محيط زيست استان فارس به صراحت اين نيروگاه را جزو صنايع آلاينده دسته‌بندي كرده و در يك‌جا پيرامون آن و دو كارخانه سيمان و روغن‌نباتي سخن مي‌گويد.
سيد حسام حسيني در خبري كه روابط عمومي محيط زيست براي رسانه‌ها ارسال كرد، اعلام كرده است: نيروگاه گازي شيراز به دليل آلودگي شديد صوتي بايد از شهر خارج شود.
اگرچه اين مسئول بلافاصله تعامل مسئولان برق منطقه‌اي فارس را يادآور مي‌شود،‌ اما تاكيد مي‌كند: اگر تاكنون اين صنعت تعطيل نشده، دليلش كمبود توليد برق بوده است.
گويا حسيني فراموش كرده است كه بحث كمبود انرژي برق مربوط به امروز و امسال است و موضوع آلايندگي اين نيروگاه كه صداي گوشخراش توربين‌هايش مردم ساكن 10 متري برق در بلوار مدرس شيراز را دچار ماسكه شنوايي كرده و اگر برملاك قانون عمل كنيم، مسئولان بايد خسارت اين مشكل را به همه كسانيكه به آن مبتلا شده‌اند بپردازند، مربوط به سال‌هاي قبل نيز هست.
نكته ظريف ديگري كه در خبر مزبور قابل تامل است، تاكيد اين مدير بر عدم تاثيرگذاري اسپري‌هاي خوشبو كننده! مورد استفاده توسط مديران روغن نباتي و تاثيرات منفي آن بر اثر استفاده در دراز‌مدت است، حال آنكه اين اقدام به تاييد مديران محيط زيست رسيده و آنگاه به عنوان يك راهكار موقت به‌كار گرفته شده است.
البته اگر اين مسئولان چند ساعتي را در جوار اين كارخانه سكونت كنند و به‌جاي گفتن، ببينند و بو بكشند، متوجه خواهند شد كه استفاده از اين اسپري‌ها يا در حد شعار بوده يا اينكه تنها براي بعضي از ساعت‌ها در دستور كار قرار مي‌گيرد.
حساسيت اعضاي شوراي اسلامي شهر شيراز در خصوص صنعت سيمان هم كه در هفتاد و چهارمين جلسه كه منجر به يك مصوبه شد، قابل قدرداني است هرچند اين عزيزان در سال سوم فعاليت خود، هنوز نتوانسته‌اند بر سر مسائل ريزي مانند نام‌گذاري يك خيابان به توافق برسند و اين موضوع خوش‌باوري مردم شيراز را كه در روزهاي اول و با انتخاب متحدانه شهردار و يكدلي و صفا و صميميت اعضا ايجاد شده بود، كمي دچار ترديد كرد.
شوراي اسلامي شهر شيراز طي سال‌هاي گذشته، موفق به بررسي كليات يك طرح مهم در مورد اين شهر شد، اميد كه در مدت باقي‌مانده،‌ جزئيات اين طرح كه به حتم نيازمند زمان و فرصتي بيشتر و فراخ‌تر است را بتواند به سرانجامي مطلوب برساند.
همزماني ارسال خبر مدير حفاظت از محيط زيست در خصوص كارخانه سيمان و اخذ مصوبه شورا كه هر دو در يك زمان صادر شد، خود نشان از هم‌دلي و تعامل بخش‌هاي مختلف در خصوص موضوعات مرتبط با رفاه شهروندان دارد.
اما در مقايسه بين مصوبه شورا و سخنان سيد حسام حسيني، به يك نقطه متناقض نيز بر مي‌خوريم و آن اينكه در جزئيات طرحي كه اعضاي شورا كليات آن را تصويب كرده‌اند، موضوع مصوب كردن محل احداث كارخانه هم ديده مي‌شود، اين درحالي است كه مدير محيط زيست محل انتقال را مشخص و تاييد كرده و حتي از دست به‌كار شدن مسئولان سيمان شيراز براي احداث كارخانه و ظرف زماني كه آقايان فرصت خواهند داشت تا اين صنعت عظيم و قديمي را منتقل كنند را نيز تعيين كرده است.
در بخش ديگري از مطالب طرح شده توسط مدير كل محيط زيست استان فارس، موضوع فعال بودن و غير‌فعال بودن كوره‌ها و وجود الكتروفيلترهاي به كار رفته در دهانه خروجي اين كوره‌ها مطرح شده است، در حالي كه مسئولان كارخانه سيمان پيش از اين علت از كار افتادن يكي از اين كوره‌ها را تنها مشكل تهيه قطعات مناسب عنوان كرده و با افتخار بر فعاليت با تمامي قوا تاكيد كرده بودند.
انتهاي پيام/ر
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن