تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820010861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي در ديدار با بان كي مون :ايران براي تقويت همكاري با سازمان ملل در بحران عراق آمادگي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: متكي در ديدار با بان كي مون :ايران براي تقويت همكاري با سازمان ملل در بحران عراق آمادگي دارد
تحولات مهم منطقه اي و بين المللي از جمله بحران قفقاز، عراق، افغانستان، لبنان، فلسطين و نقش مهم جمهوري اسلامي ايران در كمك به حل بحرانهاي منطقه اي در ديدار منوچهر متكي وزيرامورخارجه كشورمان و بان كي مون دبيركل سازمان ملل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري مهر، در اين ديدار كه در حاشيه برگزاري اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك انجام شد، متكي با ابراز تاسف از اينكه به دليل عدم توجه به ريشه هاي مشكل فلسطين، ارائه بيش از يكصد طرح، ابتكار و قطعنامه طي سالهاي گذشته منتهي به حل اين مسئله نشده است، اظهارداشت: دولت جمهوري اسلامي ايران ريشه اصلي اين مشكل را عدم رجوع به خواست و نظر ساكنين اصلي اين سرزمين شامل مسلمانان، يهوديان و مسيحيان، چه آنهايي كه در سرزمين فلسطين مانده اند وچه آنهايي كه درنقاط مختلف جهان آواره هستند،مي داند وبه همين دليل اساس طرح مورد نظرجمهوري اسلامي ايران، مراجعه به آرا فلسطيني ها مي باشد.

متكي ضمن نمايشي خواندن اقدام اخير شوراي امنيت در صدور قطعنامه اخير درباره فعاليت هسته اي ايران، مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران را مبني بر ادامه مذاكرات آغاز شده براي نيل به يك توافق مشترك بيان كرد.

وزيرامورخارجه كشورمان در تحليل اوضاع قفقاز، سوء محاسبه و اطلاعات نادرست، همراه با تحريكات و مداخلات خارجي را از علل بروز بحران وادامه آن برمنطقه وجهان دانسته و ابتكار جمهوري اسلامي ايران براي كمك به حل اين مناقشه را از طريق مذاكرات منطقه اي و به موازات آن استفاده از ظرفيت اروپا بر مبناي ايجاد يك سازوكار همكاري در حوزه هاي انرژي، حمل و نقل و امنيت ، تشريح كرد.

وي آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي تقويت همكاري با سازمان ملل در مسئله عراق اعلام كرد.

دبيركل سازمان ملل نيز در اين ديدار با مهم توصيف كردن نقش ايران در كمك به حل بحرانهاي منطقه اي از جمله در خاورميانه ، به تشريح فعاليت هاي سازمان ملل در خصوص مسئله فلسطين پرداخت و تصريح كرد: اينجانب مكررا مواضع قاطع خود را در خصوص ضرورت بر چيدن شهركها، عدم احداث شهركهاي جديد، باز شدن راههاي كمك به مردم غزه و رفع محدوديت هاي مرزي از سوي اسرائيل اعلام كرده ام.

بان كي مون با ابراز خرسندي از استقرار ثبات و آرامش بيشتر در لبنان و عراق از جمهوري اسلامي ايران به خاطر ايفا نقش سازنده در منطقه تقدير كرد.

وي ادامه بحران در قفقاز را مايه نگراني خواند و ابراز اميدواري كرد با ادامه تلاشها و ابتكارات و نقش مهم سازمان ملل در ادامه گفتگوها و كمك به مردم آسيب ديده، اين بحران بطور كامل حل شود.

دبيركل سازمان ملل در بحث هسته اي ، بر ضرورت ادامه گفتگوها تا حل نهايي مسئله به عنوان موضع سازمان ملل متحد تاكيد كرد.
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن