تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815724084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افتتاح تنها دفتر اطلاع‌رساني گردشگري در فرودگاه امام خميني (ره) معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: اطلاع‌رساني در كشور بايكوت شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: افتتاح تنها دفتر اطلاع‌رساني گردشگري در فرودگاه امام خميني (ره) معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: اطلاع‌رساني در كشور بايكوت شده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

تنها دفتر اطلاع‌رساني گردشگري كشور با حضور مسؤولان فرودگاه‌ها و حوزه‌ي گردشگري در فرودگاه امام خميني (ره) در تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مومني رخ ـ رييس هيأت مديره و مديرعامل شركت مادر تخصصي فرودگاه‌هاي كشور ـ پيش از افتتاح اين دفتر در مراسمي كه در فرودگاه امام خميني (ره) برگزار شد، با يادآوري اين نكته كه سهم ايران از گردشگري دنيا ناچيز است، اظهار كرد: اين موضوع به ضعف اطلاع‌رساني و تبليغات و مسايل سياسي كشور مربوط است. حتا در اخبار هواشناسي شبكه‌هاي ماهواره‌يي جهان به‌ندرت نام ايران ديده مي‌شود و مي‌طلبد كه دولت از رديف‌هاي اعتبار عمومي براي تبليغات سرمايه‌گذاري كند.

وي با اشاره به اقدامات سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه در فرودگاه‌هاي كشور به مناسبت‌هاي خاص انجام داده و براي گردشگران جذاب بوده است، گفت: فرودگاه رامسر به قطب گردشگري تبديل شده و دولت براي جذب سرمايه‌گذار در اين فرودگاه با هدف توسعه و جذب گردشگر بسيار تلاش كرده است.

مديرعامل شركت مادر تخصصي فرودگاه‌هاي كشور ادامه داد: براي جلب رضايتمندي مردم و حفظ آبروي نظام، طرح‌هاي ديگري داريم كه به حمايت دولت و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نياز دارند، بويژه احداث شبكه‌ي مترو در فرودگاه امام خميني (ره) براي تسهيل و ايمني سفر درحال پي‌گيري است و براي اجرايي شدن آن به حمايت اين سازمان و دولت نياز داريم.

وي بيان كرد: اميدواريم با تدابير انديشيده‌شده ازسوي رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با توجه به جايگاهي كه به‌عنوان معاون رييس‌جمهور دارد، از اعتبارات دولتي براي ايجاد تأسيسات مورد نياز در اين فرودگاه بتوانيم استفاده كنيم.

مومني رخ افزود: همان‌طور كه فرودگاه رامسر به قطب گردشگري تبديل شده، فرودگاه امام خميني (ره) نيز پيشاني فرودگاه‌هاي كشور است و بايد امكانات مناسب در آن ايجاد شوند.

قديمي ـ عضو هيأت مديره‌ي شركت مادر تخصصي فرودگاه‌هاي كشور و مدير كل فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) ـ نيز در اين مراسم با بيان اين‌كه دولت نهم گام اساسي براي افزايش ورود گردشگران به كشور برداشته است و اميدواريم هرچه زودتر به اهداف خود در اين صنعت دست يابيم، يادآور شد: سهم ما از 900 ميليون گردشگر و هفت‌هزار ميليارد دلار درآمد آن با وجود جاذبه‌هاي گردشگري، بسيار ناچيز است؛ اما تلاش‌هاي مسؤولان اين سازمان نتيجه مي‌دهند و ايران جايگاه راستين خود را در گردشگري جهان به‌دست مي‌آورد.

قديمي گفت: دست نياز به‌سوي مسؤولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به‌عنوان يكي از بهره‌برداران مهم فرودگاه، دراز مي‌كنيم تا در اين فرصت، با برنامه‌ريزي دقيق جايگاه اين فرودگاه بزرگ ارتقا يابد.

وي ادامه داد: اكنون فرودگاه امام خميني (ره)، محل ورود و خروج مسافران خارجي است و به اين دليل تلاش مي‌كنيم اين كانون به‌عنوان مركز اطلاعات گردشگري وارد عمل شود.

مدير كل فرودگاه بين‌المللي امام خميني (ره) با بيان اين‌كه بسياري از مسؤولان خارجي بدون بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري ايران، كشور را ترك مي‌كنند، به مسؤولان گردشگري حاضر در اين نشست، پيشنهاد كرد: نمايشگاه عكسي به‌صورت ايراني كوچك در اين فرودگاه برپا شود تا مقامات خارجي و ايراني با تماشاي اين تصاوير با فرهنگ هفت‌هزار ساله‌ي ايران آشنا شوند. البته اين تصاوير بايد زيبا و جذاب و دست كم به هشت زبان دنيا باشند. در كنار اين نمايشگاه محصولات فرهنگي نيز ارايه شوند.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ي اين مراسم، محمدشريف ملك‌زاده ـ معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ گفت: متأسفانه در كشور ما موضوع اطلاع‌رساني جايگاه واقعي خود را نيافته است و بايد سازماني دولتي مانند ميراث فرهنگي و گردشگري كه وضعيت و سياست مشخصي دارد، اين موضوع را پي‌گيري كند تا سياست‌هاي اين حوزه را اجرايي كند؛ اما مشكلي كه وجود دارد، اين است كه تفاوتي ميان يك چيپس و پفك‌فروش با كسي كه مي‌خواهد، اطلاع‌رساني كند، وجود ندارد و ما بايد براي اين‌كه اين كار را انجام دهيم، نامه‌نگاري زيادي كنيم و در آخر هم به ما به‌عنوان يك چيپس و پفك‌فروش نگاه كنند!

وي ادامه داد: در گذشته، ديدگاه فرودگاه‌هاي كشور به موضوع گردشگري صددرصد اقتصادي بود و اكنون نبايد اين ديدگاه حاكم باشد و بايد كامل از ميان برود. وقتي گردشگر به فرودگاه‌ها وارد مي‌شود، بايد ابزار لازم براي اطلاع‌رساني وجود داشته و فرودگاه ويترين كاملي از ايران باشد.

ملك‌زاده اظهار كرد: بخش‌هاي فرودگاهي در كشورهاي ديگر يارانه‌هايي را براي اطلاع‌رساني اختصاص مي‌دهند؛ اما در كشور ما اطلاع‌رساني بايكوت شده است و نمي‌گذارند اين كار انجام شود. اميدواريم با توجه به ديگاه مسؤولان حاضر در شركت فرودگاه‌هاي كشور، كيفيت اطلاع‌رساني در اين فرودگاه‌ها افزايش يابد.

وي در ادامه با اشاره به كمبودهاي موجود در فرودگاه امام خميني (ره)، بيان كرد: از مسؤولان اين فرودگاه خواهش مي‌كنم، تمام ظرفيت‌هاي لازم را ايجاد كنند، چون فرودگاه امام خميني (ره) واقعا امكانات لازم را ندارد؛ آه و افسوس كه حتا يك تابلو از جاذبه‌هاي گردشگري ايران در اين فرودگاه نيست.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اشاره به صدور رواديد الكترونيكي در فرودگاه‌هاي كشور، گفت: بدون تعارف مي‌گويم، سال‌ها افراد زيادي دنبال تحقق اين طرح بودند، اما نتوانستند؛ ولي اكنون كه اين امكان فراهم شده است، هيچ تابلوي اطلاع‌رساني از صدور اين نوع رواديد در فرودگاه امام خميني (ره) وجود ندارد. اين كار مگر چقدر هزينه دارد؟! بايد از اين ظرفيت استفاده كرد تا گردشگري كه به كشور وارد مي‌شود، مشاهده كند ما اين امكان را در كشور خود داريم.

وي بيان كرد: بودجه‌ي اين كارها را معاونت گردشگري قبول مي‌كند؛ تمام بدبختي ما اين است كه هر كاري مي‌خواهيم انجام دهيم، ديگران مي‌گويند چه كسي بودجه‌ي آن را مي‌دهد.

ملك‌زاده اضافه كرد: اميدوارم در فرودگاه‌هاي كشور به اطلاع‌رساني به ديد منافع ملي نگاه شود و تابلوهايي را از جاذبه‌هاي ايران نصب كنند تا خارجي‌ها را به جست‌وجو در اين سرزمين وادار كند.

اسفنديار ـ مدير كل دفتر بازاريابي و تبليغات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ نيز در اين مراسم، اظهار داشت: سيستم حمل‌ونقل در قلب گردشگري قرار دارد. تقريبا 70 درصد گردشگران ورودي، از مرزهاي هوايي به كشور وارد مي‌شوند؛ اما متأسفانه تاكنون اطلاع‌رساني خوبي در اين بخش‌ها صورت نگرفته است. بنابراين ايجاد دفتر اطلاع‌رساني را در تمام فرودگاه‌هاي كشور در برنامه‌ي خود قرار داده‌ايم.

به گفته‌ي او، تاكنون براي راه‌اندازي دفاتر اطلاع‌رساني در فرودگاه‌هاي تبريز، شيراز، مشهد، كرمان، كيش و زاهدان برنامه‌ريزي شده است و اين برنامه براي تمام فرودگاه‌هاي كشور ادامه دارد.

اسفنديار به ديگر فعاليت‌هاي اين دفتر اشاره كرد و افزود: تعيين بازارهاي هدف گردشگري، برگزاري بيش از 100 تور آشناسازي، انعكاس نقطه‌نظرها در شبكه‌هاي خارجي، ارايه‌ي 15 هزار قلم تبليغاتي، راه‌اندازي 30 خانه‌ي جهانگردي و 10 دفتر بازاريابي، جذب نه‌هزار گردشگر خارجي، برگزاري همايش‌هاي تخصصي و راه‌اندازي كميته‌ي راهبردي گردشگري الكترونيك از جمله اين فعاليت‌ها هستند.

مدير كل دفتر بازاريابي و تبليغات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بيان كرد: اكنون درحال راه‌اندازي سايت اينترنتي براي ارايه‌ي ديدگاه‌هاي گردشگران خارجي هستيم. خوشبختانه برخي ديدگاه‌ها نسبت به ايران 180 درجه تغيير كرده‌اند.

هم‌چنين محمدرضا تقي‌زاده ـ مديرعامل كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني ـ با اشاره به پيشينه‌اي از اين كانون، گفت: پانزده دفتر اطلاع‌رساني گردشگري در خارج كشور در شش‌ماه فعاليت اين كانون زير نظر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري راه‌اندازي شده‌اند. شركتي كه پيش از اين در رأس الخيمه‌ي امارات بود، اكنون فعال شده است و تا يك‌ماه آينده، موضوع باشگاه جهانگردان رسمي مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه مديريت دفتر اطلاع‌رساني گردشگري فرودگاه امام خميني (ره) با اين كانون است، از مسؤولان حاضر در اين مراسم درخواست كرد كه آن‌ها را به‌عنوان مغازه‌دار يا مشتري نبينند و اگر مشتري مراجعه كرد، اين احساس ايجاد نشود كه ما در اين مكان، دفتر يا اتاق مي‌فروشيم، چون ما براي ارايه‌ي اطلاعات مربوط به ايران فعاليت مي‌كنيم.

تقي‌زاده با اشاره به پيشنهاد مدير كل فرودگاه‌هاي بين‌المللي امام خميني (ره) درباره‌ي برپايي نمايشگاهي از عكس جاذبه‌هاي ايران در اين فرودگاه، افزود: اقلام مورد نياز اين نمايشگاه موجود است و اين نمايشگاه را مي‌توان برپا كرد.

به گزارش ايسنا، در پايان اين مراسم كه شامگاه نهم مهرماه برگزار شد، دفتر اطلاع‌رساني گردشگري ايران كه پيش از اين در فرودگاه مهرآباد با مديريت جامعه‌ي تورگردانان ايران فعال بود و پس از پايان اعتبار قرارداد آن، از دو سال گذشته تاكنون بسته بوده و اكنون با مديريت كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني ايران در فرودگاه امام خميني (ره) فعاليت دوباره‌ي خود را آغاز كرده است، با حضور مسؤولان فرودگاه‌ها و حوزه‌ي گردشگري به‌طور رسمي افتتاح شد.

انتهاي پيام
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن