تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819691255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه آنسوي خبر الجزيره درباره اظهارات فرمانده نيروهاي ناتو درافغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: برنامه آنسوي خبر الجزيره درباره اظهارات فرمانده نيروهاي ناتو درافغانستان
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/07/12
00:29:57.15
شبكه تلويزيوني الجزيره برنامه آنسوي خبر پنج شنبه شب خود را به اظهارات اخير فرمانده نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي، ناتو در افغانستان اختصاص داد.
مجري الجزيره در ابتداي اين برنامه گفت.. در اين برنامه به بررسي اظهارات ژنرال ديويد مك كرنان فرمانده نيروهاي ناتو در افغانستان مي پردازيم كه گفت راه حل در افغانستان سياسي خواهد بود نه نظامي. وي در عين حال امكان دستيابي به توافق آشتي بين مقامات افغانستان و جنبش طالبان را پيش بيني كرد. در اين برنامه دو سئوال اصلي مطرح مي شود يكي اينكه علل و انگيزه هاي اين تحول در موضع ناتو در قبال درگيري با طالبان چيست؟ ديگري اينكه ويژگي هاي توافق احتمالي با طالبان در صورت موافقت با مذاكره با دولت افغانستان چيست؟. مجري الجزيره افزود ژنرال ديويد مك كرنان به طرفداران راه حل سياسي كه به بحران افغانستان پايان دهد ، پيوست و اذعان كرد كه ممكن است زمان براي آشتي بين دولت حامد كرزاي و طالبان فرا رسيده باشد.
گزارشگر الجزيره در گزارشي دراين باره گفت با نزديك شدن به سال دو هزار و نه نيروهاي ناتو در افغانستان هفت سال درگيري و مبارزه را پشت سر گذاشته اند اما در برابر طالبان به پيروزي تعيين كننده دست نيافته اند و حملات روزافزون جنگجويان طالبان اين مسئله را تائيد مي كند. گزارشگر الجزيره به حملات هوايي نيروهاي ناتو در افغانستان اشاره كرد و افزود.. حملات هوايي سودي نداشته بلكه برعكس باعث نارضايتي شديد مردم اين كشور شده است زيرا در اين حملات افراد بيگناه زيادي كشته شده اند. افغانستان در نبود امنيت و كوتاهي در اجراي برنامه هاي بازسازي ، جايگاه خود را به عنوان بزرگترين توليد كننده و صادر كننده مواد مخدر در جهان تثبيت كرد و باعث شد مايكل مولن رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا به صراحت اعتراف كند كه راهبرد آمريكا بعد از هفت سال با شكست مواجه شده است.
00:33:29.15
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن