تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816352691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛رهبر انقلاب: همه سليقه ها بايد منافع ملي را بر هرچيزي مقدم بشمارند


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛رهبر انقلاب: همه سليقه ها بايد منافع ملي را بر هرچيزي مقدم بشمارند
؛ملت موحد و مومن ايران، يك ماه روزه داري و عبادت را با اقامه پرشكوه نماز عيد سعيدفطر، به جشن ملي معنويت و عبوديت تبديل كرد. در اوج اين نشاط و طراوت معنوي، مصلاي بزرگ تهران صبح روز چهارشنبه ميزبان اجتماع عظيم مومناني بود كه نماز عيدفطر را به امامت رهبرمعظم انقلاب اسلامي، حضرت آيت ا...خامنه اي اقامه كردند. رهبر انقلاب در خطبه نماز عيدفطر، اقامه پرشكوه نماز عيدسعيدفطر را در سراسر كشور تجسم انسجام حقيقي و قلبي ملت خواندند و فرمودند: اين وحدت بسيار ارزشمند را به عنوان درس رمضان و محصول معنوي اين ماه مبارك حفظ كنيم. ايشان با تاكيد بر اين كه معناي وحدت يك سان شدن نگاه ها و سليقه ها نيست، تصريح كردند: بلكه همه سليقه هاي گوناگون بايد دست دردست يكديگر منافع ملي را بر هرچيز ديگر از جمله منافع گروهي مقدم بشمارند، و اجازه ندهند خودخواهي ها، وارد عرصه هاي سياسي و اجتماعي شود. رهبرمعظم انقلاب روز گذشته همچنين در ديدار جمعي از مسئولان نظام و قشرهاي مختلف مردم، افق دنياي اسلام را نسبت به گذشته بسيار روشن، اميدبخش و پيشرفت امت اسلامي را واقعيتي انكارناپذير دانستند.

يكي از درس هاي بزرگ ماه مبارك رمضان توان غلبه بر خواهش ها و هوس ها و لذات مادي است

به گزارش ايسنا، حضرت آيت ا...خامنه اي در خطبه هاي نماز با تبريك عيدسعيدفطر به ملت عزيز ايران و امت عظيم اسلامي در سراسر جهان، آحاد مردم را به تقواي الهي و تلاش براي حفظ و تداوم نورانيت و طهارت معنوي ماه مبارك رمضان در ابعاد فردي و اجتماعي دعوت كردند.

ايشان ترك لذت هاي مادي، تلاوت قرآن، آشنايي با معارف و مفاهيم قرآني، ذكر، دعا، تضرع و توجه به خداي متعال را در شب هاي قدر زمينه ساز نورانيت قلبي و نزاهت روحي انسان برشمردند و افزودند: يكي از درس هاي بزرگ اين ماه پربركت، توان غلبه برخواهش ها و هوس ها و لذات مادي است و اين موضوع ثابت مي كند اگر انسان عزم راسخي به كار بندد مي تواند بر هوس هاي نفساني فائق آيد و جلوه ها و اغوا و عادات زشت و ناپسند را ترك كند.

سفره هاي بي نام و نشان افطاري از جمله آثار معنوي رمضان است

؛روز جهاني قدس از مظاهر اتحاد حقيقي دنياي اسلام است
؛رهبر انقلاب اسلامي با گراميداشت ياد امام راحل عظيم الشان، روز جهاني قدس را از مظاهر اتحاد حقيقي دنياي اسلام خواندند و با تجليل و قدرداني از راهپيمايي عظيم امت ايران در روز قدس افزودند: امسال، از شرق تا غرب دنياي اسلام و حتي در اروپايي كه تحت فشار عصبيت دولت هاست، هرجا مسلمانان امكان يافتند حمايت خود را از ملت مظلوم فلسطين فرياد كردند.ايشان روز جهاني قدس امسال را نشان دهنده شكست تلاش ٦٠ساله غاصبان فلسطين و حاميان آن ها در محو نام و ياد فلسطين دانستند و خاطرنشان كردند: به بركت بيداري اسلامي، دنياي اسلام امروز در قبال مسئله فلسطين بسيار حساس تر و پرانگيزه تر است؛ به گونه اي كه اگر اين بيداري هنگام اشغال فلسطين وجود داشت اين كشور هيچ گاه به اشغال صهيونيست ها در نمي آمد.

؛ملت ايران هيچ گاه ملت فلسطين را تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت
؛رهبر انقلاب اسلامي، ايستادگي ملت شجاع، زنده و مقاوم فلسطين را از مهم ترين عوامل جلب حمايت ملت هاي مسلمان از مسئله قدس دانستند و خطاب به ملت فلسطين، دولت قانوني اين كشور و برادر مجاهد اسماعيل هنيه «نخست وزير دولت فلسطين» تاكيد كردند: ملت ايران هيچ گاه شما را تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت.حضرت آيت ا...خامنه اي با اشاره به اذعان برخي صهيونيست ها به ضعف روزافزون اين رژيم، شكست و منهزم شدن صهيونيست ها را امري قطعي دانستند و ابراز اميدواري كردند به ياري خداوند نسل كنوني ملت فلسطين شاهد اين روز بزرگ باشد.

؛حفظ وحدت دنياي اسلام تنها راه مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان اسلام است
؛ايشان حفظ وحدت دنياي اسلام را تنها راه مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان اسلام خواندند و با اشاره به مسئوليت سنگين ملت ها و به ويژه نخبگان، روشنفكران، علماي دين و برجستگان سياسي جهان اسلام يادآور شدند: دشمنان به علت احساس ضعف در مقابل حركت عظيم بيداري اسلامي، به انواع جنگ هاي رواني و تهاجم سياسي- تبليغاتي دست زده اند و با عناويني همچون «عرب و عجم» و «شيعه و سني» سعي مي كنند با دروغ و فريب ايجاد تفرقه كنند و كشورهاي مسلمان را از جمهوري اسلامي ايران بترسانند؛ اما نظام اسلامي و ملت ايران همچنان كه بارها اعلام كرده اند تمامي پيشرفت ها و دستاوردهاي خود را متعلق به همه امت اسلامي مي دانند و در همه اوضاع و احوال، باهوشياري بر وحدت جهان اسلام تاكيد مي كنند.

؛معناي وحدت يكسان شدن نگاه ها و سليقه ها نيست
؛حضرت آيت ا...خامنه اي وحدت داخلي را نيز بسيار مهم دانستند و يادآور شدند: معناي وحدت، يكسان شدن نگاه ها و سليقه ها نيست، بلكه همه سليقه هاي گوناگون بايد دست دردست يكديگر منافع ملي را بر هرچيز ديگر از جمله منافع گروهي مقدم بشمارند و اجازه ندهند خودخواهي ها، وارد عرصه هاي سياسي و اجتماعي شود.ايشان مسئوليت نخبگان سياسي- اجتماعي و شخصيت هاي مطرح را در حفظ و تقويت وحدت، سنگين برشمردند و افزودند: ملت پرنشاط ايران و نسل جوان پرشور انقلابي با حضور كامل در ميدان كار و تلاش، اين روزها در حال دستيابي به تجربيات و دستاوردهاي مهمي است كه تحسين انسان هاي باانصاف جهان را برانگيخته است و استمرار اين حركت پرثمر و پيروز نيازمند حفظ و تقويت وحدت در ابعاد گوناگون است.

؛افق دنياي اسلام نسبت به گذشته بسيار روشن و اميدبخش است
؛ به گزارش ايسنا حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه همچنين در ديدار جمعي از مسئولان نظام اسلامي و قشرهاي مختلف مردم، افق دنياي اسلام را نسبت به گذشته بسيار روشن، اميدبخش و پيشرفت امت اسلامي را واقعيتي انكارناپذير دانستند و تاكيد كردند: اين پيشرفت و آينده روشن، به كمك خداوند متعال روز به روز بيشتر خواهد شد و دنياي اسلام عزت و شكوه اسلامي را خواهد ديد.رهبر معظم انقلاب اسلامي ذخيره تقواي الهي را يكي از بركات ماه مبارك رمضان برشمردند و افزودند: امروز امت اسلامي بيش از هر زمان ديگر به اين اندوخته و ارتباط با ذات مقدس خداوند نيازمند است.

؛دشمنان اسلام و دنياطلبان به ضعف و شكست خود اذعان مي كنند
؛ حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري دوران سخت و غفلت و نااميدي مسلمانان در گذشته خاطرنشان كردند: با وجود فشارهاي سنگين سلطه گران و استعمارگران تازه نفس بر مسلمانان در آن دوران،اكنون به بركت بيداري امت اسلامي، افق آينده براي مسلمانان بيش از هر زمان ديگرتابناك تر است و دشمنان اسلام و دنياطلبان به ضعف و شكست خود اذعان مي كنند.

؛مسلمانان نيازمند يك جهاد بزرگ با ابعاد سياسي، فكري، علمي، اجتماعي و اخلاقي هستند
؛ايشان انكار اين واقعيات را، انكار واضحات و وعده هاي الهي خواندند و افزودند: اين مسائل خوش بيني افراطي نيست بلكه واقعياتي است كه مسلمانان براي ادامه آن ها نيازمند يك جهاد بزرگ با ابعاد سياسي، فكري ، علمي، اجتماعي و اخلاقي هستند وملت هاي مسلمان نيز به تدريج با ابعاد گوناگون اين جهاد آشنا شده اند و در آينده بيشتر آشنا خواهند شد.

؛آمريكايي ها در فلسطين، لبنان، عراق و افغانستان دچار بن بست شده اند
؛رهبر انقلاب اسلامي در تبيين پيشرفت امت اسلامي و ضعف و ناتواني مستكبران، به وضعيت امروز منطقه بسيار حساس خاورميانه اشاره و خاطرنشان كردند: رژيم ايالات متحده آمريكا كه پس از فروپاشي شوروي، خود را قدرت بلامنازع و كدخداي دهكده جهاني تصور مي كرد، اكنون در فلسطين، لبنان، عراق و افغانستان دچار بن بست و گره هاي ناگشودني شده است و خودشان هم در مورد به نتيجه رسيدن نقشه هايشان اظهار نااميدي و ياس مي كنند.حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به دست اندازي هاي اخير آمريكا به پاكستان، تاكيد كردند: آمريكايي ها در اين مسئله نيز ناكام خواهند ماند؛ زيرا مسلمانان بيدارند و روحيه ايستادگي در آنان وجود دارد و با حقوق اسلامي خود آشنا هستند.ايشان لازمه ادامه مسير پيشرفت و عزت مسلمانان را توجه بيشتر به پروردگار و استعانت از او دانستند و خاطرنشان كردند: ملت مسلمان ايران در مدت ٣٠ سال گذشته با توكل بر خداوند و با همت و تلاش خود، در مقابل قدرت هاي استكباري با قدرت ايستاده و روز به روز در حال پيشرفت است.رهبر انقلاب اسلامي افزودند: بايد با قدر دانستن هدايت ها و تفضلات الهي، اتحاد، اراده و همت خود را مستحكم تر واميد به آينده را بيشتر كنيم.در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور در سخناني ضمن تبريك عيد سعيد فطر، ماه رمضان را فرصتي مغتنم براي مسلمانان به ويژه ملت ايران دانست كه با روزه داري و انجام اعمال اين ماه ذخيره اي انبوه از تقوا براي خود اندوخته اند.رئيس جمهور با اشاره به بيداري و اميد روزافزون ملت ها و همچنين مشكلات بيش از پيش قدرت هاي شيطاني تاكيد كرد: بدون ترديد آينده متعلق به مستضعفان، صالحان و مظلومان است و وعده خداوند با ظهور حجت حق و استقرار عدالت و مهرباني در جهان، محقق خواهد شد.

؛حاشيه هاي عبادي، سياسي و اجتماعي نماز عيد فطر
؛بردبار- محمدي - ده ها خبرنگار و عكاس از رسانه هاي مختلف مراسم برگزاري نماز عيد سعيد فطر امسال را از جايگاه ويژه خبرنگاران كه جنب مكان اقامه نماز مسئولان كشوري و لشكري تعبيه شده بود پوشش خبري دادند.

" مقام معظم رهبري حدود ساعت ٤٥:٧ صبح از در جنوبي وارد مصلاي تهران شدند. اقامه نماز امسال كمي ديرتر از سال هاي قبل بود كه اين موضوع موجب شد افراد بيشتري به نماز برسند. تكبيرة الاحرام نماز حدود ساعت ١٥:٨ بسته شد و خطبه ها بلافاصله پس از اقامه نماز ساعت ٣٠:٨ آغاز شد.

" هنگام اقامه نماز عيد كه با چند بار تكرار عبارت الصلوة همراه است تقريبا تمام جايگاه ويژه مسئولان پر شده بود و كمتر مي شد جاي خالي پيدا كرد. دكتر حداد عادل تقريبا جزو مسئولاني بود كه همراه با كت و شلوار كرم رنگ و روشني كه به نشانه عيد بر تن داشت، ديرتر از بقيه وارد جايگاه نماز مسئولان شد.

" عكس العمل هاي برخي مسئولان هنگام ورود به جايگاه جالب به نظر مي رسيد، مثلا هنگام ورود محمد خاتمي، رئيس جمهور سابق، تعدادي از حاضران از جمله كروبي كه پيشتر آمده بود، از جاي برخاستند. كروبي وي را دعوت كرد كه پهلوي او بنشيند اما به دليل اين كه ٢،٣ صف فاصله داشت، خاتمي ترجيح داد كه همان جا بنشيند و سرانجام اين كروبي بود كه شايد براي پاره اي گپ و گفت ها و تبريك عيد پيش خاتمي رفت و در كنار او نشست.

" «جلوه هاي زيباي ايثار و برتري دادن ديگران بر خود» كه طبق سخنان مقام معظم رهبري در خطبه اول نماز عيد فطر يكي از مواهب ماه مبارك رمضان است، در حاشيه مراسم عيدفطر نيز به وضوح مشاهده مي شد. يكي از جلوه ها در پخش گسترده و عمومي صبحانه در حاشيه نماز به چشم مي آمد. بسياري از افراد خير خواه و گمنام حتي صاحبان رستوران ها در خيابان هاي اطراف مصلا مردم را ميهمان صبحانه كردند و جلوي برخي از اين رستوران ها صف طولاني تشكيل شده بود. مقام معظم رهبري در سخنان خود در خطبه اول، پخش افطاري از سوي افراد خير و گمنام و انداختن سفره هاي خارج از تعارفات ويژه ميهماني هاي خصوصي را يكي از جلو ه هاي ايثار و برتري دادن ديگران بر خود دانستند كه از مواهب فضاي معنوي ماه مبارك رمضان است.

" امسال نيز همچون سال هاي گذشته نماز عيد سعيد فطر با حضور ميليوني مردم برگزار شد. استقبال اقشار مختلف مومنان نمازگزار از نماز امسال باشكوه تر از سال هاي قبل بود. حضور ميليوني نمازگزاران ترافيك گسترده اي را بر خيابان هاي اطراف مصلاي تهران حاكم كرده بود. بسياري از خيابان ها از چند صد متر مانده به مصلا به روي خودروهاي شخصي بسته شده بود و تنها وسايل حمل و نقل عمومي و كساني كه مجوز تردد داشتند مي توانستند به مصلا نزديك شوند.

" حمل و نقل عمومي براي انتقال مردم از مناطق مختلف پايتخت به خوبي برنامه ريزي شده بود. در كنار مترو انواع اتوبوس، تاكسي و ون اغلب به صورت رايگان مردم را به پاركينگ هاي اطراف مصلا انتقال مي دادند و پس از پايان مراسم نيز اين امر را به عهده داشتند.

" تدابير حفاظتي دقيقي براي ورود به جايگاه ويژه مسئولان در نظر گرفته شده بود. مثلا اشياي همراه افراد عادي كه به اين جايگاه وارد مي شدند ٢ بار طي مسير در دستگاه چك قرار مي گرفت، ضمن اين كه ٢ بار نيز بازرسي بدني مي شدند.

"هيچ جايي براي خبرنگاران خانم در نظر گرفته نشده بود. مسئولان حراست هر قسمت مي گفتند كه فقط مي توانيم خبرنگاران مرد را به داخل راه بدهيم و در مورد ورود خانم ها چيزي به ما نگفته اند و هدف نماز است

" بسياري از سازمان ها اقدام به پخش بسته هاي صبحانه براي نمازگزاران مي كردند.

" بسته هاي فرهنگي-مذهبي نيز از سوي برخي سازمان ها در نظر گرفته شده بود.

" كميته امداد صندوق جمع آوري فطريه و زكات را در فواصل كوتاه و نزديك به هم در مسير گذاشته بود.

" برخي سازمان ها اقدام به چاپ قنوت نماز عيد فطر كرده بودند كه البته در برخي از آن ها، اشكال و اشتباه وجود داشت.

" بعد از خاتمه نماز دستفروش ها در خيابان شهيد بهشتي اقدام به فروش اجناس با قيمت نازل كردند.

" برخي شهروندان در مصلا بين نمازگزاران شيريني و گل پخش مي كردند.
 پنجشنبه 11 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن