تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812756524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كردان جعلي بودن مدرك دكتراي خود را تاييد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: كردان جعلي بودن مدرك دكتراي خود را تاييد كرد
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس: دانشگاه آزاد مدرك ليسانس و فوق ليسانس براي كردان صادر نكرده است
بهروز بيهقي- روز شنبه گذشته يعني ٣ روز پيش از آن كه علي عباسپور تهراني، رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گزارش نهايي خود را درباره مدرك دكتراي افتخاري علي كردان، وزير كشور از دانشگاه آكسفورد در جلسه اي غيرعلني به نمايندگان ارائه دهد، كردان خود در نامه اي به رئيس جمهور جعلي بودن مدرك دكترايش را تاييد كرد. وزير كشور در اين نامه كه از قضا روز سه شنبه گذشته چند ساعت پيش از جلسه غيرعلني مجلس در روزنامه ايران انتشار يافت، تصريح كرد: به محض اطلاع از جعلي بودن مدرك تحصيلي ام از فردي كه مدعي نمايندگي دانشگاه آكسفورد در تهران بود، شكايت كردم. كردان كه ١٥ مردادماه با تشكيك برخي نمايندگان در مدرك تحصيلي اش در جلسه راي اعتماد مواجه شد، در نامه خود آورده است: طي ٨ سال گذشته هرگز مسئله اي كه صحت مدرك ياد شده را مورد سوال قرار دهد، در ذهنم خطور نكرده بود و بنابراين همواره به صحت مدرك مذكور اعتقاد و اطمينان كامل داشتم. وي همچنين تاكيد كرد: طي دوره خدمت در صدا و سيما هيچ گونه وجهي از بابت مدرك دكتراي افتخاري دريافت نكردم. دكتر احمدي نژاد هم در هامش نامه كردان ارسال رونوشتي از اين نامه را به رئيس مجلس براي اطلاع نمايندگان و رونوشتي ديگر را با تاكيد بر تعقيب قضايي متخلفان به رئيس قوه قضاييه دستور داد. علي عباسپور نيز در جلسه غيرعلني مجلس پاي «فرد واسط» را به ميان كشيد و تصريح كرد: «فرد واسط كه به نحوي با انتشارات دانشگاه آكسفورد مرتبط بوده مدركي را كه اعتبار رسمي نداشته به عنوان دكتراي افتخاري به آقاي كردان تحويل داده است. رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات در عين حال صدور ٢ مدرك ليسانس و فوق ليسانس كردان را از سوي دانشگاه آزاد اسلامي رد و علت آن را پيگيري نكردن اين مدارك توسط كردان عنوان كرد. وي همچنين درجمع خبرنگاران اظهار كرد: فكر نمي كنم بحث استيضاح كردان در مجلس مطرح شود و مجلس و دولت بايد در مورد كردان تصميم گيري كنند. در واكنش به گزارش عباسپور، علي لاريجاني رئيس مجلس گفت: فكر مي كنم لازم بود مطلب از نظر نمايندگان روشن باشد كه چگونه بوده است و بعد بر اساس مصالح كشور تصميم گيري شود. در همين حال، فرهاد بشيري و نورا...حيدري دستنايي، ٢ عضو كميسيون آموزش و تحقيقات، جواد آرين منش و علي مطهري، ٢ عضو كميسيون فرهنگي و محمد مهدي شهرياري، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت و گو با خراسان به ارزيابي نامه كردان به رئيس جمهور و گزارش عباسپور پرداختند. بشيري و حيدري تقصير كردان را در جعلي بودن مدرك دكترايش رد كردند. حيدري در عين حال كردان را در مورد مدارك دانشگاه آزادش مرتكب قصور خواند. در ميان اين نمايندگان، تنها علي مطهري با تاكيد بر مراتب سه گانه مواجهه با كردان و از جمله بحث استيضاح، بقاي وزارت وي را با توجه به برگزار شدن انتخابات آينده رياست جمهوري توسط وزارت كشور موجب بي اعتمادي مردم دانست. هم زمان برخي پايگاه هاي اينترنتي با انتشار اخباري در مورد استيضاح يا استعفاي كردان از برخي جانشينان احتمالي وي نام بردند

رئيس جمهور نامه كردان را براي رئيس مجلس و رئيس قوه قضاييه ارسال كرد
ايسنا گزارش داد: روزنامه ايران، روزنامه رسمي دولت روز سه شنبه گذشته نامه كردان را به رئيس جمهور درباره چگونگي اخذ مدرك دكترا از آكسفورد منتشر كرد. متن اين نامه كه در اين روزنامه منتشر شده به اين شرح است: «رئيس جمهور اسلامي ايران گزارش وزير كشور در مورد پيگيري هاي صورت گرفته خود درباره مدرك تحصيلي اش را براي رئيس مجلس شوراي اسلامي و نيز رئيس قو ه قضاييه ارسال كرد. علي كردان روز شنبه در نامه اي خطاب به رئيس جمهور اعلام كرد كه به محض اطلاع از جعلي بودن مدرك تحصيلي اش، از فردي كه مدعي نمايندگي دانشگاه آكسفورد در تهران بوده شكايت كرده است.

دستور رئيس جمهور براي تعقيب قضايي متخلفان
احمدي نژاد در هامش اين نامه دستور داده كه نسخه اي از گزارش علي كردان براي اطلاع نمايندگان در اختيار رئيس مجلس قرار گيرد و رونوشتي از آن نيز با تاكيد بر تعقيب قضايي متخلفان و جلوگيري از تكرار سوءاستفاده براي رئيس قوه قضاييه ارسال شود. در اين نامه با بيان گزارشي از سير پيگيري اين پرونده، خطاب به رئيس جمهور آمده است: در جريان راي اعتماد نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي به اينجانب كه در فضايي آزاد و با اظهارنظرات موافق و مخالف و طرح موضوعات گوناگون همراه بود، موضوع دكتراي افتخاري بنده مطرح شد و مورد تشكيك قرار گرفت، مدركي كه ٨ سال پيش با ملاحظه سوابق مديريتي و تجارب اجرايي اينجانب و ارائه رساله به نام دانشگاه آكسفورد لندن به واسطه فردي كه از دانشگاه مذكور در امور زبان انگليسي در تهران دفتر نمايندگي تاسيس كرده بود، صادر شده است. كردان با تاكيد بر اين كه «در ٨سال گذشته هرگز مسئله اي كه صحت مدرك يادشده را مورد سوال قرار دهد در ذهنم خطور نكرده بود و لذا همواره به صحت مدرك مذكور اعتقاد و اطمينان كامل داشتم»، افزود: براساس همين باور و درحالي كه ضرورتي هم نداشت، در ايام راي اعتماد نسبت به ارائه آن اقدام كردم اما با طرح برخي نظرات ترديدآميز نسبت به مدرك يادشده، احساس كردم ضروري است تا در مورد اثبات صحت آن، مستندات هرچه بيشتري را ارائه كنم. در ادامه اين نامه آمده است: اين امر نه از جهت اهميت مدرك مذكور براي خود، بلكه از بابت رفع اتهام «جعل» بود كه در برخي اظهارات متوجه اينجانب شده بود. اتهامي كه براي حقير بسيار سنگين مي نمود لذا همان گونه كه حضرتعالي در جريان قرار داشتيد، نسبت به ارزيابي مجدد مسير اخذ مدرك اقدام كردم.

وكيل دادگستري كشور انگليس تاييديه صحت مدرك را براي اينجانب ارسال كرد
كردان با اشاره به پيگيري هاي خود در اين زمينه آورده است: در اين جهت از رابط ارائه كننده مدرك خواستم تا با مراجعه به دانشگاه يادشده، نسبت به اخذ مستندات تاييدكننده اقدام كند وي ضمن اطمينان دادن مجدد به اينجانب نسبت به صحت مدرك مذكور، موضوع را از طريق وكيل دادگستري كشور انگليس پيگيري و ضمن ارائه اختيارات قانوني وكيل مذكور، تاييديه وي مبني بر صحت مدرك را براي اينجانب ارسال كرد. وي افزود: تا اين مرحله اينجانب بيش از گذشته نسبت به صحت مدرك اطمينان پيدا كردم و موضوع را مجددا به استحضار شما رساندم. لكن از آن جا كه شخصا براي كسب اطمينان كامل و هميشگي، تاييديه مستقيم دانشگاه را لازم مي ديدم نماينده اي را به دانشگاه مذكور اعزام كردم تا نسبت به اخذ تاييديه اقدام كند. كردان با اعلام اين كه «با مراجعه نماينده اينجانب به يك باره و با ناباوري كامل با عدم تاييد دانشگاه مواجه شدم» تصريح كرد: لذا تلاش كردم تا چگونگي مسئله را از رابط مورد اشاره جويا شوم. لكن هرچه كوشيدم ايشان را نيافته و متوجه شدم كه وي تخلف كرده است.

عليه رابط ارائه كننده مدرك در دادسراي عمومي و انقلاب تهران شكايتي مطرح كردم
وزيركشور در ادامه خطاب به رئيس جمهور آورده است: براين اساس در نامه شماره ٨٧/١٢١٨٠/٢٠ مورخ ٢٤شهريور سال جاري در دادسراي عمومي و انقلاب تهران عليه مشاراليه شكايت كيفري كردم تا تحت تعقيب قضايي قرار گيرد و اكنون پرونده در جريان رسيدگي است.

از همه كساني كه زمينه روشن شدن موضوع را براي من فراهم كردند تشكر مي كنم
وي هم چنين در اين گزارش تاكيد كرده است: اينجانب بر خود فرض مي دانم از همه عزيزان و به ويژه جنابعالي كه انگيزه اين تحقيق و روشن شدن حقيقت را براي بنده فراهم آوريد صميمانه سپاسگزاري و بر اين موضوع تاكيد و تصريح كنم كه بررسي هاي به عمل آمده پس از اخذ راي اعتماد به روشني نشان مي دهد كه اينجانب طي دوره خدمت در صداوسيما و ... هيچ گونه وجهي از بابت مدرك دكتراي افتخاري دريافت نكرده ام. در پايان اين نامه آمده است: بديهي است اينجانب با قدرشناسي از حسن اعتماد رياست محترم جمهوري و مجلس شوراي اسلامي، با احساس آمادگي و انگيزه بيشتر، در خدمت اهداف بلندانقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خواهم بود و تمامي تلاش خود را در خدمت به كشور و مردم عزيز به كار خواهم بست.»

گزارش عباسپور درباره مدرك تحصيلي كردان در جلسه غيرعلني مجلس
همچنين، در جلسه غيرعلني روز سه شنبه گذشته مجلس شوراي اسلامي كه پس از پايان جلسه علني برگزار شد، دكتر علي عباسپور تهراني فرد رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، گزارش نهايي را در مورد مدرك كردان وزير كشور ارائه كرد. به گزارش مهر، علي عباسپور تهراني با تاكيد بر اين كه براي تهيه گزارش از مراجع مختلف از جمله وزارت علوم و دانشگاه آزاد استعلاماتي به عمل آمد تصريح كرد: در مصاحبه اي نيز با خود آقاي كردان اطلاعات لازم جمع آوري شد و گزارش آن در اختيار رئيس مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت و اينك خلاصه آن با توجه به اين كه نام برخي افراد در متن گزارش آمده است دراين جا بيان مي شود.

فرد رابط مدركي را كه اعتبار رسمي نداشته به كردان تحويل داده است
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات درمورد مدرك دكتراي افتخاري كردان اظهار داشت: بعد از بررسي ها مشخص شد درحدود سال ٧٦ فردي كه به نحوي با انتشارات دانشگاه آكسفورد مرتبط بوده و در ايران فعاليت داشته (اسم و مشخصات فرد موجود است) در تماس با آقاي كردان پيشنهاد داده تا در ازاي ارائه مقاله اي با واسطه به وي مدرك دكتراي افتخاري داده شود و آقاي كردان نيز مقاله خود را ارائه مي دهد و بعد از مدتي مدركي كه به امضاي ٣نفر از استادان دانشگاه آكسفورد رسيده براي ايشان ارسال مي شود. نماينده تهران يادآور مي شود: طبق نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مدرك دكتراي افتخاري كردان دال بر طي روند متعارف دانشگاهي نيست و مداركي از اين دست با امضاي رئيس دانشگاه اعتبار دارد و در نتيجه روشن شد فرد واسط مدركي را كه اعتبار رسمي نداشته به عنوان دكتراي افتخاري به آقاي كردان تحويل داده است.

سكوت درباره اظهارات رحيمي
به گزارش مهر، عباسپور درباره اظهارات پيشين وزيركشور و معاون پارلماني رئيس جمهور مبني بر مفقودشدن مدرك اصلي كردان در دانشگاه آكسفورد و پيداشدن آن در پي اعزام نماينده وزير كشور به اين دانشگاه هيچ توضيحي به نمايندگان نداد. رحيمي معاون رئيس جمهور كه به گفته عليرضا زاكاني نسخه ديگري از اين مدرك جعلي را در اختيار دارد، پس از واكنش هاي رسانه اي به جعلي بودن مدرك كردان در آستانه اخذ راي اعتماد از مجلس، رسما رسانه ها را به شكايت در اين زمينه و پيگيري مجدانه برخورد قضايي تهديه كرده بود.

دانشگاه آزاد مدركي در مقطع ليسانس و فوق ليسانس براي كردان صادر نكرده است
عباسپور در مورد مدرك فوق ليسانس و ليسانس كردان نيز خاطرنشان كرد: طبق نظر دانشگاه آزاداسلامي و اطلاعاتي كه خود آقاي كردان در اختيار ما قرار داد مشخص شد در آغاز تاسيس دانشگاه آزاداسلامي كه ورود به يك مقطع به مدرك مقطع پايين تر نياز نداشت، ايشان در واحد تهران جنوب تهران در دوره هاي ليسانس و فوق ليسانس به طور هم زمان واحدهايي را گذرانده است اما نه به طور كامل و در عين حال پس از تصميم مراجع قانوني ذي ربط براي اين گونه افراد و اعلام ترتيباتي كه براي كسب اين مدارك وجود داشته آقاي كردان مدرك خود را پيگيري نكرده و دانشگاه آزاد هم مدركي براي آقاي كردان صادر نكرده است.

لاريجاني: لازم بود مطلب از نظر نمايندگان روشن باشد و بعد براساس مصالح كشور تصميم گيري شود
به گزارش ايسنا، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از پايان قرائت گزارش عباسپور ضمن تشكر از او، اظهار داشت: براساس آن چه وظيفه هيئت رئيسه بود و سوگندي كه ما ياد كرده بوديم اين موضوع به دليل آن كه بعد از راي اعتماد مورد بحث واقع شد ما وظيفه ديديم كه اين مسئله روشن شود. لذا ماموريتي به دكتر عباسپور داديم تا آن را بررسي كند كه رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات هم رسيدگي كافي كردند و گزارشي ارائه دادند كه لب مطلب همان بود كه اكنون ارائه شد.

رئيس مجلس گفت: فكر مي كنم لازم بود براساس ميثاقي كه همه نسبت به اهداف انقلاب و شرايط كساني كه بايد كارگزار كشور باشند داريم، مطلب از نظر نمايندگان روشن باشد كه چگونه بوده است و بعد براساس مصالح كشور تصميم گيري شود.

عباسپور: هيئت رئيسه مجلس بايد درباره نحوه برخورد با موضوع كردان تصميم گيري كند
به گزارش مهر، رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس همچنين در جمع خبرنگاران گفت: تصميم گيري در مورد علي كردان وزير كشور به مجلس، هيئت رئيسه آن و دولت برمي گردد و آن ها بايد در اين باره اظهارنظر كنند.

علي عباسپور از قضاوت در مورد مقصر اصلي در مسئله جعلي بودن مدرك كردان امتناع كرد.

فكر نمي كنم بحث استيضاح مطرح شود
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه كردان تاكنون بر چه اساس در دانشگاه آزاد تدريس مي كرده، خاطر نشان كرد: ما طبق ماموريتي كه داشته ايم درباره اصالت مدرك ايشان بررسي كرده ايم اما درباره تدريس وي در دانشگاه آزاد با وجود نامه رسمي كه از سوي دانشگاه آزاد داشتيم اظهار نظر نكرديم و هم اكنون هم نمي خواهم در اين باره اظهار نظر كنم. عباسپور درباره احتمال استيضاح وزير كشور گفت: من به نمايندگي از نمايندگان نمي توانم حرف بزنم اما فكر نمي كنم بحث استيضاح مطرح شود.

موضع متفاوت چند نماينده درباره استيضاح كردان
در همين حال، فرهاد بشيري و نور الله حيدري دستنايي ٢ عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت و گو با خراسان تقصير كردان را در جعلي بودن مدرك دكترايش رد كردند. حيدري در عين حال كردان را در مورد مدارك دانشگاه آزادش مرتكب قصور خواند. به گفته حيدري به دليل در پايان كار قرائت شدن گزارش عباسپور، مجلس به صورت عمومي به آن واكنشي نشان نداد اما برخي نمايندگان كه به كردان راي اعتماد داده بودند خواستار آن شدند كه در جلسه اي حتي خارج از مجلس توضيحات كردان را در مورد گزارش عباسپور بشنوند. جواد آرين منش، نائب رئيس اول كميسيون فرهنگي نيز در گفت و گو با خراسان رسانه اي شدن بحث جعلي بودن مدرك كردان را به دليل هزينه هايي كه براي نظام دارد به مصلحت ندانست .وي همچون حيدري بحث استيضاح را پس از قرائت گزارش عباسپور رد و در عين حال اظهار كرد: برخي نمايندگان كه به آقاي كردان راي اعتماد داده بودند در اين باره دچار شبهه شدند. آرين منش در مورد تقصير كردان در جعلي بودن مدرك دكترايش اظهار نظري نكرد اما به ظرافت گفت: منطقي نيست كه دانشگاهي مانند دانشگاه آكسفورد با ارائه يك مقاله به كسي دكتراي افتخاري بدهد. محمدمهدي شهرياري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم در گفت وگو با خراسان موضعي مشابه مواضع حيدري و آرين منش اختيار كرد. اما علي مطهري، عضو كميسيون فرهنگيمجلس در گفت و گو با خراسان تصريح كرد: مسئله كاملا روشن است زيرا دانشگاه آكسفورد به اين راحتي به كسي مدرك دكتراي افتخاري نمي دهد. نظر شخصي من اين است كه براي جلوگيري از بدبيني مردم در انتخابات رياست جمهوري آينده كه توسط وزارت كشور برگزار مي شود، كردان بايد در وهله اول استعفا دهد. در غير اين صورت بايد توسط رئيس جمهور عزل والا توسط مجلس استيضاح شود.

علي مطهري: صلاحيت كردان براي وزارت زير سوال است
علي مطهري همچنين در گفت و گو با آفتاب گفت: از ٢ حال خارج نيست يا آقاي كردان نمي دانستند و فريب خورده اند و يا اين كه مي دانستند و دروغ گفته اند كه در هر ٢ صورت صلاحيت ايشان براي وزارت زير سوال است.

اميدواررضايي: از كردان بعيد بود فريب بخورد
به گزارش آفتاب، اميدواررضايي نماينده مسجد سليمان در مجلس هم با اشاره به نامه علي كردان به رئيس جمهور و اعتراف وي به جعلي بودن مدركش با اشاره به اين كه در مجلس نسبت راي با مدرك تاكنون تناسب جدي نداشته است گفت: فردي كه چنين مدركي را به آقاي كردان ارائه كرده نيز به نوعي فريب كاري كرده است.

اين نماينده مجلس با بيان اين كه از فردي مثل كردان بعيد بود كه فريب چنين فردي را بخورد ادامه داد: در هر صورت يك صدمه و ضايعه بزرگي به دولت، مجلس و شخص كردان وارد شده كه بايد به نحوي ترميم شود.

شرايط مجلس، شرايط استيضاح نيست
رضايي پيشنهاد داد: بهتر است در يك جلسه غيرعلني پس از قرائت اين گزارش، آقاي كردان جواب دهد تا بتوانيم يك قضاوت درستي داشته باشيم. رضايي درباره احتمال استيضاح وزير كشور در مجلس هشتم عنوان كرد: امروز شرايط مجلس، شرايط استيضاح نيست زيرا در كل يك سال ديگر تا پايان كار دولت باقي مانده و اكثريت مجلس به همين دليل به دنبال اين نيستند كه مشكلي براي دولت درست كنند كه كار آن دچار خدشه شود.

كياسري: اعلام صريح كردان درباره مدركش نشان صداقت وزير كشور است

افزون بر اين، به گزارش ايرنا،سيدحسن شجاعي كياسري نيز در گفت و گو با ايرنا، جعل مدرك تحصيلي وزير كشور را تخلف از سوي نمايندگي دانشگاه آكسفورد در تهران عنوان كرد و افزود: اين نخستين بار نيست كه چنين نيرنگ بازي هايي مي شود و با حيثيت علم و طالبان علم بازي مي شود. عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس تاكيد كرد: لازم است به طور جدي وضعيت نمايندگي مراكز آموزش عالي خارجي در كشور نظام مند و حائز مجوزهاي قانوني شود. اين نماينده مجلس، پي گيري كردان در تاييد مدرك تحصيلي ارائه شده از سوي دانشگاه آكسفورد و نيز اعلام صريح وي مبني بر جعلي بودن اين مدرك را نشان صداقت وزير كشور دانست و خواستار قدرداني از اين ميزان صداقت و حق گويي شد.

عصر ايران: برخي نمايندگان به كردان پيشنهاد كرده اند استعفا دهد
هم زمان پايگاه اينترنتي عصر ايران در اين باره گزارش داد: درپي اعتراف علي كردان به جعلي بودن مدرك دكتراي افتخاري اش از دانشگاه آكسفورد، بحث استعفاي او، در ميان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بسيار داغ بود.

درحالي كه اغلب مجلسيان بر اين باورند كه در شرايط كنوني، طرح استيضاح وزير كشور چندان مناسب نيست ولي تعدادي از آن ها به كردان پيشنهاد داده اند، راسا اقدام به استعفا كند زيرا اين اقدام هزينه هاي كمتري به دنبال خواهد داشت.

ادعاي ٢ سايت اينترنتي درباره جانشين كردان

در اين حال، برخي نمايندگان مجلس به نقل از منابع نزديك به دولت از سردار اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده كل ناجا، به عنوان سرپرست وزارت كشور ياد مي كنند. ولي هنوز منابع رسمي در رياست جمهوري در اين باره، توضيحي نداده اند. برخي نمايندگان هم نسبت به اين امر انتقاد داشتند كه طبق قانون بخشداران و فرمانداران بايد ليسانس باشند و لذا چگونه مي توان پذيرفت كه وزير كشور كه رئيس همه آن هاست، داراي مدرك فوق ديپلم باشد؟ همچنين به گزارش پايگاه اينترنتي جهان، چند روزي است كه برخي خبرگزاري ها خبر تغيير قائم مقام و معاونت سياسي كردان را منتشر و سپس تكذيب كردند. در اين خبرها آمده بود كه دانشجو، استاندار تهران قرار است در اين سمت قرار بگيرد. اما برخي خبرهاي شنيده حكايت از آن دارد كه باوجود اصرار كردان به دانشجو وي از اين موضوع سرباز زده است و برخي دليل آن را توصيه رئيس جمهور به دانشجو عنوان مي كنند. اين سايت مدعي شد: با اين اوصاف به نظر مي رسد بهار وزارت جناب كردان به سمت خزان مي رود و وي بايد ساختمان فاطمي را ترك كند و به ديگري بسپارد و حتي از طريق برخي منابع غيررسمي شنيده شد كه استعفاي كردان نيز تقديم رئيس جمهور شده است؛ ضمن اين كه با شرايط به وجود آمده گفته مي شود كه لاريجاني هم حمايت خود را از وي برداشته است.

اما اين كه چه كسي جايگزين وي در اين مسئوليت شود هنوز معلوم نيست با اين حال با اتفاقات اخير بسياري ذهن ها براي فرد جايگزين به سمت جناب استاندار مي رود. كامران دانشجو كه حتي گفته مي شود فرد جايگزين وي براي استانداري تهران نيز مشخص شده است.
 پنجشنبه 11 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن