تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816741311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان خصوصي سازي شركت هاي اصل 44 را در بورس بدرقه نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: سازمان خصوصي سازي شركت هاي اصل 44 را در بورس بدرقه نمي كند


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: به رغم استقبال از سهام شركت هاي مشمول اصل 44، به محض ورود به بورس، اين شركت ها از حمايت سازمان خصوصي سازي خارج شده و قيمت سهام اين شركت ها دستخوش تغييرات شديد مي شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، از سال 85 تمركز بورس بر پذيرش شركت هاي صدر اصل 44 بوده و در اين مدت بسياري از شركت هاي صدر اصل 44 با سرمايه هاي بسيار زياد در بورس پذيرفته شده و حجم عمده از معاملات بورسي را به خود اختصاص داده اند به طوري كه طي سال هاي 86 و 87 سهام هفت شركت دولتي از سوي سازمان خصوصي سازي در راستاي اصل 44 و هشت شركت ازسوي سهامداران عمده در بازار سرمايه ايران عرضه شد.
ملي صنايع مس، فولاد مباركه، آلومينيوم ايران، سيمان دشتستان، فولاد خوزستان مينا، مالي و اعتباري سينا، فولاد خراسان، سيمان سفيد ني ريز، مديريت سرمايه گذاري اميد، پتروشيمي فن آوران، كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، پالايشگاه نفت اصفهان، سيمان كردستان و مخابرات ايران از شركت هايي هستند كه طي دو سال سهامشان در بورس عرضه شد.
اما با بررسي وضعيت بازدهي سهام شركت هاي اصل 44 حاضر در بورس مشخص مي شود كه اين شركت هاي تازه وارد ضمن اثرگذاري در ابعاد مختلف اقتصاد، با بازدهي مطلوبي كه داشته اند در كسب اعتماد سرمايه گذاران خرد و كلان نقش بسزايي ايفا كرده اند.
با پذيرش و عرضه سهام شركت مشمول صدر اصل 44 در بورس، بسياري از سهامداران حقيقي و حقوقي ضمن رو به رو شدن با گزينه هاي جديد خريد و فروش از محل سرمايه گذاري ميان مدت و بلند مدت، سود قابل توجهي را شناسايي و به دست آورده اند و از سرمايه گذاري در سهام اين شركت هاي بزرگ رضايت خاطر داشته اند.
در اين راستا اكبر زرگاني نژاد كارشناس بازار سرمايه در پاسخ به اين سوال ايسكانيوز كه چرا شركت هاي اصل 44 به محض ورود به بورس با استقبال سرمايه گذاران رو به رو مي شوند، گفت: همواره عرضه هاي اوليه سهام اين شركت ها در بورس موفقيت آميز بوده و تجربه هاي خوبي را نصيب سرمايه گذاران كرده است.
وي اضافه كرد: سهام اين شركت ها بازدهي خوبي را نشان داده اند و قيمت اوليه آن ها بازدهي خوبي را پيدا كرده و سرمايه گذاران را منتفع ساخته است.
زرگاني نژاد يادآور شد: بايد توجه داشت كه هر چند اين گروه از ورود شركت هاي اصل 44 به بورس استقبال مي كنند ولي وفاداري آن ها به اين نوع سهام پايين بوده و به محض اينكه سود خود را از خريد سهم ببرند اقدام به فروش آن مي كنند.
با اين حال از زمان ورود سهام شركت هاي مشمول اصل، سهامداران متوجه حمايت دولت از اين سهام و اطمينان از رشد قيمت سهام اين شركت ها شدند و با استقبال از آن به ديگر سهام موجود در بورس بي توجه شدند، اما اين شركت ها اگرچه پس از كشف قيمت و ورود به بورس در يك دروه زماني با رشد قيمت رو به رو شده اند اما تجربه نشان داده پس از واگذاري با كم شدن حمايت سازمان خصوصي سازي از يك سو و وابستگي قيمت محصولات اكثر شركت هاي واگذار شده به قيمت هاي جهاني همچنين كاهش قيمت جهاني محصولات اين شركت ها اقبال از اين دسته از سهام روي برگردانده و بازار منتظر ورود سهم جديد دولتي به بورس و استقبال آن است.
با اين شرايط به نظر مي رسد سازمان خصوصي سازي به جاي اينكه به فكر عرضه هاي بيشتر باشد نظارت خود را بر روي سهام شركت هاي واگذار شده داشته باشد تا قيمت سهام اين شركت ها دستخوش تغييرات شديد نشود./05 /144/125
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن