تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820635127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دلبسته مولاي خراساني خويشم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دلبسته مولاي خراساني خويشم
تعدادي از فعالين تشكل‌هاي دانشجويي، نخبگان علمي و نفرات برتر كنكور امسال افطاري را ميهمان رهبر معظم انقلاب بودند.

به گزارشرجانيوز به نقل ازفارس، تعدادي از اعضاي تشكل‌هاي دانشجويي سراسر كشور، دانشجويان برگزيده علمي، نفرات برتر آزمون سراسري سال 86 و فعالين فرهنگي يكشنبه شب در محضر رهبر فرزانه انقلاب به ارائه ديدگاه‌هاي خود پرداختند و پس از آن از سخنان پرمغز ايشان بهره‌ بردند و در پايان پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت رهبر معظم، افطاري را ميهمان ايشان بودند.
ديدار دانشجويان كه رهبر گرانقدر انقلاب از آنان به عنوان فرزندان آينده‌ساز آرماني خويش نام بردند، حاشيه‌هايي زيبا داشت كه در پي مي‌آيد:

* دانشجويان از ساعت 14:30 در حسينيه امام خميني(ره) حضور داشتند و پيش از موعد مقرر، يعني ساعت 16 كه قرار بود مراسم با حضور مقام معظم رهبري آغاز شود، شعري را در دو گروه دانشجويان دختر و دانشجويان پسر تمرين و همخواني مي‌كردند تا در محضر ولي امر مسلمين بخوانند؛ شعر دانشجويان دختر اين بود: "ما وارثان خون حسينيم، فرزند پاك پير خمينيم"، "دست خدا بر سر ماست الله اكبر، خامنه‌اي رهبر ماست الله اكبر"، "دانشجو بيدار است، از ذلت بيزار است" و دانشجويان پسر نيز مي‌خواندند: "تسليم و سازش معنا ندارد، فرزند حيدر پروا ندارد"، "ما با شهادت زنده‌ايم الله اكبر، تا زنده‌ايم رزمنده‌ايم الله اكبر"، "دانشجو بيدار است، از ذلت بيزار است".

* با نزديك شدن زمان به ساعت 16، دانشجويان با عطش بيشتري منتظر ورود رهبر معظم انقلاب بودند و شعار "اي پسر فاطمه، منتظر تو هستيم" براي ورود مقام معظم رهبري لحظه‌شماري مي‌كردند.

* در اين جلسه دانشجويان اصولگرا و اصلاح‌طلب حضور داشتند.

* تعداد دانشجويان حاضر در اين مراسم به حدي بود كه علاوه بر پر شدن كامل حسينيه امام خميني(ره)، تعداد زيادي از دانشجويان، در طول برگزاري اين ديدار، سرپا ايستاده بودند.

* رأس ساعت 16، رهبر فرزانه انقلاب با چهره‌اي بشاش وارد حسينيه شدند، ناگهان شعارها در فضاي حسينيه امام خميني (ره) طنين‌افكن شد: «ما همه سرباز توايم خامنه‌اي، گوش به فرمان توايم خامنه‌اي»، «صل علي محمد، بوي خميني آمد»، «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند» و ...

*پس از قرائت آياتي از كلام‌الله قرآن مجيد، محسن منصوري دبيركل سابق اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، به عنوان مجري اين مراسم پشت تريبون قرار گرفت و با اجازه گرفتن از مقام معظم رهبري، اسامي نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي و برخي از نخبگان علمي را براي قرار گرفتن در پشت تريبون و بيان نقطه‌نظراتشان دعوت و تأكيد كرد كه براي ضايع نشدن حق ديگران، مدت زمان در نظر گرفته شده براي هر فرد، 5 دقيقه است.

* محمدصالح مفتاح نماينده جنبش عدالتخواه دانشجويي از دانشگاه امام صادق (ع)، اولين فردي بود كه پشت تريبون قرار گرفت و ضمن انتقاد از تشكل‌هاي دانشجويي به دليل كم‌توجهي به مشكلات مردم از قبيل تورم و فقر و ...، گفت: اين نگراني وجود دارد كه عده‌اي به بهانه نقد دولت نهم درصدد آن باشند كه گفتمان عدالت‌خواهي را به كنار برانند و گفتمان ديگري را جايگزين آن سازند.

* نماينده جنبش عدالت‌خواه همچنين با انتقاد از عدم مبارزه جدي با مفاسد اقتصادي از سوي قواي سه گانه و بويژه دستگاه قضايي كشور، گفت: اميدواريم انتخاب رئيس جديد براي قوه قضائيه اين مشكل را حل كرده و مبارزه با مفاسد اقتصادي به صورت جدي‌تري دنبال شود.

* جمال ارغوان هادي رتبه برتر المپياد مكانيك از دانشگاه صنعتي شريف، دومين فردي بود كه پشت تريبون قرار گرفت و به بيان نكاتي در خصوص پروژه حركت علمي پرداخت.

* محسن دهنوي نماينده بسيج دانشجويي نيز با بيان اينكه در آستانه شكل‌گيري نسل جديد انقلاب هستيم، خطاب به مقام معظم رهبري گفت: احساس مي‌كنيم حضرتعالي براي نسل چهارم انقلاب مأموريت ويژه‌اي در نظر گرفته‌ايد كه از شما مي‌خواهيم آن را براي ما تبيين بفرمائيد تا راهگشاي ما باشد.
دهنوي همچنين از مقام معظم رهبري درخواست كرد تا الزامات حركت به سمت جامعه پيشرفته مبتني بر عدالت را براي دانشجويان تشريح كند.

* مقام معظم رهبري نيز در ابتداي سخنان خود به درخواست‌هاي نماينده بسيج دانشجويي پاسخ داده و فرمودند: اين گفته كه نسل جديدي از انقلاب در حال بروز است، كاملاً صحيح است، البته اين اولين نسلي نيست كه در انقلاب به وجود مي‌آيد.

* رهبر معظم انقلاب در پاسخ به اين قسمت از اظهارات نماينده بسيج دانشجويي كه از ايشان مأموريت‌هاي نسل جديد انقلاب را جويا شده بود، فرمودند: اين سؤال، سؤال خوبي است، اما ابهام نيست و پاسخ ‌آن معلوم است. بايد كشور را به جايگاهي برسانيد كه جامعه اسلامي به معناي واقعي آن تشكيل شود.

* محسن دهنوي نماينده بسيج دانشجويي پس از پايان سخنان خود با اشاره به اينكه اولين باري است كه به عنوان نماينده بسيج دانشجويي در خدمت مقام معظم رهبري سخن مي‌گويد، خطاب به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: از حضرتعالي مي‌خواهم تا چفيه خود را به عنوان تبرك به من بدهيد تا ديگران هم خيالشان راحت شود كه ديگر در جلسه امروز چفيه‌اي در كار نيست.

* مقام معظم رهبري در پاسخ به درخواست نماينده بسيج دانشجويي، چفيه خود را به وي اهدا كردند.

* پس از محسن دهنوي، مرتضي محمودي نماينده اتحاديه‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد پشت تريبون قرار گرفت و گفت: انتقادات بايد بر پايه علم، انصاف و كار كارشناسي باشد و مردم را از نظام مأيوس نكند.

* محمودي همچنين با بيان اينكه پيشنهاد جديدي براي انتخابات رياست جمهوري دارد، خواستار دو مرحله‌اي شدن اين انتخابات شد و گفت: در كشورهاي پيشرفته دنيا وضعيت به اينگونه است و از نظر مردم و نخبگان به صورت جداگانه استفاده مي‌شود.

* اما زهرا سلطاني نماينده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، دانشجوي خبرساز ديدار دانشجويان با مقام معظم رهبري بود كه انتقادات خود را به برخي دستگاه‌ها با صراحت بيشتري مطرح كرد.
سلطاني در ابتداي سخنان خود، استقامت بر گفتمان راستين امام(ره) را تضمين كننده سخنان مقام معظم رهبري مبني بر پيشرفت و عدالت، دانست و در ادامه نسبت به تحريف افكار امام(ره) از سوي عده‌اي به شدت انتقاد كرد و گفت: برخي كه قبلاً امام(ره) را متحجر و يا تندرو مي‌خواندند، امروز مدعي انحصاري خط امام شده‌اند.
نماينده انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در ادامه اظهار داشت: دولت نهم با بكارگيري شعارهاي اصيل و گفتمان اما به سمت اهداف انقلاب در حركت است و بايد اين فرصت تاريخي براي كشور، مغتنم شمرده شود.
سلطاني همچنين نسبت به تشكيل ائتلافي از سوي برخي گروه‌ها بر عليه دولت اعلام خطر كرد و در ادامه با اشاره به موضوع مدرك تحصيلي وزير كشور، گفت: در جمهوري اسلامي هيچ كس فراتر از قانون نيست اما در عين ناباوري شاهد آن هستيم كه فردي در صدر وزارت كشور قرار گرفته است كه مدرك تحصيلي او با شائبه‌هايي مواجه است و در اين ميان، نه مجلس از وي توضيح مي‌خواهد و نه وزير كشور خود را پاسخگو مي‌داند.

* سخنان نماينده اتحاديه‌ انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در خصوص وزير كشور با تكبير دانشجويان حاضر در حسينيه همراه شد و مقام معظم رهبري نيز در قبال اين ابراز احساسات دانشجويان، لبخند مي‌زدند.

* سطاني همچنين به انتقاد از مديريت دانشگاه آزاد پرداخت و گفت: با وجود اينكه تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد صورت گرفته و در آن به تخلفاتي اشاره شده است، اما هيچ شفاف‌سازي و برخورد قانوني صورت نمي‌گيرد. در خواست ما اين است كه اگر نمايندگان مجلس دروغ گفته و تشويش اذهان كرده‌اند با آن‌ها برخورد شود و در غير اينصورت مشخص شود كه چرا با اين تخلفات مديريت دانشگاه آزاد برخوردي نمي‌شود.
وي همچنين با انتقاد از وزير علوم گفت: روزي مصطفي معين وزير علوم دولت سابق در نامه‌اي به خاتمي خواستار برخورد امنيتي قضائي با اعضاي اتحاديه انجمن‌ هاي اسلامي دانشجويان مستقل شد و امروز نيز وزير علوم فعلي در قبال ضرب و شتم اعضاي انجمن‌‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در حاشيه نشست قانوني اين اتحاديه در دانشگاه تهران سكوت مي‌كند كه اين جاي تأسف است.
اما نماينده مستقل‌‌ها در ادامه به بيان انتقاداتي در خصوص عملكرد صدا و سيما پرداخت و اظهار داشت:‌ عملكرد رسانه ملي در برخي حوزه‌هاي مهم همچون فيلم و سريال و ... مطلوب نبوده و در برخي موارد، ضد فرهنگي و ضد ديني است و ما بخشي از مشكلات صدا و سيما را متوجه مديريت آن مي‌دانيم.
سلطاني در ادامه گفت: متأسفانه برخي از آنجا كه مدير صدا و سيما از سوي جنابعالي منصوب مي‌‌شود، اينگونه عنوان مي‌كنند كه انتقاد به صدا و سيما تقابل با رهبري است.

*نماينده مستقل‌ها پس از پايان سخنان خود، از رهبر انقلاب درخواست چفيه كرد كه مقام معظم رهبري در جواب فرمود: "چفيه را كه گرفتند!"

* مقام معظم رهبري در ميان سخنان خود با اشاره به صحبت‌هاي سلطاني نماينده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل، فرمودند: يكي از دوستان، صحبت‌هاي صريحي كردند كه اين بسيار خوب است و انتقاداتي را مطرح كردند كه برخي از آن‌ها شايد وارد و برخي شايد ناوارد باشد و من در اين مورد قضاوتي نمي‌كنم، اما همين كه دانشجو با صراحت صحبت مي‌كند و دچار سياسي‌كاري نمي‌شود، خوب است.

* ايشان افزودند: دانشجو نبايد محافظه‌كار بوده و با ملاحظه‌كاري صحبت كند بلكه بايد به همين شكل، صريح حرف بزند؛ البته بايد در كنار صراحت بيان، صداقت نيت و سرعت در پذيرش خطا نيز وجود داشته باشد.

* رهبر معظم انقلاب در خصوص انتقاد به صدا و سيما فرمودند:‌ تعيين رئيس اين سازمان از جانب رهبري، دليلي براي انتقاد نكردن از صدا و سيما نيست، زيرا اداره رسانه ملي به عهده رئيس سازمان صدا و سيما است.

* ايشان افزودند: نبايد گفت كه چون رئيس صدا و سيما از سوي رهبري تعيين مي‌شود، نبايد به آن انتقادي كرد چرا كه در اين صورت به خيلي چيزها نمي‌توان انتقاد كرد زيرا رئيس جمهور هم پس از رأي مردم از سوي رهبري تنفيذ مي‌شود.

* حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطر نشان كردند: من از منابع مختلف، گزارشهاي زيادي درباره صدا و سيما دريافت مي‌كنم و اشكالات و اعتراض‌هاي خود را هم بيان كرده‌ام و در مقابل نيز مسئولان صدا و سيما ضرورت‌ها و پاسخ‌هايي دارند كه برخي از آنها درست و برخي هم نادرست است.

* در بخش ديگري از اين مراسم، پس از نماينده مستقل‌ها، علي جوادي دبيركل اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان پشت تريبون قرار گرفت و او نيز به تحريف راه و خط امام خميني(ره) از سوي برخي، به شدت اعتراض كرد و گفت:‌ كج‌انديشان قصد دارند امام ديگري را معرفي كنند.

* جوادي سخنان خود را با اين بيت به پايان رساند: "هر چند امين بسته دنيا نيم اما، دلبسته مولاي خراساني خويشم" كه بر گرفته از اين شعر از مقام معظم رهبري بود كه مي‌فرمايد: "هر چند امين بسته دنيا نيم اما، دلبسته ياران خراساني خويشم".

* پس از جوادي، مهدي عباسي‌مهر دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت نيز ضمن بيان برخي انتقادات نسبت به عملكرد صدا و سيما، به تحريف افكار امام از سوي عده‌اي براي منافع گروهي‌شان اعتراض كرد.

* نماينده دفتر تحكيم وحدت ادامه داد:‌ دفتر تحكيم وحدت اين افتخار را دارد كه خود را رهرو راه پربهجت امام(ره) و خلف بر حق ايشان معرفي كند.

* پس از عباسي‌مهر، محمدمهدي كشاورزيان نماينده دانشجويان شركت كننده در اردوهاي جهادي پشت تريبون قرار گرفت و به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداخت.

* پس از پايان دانشجوياني كه براي بيان سخن ثبت‌نام كرده بودند، تعدادي از دانشجويان از بين جمعيت خواهان بيان سخن شدند كه با موافقت مقام معظم رهبري، رستمي دبير واحد سياسي سازمان اسلامي دانشجويان ايران به بيان نقطه‌نظرات خود پرداخت.

* با پايان يافتن سخنان نماينده سادا، تعدادي ديگر از دانشجويان از ميان جمعيت خواهان ايراد سخن بودند كه دانشجويان حاضر در حسينيه خواستار صرف‌نظر كردن آن‌ها شدند و مقام معظم رهبري نيز خطاب به يكي از اين دانشجويان كه ايستاده بود، گفتند: دوست دارم سخنان شما را بشنوم ولي اين رشته سر دراز دارد. شما پشت سرتان را نمي‌بينيد كه چند نفر دست بلند كرده‌اند.

*اكثر دانشجويان پس از اتمام سخنراني خواستار عرض ادبي در محضر مقام معظم رهبري مي‌شدند كه محافظين با اين امر مخالفت مي‌كردند اما با موافقت‌ رهبري، موفق به اين امر شدند.

* مقام معظم رهبري در ابتداي سخنان خود سخنان نماينده‌هاي دانشجويان را پرمغز و مفيد توصيف كردند.

* در اين جلسه محمد مهدي زاهدي وزير علوم، كامران باقري لنكراني وزير بهداشت، محمد محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبر در دانشگاهها، صادق واعظ‌‌ زاده معاون علمي رئيس جمهور، محمدباقر خرمشاد معاون فرهنگي وزير علوم، حسين شفيعي معاون سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و... حضور داشتند.

* عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد يكي از غائبان ديدار امروز بود.

* در پايان اين ديدار نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اقامه شد و سپس دانشجويان روزه خود را همراه با رهبر معظم انقلاب اسلامي افطار كردند

نظرات كاربران:
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن