تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803906686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار در مورد همه گیری آنفلوآنزای خوکی در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: رئيس مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت بهداشت گفت: همه گيري بيماري آنفلوانزاي خوكي قطعاً در ايران رخ ميدهد، ديرترين زماني كه بايد منتظر آن باشيم پاييز است، اين بيماري طي 2 سال حداقل 10 ميليون نفر را در ايران مبتلا ميكند و حداقل 105 هزار قرباني ميگيرد.

به گزارش سلامتيران، محمد مهدي گويا امروز در همايش آنفلونزاي خوكي در انستيتو پاستور ايران اظهار داشت: آنفلوانزاي معمولي در هنگام همه گيري 5 تا 15 درصد جامعه را درگير ميكند در حالي كه آنفلونزاي خوكي هنگام پاندمي 22 تا 33 درصد جامعه را درگير خواهد كرد.

وي افزود: تب بالا به مدت طولاني بيش از 3 روز به ويژه اگر همراه حال بد عمومي باشد، تنگي نفس، درد يا احساس فشار در قفسه سينه يا شكم، سرگيجه ناگهاني و استفراغ شديد يا مداوم و بهبود علائم آنفلونزا در ابتدا و عود ناگهاني تب و سرفه شديد از مهمترين علائم آنفلوانزاي خوكي محسوب ميشود.

گويا تصريح كرد: تغيير رنگ كبود يا خاكستري پوست، عدم توان نوشيدن مايعات به ميزان كافي، اختلال سطح هوشياري به طوري كه كودك به سختي از خواب بيدار شود نيز از مهمترين علائم اين عارضه در كودكان است.

وي درباره تفاوت آنفلونزاي انساني و آنفلونزاي خوكي بيان داشت: آنفلونزاي اصلي انساني معمولاً وسط زمستان روي ميدهد و جمعيت خاصي از قبيل افراد مسن را در معرض خطر بيشتر قرار ميدهد در حالي كه آنفلوانزاي خوكي فصل خاصي براي گسترش ندارد و متأسفانه جوانان گروههاي خطر اين بيماري محسوب ميشوند.

وي با اشاره به برنامه وزارت بهداشت در زمان همه گيري آنفلوانزاي خوكي گفت: در زمان همه گيري 98 درصد بيماران خدمات بهداشتي و درماني را خارج از بيمارستان دريافت خواهند كرد و تنها يك تا 2 درصد بيماران نياز به بستري دارند.

گويا اضافه كرد: 10 تا 30 درصد افرادي كه بستري ميشوند ممكن است نياز به icu داشته باشند و پيش بيني ميشود يك تا 2 درصد افراد مبتلا به اين بيماري فوت كنند.

وي خاطر نشان كرد: زمان همه گيري آنفلونزاي خوكي در كشور غير قابل پيش بيني است و نميتوان منتظر زمستان بود اما ديرترين زمان همه گيري آنفلونزاي خوكي در كشور فصل پاييز است.

وي با اشاره به موجهاي مختلف آنفلونزاي خوكي يادآور شد: ايران حداقل دو سال گرفتار همه گيري آنفلونزاي خوكي خواهد بود و هر موج اين عارضه 6 تا 8 هفته به طول مي انجامد و سپس فروكش مينمايد و دوباره موج جديدي با فواصل 2 تا 3 ماه دوباره آغاز ميشود كه بايد در نظر داشت شدت بيماري در موجهاي بعدي افزايش خواهند يافت.

گويا افزود: در بين كشورهاي آسيايي، تايلند و ژاپن در رأس بيشترين آمار آنفلوانزاي خوكي قرار دارند و متأسفانه در كشور تايلند اين عارضه بيشتر در مكانهاي توريستي ديده ميشود كه مسافران ايراني نيز به آنجا مسافرت ميكنند.

گويا درباره آخرين ارتباط آنفلوانزاي خوكي در دنيا گفت: در آمريكا 37 هزار مورد بيماري و در مكزيك 10هزار و 200 مورد آنفلونزاي خوكي گزارش شده است كه به ترتيب 211 و 119 مورد مرگ از اين كشورها گزارش شده است.

وي افزود: در منطقه مديترانه شرقي كه ايران نيز جزء آن است، عربستان با 114 مورد بيماري رتبه اول را دارد و مصر با 78 مورد، لبنان با 49 مورد، كويت با 35 مورد، بحرين با 15 مورد و امارات با 8 مورد آنفلوانزاي خوكي رتبه هاي بعدي را دارند كه از بين تمام موارد گزارش شده هيچ مورد مرگي گزارش نشده است.

رئيس مركز مديريت بيماريهاي واگير وزارت بهداشت خاطر نشان كرد: در حال حاضر در فاز 6 و آخر همه گيري آنفلونزاي خوكي در دنيا قرار داريم كه در اين فاز انتقال پايدار انسان به انسان به صورت مداوم و افزايش وجود دارد كه عمليات مهار ديگر فايده اي ندارد. در اين فاز نظام سلامت كشور برنامه اي دارد كه طي آن موارد ابتلا را كاهش دهد و سپس موارد شديد، موارد بستري، موارد نياز به خدمات ويژه و در نهايت مرگ و مير را كم كند.

گويا خاطر نشان كرد: بر اساس پيش بينيها در ايران طي دو سال آينده حدود10ميليون و 500 هزار نفر تا 24 ميليون و 500 هزار نفر به اين عارضه مبتلا مي شوند. 525 هزار نفر تا يك ميليون و 225 هزار نفر موارد بستري خواهيم داشت و همچنين 105 هزار تا 245 هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.

وي با اشاره به استراتژيهاي وزارت بهداشت گفت: برنامه ريزي و آمادگي، حفظ و نگهداري سرويسهاي ضروري جامعه، تقويت نظام مراقبت، تأمين داروهاي مورد نياز كه خوشبختانه در حال حاضر به اندازه كافي وجود دارد، ظرفيت سازي توليد واكسن آنفلوانزا و ذخيره سازي آن، افزايش ظرفيت تخت بيمارستاني و مراقبتهاي ويژه، تأمين وسايل حفاظت فردي و تأمين و تخصيص منابع مورد نياز براي مقابله با اين بيماري كه موافقتهاي اوليه آن انجام شده است از مهمترين استراتژيهاي وزارت بهداشت است.

وي خاطر نشان كرد: رعايت آداب تنفسي كه فرد در هنگام سرفه يا عطسه با دستمال جلوي دهان خود را بگيرد و همچنين شست و شوي مرتب دست و صورت و در نهايت رعايت فاصله با افراد مشكوك از 2 متري از مهمترين راههاي پيشگيري از اين بيماري است






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن