تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815313884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصيه هاي مفيد براي خانمهاي شاغل !


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: استرس و اضطراب در محيط کار به يک خطر شغلي براي سلامتي افراد در سراسرجهان تبديل شده است . پژوهشها نشان داده است که کارمندان در مدت کوتاهي ميتوانند در مقابل فرسايش ناشي از استرسهاي کاري تاب بياورند . فرهنگ سرعت ،اسايش و لذات آني هم ما را به سوي واکنشهاي استرس زا مي کشاند .

ـ اما آيا استرس کاري زنان با استرس کاري مردان تفاوت دارد؟ بر اساس تعريف ، چون استرس پاسخ فيزيکي بدن و روان به شرايط خطرناک است ،پژوهشها نشان داده است که استرس زنان در محيط کار بيشتر به عدم تعادل بين خانه و شغلشان ارتباط دارد واسترس کاري مردان بيشتر به شغلشان مربوط است .
تحقيقات گويايي اين مطلب است که زنان بيش از 60 درصد در نگهداري خانه و فرزندانشان موفق ترند . زنان مجرد و مطلقه ( بيوه ) که به تنهايي زندگي ميکنند ، حدود80 تا 100صد مسئوليتهاي خانه داري و بچه داري را برعهده دارند . در نتيجه ، زنان بيشتر احتمال دارد که بيش از رسيدن به سرکار دچار استرس شوند .

ـ شرايط مکاني يکي از بخشهاي پيش بيني استرس است . بنابراين ، يک خانم در جايي با انعطاف کمتر ، در معرض خطر بيشتري نسبت به محيطهاي آرام قرار دارند .جالب است که پيامد استرس زنان به طور قابل توجهي متفاوت است . به طور طبيعي ، زنان ميتوانند چند کار را با پيچيدگي آن انجام دهند . بدون در نظر گرفتن کار براي خود يا ديگران ، خانواده و کار از هم جدا نيستند .

ـ بنابراين با چه روشهايي ميتوان استرس کار زنان را کاهش داد ؟
1. استرس را جدي بگيريد و ساده نپنداريد .

2. زمان استراحت ، استراحت واقعي داشته باشيد .پژوهشها نشان داده که زمانهاي کوتاه استراحت يا ناهار ، کارايي ما را افزايش ميدهد ، بنابراين بهتر کار ميکنيد ، قدم زدن در بيرون اثر زيادي دارد ، يک جفت کفش راحت داشته باشيد .

3. در محيط کار ، چه چيزهايي به شما ارامش ميدهد و از استرس دور ميکند ؟ هريک از عواملي که در کاهش استرس نقش دارند را پيدا کنيد .

4. گفت و گوهاي روشن و درست روش مهميدر کاهش استرسهاي ناشي از انتظارات وقتها ، زنان با احساسات گفت وگو ميکنند ، متاسفانه در چنين گفت و گوهايي، پيام اصلي گم ميشود .

5. به طور طبيعي ، کافئين موجب واکنشهاي استرس زاي جسميميشود . درمحل کار ، چقدر قهوه يا نوشيدنيهاي داراي کافئين مينوشيد ؟ اين گونه نوشيدنيهاي را کاهش دهيد و به جاي آن ، آب نوشيد .

6. خوب صبحانه بخوريد . پژوهشها نشان داده خوردن صبحانه يکي از سالم ترين عادتهاست . بدن و مغز ما در طول شب به مدت 12 ساعت يا بيشتر بدون کربو هيدراتهاي بوده است . صبح ، هنگام تجديد آن است . غذاهاي ساده براي جبران آن بهتر است ، مانند ماست ، ميوه ، آب ميوه يا مخلوط آنها و ميتوانيد روز خود را با پروتئين ، کلسيم و ويتامينها شروع کنيد.

7. روغنها يا بوهاي ملايم و معطر مانند رز و نارگيل ، استرس را کاهش ميدهند .

8. بيرون از محل کار از خود مراقبت کنيد . خواب خوب ، تعادل هورموني و ترميم سلولي را براي بدن ما فراهم ميکند . ببينيد به چه چيزهايي نياز داريد تا 8-7 ساعت بخوابيد . غذاي مناسب بخوريد که بدن تان را براي زمان استرس ، آماده کند . سسها و مواد شيمايي را کاهش دهيد يا قطع کنيد .

9. در زمان بندي سخت برنامهها ، ورزش کاهنده خوب استرس است .

10. بياموزيد چگونه واقعا استراحت کنيد . ممکن است اين پيشنهادات تکراري به نظر آيد اما زنان از افراد ديگر بيشتر از خود مراقبت ميکنند . اين احساس مسئوليت در زمان کار هم با آنهاست . موسيقي آرام گوش کنيد و به چيزهاي خوب گذشته فکر کنيد حتي اگر کوچک باشد . زمان هاي دلچسب ، بازده کاري را افزايش ميدهد .

11. در مورد کاهش استرس ، اضطراب نداشته باشيد و از آن نگراني نسازيد .
به واکنشهاي بدنتان در شرايط گوناگون توجه کنيد ، نفسهاي عميق بکشيد و پيشامدهاي منفي را به مثبت تبديل کنيد .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن