تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815268954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اشاره - نماينده مردم تهران مدعي شد؛500هزار خانه خالي در تهران موجود است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اشاره - نماينده مردم تهران مدعي شد؛500هزار خانه خالي در تهران موجود است
گروه مسكن – ميترا يافتيان: با وجود اينكه طبق آمار رسمي وزارت مسكن و شهرسازي به عنوان متولي بخش مسكن از حدود 642هزار خانه خالي در سراسر كشور، حدود 113هزار واحد مسكوني خالي از سكنه اعم از شهري و روستايي در استان تهران موجود است و همواره در صحبت‌هاي مسوولان نيز به اين آمار استناد مي‌شود اما اخيرا يكي از نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي مدعي شده است كه 500هزار خانه خالي در تهران وجود دارد.
بنابراين گزارش، در شرايطي كه بحث بر سر وجود خانه‌‌هاي خالي در كلانشهر تهران و به تبع آن در ساير كلانشهرهاي كشور از سوي كارشناسان و نيز برنامه‌ريزان دولت به پايان رسيده و تقريبا كارشناسان بخش خصوصي و دولتي در طبيعي بودن آمار خانه‌هاي خالي در كشور به‌ويژه در شهرهاي بزرگي نظير تهران، به اتفاق نظر رسيده‌اند، اما اسدا... بادامچيان، نماينده مردم تهران، طي گفت‌و‌گويي با خبرگزاري مهر گفت: 500هزار خانه خالي از سكنه در تهران وجود دارد بنابراين بايد باز هم شاهد كاهش قيمت مسكن بود.
وي تصريح كرد: قيمت آپارتمان در تهران طي ماه‌هاي اخير 20 و قيمت خانه 30درصد كاهش يافته است همچنين ميزان رهن خانه نيز تا 10درصد كاهش نشان مي‌دهد.
وي يادآور شد: البته بسياري از صاحبان برج‌ها و آپارتمان‌ها به‌دليل اينكه 500هزار خانه خالي در تهران وجود دارد نگران خالي‌ماندن خانه‌هاي خود هستند.
البته طي اين اظهارنظرها گويا به اين نكته توجه نشده كه بخش اعظم خانه‌هاي خالي در تهران به طور عمد و اغلب در نقاط شمال شهر وجود دارد لذا صاحبان برج‌ها و آپارتمان‌ها بنا به دلايلي از جمله احتكار مسكن و عرضه آن در زمان‌هاي پيك تقاضا و افزايش قيمت مسكن، اين واحدها را خالي نگه داشته‌اند نه اينكه مشتري براي پركردن آنها به‌صورت اجاره‌نشيني يا خريد خانه وجود نداشته است.
از سوي ديگر همواره كارشناسان و حتي مسوولان دولتي نيز بر اين‌باورند اگر تعداد واحدهاي خالي از سكنه در مقايسه با تقاضاي بازار كمتر باشد، قيمت مسكن بالاتر مي‌رود چرا كه عرضه متناسب با تقاضا نخواهد بود اما چطور مي‌شود كه وجود 500هزار واحد خانه خالي كه قطعيتي هم بر صحت اين آمار نيست، عاملي براي كاهش مجدد قيمت‌ها در بخش مسكن و آن‌هم در كلانشهر تهران باشد.
از همه مهم‌تر آنكه وزارت مسكن و شهرسازي موضوع خانه‌‌هاي خالي را دغدغه نمي‌داند بدين معني كه وجود نيم ميليون خانه خالي در كل كشور بر اساس نرم جهاني رقمي عادي و طبيعي است، چراكه اگر اين تعداد واحد مسكوني در كل كشور خالي از سكنه نباشد نقل و انتقالات به مشكل برمي‌خورد.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن