تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815686904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادعاي عجيب نويسنده كتاب مشروطه ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ادعاي عجيب نويسنده كتاب "مشروطه ايراني"
ماشاءالله آجوداني،نويسنده كتاب مشروطه ايراني در ادعايي عجيب اظهار داشت:برخلاف آناني كه مي گويند، رضاشاه ضدِّ قهرمان انقلاب مشروطه است. من براين باورم كه رضاشاه قهرمانِ انقلاب مشروطه است!

به گزارش رجانيوز به نقل از ايرنا،ماشاءالله آجوداني ضمن ابراز اين ادعا تاكيد كرد:رضاشاه دو خواست مهم مشروطيّت ايران، يعني ايجاد حكومت مقتدر مركزي و مدرن ساختن جامعه سنّتي عقب مانده را با همه تناقضاتي كه در مدرنيسم و تجدّد ايراني وجود داشت در برنامه كار خود قرار داد و در ظرف 20 سال چهره جامعه ايران را دگرگون ساخت .

آجوداني سپس در تضاد آشكار با مستندات تاريخي ،"بي حجابي زنان" را يكي از اهداف انقلاب مشروطه دانسته و مدعي شد: حجابي كه رضاشاه از سرِ زنان برداشت، اين خواست انقلاب مشروطه بود.

ماشاء الله آجوداني سپس فصلي مشبع را به تجليل از رضا خان اختصاص داد و با چشم پوشي از نقش آشكار دولت انگليس در كودتاي حوت 1299 و سپس سلطنت رضاخان قلدر اظهار داشت: سردار سپه ، رضاشاه بعدي، زماني از راه رسيد كه ايران، خسته از همه ي اُفت و خيزها تشنه ي امنيت و آرزومند يك حكومت مقتدر مركزي بود. او قهرمان توانمند و مقتدر مشروطيّتي بود كه دموكراسي در آن، در پاي درخت استقلال و اقتدار ايران قرباني شده بود.اين كه منافع دولت استعمارگر انگليس و حكومت نوپاي شوروي با بركشيدن و استقرار حكومت رضاشاه همسويي يافت، موضوع كاملاً جداگانه اي است كه بايد رها از پيشداوري هاي رايج، در جايي ديگر و به شيوه اي ديگر، مورد بحث و بررسي قرار گيرد.

وي سپس به توجيه اقدامات سركوبگرانه رضاخان در از بين بردن آزادي هاي عمومي و به زندان افكندن مخالفان و تعطيلي مطبوعات پرداخت و اظهار داشت: خواست آزادي، يعني آزادي مطبوعات، آزادي مشاركت سياسي در جريان انقلاب مشروطه و پيش از آمدن رضاشاه قرباني شده بود و پس از سلطنت رضا شاه نيز خواست آزادي ،قرباني دو خواست اصلي از سه خواست اساسي مشروطيّت، يعني ايجاد حكومت مقتدر مركزي و دولتي مقيّد به قانون كه امنيت اجتماعي و استقلال سياسي ايران را تضمين كند و ديگري مدرن كردن سازمان هاي اداري و مملكتي، رشد تجارت و صنايع داخلي، ساخت راه آهن، دانشگاه، مدارس جديد و ايجاد دادگستري و محدود كردن قدرت شرع و آنچه كه در مجموع از آن به "تجدّد" يا مدرنيزاسيون مي توان ياد كرد، شد. به اين دلايل است كه مي گويم رضاشاه قهرمان مشروطيّت ايران است.

آجوداني سپس مردم ايران در دوران رضا خان را فاقد ظرفيت آزادي دانست و مدعي شد: آزادي با ذهنيّت مردم سروكار دارد و اين ظرفيّت در جامعه ي آن روز ايران وجود نداشت و به همين دليل رنگ باخت.

نظرات كاربران:
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن