تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817302871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه سيستان و بلوچستان خبر داد: خسارت 150ميليارد ريالي طوفان شن به زابل


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: مديركل دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه سيستان و بلوچستان خبر داد: خسارت 150ميليارد ريالي طوفان شن به زابل
مديركل دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه سيستان و بلوچستان گفت: استمرار شرايط خشكسالي در بخش هاي مختلف استان، وقوع چندين زلزله در منطقه سرباز، طوفان هاي شن و هجوم ماسه بادي ها و وقوع سيل در مناطق جنوبي استان از مهمترين حوادث روي داده در استان در شش ماه اول سال جاري است.
حجت علي شايا ن فر در گفت وگو با ايسنا، افزود: براساس آمار اداره كل هواشناسي استان، كاهش ميزان بارندگي در شهرستان زابل با 80 درصد، زهك با 62 درصد، ميرجاوه با 40/7 درصد، زاهدان با 13/4 درصد و شهرستان سراوان با 8/8 درصد كاهش در سال جاري بيانگر استمرار شرايط خشكسالي در بخش هاي مختلف استان است.
وي ادامه داد: متاسفانه علي رغم افزايش نسبي بارندگي در جنوب استان نسبت به ميانگين بلند مدت، بخش اعظم روان آب هاي ناشي از بارندگي به دليل ناگهاني و شدت زياد از دسترس خارج شده است.
او با بيان اين كه بيشترين بارندگي مربوط به شهرستان چابهار با 206/9 ميليمتر يعني حدود 70 درصد بيش از حد معمول بوده است افزود: براي كاهش اثرات خشكسالي، برخي اقدامات توسط دستگاه هاي اجرايي عضو ستاد حوادث استان به انجام رسيده است كه مي توان به هزينه كرد 65 ميليارد ريال اعتبار در اين زمينه اشاره كرد.
شايان فر اضافه كرد: تامين يارانه علوفه دام و كنسانتره به مبلغ 20 هزار ميليون ريال، انجام عمليات آبخيزداري، آبرساني سيار به روستاها و شهرها، آبرساني به عشاير، لايروبي رودخانه ها و انهار، انتقال آب و مهار چشمه سارها، احياي تاسيسات آبرساني مناطق بحراني و... از مهم ترين پروژه هاي اجرا شده يا در دست اجرا در خصوص كاهش اثرات خشكسالي است.
او تصريح كرد: براساس گزارش موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، دو مورد زلزله به بزرگي 4/2 ريشتر در 20 مرداد و 4/3 ريشتر در 21 مردادماه در جنوب شهرستان نيكشهر اتفاق افتاد كه خوشبختانه تلفات و خسارات جاني و مالي در بر نداشت.
مدير كل دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه استان افزود: به دليل تداوم خشكسالي، كاهش سطح زير كشت و نيز خشك شدن بستر 450 هزار هكتاري درياچه هامون، بادهاي 120 روزه سيستان در سال جاري مشكلات بسياري را براي ساكنان شهرستان هاي زابل و زهك به وجود آورده است.
او ادامه داد: طوفان هاي شن در سيستان، سبب انباشته شدن ماسه بادي ها در منازل و معابر مناطق شهري و روستايي، تاسيسات زيربنايي به خصوص كانال هاي آبرساني رودخانه ها، راه ها و محورهاي مواصلاتي، زمين هاي كشاورزي و... شده ضمن اين كه افزايش بيماري هاي تنفسي و چشمي از ديگر پيامدهاي طوفان شن و هجوم ماسه بادي ها بوده است.
او اضافه كرد: براساس آمار هواشناسي استان، در شش ماه اول سال جاري، 26 مرحله طوفان شديد شن مناطق مختلف استان خصوصا منطقه سيستان را در نورديده كه جمع خسارات ناشي از آن 150 ميليارد ريال برآورد شده است.
وي تصريح كرد: اختصاص 30 هزار ميليون ريال توسط اداره كل منابع طبيعي استان و اختصاص 2 هزار و 700 ميليون ريال از محل اعتبارات ستاد حوادث غيرمترقبه استان براي تثبيت شن هاي روان در سال جاري هزينه خواهد شد.
اين مقام مسوول استاني خاطرنشان كرد: براي پاكسازي معابر و منازل روستايي نيز يكهزار و 350 ميليون ريال اعتبار در اختيار بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان قرار گرفته كه با توجه به كافي نبودن اعتبار، بايد در آينده افزايش يابد.
مدير كل دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه استان در خصوص ديگر حوادث طبيعي به وقوع پيوسته در استان گفت: در مرداد ماه سال جاري وقوع سيل از مناطق جنوبي استان به خصوص شهرستان سرباز گزارش شده كه در مجموع 17 ميليارد ريال خسارت بر جاي گذاشته و سبب تخريب پل مچكور و قطع محور ارتباطي ايرانشهر سرباز شد كه با تلاش نيروهاي اداره كل راه و ترابري در مدت زمان اندكي تردد برقرار شد.
شايان فر ادامه داد: خسارات ناشي از سيل هاي مذكور جمع بندي و براي تامين اعتبار به سازمان مديريت بحران كشور منعكس شده است.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 383]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن