تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818891105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روز بزرگداشت مولوي / شعر مولانا جلوه گاه سيماي فرهنگي و ديني ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روز بزرگداشت مولوي / شعر مولانا جلوه گاه سيماي فرهنگي و ديني ايران
اشعار و آثار مولانا در زمره آثاري است كه به بهترين نحو توانسته سيماي دين مبين اسلام ، سيره ائمه اطهار و فرهنگ صلح ، دوستي و وحدت را در قالب كلامي شيرين و دلنشين جلوه گر سازد.

از همين روست كه آثار و اشعار مولانا به اغلب كشورهاي جهان راه يافته و فردا هشتم مهرماه نيز روز بزرگداشت مولانا نامگذاري شده است .

روح نيايش ، مدح خدا و پيامبر و توجه به حق در تار و پود آثار و اشعار مولانا نهفته است .

يك استاد دانشگاه به خبرنگار ايرنا گفت : آثار مولانا آيينه‌اي است كه به زيباترين زبان به دين اسلام و ائمه اطهار پرداخته است .

راهب عارفي افزود: زيباترين جلوه‌هاي حضرت علي (ع ) در مثنوي بيان شده است و براي شناخت اين زيباييها آثار مولانا بايد بيش از پيش مورد بررسي و مداقه و شناخت قرار گيرد.

وي تصريح كرد: تصويري كه مولانا از امام حسين (ع ) در جلد پنجم مثنوي داده يكي از زيباترين تصاوير سيره ائمه اطهار است كه براي مخاطبان خود شرح داده و از آنان خواسته كه دين و ايمان خود را به دنيا نفروشند.

وي خاطرنشان كرد: آثار مولانا از جمله آثاري است كه مخاطبان به ويژه جوانان با بررسي و خواندن آنها مي‌توانند شناخت و درك بهتري از دين اسلام داشته باشند.

وي اظهار داشت : پيام مولانا عشق ، محبت ، دوستي و وحدت بين اديان و انسانها است كه اين همان پيام فرهنگ ايران اسلامي است كه بايد براي معرفي و شناساندن آن به دنيا تلاش شود.

وي يادآور شد: اكنون آثار مولوي به عنوان پرفروش‌ترين كتابهاي آمريكا مطرح است و هرساله شاهد هستيم كه با خواندن آثار مولانا، تعدادي به دين اسلام مشرف مي‌شوند.

مولانا جلال‌الدين محمد بن بهاالدين محمدبن حسين الخطيبي بلخي مشهور به مولانا در سال ‪ ۶۰۴‬قمري چشم به جهان گشود و در طول ‪ ۶۸‬سال عمر پربار خود آثار ماندگاري از جمله فيه مافيه ، ديوان شمس ، مجالس سبعه ، مكاتيب و مثنوي معنوي را از خود برجاي گذاشت .ك /‪۴‬
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن