تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815591821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از نشست جشنواره هنرهاي تجسمي جوان؛ چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوان نيمه آبان برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از نشست جشنواره هنرهاي تجسمي جوان؛ چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوان نيمه آبان برگزار مي‌شود
خبرگزاري فارس: چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوان 14 آبان‌ماه در شش رشته نقاشي، خوشنويسي، كاريكاتور، پوستر، تصويرسازي، طراحي و بخش مقالات از سوي مركز هنرهاي تجسمي حوزه هنري برگزار مي‌‌شود.
به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، مرتضي اسدي دبير اين جشنواره در نشست خبري صبح امروز از تشكيل شوراي سياست‌گذاري اين جشنواره خبر داد و گفت: تشكيل شوراي سياست‌گذاري جشنواره را براي ارايه راهكارهاي جديد علمي مطرح كرديم تا راهكارهاي آموزشي جشنواره را در آينده پيگيري كنيم.
وي با اشاره به سابقه برگزاري اين جشنواره گفت: اولين دوره اين جشنواره با عنوان تجربي آغاز شد و اين عنوان همچنان قرار است ادامه داشته باشد اما بايد بدانيم كه تجربه‌هاي شخصي بدون برنامه‌ريزي راه به جايي نمي‌برد و نقش مديران فرهنگي در اين زمينه بسيار چشمگير است.
دبير چهارمين جشنواره هنر جوان در ادامه با اشاره به لزوم پرداختن به آموزش تصريح كرد: اگر چه حوزه هنري مسئوليت آموزشي نداشته و ندارد، اما آموزش و پژوهش جزو اهداف و آرمان‌هاي هنرمندان واحد تجسمي حوزه هنري است تا در برپايي دوسالانه‌هاي تجسمي گامي روبه جلو برداريم.
اسدي رسيدن به فضاي هماهنگ و دوستانه در جهت ارزش‌هاي فكري و ايجاد پل ارتباطي ميان مراكز هنري را از جمله اهداف اين جشنواره عنوان كرد و تأكيد كرد: اين برنامه‌ها بايد از مرحله كاغذبازي و شعاري خارج شود و به صورت عملي اجرا شود ولي اگر حوزه هنري تنها به آمار و بيلان كاري خود فكر كند، راه به جايي نخواهد برد.
دبير چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان در ادامه درباره بخش‌هاي مختلف جشنواره گفت: اين جشنواره در شش بخش نقاشي،خوشنويسي،كاريكاتور،پوستر،تصويرسازي،طراحي و بخش مقالات برگزار مي‌شود كه در بخش خوشنويسي كه اختصاص به نگارش نستعليق و يا شكسته نستعليق گلستان سعدي دارد تاكنون 129 اثر، در بخش نقاشي با دو موضوع منظره ايراني و نوگرايي در عالم خيال 561 اثر، در بخش طراحي موضوعي و چهره 594 اثر، در بخش تصويرسازي با دو موضوع محمد امين، دوره جواني پيامبر اكرم (ص) و خاوران نامه‌ابن حسام 57 اثر، در بخش كاريكاتور با دو موضوع دموكراسي اشغال و چهره 217 اثر و در بخش پوستر با دو موضوع امام خميني (ره) و انقلاب اسلامي و جشن‌هاي شعبانيه 181 اثر به دبيرخانه رسيده است.
وي آخرين مهلت ارسال آثار را 10 مهرماه سال جاري اعلام كرد.
اسدي هيأت داوران بخش‌هاي مختلف اين جشنواره را به شرح زير معرفي كرد: در رشته نقاشي: كاظم چليپا، حسين خسروجردي، ايرج اسكندري، احمد خليلي‌فرد و غلامعلي طاهري در رشته طراحي: مهرداد خطايي، هادي ضياء‌الديني، احمد نادعليان، حسن ياقوتي، پرويز حاصلي، در رشته تصويرسازي: فاطمه رادپور، كاظم طلايي، پرويز اقبالي، مصطفي نظرلو، علي خدايي،در رشته گرافيك: علي وزيريان، سيد حميد شريفي، سيد حسن موسي‌زاده، كورش پارسانژاد، احمد قلي‌زاده، در رشته كاريكاتور: محسن نوري نجفي، حسين نيرومند، سيد مسعود شجاعي طباطبايي، بهمن عبدي، غلامعلي لطيفي در رشته خوشنويسي: صداقت جباري، حسين غلامي، محمدحسين عطارچيان، مسعود صالحي و ناصر نوروزي‌منش داوري آثار را بر عهده خواهند داشت.
اسدي درباره بخش مقالات هم توضيح داد: امسال براي نخستين‌بار بخش مقلات را به عنوان بخش جنبي و با موضوع تحليل و نقد و بررسي آثار هنر انقلاب اسلامي در حوزه هنرهاي تجسمي در نظر گرفتيم كه تاكنون استقبالي از اين بخش نشده است، درحالي‌ كه تلاش ما بر اين بود تا هنرمندان جوان جسارت نقدكردن و مكتوب‌كردن نظرات خود را پيدا كنند.
دبير چهارمين دوره جشنواره هنرهاي تجسمي جوان همچنين اسدي همچنين از افزودن يك بخش جديد تجسمي در هر دوره خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه داوري آثار بر اساس معيارهاي علمي باشد و از نگاه سليقه‌اي پرهيز شود.
بر اساس اين گزارش، به برگزيدگان اين جشنواره در بخش‌هاي شش گانه جوايزي نيز اهدا خواهد شد.
به نفرات اول هر بخش ديپلم افتخار،كتاب نمايشگاه و يك ميليون و پانصدهزار تومان،‌نفر دوم ديپلم افتخار و كتاب نمايشگاه و يك ميليون تومان،‌به نفرات سوم نيز ديپلم افتخار،كتاب نمايشگاه و 700 هزار تومان وجه نقد اهدا خواهد شد.
همچنين به برگزيده ويژه جشنواره نيز جايزه زنده‌ياد ابوالفضل عالي،ديپلم افتخار و كتاب نمايشگاه اهدا خواهد شد.
در بخش مقالات نيز به سه برگزيده اول تا سوم به ترتيب سه سكه،دو سكه و يك سكه بهار آزادي تقديم خواهد شد.
انتهاي پيام/ا
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن