تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816746751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار همدان: توسعه و هويت بخشي به روستاها از راهبردهاي دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاندار همدان: توسعه و هويت بخشي به روستاها از راهبردهاي دولت است
داخلي. اقتصادي. روستا.

استاندار همدان گفت: در راستاي سياست ضرورت تثبيت و تعادل جمعيت و نيز خط مشي عدالت جويانه، توسعه و هويت بخشيدن به روستاها و شهرهاي كوچك از راهبردهاي جدي دولت نهم است.

"بهروز مرادي"، روز يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اين مبنا در سه سال گذشته در استان همدان نيز گسترش خدمات رفاهي، آموزشي و بهداشتي ، ايجاد زيرساختها مانند آب ، برق ، گاز و تلفن، افزايش اشتغال جوانان و درآمد روستاييان مد نظر بوده است.

وي معتقد است كه هر بخش بايد مجموع خدماتي كه در شهرها ارائه مي‌شود دريافت كنند تا رغبت و ضرورتي براي مهاجرت ايجاد نشود.

وي گفت: هم‌اكنون ‪ ۴۳‬درصد جمعيت همدان را روستاييان تشكيل مي‌دهند كه ‪ ۱۰‬درصد از ميانگين كشوري بالاتر است كه اين به معناي بالابودن جمعيت مولد اين استان است.

وي افزود : ‪ ۹۰‬درصد جمعيت روستايي همدان از راه آسفالته برخوردارند ، تمامي روستاهاي استان از برق بهره‌مند هستند و تا يك ماه آينده نيز ميزان بهره‌مندي روستاهاي همدان از تلفن ثابت به صددرصد مي‌رسد.

وي گفت: تلاش بر اين است كه در بهره‌مندي روستاها از تلفن ثابت در كشور اول شويم.

وي به برخورداري ‪ ۳۰۰‬روستاي استان همدان از خطوط پرسرعت اينترنت در زمان حاضر اشاره كرد و افزود: اين تعداد تا سال آينده به ‪ ۴۰۰‬روستا خواهد رسيد.

وي ادامه داد: تا سال آينده نيز بيش از ‪ ۸۰‬درصد جمعيت روستايي همدان صاحب گاز خانگي مي‌شوند و در اين راستا ، هدف روستاهاي پرجمعيت است.

استاندار همدان گفت: در سالهاي ‪ ۸۴‬تا ‪۸۷۴ ،۸۶‬هزار و ‪ ۳۰۴‬نفر روستايي در استان همدان زير پوشش خدمات بيمه‌اي و ‪۱۶‬هزار و ‪۵۲۳‬خانوار زير پوشش صندوق بيمه تامين اجتماعي بوده كه توسعه اين روند به فرمانداران و بخشداران سپرده شده است.

وي با اشاره به مشموليت ‪ ۷۰‬درصد جمعيت استان همدان براي دريافت سهام عدالت گفت: در پنج مرحله نامنويسي تاكنون سهام عدالت شامل حال ‪ ۸۴۰‬هزار نفر ، معادل ‪ ۵۰‬درصد جمعيت استان شده است.

استاندار همدان گفت: تاكنون با واگذاري اين ميزان سهام به ازاي نفري ‪ ۱۰‬ميليون ريال در مجموع، ‪۸۴۰‬ميليارد ريال به ثروت عمومي مردم استان اضافه شده است.

مرادي ادامه داد: در زمان حاضر بابت سود سال ‪ ۴۰۰ ، ۸۵‬هزار ريال به هر دارنده سهام عدالت پرداخت شده است و به كساني كه تا پايان شهريور امسال نام نويسي كرده‌اند سود سال ‪ ۸۶‬نيز شامل مي‌شود.

وي با تاكيد بر اين كه سهام عدالت مشمول تمامي روستائيان و عشاير استان مي‌شود، گفت: تاكنون ‪ ۵۰‬درصد اينها شناسايي شده و سهام دريافت كرده‌اند و مابقي نيز از اين مزيت برخوردار خواهند شد.

وي افزود : ‪ ۴۴‬مجتمع توليدي روستايي براي افزايش درآمد روستاييان و اشتغال جوانان در روستاهاي اين استان ايجاد مي‌شود.

مرادي همچنين از تشكيل شركتهاي سرمايه‌گذاري شهرستاني و تعاوني استاني در استان خبر داد و گفت: هشت شركت سرمايه‌گذاري تشكيل شده كه هر كدام يك شهرستان را زير پوشش خواهد داشت.

وي افزود: براي تشكيل شركت تعاوني استاني نيز تاكنون ‪ ۱۰‬ميليارد ريال سرمايه‌گذاري شده و به همين ميزان نيز سرمايه اوليه نياز است.

وي‌خاطرنشان كرد: اين شركتها امسال فعال مي‌شوند تا با پشتوانه عظيم مالي و نهادسازي ، بخش خصوصي قويتر به جهش خود وارد فعاليت مي‌شود.

وي تشكيل اين تعاونيها را گام موثري در تسهيل سرمايه‌گذاري بخش خصوصي عنوان كرد تا بخش خصوصي بتواند به راحتي سرمايه‌گذاري كند.

استاندار همدان همچنين در بخشي ديگر از سوال و جوابهاي خبرنگاران فضاي اقتصادي استان را رو به بهبود خواند و گفت: آمار موجود نشان‌دهنده سهم بيشتر همدان از سود ناخالص ملي است و فضاي توليد در حال شكل‌گيري است و توسعه مي‌يابد.

مرادي در تشريح دستاوردهاي دولت نهم در استان همدان گفت: در سه سال گذشته ، ‪ ۳۸۶‬مدرسه با سه هزار و ‪ ۵۷۹‬كلاس درس با زيربناي ‪۳۰۰‬هزارمتر مربع و ‪ ۸۳۰‬ميليارد ريال به بهره‌برداري رسيده است.

وي اظهار داشت: در اين مدت ‪۲۲‬مجتمع تبليغي فرهنگي در حوزه تبليغات اسلامي و ‪ ۲۱‬مجتمع در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامي در دست احداث و تكميل بوده و ‪ ۲۶‬سالن نمايش فيلم آماده بهره‌برداري است.

وي احداث و تكميل ‪ ۵۲‬كتابخانه عمومي و در دست احداث بودن ‪ ۱۲۱‬خانه عالم را ديگر دستاوردهاي دولت نهم خواند و افزود: به احداث ‪ ۱۲‬حوزه علميه و ‪۱۸‬ مصلاي نماز جمعه نيز در اين مدت كمك شده است.

وي اظهار داشت: در اين مدت به بهسازي ‪ ۵۶۷‬مسجد كمك شده كه اين كار نيز به اتمام رسيده است.

وي گفت: در دولت نهم ‪۳۶‬مركز فني و حرفه‌اي با زيربناي ‪۸۴‬هزار متر مربع و اعتبار ‪۳۲۰‬ميليارد ريال احداث شده و در تمام مناطق استان اين مراكز با توجه به نياز به آموزش مهارتهاي فني براي بكارگيري نيروي انساني ماهر توسط سرمايه گذار توسعه يافته‌اند.

وي اظهار داشت: به دليل نياز موجود در استان ، تا سال آينده نيز دو يا سه مركز فني و حرفه‌اي ديگر احداث مي‌شود تا نيازمندي فعلي رفع شود.

وي اضافه شدن يكصد هزار متر مربع به فضاي دانشگاهي و احداث ‪ ۱۸‬دانشگاه، دانشكده و واحد آموزش عالي و ‪ ۱۲۰‬رشته جديد را ديگر دستاوردهاي فعاليت دولت نهم در سه سال گذشته در همدان عنوان كرد.

وي خاطرنشان كرد: در اين مدت تعداد دانشجويان نيز از ‪ ۵۱‬هزار نفر در سال تحصيلي ‪ ، ۸۴‬هم اكنون به ‪ ۷۵‬هزار نفر رسيده است.

وي افزوده شدن بر تعداد دانشجويان در اين مدت را جهشي كيفي خواندو گفت:
هم‌اكنون ‪ ۲۰۰‬دانشجو در مقطع دكتراي تخصصي، ‪ ۸۰۰‬نفر در مقطع دكترا حرفه‌اي، يك هزار و ‪ ۷۰۰‬نفر در مقطع كارشناسي ارشد و ‪ ۲۷‬هار نفر در مقطع كارشناسي و كارداني در همدان مشغول تحصيل هستند.

ك/‪۳‬
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن